Xepoj87 napisao:Ne bih mu jedan jedini detalj zamenio

Meni jedan od najpozeljnijih automobila i cista umetnost automobilizma.
Vujadine, jel isto mislis i za McLaren F1 i prvu Hondu NSX?
V10 motori u Lambu se koriste i u R8-ici.
Za svaki auto se moze naci zasto nije skroz originalan.
Hyara je divno urađen autmobil i unutra je fenomenalan. Sećam se da smo ovde na forumu imali raspravu da li je Pagani kič ili nije. Tu smo, za razliku od većine diskusija, imali isto stanovište da Pagani nije kič, nego je prava estetika i pravi kvalitet.
U toj klasi je teško sada biti originalan. U odnosu na neka stara vremena dosta toga se promenilo. Prvo, sada se ta kola ozbiljno aerodinamički testiraju, a onda se puštalo mašti na volju i zato su kola bila daleko maštovitija, ali dinamički često loša. Da su se držali nauke nikada Miura ne bi bila napravljena. Zatim, sada su ti proizvođači postali oprezni da ne puknu brzo kao što se mnogo puta dešavalo. Zato tu Pagani zaslužuje sve pohvale kako se pametno pozicionirao. U neka ranija vremena postojala je čuvena francuska firma Facel Vega kojoj je kredo u izradi bio da nema nikakvih kompromisa. Za ono vreme to su bila neverovatno kvalitetno urađena kola od najplemenitijih metala i nerđajućeg čelika. Kao i Pagani, ni oni nisu imali svoje motore, engo su ugrađivali američke. No, posle nekog vremena nisu više mogli da izdrže takvu preskupu proizvodnjui propali su. Treće, sadašnja regulativa oko bezbednosti dosta kvari priču oko dizajna i ograničava dizajnere. Četvrto, takva kola su uglavnom dizajnirale dizajnerske kuće u kojima je bilo više slobode, nego u fabričkim dizajnerskim odelenjima. Sada su nezaisne dizajnerske kuće mahom propale i nemogu da dobiju velike poslove
McLaren F1 je dosta originalan auto i vrlo prepoznatljiv. Nije mis sveta po lepoti, ali se odmah prepoznaje. Između ostlaog, zato je legenda.
Sadašnji McLareni su katastrofa od dizajna i spolja i enterijera. Svaka čast na tehnologiji i inženjeringu, ali da stavimo ovde slike svih modernih McLarena, niko (sem P1) ne bi uspeo a raspozna koji je koji model.
Honda NSX kada se pojavila nije bila originalna, niti su oni to hteli da postignu. Njima je u dizajnerskom smislu bio Ferrari inspiracija. Japanci su tu vrlo pragmtačni i oni za uzore uzimaju proverene vrednosti dok ne izgrade svoj stil. NSX je imao druge kvalitete, ali je zbog duge proizvodnje i nedostatka direktnog naslednika ostao upamćen i postao prepoznatljiv i stekao veliki uglad kao auto.
Poslednji superauto da je predstavljao dizajenesrki proboj i bio nešto posebno je, po meni, Enzo. On je uspeo da u sebe ugradi dosta od F1 dizajna u zatvorenoj karoseriji što nikome ranije nije uspelo i da postavi sebe van dva dominatna klišea u dizajnu superautomobila - "grupa C look" i "countach look".