Alfa Romeo - generalna tema

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 12 Dec 2022, 23:07

starac vujadin je napisao:
12 Dec 2022, 16:19
Naravno da se neko javi na materijalno pogrešnu konstataciju da su svi sem 156 (a i to možda :P ) podbacili.
A naravno i da se javi bez konkretnih podataka. Ja sam za Giuliettu lepo okacio. :P
starac vujadin je napisao:
12 Dec 2022, 16:19
a tema je krenula od Duke u neobaveznom, pomalo šaljivom tonu.
A ja svoj odgovor zapoceo sa ...
horvat je napisao:
11 Dec 2022, 13:28
Hahaah. :D


Elem, posebno mi je drago da je Duke takoreci 'zarazen Alfa virusom' (uziva da se vozika i slicno), a takodje se i lepo zabavlja sa forama i fazonima na racun nam omiljenog brenda :D Tako i treba :doubleup:

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od starac vujadin » 13 Dec 2022, 23:44

horvat je napisao:
12 Dec 2022, 23:07
starac vujadin je napisao:
12 Dec 2022, 16:19
Naravno da se neko javi na materijalno pogrešnu konstataciju da su svi sem 156 (a i to možda :P ) podbacili.
A naravno i da se javi bez konkretnih podataka. Ja sam za Giuliettu lepo okacio. :
Volim ovo mladalačko samopouzdanje bez pokrića :),..mladalačko u smislu poznavanje Alfe, ne zbog godina. Prvo si lupio kako nijedan model sem (možda) 156 nije ispunio očekivanja. Greška, ali nema veze - tvoj post mi je samo poslužio da napišem nešto šire o toj temi. Onda nabrojim 4 modela (u novije vreme) koji su bili komercijalni uspeh za Alfu...mogao sam da dodam i GTV... i tu je mogla priča da stane...ali, ne - bitno je da se kao ispadne da si u pravu i da se smisli "izlazna strategija". I onda (pošto znaš da nema šta da kaže u vezi 156, 147 i GT) učini ti se da bi mogao da se izvučeš preko Giuliette koja ti se čini da nije toliko bila uspešna (nema veze da li to znaš, ali ti se čini iz priče na forumima :)) i nema veze što pored gomile drugih primera hoće da se opere preko jednog...jer 1 je isto što i 3,4,5 zar ne :) Ako hoćeš da budeš precizan i istraživački potkovan da bi me demantovao - jel znaš koji su bili Alfini planovi produkcije i da li su ispunjeni? Ne znaš naravno...Okačio si prvi podatak u google pretrazi o prodaji i napravio si istraživački poduhvat i time si dokazao šta :rofl: . Činjenica je i da je Giulietta sa preko 400000 prodatih primeraka (što je za Alfu vrlo dobar podatak) bio komercijalni uspeh za Alfu I za auto konstruisan u osnovi na prepravljenoj Stilo platofrmi i sa ograničenim budžetom. I da si se malo dublje bavio "istraživanjem" i na ključne reči "alfa giulietta sales production itd...." i otišao malo dalje u rezultatima video bi kako su u prvim godinama proizvodnje bili više nego ispunjeni planovi prodaje i da o tome imaš gomile tekstova. To što se Giulietta prodavala dugo i poznijim godinama u manjem broju primeraka sigurno ne govori da je auto neuspešan, nego je ili uspešan ili nema para za drugi model. Tačno je bilo i jedno i drugo.

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 14 Dec 2022, 02:29

starac vujadin je napisao:
13 Dec 2022, 23:44
Činjenica je i da je Giulietta sa preko 400000 prodatih primeraka (što je za Alfu vrlo dobar podatak) bio komercijalni uspeh za Alfu I za auto konstruisan u osnovi na prepravljenoj Stilo platofrmi i sa ograničenim budžetom.
I Stilo je prodat u 750+k komada (Evropa i Južna Amerika), pa na njemu Fiat nije zaradio pare. Nije dovoljan samo podatak o broju prodatih kako bi se definitivno zaključilo da li je model bio tržišno uspešan za fabriku, već je neophodno za tu ocenu ući u strukturu prodatih primeraka, tj. u kojim paketima opreme je najčešće bila prodavana, sa kojim motorima, sa kojim opcijama, itd, itd. Ipak, možda najbolji pokazatelj - Giulietta nema naslednika. Teško da bilo koja fabrika automobila odluči da ne pravi naslednika onog modela na kojem je zaradila pare. Nije sporno da danas sve više klasičnih modela C segmenta (hatchback forma) ostaje bez naslednika, ali to je ''novija moda'' uslovljena nekim drugim faktorima... dok u vreme kada je Giulietti bilo vreme za naslednka svi su još uvek izbacivali svoje nove hatchback generacije.

Compact platforma na kojoj je pravljena Giulietta je bila ipak nova. Nije sporno da nisu krenuli od praznog papira kad su počeli rad na novoj Compact platformi, ali od te stare je na kraju ostalo skoro ništa. Dođe trenutak kada platforma pretrpi toliko izmena da zaslužuje da se nazove novom. Od stare (Stilo/Nuova Bravo/Nuova Delta) platforme za C segment je ostalo samo jedno malo parče patosa. To se vidi i po karakteristikama platforme, kao npr. materijali od kojih je napravljena, predviđeno (podržano) vešanje, ostavljen ''tunel'' za kardan...
Ako je to samo prepravljena Stilo platforma, onda se npr. Jeep Cherokee ustvari pravi na dodatno prepravljenoj Stilo platformi? :D Kao što rekoh, dođe trenutak kada platforma pretrpi toliko izmena da zaslužuje da se nazove novom. Jeep Cherokee se pravi na produženoj/proširenoj platformi Giuliette, bukvalno je i zovu tako - Compact Wide.



Bilo je predviđeno i da naslednik modela Nuova Bravo bude na njoj pravljen. Ali, FCA menja pravac Fiatovog C segmenta, odlučuje da će naslednik Nuova Bravo ipak imati drugačiju filozofiju na tržištu, tj. da će ciljati na kupce koji žele auto gabarita C segmenta ali za manje para... i onda se ta nova (Giulietta platforma - Compact) nikako nije cenovno uklapala za budući jeftiniji auto - Nuova Tipo. Fiat Nuova Tipo se zato, kao što znamo, pravi na dorađenoj (produženoj, i tek za nijansu proširenoj) nekadašnjoj Fiat/GM platformi B segmenta (Grande Punto/MiTo/Corsa D). Zato ljudi kad iz Stila/Nuova Bravo sednu u Nuova Tipo odmah primete kako nije unutra širok kao prva dva auta.

Uvek se ide tim receptom kada se želi napraviti auto gabarita C segmenta, a da bude jeftiniji.
Isto kao što je npr. Škoda uzela VW platformu za B segment (Polo/Fabia/Ibiza), produžila je i na njoj (MQB A0) napravila Scalu - koju onda reklamira kao C segment. Ista stvar - želeli su jeftiji auto u gabaritima C segmenta i morali su da uštede na platformi. Da su stvarno hteli Škodin C hatchback (zadnji kraj karakterističan za hatchback modele) trebalo je onda samo Octaviji skinuti ''limuzinski'' gepek i staviti klasična peta vrata - i eto ga Škodin C hatchback... ali šipak jer je Octavia na skupljoj VW platformi, i takva Scala ne bi onda bila jeftiniji auto gabarita C segmenta.

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 14 Dec 2022, 02:57

starac vujadin je napisao:
12 Dec 2022, 16:19
Ono što je interesantno kod Giulie i Stelvia što su ovaj put imali i veliku podršku i hvaljenje medija, ali nije pomoglo...
Da bi im neko pomogao moraju prvo sami sebi da pomognu kako dolikuje :D

Kad se zna da u D segmentu 60%-70% prodaje otpada na karavane... ali Alfa ipak ne napravi i Giuliu karavan već samo limuzinu - nema te medijske podrške koja može da nadoknadi činjenicu da fabrika prosto nije napravila onu varijantu koja čini ubedljivu većinu prodaje u D segmentu.
Igranje na to da će Stelvio da pokupi dobar deo kupaca koji bi hteli Giuliu karavan jer eto njime se dobija više praktičnosti, malo veći gepek i sve to upakovano sa povećanim klirensom u mega popularnom SUV obliku, ipak nije moglo da pije vodu jer je Stelvio značajno skuplji od Giulie sa istim takvim motorom i opremom. Karavanska verzija po pravilu nije značajno skuplja od relevantne (isti motor/oprema) limuzinske, i nema tog medijskog vetra u leđa koji može da natera kupca da ne vidi jedno 20% razlike u ceni koja mu se traži za Stelvio jer eto nema Giulie karavan.

Kad konkurencija ima u ponudi benzinske motore ispod 200 konja, kao i u rasponu od oko 300-400 konja... a Giulia nema slabiji benzinac od 200 i nema motor koji popunjava prostor između 280 i 510 konja. Slična je stvar i sa jačim dizelima. Nema te medijske podrške koja može da nadoknadi činjenicu da ti je ponuda motora siromašnija nego kod premium konkurencije. Tamo imaš S4, 340i, AMG C43, tj. imaš modele između onih uobičajenih i ultra napucanih... dok kod modela Giulia/Stelvio to nemaš.

Kad na to dodaš flotnu prodaju (veoma bitna za premium D segment) gde firmama moraš prići na drugačiji način jer one gledaju neke druge parametre kada biraju kompanijski auto, plus nemaš ni hibrid da firme mogu da računaju na državne subvencije širom Evrope kad kupe tvoj auto - nema te medijske podrške koja može da bude jača od tih nedostataka.

-----

Zaboravih jedan link gore oko Giulietta platforme:
https://europe.autonews.com/article/201 ... els-a-year

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19275
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od Heinz » 14 Dec 2022, 08:25

Možda Stilo nije zaradio pare, ali je spasio fabriku. Sećam se nekog starog Top Geara iz tog vremena, bukvalno je to bio komentar.

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 14 Dec 2022, 10:33

@Heinz
Grande Punto je bio taj spasilac, nije Stilo.

A, ubrzo posle Grandea izlazi Nuova 500, i na ta dva modela je Fiat zaradio dosta para. Uostalom, taj 500 se i dalje dobro prodaje, evo već 15-ta godina... :cool!:

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12319
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od shandu90 » 14 Dec 2022, 10:59

A pandu niko da pomene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19275
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od Heinz » 14 Dec 2022, 11:37

neshaoct je napisao:
14 Dec 2022, 10:33
@Heinz
Grande Punto je bio taj spasilac, nije Stilo.
Komentar Top Geara je bio za Stilo 100%.
Moguće u stilu da su imali šta da rade, makar pravili i gubitke, bolje nego da zatvore fabriku. Davno je bilo.

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od horvat » 14 Dec 2022, 12:47

starac vujadin je napisao:
13 Dec 2022, 23:44
Ako hoćeš da budeš precizan i istraživački potkovan da bi me demantovao - jel znaš koji su bili Alfini planovi produkcije i da li su ispunjeni? Ne znaš naravno...Okačio si prvi podatak u google pretrazi o prodaji i napravio si istraživački poduhvat i time si dokazao šta :rofl: .
Pa hajde okaci onda i ti nesto, pa me demantuj necim, sto nije samo tvoje misljenje? :)

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11396
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od starac vujadin » 14 Dec 2022, 20:06

Nije dovoljan samo podatak o broju prodatih kako bi se definitivno zaključilo da li je model bio tržišno uspešan za fabriku, već je neophodno za tu ocenu ući u strukturu prodatih primeraka, tj. u kojim paketima opreme je najčešće bila prodavana, sa kojim motorima, sa kojim opcijama, itd, itd.
Slažem se... i moji post vezan za prodaju je u tom duhu.
Ipak, možda najbolji pokazatelj - Giulietta nema naslednika. Teško da bilo koja fabrika automobila odluči da ne pravi naslednika onog modela na kojem je zaradila pare. Nije sporno da danas sve više klasičnih modela C segmenta (hatchback forma) ostaje bez naslednika, ali to je ''novija moda'' uslovljena nekim drugim faktorima... dok u vreme kada je Giulietti bilo vreme za naslednka svi su još uvek izbacivali svoje nove hatchback generacije.
Zvuči logično, i često jeste to bilo merilo uspeha ili neuspeha, ali ovde to nije slučaj. Pored promena na tržištu i potresa u već ustaljenim klasama i pojavom novih u to vreme, i sama Fiat grupacija i Alfa se našla (u ko zna kojim po redu) promenama strategije. Zato se jedno vreme gama sastojala od Mita, Giuliette i 4c, a ideja je bila da Alfa bude mnogoeksluzivnija firma i postavljalo se pitanje da li uopšte da postoji hatchback u tom segmentu. Zatim, vodila se priča da li da se ipak pravi, ali da bude sa zadnjim pogonom kao BMW 1, itd. Da ne mora da odsustvo naslednika znači da je model bio neuspešan imamo mnogo izrazitiji primer da hiperuspešni Grande Punto nije imao naslednika...ako ne računamo onaj model koji s eprodaje u Južnij Americi.
Compact platforma na kojoj je pravljena Giulietta je bila ipak nova. Nije sporno da nisu krenuli od praznog papira kad su počeli rad na novoj Compact platformi, ali od te stare je na kraju ostalo skoro ništa. Dođe trenutak kada platforma pretrpi toliko izmena da zaslužuje da se nazove novom. Od stare (Stilo/Nuova Bravo/Nuova Delta) platforme za C segment je ostalo samo jedno malo parče patosa. To se vidi i po karakteristikama platforme, kao npr. materijali od kojih je napravljena, predviđeno (podržano) vešanje, ostavljen ''tunel'' za kardan...
Ako je to samo prepravljena Stilo platforma, onda se npr. Jeep Cherokee ustvari pravi na dodatno prepravljenoj Stilo platformi? :D Kao što rekoh, dođe trenutak kada platforma pretrpi toliko izmena da zaslužuje da se nazove novom. Jeep Cherokee se pravi na produženoj/proširenoj platformi Giuliette, bukvalno je i zovu tako - Compact Wide.


I sve to navedno ipak štedi puno u r/d odeljenju.
Kad se zna da u D segmentu 60%-70% prodaje otpada na karavane... ali Alfa ipak ne napravi i Giuliu karavan već samo limuzinu - nema te medijske podrške koja može da nadoknadi činjenicu da fabrika prosto nije napravila onu varijantu koja čini ubedljivu većinu prodaje u D segmentu.
Igranje na to da će Stelvio da pokupi dobar deo kupaca koji bi hteli Giuliu karavan jer eto njime se dobija više praktičnosti, malo veći gepek i sve to upakovano sa povećanim klirensom u mega popularnom SUV obliku, ipak nije moglo da pije vodu jer je Stelvio značajno skuplji od Giulie sa istim takvim motorom i opremom. Karavanska verzija po pravilu nije značajno skuplja od relevantne (isti motor/oprema) limuzinske, i nema tog medijskog vetra u leđa koji može da natera kupca da ne vidi jedno 20% razlike u ceni koja mu se traži za Stelvio jer eto nema Giulie karavan.
I sam sam više puta pisao da im je greška što nisu pravili karavan, a mislim da je bilo mesta i za crossover kao što je bila 156q4. Činjenica je da suv potiskuju karavane i mpv i verovatno im je primer Qashqai davao razlog za optimizam da bi to mogli da ponove i gde je ta "zamena" za hatchback radila posao.
Problem kod Fiat grupe je što oni umesto da planiraju punu lepezu modela, planiraju širenje u skladu sa uspehom prodaje, pa se da iz tog uspeha razvijaju novi modeli. Ako se prodaja ne odvija onako kako su zamislili oni odustaju od širenja verzija, Šteta, a jedini put kada su organizovano i potpuno nastupili sa 156 u smislu ponude motora, opcija, boja, tehničkih inovacija, nastupa na trkama, zabeležili su veliki uspeh. Fića 500 je takođe primer kako su uspešno iscedili maksimum iz tog model apoptunom ponudom.
Opet, i to mogu da razumem jer je Fiat stekao kapital na jeftinim kolima sa malom zaradom, bio više puta na ivici bankrota i mogu da razumem taj oprezni, (da ne kažem ciketanski) prilaz, mada bih se ipak potrudio da kod Alfe npr bude drugačiji prilaz stvarima.
Kad konkurencija ima u ponudi benzinske motore ispod 200 konja, kao i u rasponu od oko 300-400 konja... a Giulia nema slabiji benzinac od 200 i nema motor koji popunjava prostor između 280 i 510 konja. Slična je stvar i sa jačim dizelima. Nema te medijske podrške koja može da nadoknadi činjenicu da ti je ponuda motora siromašnija nego kod premium konkurencije. Tamo imaš S4, 340i, AMG C43, tj. imaš modele između onih uobičajenih i ultra napucanih... dok kod modela Giulia/Stelvio to nemaš.
Fali ta verzija, ali ipak ona ne bi pravila razliku u prodaji. Bilo je reči o mild hibrid verziji od 350ks, ali ništa od toga. Više fali karavan, kupe, i kabriolet na bazi Giulie.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od nidza » 14 Dec 2022, 22:04

Ne fali više ništa, na svaki karavan se proda nekoliko SUV istog segmenta, a to imaju. Proporcionalno slabo bi se prodavao i Giulia SW u odnosu na Stelvio.

Prosto ceo paket mora biti ili bolji, ili jeftiniji. Do tad, ostaje ekskluziva da voziš nešto što je retko na drumu jer nema kupaca.

Tonale daje nadu. Videćemo tu epilog, on je zapravo zamena za Giuliettu,

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45832
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od Geza » 14 Dec 2022, 22:07

Tonale može biti isplativ samo ako se kao Dodge Hornet probije u SAD.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7070
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od DukeNS » 14 Dec 2022, 22:45

Tek su sa Tonaleom, po meni, prokockali šansu…

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 14 Dec 2022, 23:22

starac vujadin je napisao:
14 Dec 2022, 20:06
Da ne mora da odsustvo naslednika znači da je model bio neuspešan imamo mnogo izrazitiji primer da hiperuspešni Grande Punto nije imao naslednika...
Nije uporedivo.

Vreme u kojem je trebalo da se pojavi naslednik Grande Punta je period kada Marchionne svesno (namerno) nije hteo da Fiat izlazi sa novim modelima za Evropu. Nije to imalo veze sa prodajnim rezultatima Grandea, već sa stanjem na evropskom tržištu i njegovom procenom (odlukom) kako proći kroz to.
Zato je kasnio i naslednik Nuova Bravo, a ne samo novi Grande. Smatrao je da tadašnju krizu na evropskom tržištu treba da prođe tako što Fiat ne troši pare za razvoj modela za tržite koje je u to vreme ionako imalo dvocifrene (u procentima) padove prodaje, naročito u Italiji. Ulagalo se zato u akviziciju Chryslera kako bi se stvorili uslovi da FCA počne da živi od brendova pod Chrysler kapom, što se i dogodilo. Godinama kasnije FCA je svoje pozitivne bilanse dugovao prodaji na USA tržištu, pre svega Jeep-u, ali ne samo njemu. U Evropi u tom periodu izlazi samo nova Panda jer je već bila spremna, i 500L da se uhvati poslednji voz u talasu popularnosti MPV modela u to vreme, a naročito opravdano imajući u vidu niske troškove njegovog razvoja i proizvodnje.

Sa druge strane, vreme u kojem je trebalo da se pojavi naslednik Giuliette je dosta godina posle toga, i bilo je potpuno drugačije - više nije bilo ni ''k'' od krize na evropskom tržištu. Tu više nije bilo odluke da se ne izlazi sa novim modelima, jer u tom periodu 2015.-2016.-2017. godina izlaze npr. Giulia/Stelvio, kao i Fiat 500X/Jeep Renegade, tu je i Nuova Tipo, Jeep Compass, a tek za dlaku pre toga i novi Cherokee (onaj ružni sa uskim farovima). Ređali su se novi modeli kao na traci, ali očigledno je iz drugih razloga Giulietta u tako plodonosnom periodu ostala bez naslednika. Ti drugi razlozi teško da mogu biti preorijentacija na C-SUV jer ni njega nije bilo (tek ove 2022. izlazi).
starac vujadin je napisao:
14 Dec 2022, 20:06
Fali ta verzija, ali ipak ona ne bi pravila razliku u prodaji. Bilo je reči o mild hibrid verziji od 350ks, ali ništa od toga. Više fali karavan, kupe, i kabriolet na bazi Giulie.
Da, slažem se da ta verzija posle 280, a pre 510 konja nije presudna za neku veliku razliku u prodaji, već čisto imidža radi i zarade. Na njima se masno zarađuje iako se količinski manje prodaju.
Zato sam pomenuo i benzinske varijante ispod 200 konja koje Giulia/Stelvio takođe nemaju, a one još kako imaju efekat na tržištu u smislu broja prodatih. Plus cela priča sa nedostatkom hibrida zbog državnih subvencija i flotnih prodaja.
Kabriolet je nebitan totalno.
Coupe bi bilo dobro da ga je bilo, ali takođe nije presudno bitan. Umesto Coupe-a bolje bi prošao Coupe sa 4 vrata, tj. neki Alfin Sportback, ali ni toga nije bilo.
Karavani i limuzine u D segmentu su obavezni bili u to doba, al' ni karavana nije bilo kao što smo već rekli.
Poslednja izmena od neshaoct u 14 Dec 2022, 23:36, izmenjeno 1 put ukupno.

neshaoct
Postovi: 45
Pridružio se: 26 Feb 2012, 02:20
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo - generalna tema

Post od neshaoct » 14 Dec 2022, 23:35

nidza je napisao:
14 Dec 2022, 22:04
Ne fali više ništa, na svaki karavan se proda nekoliko SUV istog segmenta, a to imaju.
To nisu isti kupci, oni prosto ne pređu samo na D-SUV jer eto nema karavana, tako da je ta okolnost da nema karavana za Giuliu ipak ozbiljna.
Taj koji kupuje premium D-SUV po pravilu ni ne pogleda prethodno neki premium D karavan.

Kupac hoće Giuliu, ali samo kad bi imala malo više mesta pozadi, samo malo više da je praktičnija. Hoće to i da plati 2%-3%-4% skuplje. Drugim rećima - treba mu karavan.
Međutim, prodavac mu kaže da nema karavana, ali... ima Stelvio koji baš daje više praktičnosti koju taj kupac traži, i plus daje mega popularnu SUV formu. I odlično se vozi. Kupac kaže ''extra''. Ali, onda čuje cenu.
Cenu koja je 20%-25% veća nego za Giuliu sa istim motorom/opremom. Tada se kupac seti da mu ipak treba ta veća praktičnost, ali sa 2%-3%-4% većom cenom, a ne 20%-25% većom... i onda ode i kupi D karavan nekog drugog brenda. Taj je kupac po pravilu otišao od Alfe, nije samo prešao na Stelvio zato što nema Giulie karavana.

Odgovori