Pagani

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10810
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Pagani

Post od starac vujadin » 15 Feb 2017, 17:36

Mislim da je iz mog posta jasno jasno da sam pisao o "jačini" brenda, heritage i inženjerijskom know-how od vremena kada se Lamborghini pojavio do danas.
Pagani se dobro pozicionirao, srećom ima džabe karbon na raspologanju i beneficiran status kod Mercedesa pa je stabilniji od drugi novih firmi, ali je on i dalje mondenski proizvod koji lako može da izađe iz mode, dok Lamborghiniju to teško može da se desi, pogotovu ako malo prošire lepezu modela. Ok je to što radi s karbonom, ali imao ja Lamborghini kola izrađena u superleggera tehnologiji, a to je daleko komplikovanije, skuplje rešenje bilo u tadašnje vreme od upotrebe karbona, Da bi stvarno stao rame uz rame po respektu s Lamborghinijem morao bi da razyije svoj motor, da napravi auto inovativnog dizajna, a ne stoput podgrejan dizajn bivše grupe C (LeMans) koji datira iz 80-ih (mada se i Lambo zaglavio u Countach eri, ali samo Miura i Countach su dovoljni da Pagani nema šta da priča oko dizajna). Neka se otvori gazda malo za spoljni dizajn, a ne samo za enterijer... ;)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19047
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pagani

Post od dragvorl » 15 Feb 2017, 17:47

Mislim da je Pagani vec sa tim sto pluta ovoliko vreme na povrsini sa smesnim brojem prodatih modela obezbedio sebi mesto pod suncem, a i izgradio sebi svoju nishu medju superautomobilima. Takva posvecenost detaljima ne znam da li postoji kod jos nekog proizvodjaca, Bugatti mozda, ali mi je taj dizajn isuvise sterilan. Inace, nije uopste nemoguce da ce Pagani za generaciju ili 2 krenuti sa svojim motorom, o tome sam bas pricao sa nekim ko iz prve ruke zna svasta iz Modenske regije. Vrlo je rizicno krenuti sa svojim motorom na pocetku, kada postoji dobra alternativa, mada je najlepse kada se ima paket in house. Inace Pagani ne gura sam svoj projekat sto se investicije tice. Ni meni se uopste ne svidja dizajn, ali je respekt ceo projekat, ima potpuno svoj karakter i filozofiju. Lambo je sto se tice svega u eri od 2005. na ovamo veoma napredovao, zahvaljujuci proslom sefu. I sto se profita, i sto se prodaje tice. Kada krene SUV prodaja ce biti vrlo blizu Ferrarijevoj.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26739
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Pagani

Post od Xepoj87 » 15 Feb 2017, 18:01

Ne bih mu jedan jedini detalj zamenio :)
Meni jedan od najpozeljnijih automobila i cista umetnost automobilizma.
Jos je Huayra 5 godina star model.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Vujadine, jel isto mislis i za McLaren F1 i prvu Hondu NSX?
V10 motori u Lambu se koriste i u R8-ici.
Za svaki auto se moze naci zasto nije skroz originalan.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19047
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pagani

Post od dragvorl » 15 Feb 2017, 18:10

Za moj ukus ima par kic detalja, recimo okvir zadnje svetlosne grupe.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8848
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Pagani

Post od shandu90 » 15 Feb 2017, 18:19

I u RS6 C6 je bilo Lambo v10?

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 10023
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Pagani

Post od HKS » 15 Feb 2017, 18:23

Ne valja joj taj okvir, ali i ta okrugla stop svetla nisu lepo rasporedjena. Na Zondi je to bilo dobro uradjeno, jeste da su ona stop svetla koristili za prikolice ali jbg.
Sta bi tek rekli za Koenigsegg?

Sent from my m2 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26739
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Pagani

Post od Xepoj87 » 15 Feb 2017, 18:33

dragvorl je napisao:Za moj ukus ima par kic detalja, recimo okvir zadnje svetlosne grupe.
Okvir je istog oblika kao i retrovizori, u obliku lista, a sve to da simbolizuju da je auto lagan kao list na vetru, posto je ceo auto nazvan po bogu vetra.
A stop svetla su rasporedjena u uglovima tog lista.
Ne postoji jedan jedini detalj na tom automobilu koji je slucajan, zato me i odusevljava :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 10023
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Pagani

Post od HKS » 15 Feb 2017, 18:34

Interesantna prica, ali opet isto mi dodje.
Nije samo Lambo V10 bio u RS6 i R8, bio je i u S8 i S6.

Sent from my m2 using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19047
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pagani

Post od dragvorl » 15 Feb 2017, 18:37

shandu90 je napisao:I u RS6 C6 je bilo Lambo v10?

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Ne, taj motor je drugaciji, ima turbopunjenje, razlicit raspon cilindara, razlicit ugao paljenja, razlicit precnik i hod cilindra.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 10023
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Pagani

Post od HKS » 15 Feb 2017, 18:41

A iz cega su ga izvadili?

Sent from my m2 using Tapatalk

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10810
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Pagani

Post od starac vujadin » 15 Feb 2017, 18:41

Xepoj87 je napisao:Ne bih mu jedan jedini detalj zamenio :)
Meni jedan od najpozeljnijih automobila i cista umetnost automobilizma.

Vujadine, jel isto mislis i za McLaren F1 i prvu Hondu NSX?
V10 motori u Lambu se koriste i u R8-ici.
Za svaki auto se moze naci zasto nije skroz originalan.
Hyara je divno urađen autmobil i unutra je fenomenalan. Sećam se da smo ovde na forumu imali raspravu da li je Pagani kič ili nije. Tu smo, za razliku od većine diskusija, imali isto stanovište da Pagani nije kič, nego je prava estetika i pravi kvalitet.

U toj klasi je teško sada biti originalan. U odnosu na neka stara vremena dosta toga se promenilo. Prvo, sada se ta kola ozbiljno aerodinamički testiraju, a onda se puštalo mašti na volju i zato su kola bila daleko maštovitija, ali dinamički često loša. Da su se držali nauke nikada Miura ne bi bila napravljena. Zatim, sada su ti proizvođači postali oprezni da ne puknu brzo kao što se mnogo puta dešavalo. Zato tu Pagani zaslužuje sve pohvale kako se pametno pozicionirao. U neka ranija vremena postojala je čuvena francuska firma Facel Vega kojoj je kredo u izradi bio da nema nikakvih kompromisa. Za ono vreme to su bila neverovatno kvalitetno urađena kola od najplemenitijih metala i nerđajućeg čelika. Kao i Pagani, ni oni nisu imali svoje motore, engo su ugrađivali američke. No, posle nekog vremena nisu više mogli da izdrže takvu preskupu proizvodnjui propali su. Treće, sadašnja regulativa oko bezbednosti dosta kvari priču oko dizajna i ograničava dizajnere. Četvrto, takva kola su uglavnom dizajnirale dizajnerske kuće u kojima je bilo više slobode, nego u fabričkim dizajnerskim odelenjima. Sada su nezaisne dizajnerske kuće mahom propale i nemogu da dobiju velike poslove

McLaren F1 je dosta originalan auto i vrlo prepoznatljiv. Nije mis sveta po lepoti, ali se odmah prepoznaje. Između ostlaog, zato je legenda.
Sadašnji McLareni su katastrofa od dizajna i spolja i enterijera. Svaka čast na tehnologiji i inženjeringu, ali da stavimo ovde slike svih modernih McLarena, niko (sem P1) ne bi uspeo a raspozna koji je koji model.

Honda NSX kada se pojavila nije bila originalna, niti su oni to hteli da postignu. Njima je u dizajnerskom smislu bio Ferrari inspiracija. Japanci su tu vrlo pragmtačni i oni za uzore uzimaju proverene vrednosti dok ne izgrade svoj stil. NSX je imao druge kvalitete, ali je zbog duge proizvodnje i nedostatka direktnog naslednika ostao upamćen i postao prepoznatljiv i stekao veliki uglad kao auto.

Poslednji superauto da je predstavljao dizajenesrki proboj i bio nešto posebno je, po meni, Enzo. On je uspeo da u sebe ugradi dosta od F1 dizajna u zatvorenoj karoseriji što nikome ranije nije uspelo i da postavi sebe van dva dominatna klišea u dizajnu superautomobila - "grupa C look" i "countach look".
Poslednja izmena od starac vujadin u 15 Feb 2017, 18:49, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 19047
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pagani

Post od dragvorl » 15 Feb 2017, 18:46

HKS je napisao:A iz cega su ga izvadili?

Sent from my m2 using Tapatalk
Modularni, napravljen od V8, odgovaraju i precnih i hod klipa. Sledeca generacija V10 5.2 je ista u Gallardo LP560-4/Huracán LP610-4/R8 a opet ima razlicito paljenje u C6 S6/D3 S8.
Xepoj87 je napisao:
dragvorl je napisao:Za moj ukus ima par kic detalja, recimo okvir zadnje svetlosne grupe.
Okvir je istog oblika kao i retrovizori, u obliku lista, a sve to da simbolizuju da je auto lagan kao list na vetru, posto je ceo auto nazvan po bogu vetra.
A stop svetla su rasporedjena u uglovima tog lista.
Ne postoji jedan jedini detalj na tom automobilu koji je slucajan, zato me i odusevljava :)
Moze da bude sta hoce, jednostavno mi se ne svidja, retrovizor je ok, i prica je da ga je inspirasao oblik zenskog oka.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26739
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Pagani

Post od Xepoj87 » 15 Feb 2017, 18:52

I to je 5200cc, kao Huracan i R8, a Gallardo je valjda imao 5.0.

Vujadine, slazem se u potpunosti, a jos si me podsetio za Facel Vegu, za koje zam bio ubedjen da su Amerikanci pravili, ali su im realno brutalni automobili, kvalitet enterijera je daleko ispred svog vremena, a u zivotu se ne bih opet setio kako se zove brend, da ti ne spomenu.

F1 sam spomenuo zbog tudjeg motora, a NSX iskreno ne znam ni zasto sam spomenuo, zaboravih.

Dragvorl, meni nesto u glavi stoji neki interview da je zbog karbona i sto je auto jako lagan, kao list na vetru, jbm li ga, davno sam sve to gledao :zbunjen:
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Velja
Postovi: 12131
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Pagani

Post od Velja » 15 Feb 2017, 18:54

Meni se nikako ne sviđaju prednja, a ni zadnja svetla. Deluju mi kao jeftino rešenje nekog malog proizvođača koji je, u nedostatku svog originalnog fara, načičkao nekoliko projektora po krilu, a pozadi ih uokvirio tim panelom koji simbolizuje list na povetarcu :)
Kao ovi noviji Ikarbus busevi...

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 10023
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Pagani

Post od HKS » 15 Feb 2017, 19:03

Ikarbus je bio Boze sacuvaj, mada je onaj "Mercedes" oko kog je Vucic uzdisao dokaz da se ti "random" farovi mogu lepo poredati.

Sent from my m2 using Tapatalk

Odgovori