Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
Sh@rance
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od Sh@rance » 10 Feb 2012, 13:49

16_Valve_ je napisao: Generalno gledano, po meni su ova dva automobila iako su konkurencija potpuno dva razlicita sveta. 405 je ozbiljan porodicni automobil sa odlicnim performansama koji ima dosta vise mesta u kabini od BX-a dok mi je BX klasicna trkalica. Npr ja sa nesto preko 190cm i 100kg ne mogu nikako bezbolno da se smestim na zadnje sediste BX-a, dok sam u 405-ici na tom mestu presedeo preko 400km i posle izasao kao nov.
Ja sam opsednut Hidraulicarima moja predhodna tri auta su bili Citroeni.
Koja slucajnost ja kupim 2004 godine Citroen BX 1.6 Benzinac posle jedno dva meseca moj cale kupi Pezo 405 isto 1.6 Benzinac. Motori potpuno isti, ali sto kaze 16 valve sve ostalo im je razlicito, Citroen BX sve jeste ali trkalica nikako nije nebitno koji je motor u pitanju u njemu. Citroen BX iako je hecbek gabaritno je isti kao Pezo 405.
Stvarno neznam kako je na zadnjem seditu nikad se nisam vozio pozadi, ali udobnost izmedju Citroena zbog njegove hidrosuspenzije i Pezoa 405 prednost je bas velika u korist Citroena. Jos jedna prednost Citroena sto mozes u gepek da mu napakujes koliko god hoces tovara hidraulika ga dize na normalni nivo :D
Evo jedva nadjoh slike ove prve su slike on najnizeg polozaja do najviseg
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

I naravno Ovo :kezo:

Slika

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 10 Feb 2012, 15:17

Pa to jeste, moze covek u gepek da stavi sta hoce, on ce i dalje stajati isto :) Ali pazi, BX 16v ima tvrdje vesanje od standardnog BX-a. Cale mi je imao BX-a turbo dizela, dosta je bio meksi od 16v. Moram ga pitati kakav je 1.9 GTI posto ga je vozio 8-)
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 10 Feb 2012, 15:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
Sh@rance
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od Sh@rance » 10 Feb 2012, 15:29

Ja sam imao i dva Citroena XM-a jedan je bio najjaca benzinska verzija V6 3000 cm3, a drugi je bio najslabija 2.0 8v sem u motoru nikakve druge razlike nisu imali. Vesanje im je bilo isto, doduse velika je razlika izmedju vesanja kod XM-a i BX-a.
BX moj kao i svi drugi koje sam vidjao po citroen skupovima, a isao sam bas na dosta skupova cu bila klasika hidraulicno vesanje to znaci 4+1 bomba, na svakom amortizeru po jedna bomba + 1 centralna.
Na oba XM-a je bilo Hidroactiv ogibljenje to ti je na prednja dva amortizera po bomba + centralna za ta dva prednja, na zadnja dva po bomba + 1 centralna za zadnja dva amortizera i na prednjoj i zadnjoj osovini po jedna bomba + jos jedna za servo.
Citroen XM mislim na oba koja sam posedovao oba su bila sa tim Hidroactiv ogibljenjem, to znaci da pored automatskog rezima ogibljenja poseduje i sportsku suspenziju, pored ruzice menjaca je imao prekidac da ga prebacis u sport mod tada se auto spusti i dosta je kruci i neudobniji. Takvo ogibljenje znam da imaju i pojedine verzije Xantije, ali za BX- nisam siguran bar ja nisam video ni jedan BX sa takvim ogibljenjem.
Dva puta sam isao u crnu goru sa ovim zadnjim XM-om i na ibarskoj mi je uvek bio u sport modu auto prosto jede krivine :D dok na automatici je druga prica udoban do zla boga ali kad uletis u krivinu imas osecaj kao da hoces da se prevrnes jer se ljulja sa svih strana.

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 10 Feb 2012, 15:50

XM je druga prica u odnosu na BX-a. Sto se tice razlike izmedju "obicnog" BX-a i 16V modela, 16V model je imao tvrdje vesanje, "deblji" anti-rol bar zarad poboljsanja upravljivosti. A sto se tice skupova kod nas, neces cesto ni imati priliku da vidis BX-a 16V na nekom od njih :)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
Sh@rance
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od Sh@rance » 10 Feb 2012, 17:10

Stvarno nisam imao priliku da vidim BX-a sa tim motorom, ali na na tim Citroenima nebitno koji je motor je hidraulicno vesanje. Oni nemaju klasicne amortizere kao ostali amortizeri nego imaju teleskope i na vrhu teleskopa bombu

Slika
Bomba je podeljena u dve komore sa gumenom membranom sa gornje strane gde se vidi ovaj sraf tu je gas tacnije azot a sa donje strane gde ima ovaj navoj, taj navoj se zavija na kraj tog teleskopa sto mu dodje kao amortizer. Hidraulicna pumpa gura LHM ulje kroz sistem prolazi kroz teleskop podize auto na odredjenu visinu i dolazi do te gumene membrane u bombi tako da auto bukvalno spiluje sa jedne strane ulje, a sa druge strane azot, upravo to im i daje udobnost. 4 teleskopa sa po jednom bombom, kocka tj regulator pritiska sa centralnom bombom i hidraulicna pumpa. Takvo je vesanje kod svih Citroena.
Postoji jos jedna logika zasto je BX bio krut, a to je upravo neispravne bombe tj hidraulika. Sva ta udobnost koju pruza Citroen zavisi iskljucivo od stanja hidraulike sto je bas tesko naci dobrog citroena sa 100% ispravnom hidraulikom. Gumena membrana ako malo popusti to bas utice na udobnost auto postaje dosta kruci i polako se gubi ono spilovanje. Kad membrana popusti skroz onda se vozis kao na taljigama nema ni trunke amortizacije.

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 10 Feb 2012, 17:28

Sve sto si napisao mi je jako dobro poznato jer se kod mene familijarno voze Citroeni, od mog pradede pa do mene, deda mi je cak drzao i servis za njih. Na ovom konkretnom BX-u je bilo sve stavljeno novo, pa tako i sve sto ima veze sa hidraulikom, bombe, cevi, pumpa, kais. :)

Svaki GTI i 1.9 16v BX koji nije skarabudzivan je tvrdji od "obicnog". Nacicu ti tacne dimenzije anri-rol bar-a kod svakog BX-a. Gde prodje 16V, drugi BX tesko da ce da prodje :mig:

I nisam ja rekao da je on bio tvrd, on je i dalje bio meksi od vecine automobila ali je bio tvrdji u odnosu na obicnog BX-a ;)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od superboss » 16 Feb 2012, 17:46

What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9223
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od dragan » 17 Feb 2012, 07:21

bez ikakvog potcenjivanja za originalni t16 ovo nema mnogo veze sa tim autom...slicno kao i sto recimo ona lancia napravljena preko bolida f1 sa limarijom limuzine ( ne mogu sad da guglam kako celu pricu ) nema veze sa normalnim autom...

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 20 Feb 2012, 13:08

Evo kad meni ne verujete, procitajte sta je jedan covek napisao o BX-u

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=24522

Kome treba prevod, neka mi se obrati :pijemcaj:
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od starac vujadin » 23 Feb 2012, 22:08

SlikaSlika

SlikaSlika

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 24 Feb 2012, 09:33

Lepi testovi, ali ja na njima ne vidim nista od onoga o cemu si pricao? :jane: I slika prvog testa sa Meckom i R21 se veoma slabo vidi, samo nazirem podatke....

Bas sad citam 2 testa, jedan sa Alfom 75 TS, Mg Montego-m i BX-om 16v, a drugi sa Mi16, R21T, BX-om 16v i Nissanom Bluebird Executive i na oba testa se BX bas hvali zbog lezanja u krivinama... Na prvom je "oduvao" konkurenciju, a na drugom je zauzeo trece mesto, ali zbog drugih razloga, ne zbog brzine i lezanja... Upravo ono sto sam govorio, 405 i R21 su kao limuzine mnogo ozbiljnije....
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 24 Feb 2012, 12:27

Tacnije, po tom testu sa R21 i Bluebird-om je Citroen bio pola sekunde brzi do stotke od Mi16, od 0-100 milja je bio 3.2 sekunde brzi. Maksimalna brzina je na strani Mi16, 133 mph naspram Citroenovih 129 mph. Na stazi na tom istom testu je najbolje vreme BX-a bilo 1 minut i 20,71 sec a Pezoovo 1 minut i 21,27 sec. Ako zelis mogu okaciti taj test, trenutno nisam u mogucnosti jer ovog trenutka sedam u auto i idem za Zrenjanin.... Ljudi su u zabludi kada je u pitanju BX 16v, verovatno zato sto taj auto nema mnogo veze sa bilo kojim drugim BX-om, pa ni onaj ko je vozio GTI-ja ne moze da kaze da zna kakav je 16v....
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od starac vujadin » 25 Feb 2012, 22:30

Okaci testove, sto da ne. Da nije bilo ovih neradnih dana ne bih imao vremena da nadjem ove...imam negde jos sigurno dva testa, ali ne mogu toliko da kopam..izvini

Sto se tice brojki, ove iz auto motor und sport se vide...to je uporedni test 16v motora, ne automobila, mozda bi se neko zacudio.

U Auto Zeitungu se jedva vidi, a ukratko brojke su sledece
0-100 Mi16 8,2, BX 8,3
1km 29,3 29,5
km/h 220 216

Korisnikov avatar
16_Valve_
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od 16_Valve_ » 26 Feb 2012, 02:14

Sutra cu okaciti taj test, na 8-9 strana gde su bas kompletno opisani i BX i 405, sa rezultatima koje sam naveo. Dobro je da su nemci uopste dali podatak koji moze biti relevantan kada su performanse ova dva automobila u pitanju jer sam nalazio podatke da npr 405 Mi16 ubrzava po njihovom katalogu iz 1991. godine preko 10 sekundi do stotke :glavomuzid:

Na onom testu auto motor und sporta sto sam na drugoj strani ove teme okacio (BX, 405, R21) su podaci 0-100 isti za BX-a i 405 (8.7 sekundi), od 0-160 BX ide za 22,4 sekunde a 405 za 22,9. A rezultati na 1 km su 29,7 za BX-a a 29,8 za 405.

Nemas razloga da se izvinjavas, pa ovo je forum i mesto za opustanje :doubleup:
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9223
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Citroen BX 1.9 16V vs Peugeot 405 Mi16

Post od dragan » 26 Feb 2012, 07:16

sve su to jako male razlike...

Odgovori