Auto-industrija Srbije

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 29 Maj 2018, 17:14

Zavisi za kog Forda, u NS se radi za Focusa i C Maxa deo kablova, jer su kablovi podeljeni na mnogo celina.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31101
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Auto industrija Srbije

Post od Geza » 14 Okt 2018, 15:50

Srpska formula uskoro na stazi; domaće gume i motor
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1455776

Posle tri godine rada i razvoja, srpska formula “morava” uskoro će ugledati svetlost dana.

Izrada bolida, po svim standardima FIA, u završnoj je fazi i Srbija bi do proleća 2019. mogla da se podiči formulom koja će svojim performansama, ali i niskim troškovima proizvodnje i održavanja, omogućiti pre svega srpskim automobilistima da usavrše svoja znanja i veštine, pišu Večernje novosti.

Formula “morava” je koncept koji je razvijen u saradnji sa legendarnim inženjerom Formule 1 Enrikeom Skalabronijem. Kako otkriva za list Zoran Stefanović, vlasnik Stefan GP tima, ovaj bolid će pokretati modifikovani motor koji je svojevremeno pravljen u fabrici DMB u beogradskoj Rakovici.

"Reč je o motoru koji je nekada ugrađivan u “jugo” i “zastavu 101”. Maksimalna snaga motora je 100 KS i uz ubrzanje od 4 do 4,5 sekundi do 100 kilometara, u zavisnosti od prenosa, dostizaće maksimalnu brzinu od 225 kilometara na čas. Bolid ima sve bezbedonosne elemente FIA standarda 2018", otkriva Stefanović.

Gume će, kako ističe Stefanović, takođe raditi jedan domađi proizvođač. Posle testiranja vozila u tri do četiri trke, u planu je organizacija domaćeg i regionalnog šampionata.

"Ono što je bila moja osnovna ideja i zahtev jeste da se sve što može pravi u Srbiji. Pravićemo, dakle, sve osim kočnica, rezervoara za gorivo i točkova u našoj zemlji, u našim radionicama", kaže Stefanović.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14444
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Auto industrija Srbije

Post od Heinz » 14 Okt 2018, 20:44

I.... ponovo Stefanović :)

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 9751
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Auto industrija Srbije

Post od HKS » 14 Okt 2018, 22:23

Jel suplja prica?

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 14 Okt 2018, 22:45

Ako je suditi po ondasnjoj prici za F1 tim, i vise nego verovatno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 13 Mar 2019, 09:40

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31101
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Auto industrija Srbije

Post od Geza » 19 Mar 2019, 22:01

Srbija nije „jača“ od drugih zemalja kandidata, ali nije bez šansi
https://www.danas.rs/ekonomija/srbija-n ... bez-sansi/

Predsednik Srbije Aleksandra Vučić rekao je da će naredne sedmice imati neke kontakte koji se odnose na dolazak nemačke kompanije Folksvagen, za koju se, prema njegovim rečima, bori pet zemalja.


Osim Bugarske, Rumunije i Turske, koje je Vučić naveo, prema saznanjima Danasa u igri je i Severna Makedonija. Predsednik je pre desetak dana na mitingu u Velikoj Plani rekao i da su šanse za dolazak Folksvagena u okolinu tog mesta pola-pola, i da zavise od nadmetanja Srbije sa konkurentskom zemljom, najverovatnije Turskom, pošto Rumunija i Bugarska „to više nisu“. Istovremeno, domaći mediji su, pozivajući se na Dojče vele, preneli da je upravo Bugarska glavni konkurent Srbiji, dok je jedan domaći tabloid, blizak Vučićevoj vlasti, tvrdio da je Folksvagen već prelomio i odlučio se za Srbiju.

Indikativno je i to što izjava da Folksvagen „tek što nije“, pada u trenutku kada se očekuje pritisak za rešavanje problema sa Kosovom, ali i ozbiljnih građanskih protesta protiv režima, pa je jedna od spekulacija da takve najave imaju ulogu da anesteziraju pobunjeni deo srpske javnosti.

Činjenica je da Folksvagen odranije ima strateško opredeljenje da u nekoj od balkanskih država podigne multibrend fabriku, u čiju izgradnju i opremanje bi bilo investirano oko 1,5 milijardi evra, koja bi proizvodila do 300.000 automobila godišnje a zaposlila oko 5.000 radnika. Proizvodila bi određeni model „škode“ i „seata“, u Češku bi se preselila proizvodnja „pasata“ dok bi glavne fabrike u Nemačkoj – Erikon, Emden i Hanover, počele izradu vozila na električni pogon. Prema nezvaničnim informacijama Dojče velea, nemačka kompanija trebalo bi definitivno da prelomi početkom aprila da li će i gde da gradi novu fabriku na Balkanu.

Prema tim izvorima, najozbiljniji kandidati su Bugarska i Srbija, i obe zemlje imaju svoje prednosti. Bugarska, jer je članica Evropske unije i ima dobru ekonomsku saradnju sa Nemačkom, vrednu više od osam milijardi evra godišnje, pri čemu ostvaruje suficit od oko 320 miliona evra. Nedostaci su joj što nikada nije imala automobilsku industriju, te joj nedostaju tradicija, obučeni radnici i stručnjaci, kao i proizvođači auto-delova. Srbija ima relativno dugu tradiciju u automobilskoj industriji, ali bi trebalo uvažiti i to što je Folksvagen dva puta do sada dolazio u Srbiju i Kragujevac kako bi započeo proizvodnju automobila, ali da je oba puta odlazio neobavljena posla. Pre no što je, u aprilu 1991. preuzeo češku Škodu, Folksvagen je bio zainteresovan za partnerstvo sa Zastavom, koja je tada još uvek izvozila „jugo“ u Ameriku, i spremala novi model („floridu) za američko tržište. Saradnja nije uspostavljena jer je poslovodstvo kragujevačke fabrike već pregovaralo sa Fijatom o formiranju zajedničke kompanije (sa vlasničkim odnosnom 50:50) za proizvodnju do 500.000 automobila godišnje. Folksvagen je, sećaju se učesnici tih razgovora, nevoljno otišao u Češku i tamo sa Škodom napravio bum, a Zastava i Fijat tada dogovaranu zajedničku fabriku nikada nisu napravili, pošto su ih nedelju dana pre potpisivanja konačnog sporazuma sprečile sankcije međunarodne zajednice.

– U martu 2008. delegacija Folksvagena ponovo je bila u Kragujevcu i Zastavi. Menadžeri nemačke kompanije otvoreno su rekli da ih Zastava više ne zanima, već da bi hteli da u okolini Kragujevca naprave potpuno novu fabriku. Ponuđene su im tri lokacije i predstavnici Folksvagena prihvatili su Kormansko polje a od rukovodstva grada zatražili su elaborat sa detaljnim informacijama o broju stanovnika, o demografskim kretanjima u šumadijskom delu Srbije, obrazovnim ustanovama, infrastrukturi i planovima u toj oblasti, izvorima i tokovima energije – priseća se mr Vlada Vučković, koji je 2008. bio član Gradskog veća Kragujevca za privredu i privatizaciju i učestvovao je u izradi elaborata za Folksvagen.

Vučković kaže da je, pored Kragujevca, kandidat za izgradnju Folksvagenove fabrike u Srbiji bio i Zrenjanin, najviše zbog lokacije tog grada, odnosno njegove blizine granice sa zemljama Evropske unije – Rumunijom i Mađarskom. Ali, te godine u maju pojavio se Fijat i državnom rukovodstvu za Zastavu dao ponudu „koja se ne odbija“. Elaborat za Folksvagen rađen je i dalje, kontakti sa Nemcima nisu prekidani ni mesecima posle dolaska Fijata. Država je, navodno, Folksvagenu odabranu lokaciju ponudila gratis, plus 50 miliona evra učešća u izgradnju fabrike za proizvodnju, kako je tada navođeno, 150.000 automobila godišnje, koje je nemačka kompanija planirala da prodaje na ruskom tržištu… Predstavnici tadašnje kragujevačke vlasti koji su učestvovali u pregovorima, međutim, „odgovorno tvrde“ da država nije bila iskrena prema nemačkoj kompaniji, te da je zbog Fijata, koji nije želeo nikakvu konkurenciju u Srbiji, odustala od izglednog aranžmana sa Folksvagenom. Ima i onih koji tvrde da se i Folksvagen predomišljao, pošto Sporazum o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije nije obuhvatio plasman automobila.

Ono što je sasvim izvesno jeste da se Folksvagen još nije odlučio za Srbiju, ali ni za neku od ostalih zemalja koje se pominju kao destinacije. Da jeste – znalo bi se. Donošenju odluke o izboru lokacije za gradnju fabrike, vredne milijardu i po evra, prethodi ozbiljna i dugotrajna priprema. Tako obiman posao ne može da ostane nepoznat javnosti. Naprotiv, ukoliko Folksvagen zaista bude zainteresovan da fabriku gradi u Srbiji, konkretno u Kragujevcu, njegovoj okolini, ili između Ćuprije i Paraćina, kako se takođe spekuliše, to će da se sazna čim njihovi stručnjaci dođu i angažuju domaće konsultante.


Fijat otvorio put

Ukoliko se opredeli za Srbiju, Folksvagen nikako neće, kako smatra deo domaće javnosti, da preuzme Fijatovu fabriku u Kragujevcu. Neće, jer velike i ozbiljne automobilske kompanije, a Grupacija Fijat Krajsler automobili to jeste, ne prodaje svoje fabrike po svetu „na komad“. Neće ovde da dođe ni zbog Fijata – kako to smatraju pojedini analitičari – zbog kojeg se dva puta povlačio iz Srbije neobavljena posla, ali je činjenica da je Fijatovo preuzimanje fabrike u Kragujevcu, obezbedilo dolazak velikog broja respektibilnih proizvođača auto-delova (Manjeti mareli, DŽonson kontrols, Jura korporacija, Leoni, Sigit…), što Srbiji daje prednost u privlačenu automobilskih kompanija, koja do sada ni izbliza nije korišćena.

Ko je pravi favorit?

Boljim poznavaocima automobilske industrije izjave i „pouzdane informacije“ o dolasku Folksvagena, deluju neozbiljno, najviše zbog tvrdnje Vučića da je „Srbija stabilnija, jača i bolja i Bugarske, Rumunije i Turske“. Međutim, sve tri zemlje su, ne samo zbog Kosova, politički stabilniji, kumulativni rast bruto društvenog proizvoda u poslednjih pet godina im je dvostruko ili višestruko veći od našega pa su ekonomski jače i stabilnije, dok je Srbija po tim kriterijumima u rangu ili tek nešto iznad Severne Makedonije. Rumunija i Turska decenijama unazad imaju i ozbiljnu automobilsku industriju – u Rumuniji su Dačija, Reno i Ford, a u Turskoj, pored domaćeg Tofasa, prisutni su Ford, Honda i Hjundai. Srbija je, na tom planu, u prednosti nad Bugarskom i Severnom Makedonijom, koje nemaju nikakvu auto-industriju.



Nove informacije: VW seli ukrajinski pogon u Srbiju?
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1519636

Zastupnik Škode i vlasnik firme Auto Čačak Milenko Kostić kaže za Večernje novosti da postoji verovatnoća da u Srbiju dođe Folksvagenova fabrika iz Ukrajine.

Ta fabrika nije, rekao je Kostić, postigla očekivane rezultate u produkciji reznih modela "Škode", jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača na svetu.

Kostić je istakao da su važni ljudi iz "Folksvagenovog" i "Škodinog" menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.

"Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja", rekao je Kostić, koji je dodao da "dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro".

Kako je istakao, činjenica je da smo "u igri", ali nam konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija... U toj trci, ističe Kostić, presudna će biti ponuda države i Nemci će otići u onu zemlju koja im da više.

Ono što Kostića brine jesu "Folksvagenovi" zahtevi.

Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike te zato Kostić ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog "Fijata", za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.

"To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000", kazao je Kostić.

Prema njegovim rečima, više detalja znaće se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz "Folksvagena". Žao mu je, kaže on, jer smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju.

Kostić je, kako navodi, 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku "Cer" dovede montažu nekih modela, ali, kako je rekao, tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku već je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.

Kostić kao indikator dolaska Nemaca navodi i dolazak kompanije "Forverk" koja najviše proizvodi delove upravo za "Folksvagen". Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak "Folksvagena", ali odluka je, ipak, samo u glavama čelnika u Volfsburgu, zaključio je Kostić za Novosti
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 19 Mar 2019, 22:38

U Nemackoj se vec bune zbog ove fabrike.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 6098
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto industrija Srbije

Post od ljubitelj » 19 Mar 2019, 22:45

Zna se, vec je objavljeno 10.marta u nemackim poslovnim novinama kao vest.
VW bira zemlju gde moze da radi van pravilla EU o zabrani donacija i subvencija, tako da Rumunija i Bugarska nisu sada pogodne.
VW trazi da dobije na poklon samu fabriku-hale, zemljiste i infrastrukturu uz pominjanje do 500 miliona eura pomoci drzave u tom smislu.
VW trazi lokaciju gde ima perfektnu saobracajnu vezu sa pogonom u Madjarskoj koja je osnova svega, znaci sto bilize radi jeftinije llogistike.
Jos nesto, VW trazi zemlju gde moze da prebaci prljave pogone koji zagajuju okolinu, bez mnogo problema oko toga, dakle opet ne odgovara EU zemlja.

Srbiji je dat zahtev VW sta treba da ispuni, i ceka se odgovor. Pre svega oko novcanih donacija koje bi VW primio.
Ako nemacka stampa fals opisuje stanje u VW i potrebu da hitno smanji operativne troskove tako da proizovdnja negde bude dotirana od domacina onda sve to nema veze ali, s obzirom da ima smisla sasvim je moguce da se obelodani odluka nakon politickog dila oko love.

Koliko god izgledalo dobro da VW dodje u Srbiju toliko je i lose ukoliko je makar nesto tacno iz opisa uslova koje VW trazi.

U celoj prici je i Fiat koji je opet u problemima i ne zna sta ce da radi sa KG fabrikom, niti ima sta da proizvodi niti gde da plasira a Ugovor sa Srbijom i dotacije koje dobija i dalje su tajna. Srbija je suvlasnik KG fabrike, sto moze da bude i ulog za VW dolazak u KG.
Kako god, VW se zuri jer ima 30tak meseci da zatvori pogone u Nemackoj.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 19 Mar 2019, 22:49

Posalji link za tu objavu u nemackim novinama. Bas me interesuje sta pisu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31101
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Auto industrija Srbije

Post od Geza » 19 Mar 2019, 22:51

Bilo je reči o donaciji od 50, a ne 500 miliona...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 19 Mar 2019, 22:54

Bice tu lepih para da se donira, to je sigurno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14444
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Auto industrija Srbije

Post od Heinz » 19 Mar 2019, 23:05

Čitao članak na tu temu u Vremenu. Otprilike u RO i BG nema ko da radi, kod nas ima. Kod nas jeftina struja plus subvencije.

Možda nas naša južna a ipak severna braća iznenade ponudom.

Korisnikov avatar
kragujevac
Postovi: 3102
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF V8 4.2
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Auto industrija Srbije

Post od kragujevac » 20 Mar 2019, 08:17

dragvorl je napisao:
19 Mar 2019, 22:49
Posalji link za tu objavu u nemackim novinama. Bas me interesuje sta pisu.
https://www.focus.de/politik/ausland/vw ... 14519.html

A evo i u nemačkim privrednim novostima, samo moraš da se registruješ da bi pročitao ceo članak, pa ako te ne mrzi to da radiš....
https://deutsche-wirtschafts-nachrichte ... n-serbien/
Aaaa, pa to ne može.. Ne može. To ne pasuje...Ne može, ovo je djunta sa sitnim nutom. Znam Žile al meni su rekli da moze da se ubudži... A jel su ti tako rekli? E pa onda nek ti ubudži onaj koji ti je to reko, ja ne umem...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18583
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto industrija Srbije

Post od dragvorl » 20 Mar 2019, 09:23

Otvorio sam ovaj drugi link, ne treba se uclanjivati, samo se odabere google cache. Koliko vidim i oni se oslanjaju na info iz Vecernjih novosti. Pise takodje da je jedan od faktora u odluci da Srbija ima 10% svetskih zaliha litijuma. Prvi link je isto nagadjanje i nista sigurno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori