Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 21862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Post od dragvorl » 14 Maj 2022, 09:46

Ovo neće biti klasičan test, več više opis događaja, ali tema mi deluje odgovarajuće za podforum.

Nedavno sam imao prilike da iskusim organizovanu vožnju na stazi Cremona u Italiji. Za organizaciju ove manifestacije bila je odgovorna firma Puresport koja se bavi organizovanjem ovakvih događaja. Mogu se voziti superautomobili kao i razni jednosedi. Ja sam odabrao vožnju superautomobila, i to Lamborghini Huracan, verziju pre facelifta.
U mom slučaju okidač za posetu je bio poklon bon, davno kupljen i hteo sam da ga iskoristim što pre, jer je važnost 2 godine. Postoje tri paketa pri kupovini, najjeftiniji, fleksibilni i skuplji, razlika je da najjeftiniji ne može da se otkaže, u slučaju nedolaska novac se gubi. Kod ostala dva to nije slučaj, a za konkretne razlike najbolje pogledati sajt.
Na listi lokacija gde je moguće voziti je najviše staza u Italiji, među njima i Monza, ali i staza Adria, koja je bliža Sloveniji. U ponudi su i staze van Italije kao na primer Spa u Belgiji, Red Bull Ring u Austriji, Hockenheim u Nemačkoj. U mom slučaju je odabrana staza Cremona zbog povoljnog termina. Staza je inače optimizovana za motocikliste i pre ovog događaja su upravo oni bili na stazi.
Što se same organizacije tiče, kreće se sa prijavom na sajtu i upisivanjem neophodnih podataka. Potrebna je vozačka dozvola radi popunjavanja formulara. Plaćanje je moguće na sajtu kao i na licu mesta karticom ili u gotovini. Nedelju dana pre događaja se dobija informacija o tačnoj satnici. Ja sam ih više puta telefonom kontaktirao telefonom zbog vaučera, i ljubazno su mi objasnili detalje. Problem je međutim što se vaučer ne može direktno implementirati na sajtu da se suma odmah odbije od ostatka za plaćanje i odmah plati, već je bilo potrebno dopisivanje i plaćanje je moralo da se završi na licu mesta. Ovo smatram za propust u organizaciji. Na stazi se treba pojaviti na vreme, jer je parking na par minuta hoda od samog mesta događaja. Kada se prođe recepcija stiže se do parkinga sa kojeg je moguće ući u garaže. Za ovaj događaj su iznajmljene dve garaže. Na prakingu je moguće videti sve automobile koji su taj dan u ponudi i koji će se voziti. Na žalost pristup unutrašnjosti automobila nije moguć, što je takođe propust organizatora. Nešto kasnije se predstavnik organizatora obraća publici o toku događaja. Više od 90% gostiju su iz Italije, ali za ostale je obezbeđena sva komunikacija na engleskom. Nakon obraćanja sledi potpisivanje saglasnosti za stazu i za organizatora događaja, plaćanje. Zatim sledi brifing od oko 15-ak minuta sa nekim od vozača-instruktora koji zaista prilično detaljno objasne šta je dozvoljeno i nedozvoljeno, nešto o tehničkom delu vožnje, i toku samog događaja. Posle toga se ide u drugu prostoriju gde se uz osveženje čeka na sledeći korak, a to je vožnja na stazi u kombiju sa instruktorom. Nas je bilo petoro u kombiju i vozač. Vozi se krug kao što će se voziti i kasnije auto, od boksa. Izlazi se na stazu i tokom vožnje kombija se objašnjavaju krivine, na šta se treba obratiti pažnja. Sve se to brzo dešava, sa mnoštvom informacija, tako da je teško sve zapamtiti, ali je svakako korisno. Moram reći da je ovo najsportskija vožnja kombijem koju sam imao prilike da iskusim, i prilično živne adrenalin dok se vozi na stazi. Kad se iskrca iz kombija red je na navlačenje kacige pre koje se oblači higijenska balaklava (potkapa). Sve se to dešava u boksu i tu se čeka prozivka. Naravno broj kaciga je ograničen, pa se proziva grupa po grupa kako vozila stižu sa prethodne vožnje. Tu sve izgleda malo haotično i ovde bi organizator mogao bolje da se spremi i da izvede prozivanje putem video komunikacje, umesto na ovakav način. Odmah nakon prozivke se ide do auta i seda se za volan. Mislim da je mozda ovo najveći propust organizatora i ovde se vidi najviše efekat "pokretne trake". Iako su instruktori ljubazni, jako je malo vremena za slikanje i bar minimalno razgledanje enterijera auta. Sve se dešava munjevito. Nema puno vremena ni za brzinsko slikanje iz kabine. Morate zamoliti nekog ko je sa vama (prisustvo gosta se naplaćuje) da vas slika ukoliko želite sliku u automobilu. Sve kacige su opremljene audio vezom sa instruktorom. Negativna strana kacige je što znatno smanjuje doživljaj buke i brzine na stazi. Instruktor nakratko objašnjava pravila na stazi. Sam vozač ne gleda uopšte u retrovizore već to čini instruktor. On se brine o bezbednosti, jer je na stazi više vozila i dešava se da pojedina vozila budu pretečena i tada se mora usporiti. Ovo je na žalost još jedan minus, jer se krug ne može garantovano voziti maksimalnim tempom. Nakon uvoda vrlo brzo se kreće, većina, ako ne i sva vozila su sa poluautomatskim menjačima i kreće se vrlo lako. Izlazi se iz boksa i pažljivo kreće na stazu. Instruktor svo vreme govori kojim putanjama ulaziti u krivine, kada kočiti, davati gas, kada menjati brzine i u koji stepen i zaista su profesionalni. Kako se vozač prilagođava ostavlja se sve više mogućnosti za kontrolu, međutim moram primetiti da je uvek naglasak na bezbednosti, neće ovde biti vožnje do limita što se tiče usporenja-koči se znatno ranije. Motori nisu limitirani, na pravcu se ide na maksimalno ubrzanje i na kraju pravca se ide oko 230km/h. Savetovao bih svima koji žele da probaju ovako nešto da ne idu nikako na jedan krug-biće to zalud potrošen novac. Za jedan krug se ne može osetiti ništa. Po mom skromnom mišljenju trebalo bi ići na bar 10 krugova kako bi se osetio auto, ali to su već ozbiljne sume za ovakav događaj. Nakon odvozanih krugova vraća se u boks, predaje se oprema i praktično se može napustiti staza. Mogu se dokupiti neke opcije poput recimo video snimka iz kabine. Snimak sadrži telemetrijske i GPS podatke. Snimak se ne dobija odmah jer je do kraja manifestacije kamera u vozilu, već se kasnije dobija putem linka.
Što se mene tiče-utisci su pomešani. Možda i zato što svako doživljava na drugačiji način razne događaje. Sa pozitivne strane mogu nabrojati: dobro obučen kadar, ljubaznost, nelimitirana snaga vozila (subjektivno), staza iznajmljena za događaj. Sa druge strane mi se nije svideo osećaj pokretne trake i ipak vrlo malo vremena za aktivnosti oko auta sem vožnje, dakle upoznavanje sa unutrašnjošću i slikanje, veliki broj vozila na stazi istovremeno, neorganizovanost pri prozivanju. Što se mene tiče ko ima sredstava, što da ne probati, naročitu u sklopu puta u Italiju gde svakako ne manjka lokacija za obilazak. A što da ne baš obilazak čuvene Doline motora.

Za sve konkretne info posetiti https://www.puresport.net/us/
Prikačeni fajlovi
IMG_20220507_1648331.jpg
IMG_20220507_180050d.jpg
IMG_20220507_180050d.jpg (101.36 KiB) Pogledano 343 puta
IMG_20220507_180050c.jpg
IMG_20220507_180050c.jpg (126.81 KiB) Pogledano 343 puta
IMG_20220507_180050b.jpg
IMG_20220507_180050b.jpg (138.37 KiB) Pogledano 343 puta
IMG_20220507_180050a.jpg
IMG_20220507_180050a.jpg (137.67 KiB) Pogledano 343 puta
IMG_20220507_180050.jpg
IMG_20220507_180050.jpg (103.01 KiB) Pogledano 343 puta
IMG_20220507_164833.jpg
IMG_20220507_164831.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 28228
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Post od trojanac » 14 Maj 2022, 11:10

Laganim koracima si krenuo putem čikice iz tvog potpisa. :doubleup:
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 21862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Post od dragvorl » 14 Maj 2022, 11:13

Imao sam priliku da ga upoznam i popricam s njim. Tako nesto u toj profesiji vise ne moze da se ponovi. Covek je bio na pravom mestu u pravo vreme.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 28228
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Post od trojanac » 14 Maj 2022, 11:18

A intervju za sajt, ništa?

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 21862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Puresport experience vožnja superauta na stazi (Lambo Huracan)

Post od dragvorl » 14 Maj 2022, 14:01

To je davno bilo, izgubio sam papire. :rofl:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori