Alfa Romeo - generalna tema

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od nidza » 15 Dec 2022, 10:51

Koliko god da se Stelvio slabo prodaje, višetruko slabije bi se prodavao i taj karavan, jer je to činjenično globalno stanje odnosa prodaje. Danas se jednostavno u Evropi u tom segmentu kupuje 2-3 krosover na jednu limuzinu+karavan., i svake godine sve više.

Moraš naći način da ti proizvod košta adekvatno onom što nudiš, da osmisliš sa bankama dobru priču oko finansiranja, da se pozabaviš servisnom mrežom, uslugama, garancijama, a to sve ništa ne valja.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od Ivan » 15 Dec 2022, 11:08

Danas da u neku ruku, ali pre 6 punih godina su se karavani odlicno prodavali kada je djulija izasla.

Drugar je 2018 kupio 430i rwd saltung 252ks u nemackoj, a bio je zagrejan za alfu, ali je otpala zbog 4x4 i automatika u verziji od 280ks.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 15 Dec 2022, 11:17

DukeNS je napisao:
14 Dec 2022, 22:45
Tek su sa Tonaleom, po meni, prokockali šansu…
Sto to mislis?

Svakako ne znamo jos nista u vezi njega, tek treba da se pokaze, mozda bude i fail, mozda i uspeh...

----

Na Giuliettu je poprilicno potroseno tokom RnD, svakako ni blizu kao za Giuliu, ali i daleko vise od nekog veceg facelifta. Osim te platforme od koje je iskoristen samo deo poda, razvijan je u potpunosti nov upravljacki mehanizam sa ZF-om, zatim niko se nije setio 2.0 jtdm 140 ks verzije, koja je do-razvijana specijalno zbog Giuliette, sa akcentom na vozljivosti, odzivu pri niskim obrtajima, koji su bili zamerka u 939. Takodje je i 1.75 tbi dva puta doradjivan za potrebe Giuliette (kasnije i 4c). Cak ni sa Mitom ne deli puno toga, a od stvari koje je mogla. Ima potpuno drugi servo, abs, body ecu, airbag, itd. Zatim treba dodati da je Giuliettin zadnji multilink , sa svojim kosim ramenima (sto bas nije tipicno), dosta skuplji u poredjenju sa Bravom/Deltom koji imaju torzionu osovinu. Pominjale su se cifre izmedju 200-700e po primerku, u produkciji. Ne znam koja je tacna. Kao sto je Nesa spomenuo, materijali korisceni na prednjici su dosta skuplji, u interesu boljeg rasporeda mase i bolje vozne dinamike. Secam se cak razvoja kljuca, obican uni-direkcionalni, elektroniku radio Marelli, kuciste neka druga italijanska firma. I sve to zarad ukupne prodaje od 400h u rasponu od 10 godina. :thumbdown:

Ko je pratio FCA desavanja tih godina (npr ~2012.-14.), moze da se seti (a mozda i sada pronadje), da je kompletan Fiat s.p.a. (sa sve 500, Punto, profitabilnim Ferrarijem itd) gubio pare u Evropi, dok je grupaciju vadio Chrysler, koji je tada postao profitabilan. To je bio momenat kada se Serdjov potez isplatio i pokazao.

Zatim svako ko je kupio novu Giuliettu ili pokusao da je kupi, moze da posvedoci koliko je bilo natezanja, cekanja, kasnjenja u isporuci itd. Kazino fabrika koja ju je tada radila je bila maltene u rangu naseg KG i 500L, malo, malo pa bili na nekom placenom odsustvu. Doduse, ovo se odnosi na malo kasniji period, ne taj oko 2011.-2014. nego recimo 2017.-2020.

Ono sto se po meni konstantno provlaci kroz price o Alfinom poslovnom uspehu je kasnjenje. Tako je bilo i za Giuliettu i sad za Giuliu. Giulietta je razvijana od 2006. godine, sa planiranim predstavljanjem 2008., koju je odlozilo prvo obicno kasnjenje, potom finansijska kriza, pa onda odluka o kupovini Chryslera, koji je bio poprilicno velik zalogaj za Fiat tih godina. Osim cene vecinskog paketa akcija, Fiat je morao da otkupi i 10% vlasnistva (sebe) koje je posedovala Libija, zbog americkih sankcija. Do momenta kada je predstavljena, ona je vec bila negde na pola zivotnog ciklusa. A kada su 2013. dosli MQB Vageni i Pug 308 mk2, Giulietta je delovala kao auto iz prosle decenije (sto i jeste bila). Nije da je ona bila potpuni finansijski promasaj, u tom slucaju bi presekli proizvodnju mnogo ranije, ali daleko je bila od projektovanih brojki, bilo prodaje, bilo zarade. Mislim da Alfa nije ostvarila profit preko 10 godina, a dobar deo godina o kojima pricamo, Giulietta je cinila 1/3 ponude. Da ne bude zabune, ja Giuliettu obozavam, mastao sam o njoj od 2011. godine kada sam je prvi put video uzivo na Beogradskom sajmu automobila, sve do 2018. godine, kad sam je i kupio. Ali to ne utice na nepristrasno sagledavanje ove komercijalne strane.

Sa Giuliom je malo cistija prica, tu su prosto falile ogromne pare. I dok Serdjo nije uspeo da obezbedi silne milijarde za taj enorman RnD, prica nije mogla da pocne. Po meni, za Giuliin trzisni uspeh bi vise pomoglo da je izasla jedno ~3 godine ranije, nego da postoje karavan, kupe, kabrio, slabiji, jaci motori itd. Takodje +1 za ovo sto nidza kaze oko finansiranja. To je kompletan jedan aspekt prodaje koji je dosta zanemaren.

Sto se tice Tonala, ne znam sta bih rekao. Teska su vremena, tesko je bilo sta predvideti, ostaje samo da vidimo rezultate. Jedno je sigurno, Alfa u sklopu Stellantisa nece vise moci da se provlaci na imidz, nostalgiju, vec ce morati da ostvari profit. Kakav takav, ali mora da bude +. Sto navodno od ove godine i uspeva i nadam se da ce i nastaviti. Iako ekologija namece dosadne i bezlicne "sastojke", ja zaista verujem da ce Alfini "kuvari" uspeti da naprave neki vozacki recept i sa takvim sastojcima i zato prizeljkujem uspeh sa autima koji me ne zanimaju - Tonale i sledeci B-UV (Brenero ili kako se vec bude zvao). :navijamo:

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od starac vujadin » 15 Dec 2022, 12:21

neshaoct je napisao:
14 Dec 2022, 23:22
starac vujadin je napisao:
14 Dec 2022, 20:06
Da ne mora da odsustvo naslednika znači da je model bio neuspešan imamo mnogo izrazitiji primer da hiperuspešni Grande Punto nije imao naslednika...
Nije uporedivo.

Vreme u kojem je trebalo da se pojavi naslednik Grande Punta je period kada Marchionne svesno (namerno) nije hteo da Fiat izlazi sa novim modelima za Evropu. Nije to imalo veze sa prodajnim rezultatima Grandea, već sa stanjem na evropskom tržištu i njegovom procenom (odlukom) kako proći kroz to.
Zato je kasnio i naslednik Nuova Bravo, a ne samo novi Grande. Smatrao je da tadašnju krizu na evropskom tržištu treba da prođe tako što Fiat ne troši pare za razvoj modela za tržite koje je u to vreme ionako imalo dvocifrene (u procentima) padove prodaje, naročito u Italiji. Ulagalo se zato u akviziciju Chryslera kako bi se stvorili uslovi da FCA počne da živi od brendova pod Chrysler kapom, što se i dogodilo. Godinama kasnije FCA je svoje pozitivne bilanse dugovao prodaji na USA tržištu, pre svega Jeep-u, ali ne samo njemu. U Evropi u tom periodu izlazi samo nova Panda jer je već bila spremna, i 500L da se uhvati poslednji voz u talasu popularnosti MPV modela u to vreme, a naročito opravdano imajući u vidu niske troškove njegovog razvoja i proizvodnje.

Sa druge strane, vreme u kojem je trebalo da se pojavi naslednik Giuliette je dosta godina posle toga, i bilo je potpuno drugačije - više nije bilo ni ''k'' od krize na evropskom tržištu. Tu više nije bilo odluke da se ne izlazi sa novim modelima, jer u tom periodu 2015.-2016.-2017. godina izlaze npr. Giulia/Stelvio, kao i Fiat 500X/Jeep Renegade, tu je i Nuova Tipo, Jeep Compass, a tek za dlaku pre toga i novi Cherokee (onaj ružni sa uskim farovima). Ređali su se novi modeli kao na traci, ali očigledno je iz drugih razloga Giulietta u tako plodonosnom periodu ostala bez naslednika. Ti drugi razlozi teško da mogu biti preorijentacija na C-SUV jer ni njega nije bilo (tek ove 2022. izlazi).
starac vujadin je napisao:
14 Dec 2022, 20:06
Fali ta verzija, ali ipak ona ne bi pravila razliku u prodaji. Bilo je reči o mild hibrid verziji od 350ks, ali ništa od toga. Više fali karavan, kupe, i kabriolet na bazi Giulie.
Da, slažem se da ta verzija posle 280, a pre 510 konja nije presudna za neku veliku razliku u prodaji, već čisto imidža radi i zarade. Na njima se masno zarađuje iako se količinski manje prodaju.
Zato sam pomenuo i benzinske varijante ispod 200 konja koje Giulia/Stelvio takođe nemaju, a one još kako imaju efekat na tržištu u smislu broja prodatih. Plus cela priča sa nedostatkom hibrida zbog državnih subvencija i flotnih prodaja.
Kabriolet je nebitan totalno.
Coupe bi bilo dobro da ga je bilo, ali takođe nije presudno bitan. Umesto Coupe-a bolje bi prošao Coupe sa 4 vrata, tj. neki Alfin Sportback, ali ni toga nije bilo.
Karavani i limuzine u D segmentu su obavezni bili u to doba, al' ni karavana nije bilo kao što smo već rekli.
...Moj komentar za Grande Punto odnosio se na tvoju tvrdnju da je znak neuspeha Giuliette to što nije imala naslednika. Ja sam ti naveo jedan primer još uspešnijeg modela koji nije imao naslednika. Niko nije ni spominjao da se iz istog razloga odustalo od naslednika. Razlozi nisu isti, kao što za neki treći primer bi bio treći razlog...Da li je uporedivo kao primer? Pa ako se radi o istoj vrsti proizvoda, ako su oba bila uspešna u prodaji (u različitim srazmerama, GP je bio uspešniji), ako su oba bila predmet/žrtva promena strategije, ako su zbog toga oba imala produženi produkcioni vek sa nekoiko facelifta, a ako se se razlikuje konkretan razlog onda su to itekako uporedivi primeri. Nismo pričali o babama i žabama, pa da može da se upotrebi tako odsečna konstatacija da to nema vezejedno s drugim. Mislim da ovakva diskusija treba da koristi radi informacija drugim ljudima koji ovo čitaju, a ne da se isteruje crno bela slika i pošto poto ko je u pravu.

...Pa naravno da odluka da GP nema naslednika nije imala veze sa njegovim prodanim razultatima...o tome pričam sve vreme.

....Grande Punto se proizvodio od 2005 do 2018, da kažemo da je prodaja "punom snagom" išla do 2012, do drugog facelifta, kada su vratili ime Punto i onda su se više okrenuli ekonomičnim verzijama, flotnim prodajama, suzili ponudu i tako terali do 2018. Giulietta se prodavala od 2010 do 2020, da kažemo "punom snagom" do 2016,17, kada su su i oni krenuli sa sužavanjem ponude (i ovde vidimo sličnosti u pristupu). To su, znači, produkcioni savrmenici, Giulietta jeste generacijski savremeniji auto, ali im se radni vek ugasio skoro u isto vreme i isti ljudi su odlučivali o daljim potezima i kada je bio u pitanju Punto i kada je bila Giulietta u pitanju. Nisu to nikave različite epohe koje dele vrmeenski različite strategije. O GP i tadašnjim odlukama si sve dobor napisao, s tim što bih napomenuo da Fiat i nije tioliko ulagao u Jeep jer je iscedio državne američku pomoć u dobrom delu za oživljavanje Jeepjer ih je uhvatio na frku i paniku kada se kriza rasplamasala i ceo taj Markjoneov potez je bio vrlo pametan. Jedno vreme živeli su od Jeep-a, FPT i 500.
Kod Alfe nije bila takva situacija. Praktično se brend gradio iz početka. Markjone je hteo da Alfa bude 100% brend koji ima nezavisnu tehnologiu, svoju platformu, svoje motore, vezao je za Maserati. Tako bitna, korenita odluka se nije donela onda kada smo mi saznali za to...mi smo za to saznali tek kada je ta strategija bila već dobro razrađena. Mnogi su sumnjali u tako nešto, ali kada se pogleda u Stelvio i Giuliu to jesu isterali...uz odsta odlaganja zbog čega i jeste produžavan život Giulietti i Mitu. Drugi modeli su tada bili planirani, hatchback u Golf klasi nije, onda se nakandno razmišljalo o tome kaso rwd, ali to niej bio prioritet. Prioriet je bila Giulia, 2-3 suv-a, kupe, veća limuzina od Giulie, super sportski auto kao naslednik 8c...i ovo navedeno se menjalo. Odustalo se od veće limuzine, onda i od kupe, a supersportki auto je prešaltovan na Maserati...to je MC20. Markjone je umro, eletrifikacija se dodatno zahuktava, menja se strategija...Sad se povampirila ideja da se pravi hatchback na Peugeot 308 platformi.
Uglavnom, razlozi su bili drugačiji, a rezultanta je ista za oba modela.

...Kabriolet nije bitan??? Pa kako se uspešno vratiti na USA tržište bez takvog auta. Ako gledamo prodajno onda je sigurno bitniji od Giulie QV...koja je isto bitna, da me pogrešno ne razumete. Bitan je i zbog halo efekta jer najbitniji konkurenti imaju ta verzije i to je znak kompletne ponude. Kada se određuje šta je bitno ne treba polaziti od ličnih afiniteta i evrocentričnog shvatanja tržišta jer je ono sve manje bitno, kako je Markjone ispravno video pre mnogih...
Poslednja izmena od starac vujadin u 15 Dec 2022, 12:28, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od Geza » 15 Dec 2022, 12:26

Praviće se naslednik modela 8C.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 15 Dec 2022, 13:54

nidza je napisao:
15 Dec 2022, 10:51
Koliko god da se Stelvio slabo prodaje, višetruko slabije bi se prodavao i taj karavan, jer je to činjenično globalno stanje odnosa prodaje.
Mislim da ovo nije tačno.

Dokazi:
- VW odlučuje da njegova narodna limuzina D segmenta više neće postojati, ali Passat karavan hoće. Zašto?
Zato što je ''činjenično globalno stanje odnosa prodaje'' takvo da karavanu još ima mesta, a limuzine su te koje mnogo više trpe zbog SUV/Crossovera. Istovremeno VW ima koliko hoćeš SUV-ova, pa će i dalje praviti D-karavan.

- BMW ne samo da pravi karavan aktuelne Serije 3, već odlučuje po prvi put da napravi i M3 karavan. Zašto?
Zato što je ''činjenično globalno stanje odnosa prodaje'' takvo da i takvom karavanu još ima mesta, a kamoli u periodu 2016. godine. Iako BMW ima ''svoj Stelvio'' (X3), a imaju i ''Stelvio coupe'' (X4). Ništa im to ne smeta, neće postojanje Serije3 karavan loše uticati na X3/X4, već će pokupiti kupce koji prosto hoće karavan.

nidza je napisao:
15 Dec 2022, 10:51
Moraš naći način da ti proizvod košta adekvatno onom što nudiš, da osmisliš sa bankama dobru priču oko finansiranja, da se pozabaviš servisnom mrežom, uslugama, garancijama, a to sve ništa ne valja.
Giulia i Stelvio su imali dobro odmerene cene. Uporedi sa konkurencijom, pogledaj koliko KS/Nm i opreme su oni davali za iste pare. Uopšte problem nije bila cenovna politika.
Osnovna garancija je 4 godine/120.000km, plus mogućnost da se doplati još kilometara/godina u više varijanti kombinacija, sve do ukupne garancije od 8 godina/180.000km. Mislim da ni tu nije problem.
Ovo sa bankama verovatno zavisi od tržišta. Kod nas je to bilo veoma loše odrađeno sa Credit Agricole. Treba imati u vidu da prodaja finansijskih usluga danas predstavlja veći izvor zarade dilerima nego ona jednokratna zarada od same prodaje automobila (od njegove cene).

Može da se priča o tome da li je trebalo drugačije praviti kompromise. Da li je ''slajder'' na čijem jednom kraju je ''vozački auto'', a na drugom ''komercijalno uspešan auto'', trebalo pomeriti više ka komercijali... tj. napraviti malo drugačiji balans karakteristika automobila.
Možda tržište govori (primer BMW-a i ne samo njega) da ljudi po pravilu više gledaju veliki displej infotainmenta, ambijentalno osvetljenje, digitalnu tablu, fullLED/Matrix farove i na osnovu toga donose odluku o kupovini, nego što tu odluku baziraju na karbonskom kardanu, kočionim čeljustima od aluminijuma, na tome što je 70% auta od aluminijuma, idealnom rasporedu mase kod bilo koje verzije Giulie, ubrzanju do stotke kao da auto ima 30-50 konja više, itd, itd.
Staviti kompromise tamo gde ljudi to ne vide, a ono što se tako uštedi para prebaciti u velike ekrane, ambijentalno osvetljenje i ostale stvari koje ljudi vide, koriste, pipaju svaki dan. Auto time (takvim kompomisima) nije postao bolji, ali je komercijalniji.

starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 12:21
...Kabriolet nije bitan??? Pa kako se uspešno vratiti na USA tržište bez takvog auta. Ako gledamo prodajno onda je sigurno bitniji od Giulie QV...koja je isto bitna, da me pogrešno ne razumete. Bitan je i zbog halo efekta jer najbitniji konkurenti imaju ta verzije i to je znak kompletne ponude. Kada se određuje šta je bitno ne treba polaziti od ličnih afiniteta i evrocentričnog shvatanja tržišta jer je ono sve manje bitno, kako je Markjone ispravno video pre mnogih...
Kabriolet apsolutno nije bitan.
Po statistici u tom segmentu najviše prodaje daje karavan. Zavisno od tržišta to je 60%-70% prodaje. Onda limuzina oko 20%-30%.
Preostalih oko 10% prodaje pokupe coupe i kabrio, od čega coupe ide jedno 5 puta bolje od kabrioleta.

Dokazi:
- Gde je nova C klasa kabrio? Nema je. Šta će biti čak i sa E klasom kabrio?
Toliko se dobro prodavao W205 kabriolet da su odlučili da se odreknu svih tih para/zarade i ukinu ga kod W206 (aktuelne C klase). Umesto toga izbaciće novu CLE klasu koja će ustvari biti coupe i kabriolet u jednom autu, i uz sve to dodatno ukrštanje sa E klasom. Eto, pokušaće spajanjem 3-4 auta u jedan da izvuku još jednu generaciju.
Demand for coupes and convertibles has fallen in recent years as people seem to be moving away from less practical cars.
Just ask Mercedes. It decided to kill not only the S-Class Coupe and Convertible, but also the AMG GT Roadster and the baby SLC. In addition, it is widely believed the two-door versions of the C-Class and E-Class will merge to become a single model line – the CLE. This way, the CLE-Class can fill in for both the C-Class and E-Class convertibles.
Sales of convertibles have been on the decline as more and more buyers turn toward crossovers, and as a result Mercedes has been cutting back on its drop-tops. The automaker has already phased out its SLK-Class, S-Class Cabriolet, and AMG GT Roadster, and the redesigned 2022 AMG SL is now the sole option in the upper segment. Look for this CLE-Class to fill in at the more affordable end of the lineup.

- Šta se dešava sa Serijom4 kabriolet... hoće li se spojiti sa Serijom8 u novu Seriju6?
Guess what? BMW might be going down the same road. The journalists claim the 4 Series Coupe & Convertible and the 8 Series Coupe & Convertible will not live to see another generation. Instead, the two families will apparently morph into the 6 Series lineup from 2026.

- Gde je A5 kabriolet? Sa koliko tržišta je već povučen iz prodaje zbog verovatno dobrih rezultata i zarade? Šta se priča za novi A5, hoće li imati kabrio varijantu?

Sve to što sada rade Mercedes/BMW/Audi sa svojim kabrio (i coupe) modelima je sigurno zato što su se dobro prodavali i brdo para im doneli u poslednjih 5-6-7 godina???
Stvarno treba manje da polaziš od ličnih afiniteta i evrocentričnog shvatanja tržišta.
https://www.motor1.com/news/562897/bmw- ... -6-series/
https://www.motorauthority.com/news/113 ... -spy-shots

starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 12:21
...Moj komentar za Grande Punto odnosio se na tvoju tvrdnju da je znak neuspeha Giuliette to što nije imala naslednika. Ja sam ti naveo jedan primer još uspešnijeg modela koji nije imao naslednika. Niko nije ni spominjao da se iz istog razloga odustalo od naslednika. Razlozi nisu isti, kao što za neki treći primer bi bio treći razlog...Da li je uporedivo kao primer? Pa ako se radi o istoj vrsti proizvoda, ako su oba bila uspešna u prodaji (u različitim srazmerama, GP je bio uspešniji), ako su oba bila predmet/žrtva promena strategije, ako su zbog toga oba imala produženi produkcioni vek sa nekoiko facelifta, a ako se se razlikuje konkretan razlog onda su to itekako uporedivi primeri. Nismo pričali o babama i žabama, pa da može da se upotrebi tako odsečna konstatacija da to nema vezejedno s drugim. Mislim da ovakva diskusija treba da koristi radi informacija drugim ljudima koji ovo čitaju, a ne da se isteruje crno bela slika i pošto poto ko je u pravu.
Jedan auto nije imao naslednika jer u to vreme Fiat nije želeo da izbacuje modele za Evropu. Taj se model odlično prodavao, bio je lider svog segmenta, ali Fiat tih 2011/2012/2013 nije želeo da ulaže mnogo za nove evropske modele. Džabe svi rezultati, prosto Fiat nije hteo da ulaže.
Drugi auto je trebalo da dobije naslednika jedno 5 godina kasnije (2016-2017). U to vreme fabrika još kako izbacuje nove modele i za Evropu i za ostatak sveta, što znači da više nije bilo na snazi da ''nema naslednika pa makar bio i najprodavaniji u segmentu (Grande Punto)''. Al' ipak je Giulietta izvisila.
Ako je Grande izvisio za naslednika jer u to vreme nisu hteli da izbacuju nove modele, zašto je Giulietta izvisila u vreme kada još kako izbacuju nove modele?
To je ta razlika i zato nije uporediv primer.

starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 12:21
....Grande Punto se proizvodio od 2005 do 2018, da kažemo da je prodaja "punom snagom" išla do 2012, do drugog facelifta...
...Giulietta se prodavala od 2010 do 2020, da kažemo "punom snagom" do 2016,17, kada su su i oni krenuli sa sužavanjem ponude (i ovde vidimo sličnosti u pristupu)...

Nisu to nikave različite epohe
Eto... jednom autu je vreme za novu generaciju onda kada se drugi tek pojavljuje masovno na tržištu... ali to nekim čudom nisu različite epohe.
Jbg-a, šta ima da polemišemo dalje onda kad se toliko krivi realnost u korist neke svoje tvrdnje.

Mislim da je pogrešan stav da to što su podgrejavali Grande znači da je eto ipak mogao da dobije naslednika 2016/2017/2018...a pošto i Giulietta u to isto vreme (kad je trebala) takođe nije dobila naslednika, onda je to zato što su oba bila uspešna na tržištu.
Zaboravio si da je tokom tog podgrejavanja Grandea Izašao 500X koji je ustvari zauzeo mesto nekakvog Grande Punto X modela, tj. on je B-Crossover, kao što je Renegade B-SUV.
Kao što neki vole danas da kažu da je Tonale naslednik Giuliette jer je C-SUV, tj. odustaje se od C u korist C-SUV...pa eto, to je još davnih dana urađeno sa Grandeom i 500X/Renegade, ali se i pored toga ipak priča kako je Grande mogao da dobije naslednika 2016/2017. godine. Što se onda ne priča da je i Giulietta mogla da dobije naslednika i pored najavljenog C-SUV modela...

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 15 Dec 2022, 14:33

To za kabrio je bas glupost, a izmedju ostalog, pored sveg napisanog na tu temu, treba dodati i da su lepo opipali ne-evropsko trziste sa Fiatom 124 spider. Iako to nisu isti segmenti, jasno je da bi "giulia kabrio" prosla samo losije ...

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7065
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od DukeNS » 15 Dec 2022, 17:24

horvat je napisao:
15 Dec 2022, 11:17
DukeNS je napisao:
14 Dec 2022, 22:45
Tek su sa Tonaleom, po meni, prokockali šansu…
Sto to mislis?



To je neko moje subjektivno mišljenje, a bazirano na praćenju modela, kao i 6 dana vožnje istog. Mislim da su najavama tokom godina napravili hajp (dobro, koliko se može napraviti Alfa hajp) i podigli očekivanja, a (sa priličnim kašnjenjem) isporučili prilično mlak proizvod previsoke cene. Taj neki hajp je bio šansa da se izbaci estetski daleko atraktivniji i prijemčiviji auto, daleko bolje motorizacije i voznih karakteristika. Ovako su svi već i zaboravili da bi trebalo da se pojavi, a pride ga još prepakovali u Dodž Hornet. Dobili smo prosečan auto, previsoke cene i manjka ekskluzivnosti...

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 15 Dec 2022, 18:40

Moguce. Ne dopada se ni meni, ali opet, auti koji mi se dopadaju se ne prodaju nikako, pa racunam, mozda obrnuto bude "radilo" :D :D

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 15 Dec 2022, 19:05

DukeNS je napisao:
15 Dec 2022, 17:24
...isporučili prilično mlak proizvod previsoke cene... Dobili smo prosečan auto, previsoke cene i manjka ekskluzivnosti...
Jesi li mu pogledao konkurenciju kada kažeš da je Tonale previsoke cene?

Evo, da ubrzamo diskusiju:
- BMW X1 nema ispod 43.900 evra (X1 sDrive18d), odnosno 45.220 evra za najjeftiniji benzinac (X1 sDrive18i sa 136 konja).
- Mercedes GLA benzinac sa pogonom napred i 136 konja je 43k-44k evra.
- Audi Q3 35 TFSI klot sa 150 konja i S-tronicom sa 7 brzina je 36.5k evra, isti takav S-Line je 39.5k evra. Naravno, Audi Q3 je najjeftiniji od nemačke trojke jer je trenutno to najstariji model na tržištu.

- Tonale benzinac sa 130 konja 36.5k evra, paket Sprint,
- Tonale benzinac sa 160 konja 40.8k Ti, odnosno 43.3k Veloce.

Što se vožnje tiče, greška je porediti ga sa Giulia/Stelvio, a ti verovatno porediš pre svega sa Stelviom.
Kad se uporedi sa relevantnim X1/GLA/Q3, onda Tonale uopšte nije lošiji u vožnji. Jeste ''mlak'' kad se uporedi sa Giulia/Stelvio, ali nikako ne treba da se poredi sa njima.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od starac vujadin » 15 Dec 2022, 20:46

Kabriolet apsolutno nije bitan.
Po statistici u tom segmentu najviše prodaje daje karavan. Zavisno od tržišta to je 60%-70% prodaje. Onda limuzina oko 20%-30%.
Preostalih oko 10% prodaje pokupe coupe i kabrio, od čega coupe ide jedno 5 puta bolje od kabrioleta.

Dokazi:
- Gde je nova C klasa kabrio? Nema je. Šta će biti čak i sa E klasom kabrio?
Toliko se dobro prodavao W205 kabriolet da su odlučili da se odreknu svih tih para/zarade i ukinu ga kod W206 (aktuelne C klase). Umesto toga izbaciće novu CLE klasu koja će ustvari biti coupe i kabriolet u jednom autu, i uz sve to dodatno ukrštanje sa E klasom. Eto, pokušaće spajanjem 3-4 auta u jedan da izvuku još jednu generaciju.
Kabriolet je apsolutno apsolutno bitan :) ...ja rekoh šta je razlog, ali ako treba da pojačamo epitete možemo i to.

Što se tiče karavana barataš malo zastarelim podacima što su ti već ranije drugi rekli. To je karoserijska varijanta u padu prodaje i udleu u prodaji i sledeća žrtva suv posle mpv. pa je došlo dotle i da je kod Passata koji je pojam za karavane i njihovu prodajnu nadmoć nad svojim limuzinskim bratom, a koji u poslednjim godinama doživeo da limuzina prevaziđe karavan po prodaji. Kad već spomenu Passat što on nema naslednika kad je bio uspešan? Ili su ga ugasili što nije bio uspešan? :)

Zašto nema Mercedes kabrioleta je pitanje ili iz neznanja ili se praviš nevešt. Kad je Giulia projektovana i kada je počela da se prodaje 2015. ti kabrioleti su itekako postojali (Mercedes je počeo 2016. da ga pravi i prodavao ga je do prošle godine) kao što su postojali decenijama iza kod svih konkurenata kao što su itekako posotje kod BMW i Audi i sada (što ih ne spomenu koji i sada prave kabriolete. Sada, kada se zbog prelaska na strujugase ili smanjuju modeli kao što je Golf, Scenic, kada se gase čitave klase, kada se sve menja, pitanje "a što njh nema" u 2022, a pravim se lud misleći na 2015 je bezveze. Mi ne pričamo o tome šta sada Alfa treba da radi, nego šta je trebalo onomad da uradi. Sada se prelazi na struju i vrlo moguće da neće ni biti naslednika Giulie.
Jedan auto nije imao naslednika jer u to vreme Fiat nije želeo da izbacuje modele za Evropu. Taj se model odlično prodavao, bio je lider svog segmenta, ali Fiat tih 2011/2012/2013 nije želeo da ulaže mnogo za nove evropske modele. Džabe svi rezultati, prosto Fiat nije hteo da ulaže.
Drugi auto je trebalo da dobije naslednika jedno 5 godina kasnije (2016-2017). U to vreme fabrika još kako izbacuje nove modele i za Evropu i za ostatak sveta, što znači da više nije bilo na snazi da ''nema naslednika pa makar bio i najprodavaniji u segmentu (Grande Punto)''. Al' ipak je Giulietta izvisila.
Ako je Grande izvisio za naslednika jer u to vreme nisu hteli da izbacuju nove modele, zašto je Giulietta izvisila u vreme kada još kako izbacuju nove modele?
To je ta razlika i zato nije uporediv primer.
Ponavljaš se. Objasnio sam, vrlo jasno, jednom, pa drugi put detaljnije, zašto Giulietta nije dobila naslednika i ne bih se ponavljao. Zato to jeste vrlo uporedivo..što sam isto objasnio.
Eto... jednom autu je vreme za novu generaciju onda kada se drugi tek pojavljuje masovno na tržištu... ali to nekim čudom nisu različite epohe.
Jbg-a, šta ima da polemišemo dalje onda kad se toliko krivi realnost u korist neke svoje tvrdnje.
Ipak je tebi bitno da budeš pošto poto u pravu, pa sada plitko spinuješ. Tvoja teza je bila, koju si spominjao više puta "zašto je neupredivo" da odluke da ti modeli nemaju naslednika su donesene u različitim "epohama". Sada, prenebregavaš to i spinuješ o različitim epohama kada su se oni pojavili...pa ja sam rprvi ekao da je Giulietta savremeniji auto od GP, ali to nema veze "epohom" kada im je prekinuta produkcija. Ne krivim ja relanost, nego ti kriviš svoju argumentaciju.
Zaboravio si da je tokom tog podgrejavanja Grandea Izašao 500X koji je ustvari zauzeo mesto nekakvog Grande Punto X modela, tj. on je B-Crossover, kao što je Renegade B-SUV
Kako znaš da sam zaboravio kada o tome nismo pričali, a i nije bitno za kontekst priče o pomenutim modelima.
horvat je napisao:
15 Dec 2022, 14:33
To za kabrio je bas glupost, a izmedju ostalog, pored sveg napisanog na tu temu, treba dodati i da su lepo opipali ne-evropsko trziste sa Fiatom 124 spider. Iako to nisu isti segmenti, jasno je da bi "giulia kabrio" prosla samo losije ...
Eto, sam se pecaš, ničim izazvan, ali mi barem mi pomažeš i hvala ti na tome. Inače, Horvat - roadster ima dva sedišta, a Giulia kabriolet bi (da je postojala) imala 2+2 sedišta i ta kola kupuje potpuno druga ciljna grupa ljudi, drugi cenovni rang, drugačiji odnos prodaje u Evropi, Americi...neuporedivo, tako da nisu opipavali puls, nego je nešto drugo u pitanju. Inače, što se tiče same Giulie kabiolet na njenoj bazi nije bio plamniran, pa ništa se nije ni od čega ni odustajalo. No, hajde i tome, pošto si mi dao dobar dodatka na prethodnu priču. To je poznata priča - Alfa i Mazda su radili na zajedničkom projektu malog roadstera. Dalje...u nekom trenutku, odlučeno da se Alfa povuče iz tog projekta u skladu sa pomentim Markjonevim ambicioznim planom da Alfa bude brend iznad imidža Mazde mx5 i sa kompletnom svojim tehnologijom, bez "pozajmljivanja" i deljenje delova sa jeftinijim brendovima unutar grupacije. Kao što rekoh ranije, to je bio ralzog što se tada nije razmišljalo o novoh Giulietti. Tada je projekat prebačen na Fiat, tj. Abarth i istina je da je auto najviše bio namenjen američkom tržištu, da su hteli da dodaju dodatni model u Abarth portfolio koji je postao dosadan sa samo jednim modelom, ali je bio preskup i slabo se prodavao.

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 15 Dec 2022, 21:44

starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 20:46
Zašto nema Mercedes kabrioleta je pitanje ili iz neznanja ili se praviš nevešt. Kad je Giulia projektovana i kada je počela da se prodaje 2015. ti kabrioleti su itekako postojali (Mercedes je počeo 2016. da ga pravi i prodavao ga je do prošle godine) kao što su postojali decenijama iza kod svih konkurenata kao što su itekako posotje kod BMW i Audi i sada (što ih ne spomenu koji i sada prave kabriolete. Sada, kada se zbog prelaska na strujugase ili smanjuju modeli kao što je Golf, Scenic, kada se gase čitave klase, kada se sve menja, pitanje "a što njh nema" u 2022, a pravim se lud misleći na 2015 je bezveze. Mi ne pričamo o tome šta sada Alfa treba da radi, nego šta je trebalo onomad da uradi.
Kao što već rekoh... sve to što sada rade Mercedes/BMW/Audi sa svojim kabrio (i coupe) modelima je sigurno zato što su se dobro prodavali i brdo para im doneli u poslednjih 5-6-7 godina???

Pa, upravo to što oni sada rade ti je najbolji dokaz koliko su loše prošli sa kabrioletima proteklih 5-6-7 godina. To što danas čitaš da gase skoro sve kabriolete nije zato što su dobro prošli proteklih godina, nego zato što su loše prošli sa njima.
Ali, eto...ti kažeš da je i Alfa trebala da napravi Giuliu kabriolet, pa da i ona loše prođe. :D Sva sreća pa u FCA nije bilo likova da zagovaraju Giuliu kabriolet. Nažalost, nije bilo ni onih koji bi gurali Giuliu karavan.
Pričati o kabrioletu kao neophodnoj ulaznici za USA tržište, nebitno da li 2015. ili 2020. ili 2025. godine je totalna budalaština. Dokaz za to je da svi oni koji su ih imali redom odustaju od njih.

=====

April 13, 2010
Referring to the Giuletta hatchback model, seen as a key tool for reviving the sporty, 100-year-old Alfa Romeo brand, Alfa chief Harald Wester said he aimed to sell 100,000 per year when sales are running at full steam from 2011.
For the brand as a whole, Wester said he was aiming for total volume in Europe of over 120,000 vehicles this year. Alfa sold around 110,000 vehicles last year worldwide, most of which were in Europe. “There will be a significant contribution from the Giulietta,” Wester said.
https://www.reuters.com/article/fiat/up ... 5I20100413

Giulietta prodaja:

2010 --- 33.168
2011 --- 78.911
2012 --- 60.665
2013 --- 45.920
2014 --- 40.941
2015 --- 41.767
2016 --- 41.528
2017 --- 32.700
2018 --- 26.632
2019 --- 15.690
2020 --- 10.817
2021 --- 2.986

Izvoli, nastavi da ubeđuješ ljude (koji nalete na ovu temu) da je Giulietta ispunila Alfine planove, i da je bila tržišno uspešan model. Ti sigurno bolje znaš šta su im bili planovi za Giuliettu nego što je to znao i govorio tadašnji Alfa Romeo CEO.
Da li su zaradili pare na njoj iako je nisu prodali u očekivanim brojevima? Ne znamo, zavisi od paketa/motora/opcija u kojima su je najviše prodavali.

=====
starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 20:46
Kabriolet je apsolutno apsolutno bitan :) ...ja rekoh šta je razlog, ali ako treba da pojačamo epitete možemo i to.
Odustajanje od kabrioleta, spajanja 3-4 auta u jedan = kabrioleti su apsolutno bitni.
Odustajanje od kabrioleta, spajanja 3-4 auta u jedan = to je sada, a mi pričamno o 2015/2016, tada su ih svi imali, pa je trebala i Giulia. Da, imali... i prošli katastrofalno loše sa njima, pa ih zato sada i gase redom. Ali, i to tumačiš da je i dalje kabriolet apsolutno apsolutno bitan.

=====
starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 20:46
Što se tiče karavana barataš malo zastarelim podacima što su ti već ranije drugi rekli. To je karoserijska varijanta u padu prodaje i udleu u prodaji i sledeća žrtva suv posle mpv. pa je došlo dotle i da je kod Passata koji je pojam za karavane i njihovu prodajnu nadmoć nad svojim limuzinskim bratom, a koji u poslednjim godinama doživeo da limuzina prevaziđe karavan po prodaji. Kad već spomenu Passat što on nema naslednika kad je bio uspešan? Ili su ga ugasili što nije bio uspešan? :)
???
Pa, sve... ali bukvalno sve što si ovde napisao nema veze sa realnošću. Realnost je za 180 stepeni drugačija od toga što si napisao:
Volkswagen has hammered the final nail on the coffin of the Passat sedan. The German marque has ended the production of the four-door sedan in Europe. The reasons for this decision include the stronger sales of the Passat estate and the arrival of the similarly positioned Arteon.
News of VW killing the Passat sedan in Europe has been out since 2020. It's expected to bow out in 2023, but it seems like the automaker has pulled up the timeline. VW has announced the end of the Passat in the US as well.
https://www.motor1.com/news/559465/volk ... tion-ends/

A, ono potpuno električno što će da nasledi Passata će imati limuzinsku i (gle čuda) karavan verziju takođe:
https://insideevs.com/news/573905/vw-ae ... odel-2023/

=====

Ti si sada došao dotle da pričaš čak i ovakve stvari:

- da se Passat limuzina bolje prodavala od Passat karavana (a realnost je da su ugasili limuzinu i ostavili karavan),
- da je Giulietta ispunila Alfine planove i bila tržišno uspešan model (a realnost je da nisu došli ni blizu proklamovanih njenih prodajnih ciljeva),
- da su kabrioleti nešto što je apsolutno apsolutno bitno (a realnost je da se gase, ili spajaju zajedno sa coupeima u neke nove modele). To što su ih imali pre 5-6-7 godina nije dokaz da je i Giulia trebala da ga ima, jer sad kad vidiš da ih svi redom gase znaš da to rade jer su baš u tih proteklih 5-6-7 godina sa kabrioletima loše prošli.

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 15 Dec 2022, 22:41

Ova rasprava je jos pre par poruka prevazisla konstruktivnu i presla u personalno prozivanje i isterivanje subjektivnog misljenja po svaku cenu. Sto mislim da ne prilici nikom na forumu.
starac vujadin je napisao:
15 Dec 2022, 20:46
Eto, sam se pecaš, ničim izazvan, ali mi barem mi pomažeš i hvala ti na tome.
starac vujadin je napisao:
13 Dec 2022, 23:44
Volim ovo mladalačko samopouzdanje bez pokrića :)
starac vujadin je napisao:
12 Dec 2022, 16:19
Sigurno mi ti nećeš određivati margine dokle mogu da idem i teme kojih bi striktno trebalo da se držim.
Jednostavno, ili treba pojacati argumente, ili prihvatiti da se misljenja razlikuju...

Po meni, neshaoct je stvarno lepo podvukao i sumirao pricu. Ali naravno, svi imamo slobodu da mislimo drugacije...

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od starac vujadin » 15 Dec 2022, 23:22

Ti si prvi počeo sa uvredama i ličnim obraćanjem...to što si par puta naseo na volej, ko ti kriv što ne znaš.

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7065
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od DukeNS » 15 Dec 2022, 23:37

Da malo smanjimo tenziju… Evo dokumentarca koji je podstakao moj post, pa koga zanima… Ima zanimljivih segmenata iz fabrike, ako neko voli to da gleda.











Odgovori