Auto-industrija Srbije
Re: Auto industrija Srbije
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Slika i prilika domaće privrede, da se razumemo, kamo sreće da je više ovakvih proizvođača ali ovakav entuzijazam uz toliko strepnje koji se oslikava u jednoj rečenici teksta sa Pajinog linka uz opasku na kraju "nek nam je sa srećom" a radi se o inbus ključu, stvarno deluje u najmanju ruku, poražavajuće.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Mislim da sam pricao sa nekim inzenjerom iz te firme. Pravili su dizalice za zamenu tockova za GM ili tako nesto. Ima nekih firmi u Srbiji koji su tier dva dobavljaci, recimo za Bosch rade, ali sve je to jako skromno na nivou drzave da pegla ogroman rashod.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Auto industrija Srbije
Stečaj u Fabrici akumulatora Sombor
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/5562 ... ora-Sombor
Privredni sud u Somboru otvorio je nakon višemesečnih odlaganja stečajni postupak u Fabrici akumulatora Sombor, na zahtev Findomestik banke, kao jednog od najvećih poverilaca.
Radnicima se duguju plate za dve godine.Deo zaposlenih biće angažovan i tokom stečajnog postupka. Za stečajnog upravnika imenovan je Milorad Veljović iz Sombora.
Fabrika akumulatora, u vlasništvu kontroverznog biznismena Vladislava Bogićevića, sa blokadom računa od preko 36 milona evra prva je na listi privrednih društava dužnika u Srbiji.
Poslovni računi fabrike neprekidno su blokirani već dve godine, a od tada traje i štrajk zaposlenih kojima se duguju dvogodišnje plate. Proglašenje stečaja omogućiće da i oko 600 radnika iz stečajne mase konačno ostvare svoja potraživanja.
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/5562 ... ora-Sombor
Privredni sud u Somboru otvorio je nakon višemesečnih odlaganja stečajni postupak u Fabrici akumulatora Sombor, na zahtev Findomestik banke, kao jednog od najvećih poverilaca.
Radnicima se duguju plate za dve godine.Deo zaposlenih biće angažovan i tokom stečajnog postupka. Za stečajnog upravnika imenovan je Milorad Veljović iz Sombora.
Fabrika akumulatora, u vlasništvu kontroverznog biznismena Vladislava Bogićevića, sa blokadom računa od preko 36 milona evra prva je na listi privrednih društava dužnika u Srbiji.
Poslovni računi fabrike neprekidno su blokirani već dve godine, a od tada traje i štrajk zaposlenih kojima se duguju dvogodišnje plate. Proglašenje stečaja omogućiće da i oko 600 radnika iz stečajne mase konačno ostvare svoja potraživanja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Auto industrija Srbije
Tek sada radnici mogu da se oproste od šanse da naplate dve godine punih plata.
Bankrotom mogu da naplate do 12 plata u iznosu zakonskog minimuma, sa kamatama.
Sve ostalo je fikcija. Ako i za to bude dovoljno ostatka od rasprodaje imovine.
Šteta, fabrika je imala solidne proizvode po konkurentnim cenama.
Bankrotom mogu da naplate do 12 plata u iznosu zakonskog minimuma, sa kamatama.
Sve ostalo je fikcija. Ako i za to bude dovoljno ostatka od rasprodaje imovine.
Šteta, fabrika je imala solidne proizvode po konkurentnim cenama.
Re: Auto industrija Srbije
Imali su dobru prodju na Ruskom trzistu. U low price segmentu nismo mogli da im pridjemo nikako. Ni Exide ni JCI sa bilo kojim brendom.
Posto me ugovor o poslovnoj tajni vise ne vezuje mogu da lajem. Exide je inicirao temu kupovine Somborske fabrike, proslog leta. Ne znam dalje detalje ali znam da nisu daleko odmakli jer niti su oni nesto bili raspolozeni niti je Exide bas bio u tom trenutku u situaciji za akviziciju jer je USA deo kompanije uleteo u chapter 11 (izasli su pre 2 nedelje uspesno).
Posto me ugovor o poslovnoj tajni vise ne vezuje mogu da lajem. Exide je inicirao temu kupovine Somborske fabrike, proslog leta. Ne znam dalje detalje ali znam da nisu daleko odmakli jer niti su oni nesto bili raspolozeni niti je Exide bas bio u tom trenutku u situaciji za akviziciju jer je USA deo kompanije uleteo u chapter 11 (izasli su pre 2 nedelje uspesno).
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Auto industrija Srbije
Exide je verovatno hteo njihovu najveću poslovnu tajnu: kako su uspeli napraviti akumulator koji izdrži tačno dve godine odnosno garantni rok i odmah sledeći dan crkne, he, he..
TT
TT
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Auto industrija Srbije
Širim haos!
Re: Одг: Auto industrija Srbije
Garancija na bateriju je za naivneSaša je napisao:Exide je verovatno hteo njihovu najveću poslovnu tajnu: kako su uspeli napraviti akumulator koji izdrži tačno dve godine odnosno garantni rok i odmah sledeći dan crkne, he, he..
TT
Njihovi akumulatori su izdržavali i po 8 do 10 godina dok je garancija bila 12 meseci.
Moj bez problema gura 4tu godinu, tako da tu poslovnu tajnu je teško saznati.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
U prilog statistici... Moj BH je trajao dve godine i dva-tri meseca.
Re: Auto industrija Srbije
Propustio sam ovu vest.
"Viskol" pokreće proizvodnju u "Fabrici akumulatora Sombor"
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... skol-pokreće-proizvodnju-u-Fabrici-akumulatora-Sombor
Po svemu sudeći, jedna od nekadašnjih perjanica somborske privrede, "Farbika akumulatora", inače ćerka-firma šabačkog koncerna "Farmakom MB", koja se zbog enormnih dugova našla u stečaju, uskoro bi ponovo mogla proizvoditi i tržištu isporučivati svoj najunosniji proizvod, akumulatore "black horse". Naime, po informacijama iz ovdašnje lokalne samouprave, koje je "Dnevniku" potvrdio i stečajni upravnik Milorad Veljović, postignut je dogovor s kompanijom "Viskol" iz Veternika, koja je zakupila celu fabriku i ima nameru da nastavi proizvodnju.
– Informacije su tačne, postigli smo dogovor s "Viskol"- om iz Veternika o zakupu fabrike – kaže za Milorad Veljović. – Zakupac je uplatio pola miliona evra depozita, a prva rata mesečnog zakupa u visini od 10.000 EUR bi trebalo da bude uplaćena do kraja dana.
Po njegovim rečima, trenutno inženjeri i stručnjaci drugih profila kontrolišu sve mašine u kompleksu "Fabrike akumulatora", koje su već mesecima zaustavljene.
– Osim što će plaćati mesečni zakup, "Viskol" je u obavezi da plaća i sve troškove koji nastaju iz obnovljenog procesa proizvodnje, što znači struju, vodu, službu obezbeđenja, a po dosadašnjim projekcijama, uskoro bi na proizvodnji akumulatora "black horse", koji je prepoznatljivi brend te fabrike ne samo u Srbiji već i u velikom delu sveta, trebalo da ponovo bude angažovano oko 200 radnika – najavljuje Veljović, kome u pokušaju ostvarivanja tog aranžmana ipak "sreću kvari"činjenica da je FAS pod udarom velikih dugova.
– Najveći problem nam, trenutno, stvaraju odnosi s lizing-kućama. Naime, gotovo sve novije mašine i alati su zapravo uzeti na lizing, tako da bi njihovo eventualno povlačenje iz proizvodnih hala stvorilo dodatne probleme.
Veljović nastoji da i kroz takav vid poslovne saradnje sa zainteresovanim firmama dođe u poziciju da problem nagomilanih dugova reši prodajom FAS-a kao pravnog lica, odnosno da spreči rasparčavanje fabrike, što bi neminovno dovelo do potpunog gašenja industrijskog "čeda" somborske privrede koje je sve do pre dve godine izvozila visoko cenjene akumulatore na tržišta razasutim na gotovo svim svetskim meridijanima.
Mada je još uvek rano za prognoze, kako je najavio i somborski gradonačelnik Saša Todorović, i lokalna samouprava se uključila u potragu za zainteresovanima za zakup organizacionog dela FAS-a koji je bio zadužen za otkup, skladištenje i preradu sekundarnih sirovina da bi se i tu stvorila mogućnost povratka makar dela od 600 svojevremeno zaposlenih radnika, koji su danas na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje.
Poznati po ulju i mazivu
Zakupac somborske Fabrike akumulatora, koja samo za poreze državi duguje bezmalo 1,5 milijardu dinara, "Viskol grupa" iz Veternika, široj javnosti je poznatija kao jedan od najvećih proizvođača ulja i maziva. Kao referentna firma u tom sektoru, svojevremeno su iz Veternika Agenciji za privatizaciju poslali i pismo zainteresovanosti za učešće u privatizaciji kruševačke fabrike maziva FAM. Osim što, uz proizvodne pogone, u Veterniku poseduju i benzinsku pumpu na Novosadskom putu, "Viskol grupa" u svom vlasništvu ima i malu rečnu flotilu sastavljenu od dva tankera i jednog remorkera.
"Viskol" pokreće proizvodnju u "Fabrici akumulatora Sombor"
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... skol-pokreće-proizvodnju-u-Fabrici-akumulatora-Sombor
Po svemu sudeći, jedna od nekadašnjih perjanica somborske privrede, "Farbika akumulatora", inače ćerka-firma šabačkog koncerna "Farmakom MB", koja se zbog enormnih dugova našla u stečaju, uskoro bi ponovo mogla proizvoditi i tržištu isporučivati svoj najunosniji proizvod, akumulatore "black horse". Naime, po informacijama iz ovdašnje lokalne samouprave, koje je "Dnevniku" potvrdio i stečajni upravnik Milorad Veljović, postignut je dogovor s kompanijom "Viskol" iz Veternika, koja je zakupila celu fabriku i ima nameru da nastavi proizvodnju.
– Informacije su tačne, postigli smo dogovor s "Viskol"- om iz Veternika o zakupu fabrike – kaže za Milorad Veljović. – Zakupac je uplatio pola miliona evra depozita, a prva rata mesečnog zakupa u visini od 10.000 EUR bi trebalo da bude uplaćena do kraja dana.
Po njegovim rečima, trenutno inženjeri i stručnjaci drugih profila kontrolišu sve mašine u kompleksu "Fabrike akumulatora", koje su već mesecima zaustavljene.
– Osim što će plaćati mesečni zakup, "Viskol" je u obavezi da plaća i sve troškove koji nastaju iz obnovljenog procesa proizvodnje, što znači struju, vodu, službu obezbeđenja, a po dosadašnjim projekcijama, uskoro bi na proizvodnji akumulatora "black horse", koji je prepoznatljivi brend te fabrike ne samo u Srbiji već i u velikom delu sveta, trebalo da ponovo bude angažovano oko 200 radnika – najavljuje Veljović, kome u pokušaju ostvarivanja tog aranžmana ipak "sreću kvari"činjenica da je FAS pod udarom velikih dugova.
– Najveći problem nam, trenutno, stvaraju odnosi s lizing-kućama. Naime, gotovo sve novije mašine i alati su zapravo uzeti na lizing, tako da bi njihovo eventualno povlačenje iz proizvodnih hala stvorilo dodatne probleme.
Veljović nastoji da i kroz takav vid poslovne saradnje sa zainteresovanim firmama dođe u poziciju da problem nagomilanih dugova reši prodajom FAS-a kao pravnog lica, odnosno da spreči rasparčavanje fabrike, što bi neminovno dovelo do potpunog gašenja industrijskog "čeda" somborske privrede koje je sve do pre dve godine izvozila visoko cenjene akumulatore na tržišta razasutim na gotovo svim svetskim meridijanima.
Mada je još uvek rano za prognoze, kako je najavio i somborski gradonačelnik Saša Todorović, i lokalna samouprava se uključila u potragu za zainteresovanima za zakup organizacionog dela FAS-a koji je bio zadužen za otkup, skladištenje i preradu sekundarnih sirovina da bi se i tu stvorila mogućnost povratka makar dela od 600 svojevremeno zaposlenih radnika, koji su danas na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje.
Poznati po ulju i mazivu
Zakupac somborske Fabrike akumulatora, koja samo za poreze državi duguje bezmalo 1,5 milijardu dinara, "Viskol grupa" iz Veternika, široj javnosti je poznatija kao jedan od najvećih proizvođača ulja i maziva. Kao referentna firma u tom sektoru, svojevremeno su iz Veternika Agenciji za privatizaciju poslali i pismo zainteresovanosti za učešće u privatizaciji kruševačke fabrike maziva FAM. Osim što, uz proizvodne pogone, u Veterniku poseduju i benzinsku pumpu na Novosadskom putu, "Viskol grupa" u svom vlasništvu ima i malu rečnu flotilu sastavljenu od dva tankera i jednog remorkera.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
To je ona pumpa na kojoj niko ne sipa iako je gorivo za 10din jeftinije nego na drugim pumpama, gde i dalje imaju analogne brojače i gde pumpadžija stavlja keš u džep jer fiskalna kasa stoji u podrumu, bukvalno 90e
Apropo teme, Luka Bar nekada
Apropo teme, Luka Bar nekada