Stranica 1 od 14

Auto-industrija Srbije

Poslato: 20 Apr 2012, 23:56
od dragvorl
Evo da postavim neke slajdove iz prezentacije SIEPA-e na kojoj sam bio na sajmu kamiona u BG ove godine. Postavicu i ceo pdf. Ima tu i interesantnih podataka o subvencijama za poslodavce, o kretanju zarada, dazbinama, itd...
siepa_-_automotive_industry_Page_02.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_03.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_08.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_09.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_10.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_11.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_13.jpg
siepa_-_automotive_industry_Page_14.jpg


Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 15 Sep 2012, 01:46
od dragvorl
Untitled2.jpg

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 17 Sep 2012, 20:49
od dunx81
Termometal iz Ade je ozbiljna firma. Radili smo s njima,pravili su nam neke reduktore-odlični su.

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 17 Sep 2012, 23:17
od Ji 4Tze
Što volim ovu statistiku poreske stope, kad se hvale sa 10 % na dobit preduzeća (tj. do pre neki dan, sad je 12) a na zarade je trošak skoro 70%

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 04 Okt 2012, 11:27
od dragvorl
"Motins" ponovo radi

Fabrika rezervnih delova za automobile "Motins" opet radi posle više od godinu dana od prekida proizvodnje.
Trenutno je uposleno 77 radnika, od 372 koliko ih je bilo kad je fabrika zatvorena prošlog juna. Nekadašnji generalni direktor, Ivica Jovanović, rekao je da je napravljen plan reorganizacije preduzeća i da je predat privrednom sudu u Novom Sadu.

Podsetimo, ovo preduzeće je zatvoreno početkom juna prošle godine, a stečaj je uveden 19. januara ove godine.
Motins nije radio od juna kada je većinski vlasnik "NS Don" otišao u stečaj i ubrzo potom bankrotirao, a gazde se našle iza rešetaka. Firmi je tada zbog nagomilanog duga isključena struja i proizvodnja je stala.

Inače, ovo preduzeće je 90 odsto svoje proizvodnje delova za automobile izvozilo u Nemačku, što je "Motins" činilo jednom od najuspešnijih firmi u svojoj oblasti.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Motins ... adi-3.html

Re: Zaštita od korozije

Poslato: 10 Dec 2012, 12:45
od snork
Zna li neko zašto Fiat automobili Srbija ne kupuje lim od smederevske železare, iako ona proizvodi pocinkovane limove? Tako bi znatno uštedeli na transportu.

Re: Zaštita od korozije

Poslato: 10 Dec 2012, 13:03
od Geza

Re: Zaštita od korozije

Poslato: 10 Dec 2012, 13:16
od snork
Hvala! :) Znači nedostaje deo za elektrolitičko nanošenje slojeva (galvanizaciju). Ako je tako, mislim da bi trenutnom vlasniku (državi) bilo najpametnije da napravi taj deo i tako železari obezbedi posao kod Fiata + Fiatu jeftiniji lim i samim tim konkurentniju cenu i bolju prodaju = više posla i zarade za sve. Ako se ne varam, država ima udeo i u vlasništvu FAS-a, pa tim pre treba da bude motivisana da ovo uradi.

Re: Zaštita od korozije

Poslato: 10 Dec 2012, 13:27
od Predrag B.
snork je napisao:Zna li neko zašto Fiat automobili Srbija ne kupuje lim od smederevske železare, iako ona proizvodi pocinkovane limove? Tako bi znatno uštedeli na transportu.

Inače, ja sam mislio da se nanošenje cinka vrši elektrolitički, ali ako je reč o toplom postupku, to je svakako jeftinije.

EDIT: Vidim da se odgovor na poslednje pitanje nalazi u delu Dragvorlove poruke na engleskom. Znači - ekektrolitički samo za krov i druge delove gde je potrebna izuzetno ravna površina.
Daj mi samo jedan razlog da Italijani pored svoje privrede podstiču srpsku? Čim su oni osposobili sve dobavčljače van Srbije da proizvode delove, priča je završena. Ne verujem da će naknadno da angažuju domaće proizvođače.

Tvrdim da bi za prvu ugradnju odmah mogli da angažuju: Sintelan (lepak i itison), Tigar (pneumatici i ostali gumeni delovi), Azmu (zvučna izolacija), Industriju stakla Pančevo, Fam (sva ulja i tečnosti), Sartid (pocinkovani lim), PES Surdulica (elektromotori), Frad (svi filteri), Fad (elementi oslanjanja i upravljanja), Gibnjaru Kraljevo (opruge)... da ne nabrajam više. Ali ponavljam, nije cilj razvoj srpske privrede.

EDIT: država je do sada (a verovatno i sada) imala samo motiv da opljačka sve što je moglo, a zatim da proda svojima koji će da zidaju zgrade i tržne centre, ili onima od kojih će pojedinci da imaju korist.

Re: Zaštita od korozije

Poslato: 10 Dec 2012, 14:43
od snork
Mislio sam da bi Fiat kupovao lim u Smederevu, ako bi im tako bilo jeftinije. Naravno da oni nemaju (i ne očekuje se da imaju) neki drugi motiv.

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 11 Jan 2013, 02:02
od dragvorl
1.jpg
2.jpg

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 14 Jan 2013, 12:55
od snork
"Mi smo ono što stvaramo" :glavomuzid: :glavomuzid: :glavomuzid: Ovi novo-kapitalistički fazoni (misija, vizija) me sve više podsećaju na komunizam. Tako je nekada bilo ispisano po fabrikama "TITO - PARTIJA - NAROD - ARMIJA" i sl.

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 14 Jan 2013, 13:11
od mr.Big
Off topic
A na šta te podseća kad u najrazvijenijim kapitalističkim sistemima banke, osiguravajuća društva, multinacionalne korporacije, aviokompanije itd dobiju od države novčano pokriće za sve ono što su proćerdali i nakrali tokom xy godina...

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 14 Jan 2013, 20:38
od ljubitelj
Off topic
Na Breznjeva i SSSR sistem koji je propao kao sto i ovaj koji navodis nema odrzivu perspektivu

Re: Auto industrija Srbije

Poslato: 16 Jan 2013, 20:37
od dragvorl
Скупштина акционара у "Необусу"

Скупштина акционара АД "Необус" у стечају заказана је за 16.јануар у 11 часова у фабрици аутобуса. На дневном реду биће избор Одбора поверилаца. Скуп акционара сазван је по други пут.


Стечајни управник поништио је Скупштину акционара одржану пре месец дана, пошто није одржана по закону. Стечај у фабрици аутобуса уведен је у новембру 2012. године. З. Д.

http://www.dnevnik.rs/novi-sad/skupstin ... -u-neobusu