Auto-industrija Srbije
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Socijalni dijalog nemojte ovde!
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Auto industrija Srbije
Ako se odgovor odnosio na mene, da znam da je 200 eur nista. Ali ti ne znas par stvari:
Prvo plata nije 200 eur. Plata je (kada sam odlazio, a kurs bio 98) bila oko 26 000 din. To je plata, bez bonusa koji su imali za: disciplinu, kvalitet, normu + nocni rad (3-ca smena). Naravno pricam o radniku na traci dakle najniza zarada.
Od tih 1600 radnika, 80% i vise su bile zene. Dakle to je u veeelikom broju slucajeva bila 2-ga plata u kuci. Imali smo mnogo porodica (otac, majka, deca) koji su svi radili u istoj firmi. Saberi 3-4 plate i videces da je to sasvim solidan prihod za tu sredinu.
Prvih 300 radnika je imalo obuku u Slovackoj. Dobili su devizne dnevnice. Tamo su imali sve obezbedjeno dakle dnevnice su im ostale. Neki su isli par puta (kako napreduju tako idu na nove obuke).
Dakle nije to uopste tako lose. Naravno kukaju odmah jer mnogi nece da rade. Posao nije tezak, ali nema zabusavanja. E to je bio glavni problem. Objasniti da ako je radno vreme od 7 ne znaci da u 7 dolazis na kapiju vec da si u 7 na svom mestu i da pocinjes. Isto tako radi se do 3 a ne da si u 3 vec kuci.
Prvo plata nije 200 eur. Plata je (kada sam odlazio, a kurs bio 98) bila oko 26 000 din. To je plata, bez bonusa koji su imali za: disciplinu, kvalitet, normu + nocni rad (3-ca smena). Naravno pricam o radniku na traci dakle najniza zarada.
Od tih 1600 radnika, 80% i vise su bile zene. Dakle to je u veeelikom broju slucajeva bila 2-ga plata u kuci. Imali smo mnogo porodica (otac, majka, deca) koji su svi radili u istoj firmi. Saberi 3-4 plate i videces da je to sasvim solidan prihod za tu sredinu.
Prvih 300 radnika je imalo obuku u Slovackoj. Dobili su devizne dnevnice. Tamo su imali sve obezbedjeno dakle dnevnice su im ostale. Neki su isli par puta (kako napreduju tako idu na nove obuke).
Dakle nije to uopste tako lose. Naravno kukaju odmah jer mnogi nece da rade. Posao nije tezak, ali nema zabusavanja. E to je bio glavni problem. Objasniti da ako je radno vreme od 7 ne znaci da u 7 dolazis na kapiju vec da si u 7 na svom mestu i da pocinjes. Isto tako radi se do 3 a ne da si u 3 vec kuci.
Re: Auto industrija Srbije
Znači ne zna se koliko uveze FAS?dragvorl je napisao: Oko 70% delova za 500L se pravi u Srbiji.
Re: Auto industrija Srbije
Da nije 30%?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Heinz, kazem ti sta znam, za ostalo ces se morati obratiti FAS ili nekom drugom ko ima odgovore na pitanja koja si postavio. Uz to, budi receno, izvoz u sferi auto industrije se ne ogranicava samo na Fiat, iako je to najveci individualni izvoznik. Komponentasi izvoze i nezavisno od Fiata.
KO NIJE SHVATIO DA OVO NIJE TEMA O TESKOM SOCIJALNOM STANJU U ZEMLJI BICE UPOZOREN PRVO JAVNO (djole77), A ZATIM I PRIVREMENIM ISKLJUCENJEM, JER IZGLEDA NISAM DOVOLJNO JASAN. TEMA O KOJOJ ZELITE DA RASPRAVLJATE NA OVOM FORUMU VEC IMA, PA UKOLIKO BAS ZELITE NASTAVITE TAMO!
KO NIJE SHVATIO DA OVO NIJE TEMA O TESKOM SOCIJALNOM STANJU U ZEMLJI BICE UPOZOREN PRVO JAVNO (djole77), A ZATIM I PRIVREMENIM ISKLJUCENJEM, JER IZGLEDA NISAM DOVOLJNO JASAN. TEMA O KOJOJ ZELITE DA RASPRAVLJATE NA OVOM FORUMU VEC IMA, PA UKOLIKO BAS ZELITE NASTAVITE TAMO!
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zaštita od korozije
Slazem se sa svakim delom teksta, a pogotovo sa ovim poslednjim.Predrag B. je napisao:Daj mi samo jedan razlog da Italijani pored svoje privrede podstiču srpsku? Čim su oni osposobili sve dobavčljače van Srbije da proizvode delove, priča je završena. Ne verujem da će naknadno da angažuju domaće proizvođače.snork je napisao:Zna li neko zašto Fiat automobili Srbija ne kupuje lim od smederevske železare, iako ona proizvodi pocinkovane limove? Tako bi znatno uštedeli na transportu.
Inače, ja sam mislio da se nanošenje cinka vrši elektrolitički, ali ako je reč o toplom postupku, to je svakako jeftinije.
EDIT: Vidim da se odgovor na poslednje pitanje nalazi u delu Dragvorlove poruke na engleskom. Znači - ekektrolitički samo za krov i druge delove gde je potrebna izuzetno ravna površina.
Tvrdim da bi za prvu ugradnju odmah mogli da angažuju: Sintelan (lepak i itison), Tigar (pneumatici i ostali gumeni delovi), Azmu (zvučna izolacija), Industriju stakla Pančevo, Fam (sva ulja i tečnosti), Sartid (pocinkovani lim), PES Surdulica (elektromotori), Frad (svi filteri), Fad (elementi oslanjanja i upravljanja), Gibnjaru Kraljevo (opruge)... da ne nabrajam više. Ali ponavljam, nije cilj razvoj srpske privrede.
EDIT: država je do sada (a verovatno i sada) imala samo motiv da opljačka sve što je moglo, a zatim da proda svojima koji će da zidaju zgrade i tržne centre, ili onima od kojih će pojedinci da imaju korist.
Ja bih voleo da mi neko objasni kakvu mi zapravo korist imamo od tog FAS-a ? Dakle, samo jednu jedinu korist za srpsku privredu kad ni jedna srpska kompanija ne prizvodi delove za fabriku u Kragujevcu (ne racunam strane fabrike sa svojim postrojenjima u Srbiji poput Bosch-a). Izgleda da su jedino bedne plate radnicima u Kragujevcu jedina korist koju drzava Srbija ima od tog Fiata.
Cim sam video da su italijani onako naprasno poceli da podrzavaju Srbiju i govore kako je ulazak Srbije u evropsku uniju njihov nacionalni interes, odmah sam shvatio koliko je sati. Doduse, kako i ne bi bili zahvalni kad su od ove drzave dobili ono sto im ni rodjeni brat ne bi poklonio, a to je prilika da im pod gotovo besplatnim uslovima neko da postrojenja i hale za proizvodnju automobila uz najminimalnije troskove i 5-6 puta jeftiniju radnu snagu nego u Italiji. Uz sve to preko korumpiranih lopova na celu drzave Srbije imaju priliku da u Rusiju izvoze automobile zahvaljujuci povlascenom bescarinskom rezimu koji Srbija ima sa Rusijom. Bolje da su amerikanci 99-te bombardovali tu prokletu Zastavu da se bar ne brukamo i ne dozvoljavamo svakome da nas vuce za usi jer ni ovako ni onako srpska privreda nema nikakvu korist od tog "posla veka" sa zabarskim pokvarenjacima.
Re: Auto industrija Srbije
Čekaj da se napravi koridor 11, šta će tek onda dobiti
http://www.youtube.com/watch?v=S8lHRvkN ... page#t=304
http://www.youtube.com/watch?v=S8lHRvkN ... page#t=304
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Zaštita od korozije
Mislim da je negde na forumu pominjano, kao podatak do kog su došli članovi drugog foruma(ne sećam se kog), da, nekom grubom računicom, Srbiji ostaje oko 200e od izvoza jednog automobila iz FAS-a.Incognito je napisao:Slazem se sa svakim delom teksta, a pogotovo sa ovim poslednjim.Predrag B. je napisao:Daj mi samo jedan razlog da Italijani pored svoje privrede podstiču srpsku? Čim su oni osposobili sve dobavčljače van Srbije da proizvode delove, priča je završena. Ne verujem da će naknadno da angažuju domaće proizvođače.snork je napisao:Zna li neko zašto Fiat automobili Srbija ne kupuje lim od smederevske železare, iako ona proizvodi pocinkovane limove? Tako bi znatno uštedeli na transportu.
Inače, ja sam mislio da se nanošenje cinka vrši elektrolitički, ali ako je reč o toplom postupku, to je svakako jeftinije.
EDIT: Vidim da se odgovor na poslednje pitanje nalazi u delu Dragvorlove poruke na engleskom. Znači - ekektrolitički samo za krov i druge delove gde je potrebna izuzetno ravna površina.
Tvrdim da bi za prvu ugradnju odmah mogli da angažuju: Sintelan (lepak i itison), Tigar (pneumatici i ostali gumeni delovi), Azmu (zvučna izolacija), Industriju stakla Pančevo, Fam (sva ulja i tečnosti), Sartid (pocinkovani lim), PES Surdulica (elektromotori), Frad (svi filteri), Fad (elementi oslanjanja i upravljanja), Gibnjaru Kraljevo (opruge)... da ne nabrajam više. Ali ponavljam, nije cilj razvoj srpske privrede.
EDIT: država je do sada (a verovatno i sada) imala samo motiv da opljačka sve što je moglo, a zatim da proda svojima koji će da zidaju zgrade i tržne centre, ili onima od kojih će pojedinci da imaju korist.
Ja bih voleo da mi neko objasni kakvu mi zapravo korist imamo od tog FAS-a ? Dakle, samo jednu jedinu korist za srpsku privredu kad ni jedna srpska kompanija ne prizvodi delove za fabriku u Kragujevcu (ne racunam strane fabrike sa svojim postrojenjima u Srbiji poput Bosch-a). Izgleda da su jedino bedne plate radnicima u Kragujevcu jedina korist koju drzava Srbija ima od tog Fiata.
Cim sam video da su italijani onako naprasno poceli da podrzavaju Srbiju i govore kako je ulazak Srbije u evropsku uniju njihov nacionalni interes, odmah sam shvatio koliko je sati. Doduse, kako i ne bi bili zahvalni kad su od ove drzave dobili ono sto im ni rodjeni brat ne bi poklonio, a to je prilika da im pod gotovo besplatnim uslovima neko da postrojenja i hale za proizvodnju automobila uz najminimalnije troskove i 5-6 puta jeftiniju radnu snagu nego u Italiji. Uz sve to preko korumpiranih lopova na celu drzave Srbije imaju priliku da u Rusiju izvoze automobile zahvaljujuci povlascenom bescarinskom rezimu koji Srbija ima sa Rusijom. Bolje da su amerikanci 99-te bombardovali tu prokletu Zastavu da se bar ne brukamo i ne dozvoljavamo svakome da nas vuce za usi jer ni ovako ni onako srpska privreda nema nikakvu korist od tog "posla veka" sa zabarskim pokvarenjacima.
Re: Auto industrija Srbije
To sam ja napisao na osnovu pretpostavljenog obima dodatne vrednosti koja se kod nas ulozi a da je domaceg porekla.
Automobili se ne prave od pocinkovanog lima, niti se pocinkovani lim koristi pri popravkama. Ovo je informacija od auto limara sa visedecenijskim iskustvom, razlog je otezano zavarivanje ili tako nesto.
Auto se tokom proizvodnje nakon sastavljanja karoserije potapa i cinkuje kao spoljni sloj, obloga.
Srbija nema bescarinski izvoz automobila u Rusiju, tako da ni FAS ne moze nista posebno da dobije po tom pitanju. Za neke druge robe postoji carinski sporazum ali automobili kao gotovi proizvodi nisu na na spisku.
Pomenute domace firme uglavnom nemaju tehnologiju za izradu potrebnih auto delova na danasnjem nivou potreba niti imaju druge potrebne resurse da bi uhvatile prikljucak. Te firme su bilo i ostale na nivou Zastava Juga i nije FAS tu problem. Da imamo konkurentnu ponudu kupovale bi i drugi auto proizvodjaci, niko nije gadljiv na novac i mogucnost zarade.
Pojavile su se druge firme koje nisu radile za Zastavu a koje sada mogu da isprate potrebe i rade naveliko za razne proizvodjace pojedine pozicije. Po pravilu koristi se strana tehnologija, domaci razvoj je skroman a niti drzava ne zeli da favorizuje sustinski pravu domacu pamet, razvoj i kompletan domaci proizvod.
Traktor ili kombajn mi padaju na pamet, gde drzava ne pomaze ni priblizno kao sto je pomogla Fiat.
Automobili se ne prave od pocinkovanog lima, niti se pocinkovani lim koristi pri popravkama. Ovo je informacija od auto limara sa visedecenijskim iskustvom, razlog je otezano zavarivanje ili tako nesto.
Auto se tokom proizvodnje nakon sastavljanja karoserije potapa i cinkuje kao spoljni sloj, obloga.
Srbija nema bescarinski izvoz automobila u Rusiju, tako da ni FAS ne moze nista posebno da dobije po tom pitanju. Za neke druge robe postoji carinski sporazum ali automobili kao gotovi proizvodi nisu na na spisku.
Pomenute domace firme uglavnom nemaju tehnologiju za izradu potrebnih auto delova na danasnjem nivou potreba niti imaju druge potrebne resurse da bi uhvatile prikljucak. Te firme su bilo i ostale na nivou Zastava Juga i nije FAS tu problem. Da imamo konkurentnu ponudu kupovale bi i drugi auto proizvodjaci, niko nije gadljiv na novac i mogucnost zarade.
Pojavile su se druge firme koje nisu radile za Zastavu a koje sada mogu da isprate potrebe i rade naveliko za razne proizvodjace pojedine pozicije. Po pravilu koristi se strana tehnologija, domaci razvoj je skroman a niti drzava ne zeli da favorizuje sustinski pravu domacu pamet, razvoj i kompletan domaci proizvod.
Traktor ili kombajn mi padaju na pamet, gde drzava ne pomaze ni priblizno kao sto je pomogla Fiat.
Re: Auto industrija Srbije
Evo jednog zanimljivog txta:dragvorl je napisao: Oko 70% delova za 500L se pravi u Srbiji.
http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.p ... _id=772158
* Koji procenat automobila fiat 500 se proizvodi u Srbiji, kad je reč o njegovoj vrednosti? Prema raspoloživim informacijama kompanije koje se nalaze u Srbiji proizvode dve trećine delova, što je značajna količina, ali kako stojimo kad su u pitanju skuplji delovi i sofisticiraniji proizvodi?
- U pravu ste, procenat sa kvantitativnog aspekta je zadovoljavajući, dok se u pogledu vrednosti učešće srpske industrije smanjuje na oko 50 odsto, uglavnom zbog toga što se najskuplji, ali i tehničko-tehnološki najzahtevniji delovi, poput motora i menjača, proizvode u našim drugim fabrikama.
Re: Auto industrija Srbije
I još jedan zanimljiv txt:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=773774
I naravno komentari za isti.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=773774
I naravno komentari za isti.
Re: Auto industrija Srbije
Stanje u FAS-u.
Одмор је од 18.12 до 08.01, само прва смена ради 6. јануара 4 сата.
Није легла плата, леже 28. у месецу. Иначе одобрили су повећање од 10%, и то, сада када приме 28.12, уплатиће и 3 повишице уназад, плус 13. плата...све у свему, најобичнији радник на линији 3 дана пре нове године, примиће НЕ МАЊЕ од 85-90.000 динара.
А ко није имао више од једне недеље боловања, примиће још 10% бонуса од 13.плате
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Одг: Auto industrija Srbije
Pa tamo ko u javnom preduzecu:lol:
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto industrija Srbije
Delom i jeste drzavna firma, 30%.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Auto industrija Srbije
Odoh da konkurišem u njihovo odeljenje za arhive i žalbe.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Širim haos!