pedalaš je napisao: ↑26 Feb 2024, 11:25
@ljubitelj
“Uzdužni motor i ne mora da bitno smanji prostor za putnike, pogotovu ako je kratak 4 cilindraš. Isto tako poprečni motor ne mora da bude prednost u prostoru ako je široki V motor (6 ili 8 cilindara) tako smešten. Ima raznih kombinacija kako se mogu pakovati motori da bude kompaktno ili ne po dimenzijama. Poenta je da karavan i SUV na istoj dužini auta imaju isti korisni prostor, samim tim što je neki auto SUV po meni ne daje prostranost kao prednost.”
Da li BMW radi posebnu (dužu i veću ) kabinu za seriju 5 ako je u njoj motor od 4 cilindra, a ne motor od 6 cilindara? Da li radi posebnu (dužu i veću ) kabinu za seriju 3 ako je u njoj motor od 4 cilindra, a ne motor od 6 cilindara ?
Naravno da ne radi drugu (veću) kabinu ako u motorni prostor smešta manji motor. Kabina je uvek ista.
A motorni prostor je kod petice prilagodjen UZDUŽNOM smeštaju linijskog šestaka (kao i za V8 kod M5). I zato je kabina “pojedena”. I kod trojke i petice (i četvorke, kao i svakog iz X serije, osim za X1 i iX) , kao I kod svakog vozila sa uzdužnom orijentacijom (pa i kod mazde CX-60 čak I onda kada je u njoj 4-cilindraš, jer u nju ide uzduž i šestak).
I zato u superbu imaš veći kabinski prostor nego u A6 ili u petici.
I zato svaki SUV od 460-470 cm (ako je sa poprečnom orijentacijom motora) unutra ima više mesta od “petice” i limuzine slične dužine, ali ne i više mesta od Superba ili Passata, jer je kod njih motor popreko.
Dakle, potpuno je pogrešna teza da “da karavan i SUV na istoj dužini auta imaju isti korisni prsctor”. Jer, nemaju.
Kako pogrešno, karavan i SUV kod jednog proizvodjača dele iste motore i iste konfiguracije. Time otpada ta priča o različitim prostorima za motor po potrebama za smeštaj poprečno ili uzdužno.
Pasat ili Superb se u čemu razlikuju po motorima od Pasat SUV i SUperb SUV modela?
Namerno tako jer nazivi modela ne menjaju stvar.
Naravno da veličina i položaj motora imaju uticaja ali to nije tako veliko kako si ti predstavio za prostor. Uzdužni motor, tj njegov menjač ulazi u kabinu tako da ne traži puno dodatne dužine vozila.
Druga stvar, redni šestaci su odavno odumrli i uglavnom sa downsizingom motori su 3 ili 4 cilindra. Eventualno V6 koji je opet kratak i kada se uzdužno postavi ne povećava bitno dužinu vozila.
BMW i još možda poneki što i danas imaju R6 su izuzetak, retkost su a generalno kod BMW je oduvek to pitanje skučenosti kabine. BMW ti nije primer prostora ni za SUV a kamoli za karavane.
E91, trojka, ima gepek baš nekako mali, mnogo manji nego što neki drugi proizvodjači uspevaju da naprave u toj istoj spoljnoj dužini.
ps. Imam 2 karavana, jedan 4,5m sa poprečnim motorom i drugi 4,84m sa uzdužnim motorom.
Dakle, 30tak cm razlike, nema teorije da je ovaj kraći veće prostranosti kabine i većeg gepeka kao što si ti postavio da postoji mogućnost sličnosti prostora. Nisu, ogromna je razlika u korist dužeg.