Mercedes Vito/Viano w639

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Mercedes Vito/Viano w639

Post od NexT » 30 Jan 2013, 21:31

Ajde da vam predstavim Mercedesove kombije.

Posto imamo i w638 i w639 moze da se povuce par paralela, ali iako sa istom svrhom, potpuno su razliciti.

Pre svega, imajte u vidu da su ovo vozila pravljena za profesionalce, velike kilometraze, pouzdanost i lako odrzavanje.
Kvalitet materijala (u smislu mekan na dodir) je bio u drugom planu. Tu malo bolje stoji Viano u ful opremi koji onda kosta kao prosecan stan u Beogradu.


Slika

Dakle, Vito.

Dobre stvari -
- 2.2 CDI potpuno isti kao u E w211. 150 konja, menjac sa 6 brzina. Malo skracen naravno, ali zato ubrzava ko djavo.
- Ogromni retrovizori (vizuelno glavna razlika u odnosu na Viano koji ima male, kao E klasa)
- neverovatno veliki ugao zakretanja prednjih tockova. On se sa svojih 5.2m okrece na manjem prostoru nego Peugeot 406 koji je skoro pola metra kraci.
- relativno mala potrosnja i velika autonomija, cak i kad je pun
- organizovanje enterijera prema potrebama.
- dupli sistem klime (sve duplirano osim valjda kompresora)

Lose stvari -
- losa plastika na stranicama, podlozna grebanju.
- losa limarija (modeli 2004-2005 vec uveliko pokazuju slabosti)
- losija zvucna izolacija od ocekivane
- relativno mali gepek (ili ja imam prevelika ocekivanja)
- Vito, za razliku od Viana ima samo desna bocna vrata.

Najveca prednost mu je motor, i mogucnost da se vozi kao putnicki auto. Jako lepo lezi na putu za vozilo tih gabarita i nosivosti.
Do 130-140 lepo ubrzava, a to mu je i neka krstareca brzina, pri kojoj se sa punim gepekom i 8 ljudi + klima potrosnja drzi oko 8.5-9 litara, i tako pravi autonomiju od preko 900km. Ja sam ga vozio po satu nesto preko 190 cini mi se. Nije uopste toliko neprijatno koliko bi se ocekivalo (dok ne obidjes kamion :kezo: ). Kocnice su mozda malo slabija karika. Rekao bih da mu trebaju malo jace, posto se prilikom spustanja niz Bubanj prilicno umore. Na magistrali se lepo snalazi, dokle god nema serpentina.
U gradu je mnogo bolji nego sto bi se ocekivalo. Zbog kruga zaokreta na nivou auta srednje klase, sasvim lagano se vozi i parkira. Pritom je pozadi odsecen pod 90 stepeni i moze da se ugura na mesto putnickog auta, pod uslovom da van linija ima jos malo mesta za manevar. Zapravo, najveci problem mu je sirina.
Mesto vozaca je sjajno, sedi se vrlo visoko, preglednost je perfektna (uz kamionske retrovizore) i jako se lako prati saobracaj. Bice na kraju slika njegove najvece mane u gradu.
Sam polozaj za volanom je prilicno uspravan, volan se podesava po dubini/visini, kao i sediste, sediste je ipak dovoljno udobno i sve komande su na dohvat ruke, pa ni 800km u jednom danu nije problem.

Sedista su odlicna, naravno nikakva bocna podrska, ali dovoljno udobna za duga putovanja. Svakom se obara naslon, imaju naslone za ruku i poseban pojas. Zadnje 2 klupe mogu da se okrenu licem u lice ili da stoje standardno.
Zadnji deo vozila ima svoje komande klime, zvucnike, drzace za case i sitnice. Fabricki su zift crna stakla, rekao bih da je zatamnjenost 80-90%.
Gepek je dovoljno dobar za 8 ljudi ako svako ponese manji/srednji kofer. Preko toga ne moze da podnese. Problem je sto nije duzi jos 10ak cm, onda bi i gepek mogao da pojede i 8 velikih kofera. Naravno, nije pravljen za selidbe nego za kraca poslovna putovanja, tako da u 95% slucajeva gepek ima sasvim dovoljan kapacitet.
Vrlo lako se pretvara u teretnjaka. Sedista se jako lako vade, a ako je dovoljno mogu i da se preklope nasloni na svim.

Generalno gledano, jako dobar auto. Motor je neverovatno pouzdan, trap je kao stvoren za ove nase kratere.
Malo trosi, veliki je i dovoljno brz sa ovim motorom.

Vozio sam ih u svakakvim varijantama, od 110 konja do 220, sa zadnjim pogonom i 4x4, krace, duze, novi model itd...
Ovaj o kom sam pisao je s moje tacke gledista najbolja solucija.
Naravno, V6 3.0 CDI sa 220 konja i automatskim menjacem u ful opremi je duplo bolji po svakom merilu, ali kosta oko 80.000 evra.
S druge strane, sve slabije od 150 konja je previse slabo. Pomenuti motor se lako cipuje na 190 konja (i on je imao cip jedno vreme) i znatno poboljsava ponasanje opretecenog kombija.
Moja najveca zamerka mu je limarija, sto mi je potpuno neverovatno za auto koji nikada nije ni ogreban, a kamoli udaran.

Prijatelji iz Zagreba imaju 4 deteta i kupili su novi Viano pre godinu dana. Koriste ga za porodicna putovanja i odusevljeni su.
Sjajno prevozno sredstvo za velike porodice, firme, duga putovanja...

Slika Slika
Moze tenk da se sakrije iza njegovog A stuba...

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Paja » 30 Jan 2013, 22:08

Što bi krio tenk? :nemampojma:

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Kuzmanovic » 31 Jan 2013, 00:26

Upravo sam te sinoc video kod Tanjuga na Obilicevom, kako ispred Viana pricas sa nekim strancima, verovatno klijentima. :)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od NexT » 31 Jan 2013, 00:40

Mogao si da se javis kad su otisli :D Ionako sam kulturno parkirao, imao sam vremena :kezo:

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Kuzmanovic » 31 Jan 2013, 01:19

Parkirao si vrhunski, to sam prvo i zapazio. :kezo:

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Paja » 13 Avg 2013, 23:02

Vozikao ja Viano danas od Ljiga do Beogada. Tehničke datalje ne znam jer ga je vozio vozač koji ga je prvi put vozio pa nije znao da mi prenese. Ugl 6 kožnih fotelja, dupla klizna vrata pozadi, klima 2din HU sa navigacijom, tv-om..., imitacija drveta, senzori napred i nazad, tempomat... automatik.

Stvar koja mi se nije svidela je menjač u uslovima kad treba da poleti u preticanje. Ima jako dugu zadršku. Činjenica je da pored D moda ima + i -, ali pošto vozač nije znao ništa o tome nisam hteo da se pravim pametan, mada predpostavljam da je to manuelno menjanje.

Ugl, na auto putu je svoj na svome i ne može mu niko ništa. Uz Bubanj potok bi se popeo sa 150 da sam ja smeo da ga tom brzinom proterujem kroz krivine. Naravno da nisam smeo jer ne znam vozilo pa sam ipak usporio kroz krivine, al ima snage, to je vrlo evidentno i stvoren je za peglanje veliih kilmetraža dobrim putevima. Da je jeftiniji vozili bi ga svi Turci umesto Šarana.

Ibarsku je isto dobro podneo osim problema sa prestizanjem. U nekoliko navrata se nisam usudio da krenem u prestizanjem jer nisam bio siguran kako če menjač da odreaguje. Da imam iskustva i to bi verovatno bilo lakše.

Uzani krivudavi put od Topole do Rudnika mu nije prijao obzirom na konfiguraciju terena, gabarite vozila, visoko težište i ćudljivi menjač.

Sve u svemu rado bih njime putovao bilo gde.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od NexT » 13 Avg 2013, 23:10

Ako si vozio ono sto mislim da si vozio (ima ih samo par kom u bg), onda je 3.0 V6.

sa menjacem sam se i ja svadjao u pocetku, dok se nisam navikao. nabitnije je kako i koliko stiskas gs i time bukvalno upravljas menjacem.

Viano je zver, cak i a 2.2 mottorom, a kamoli v6.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Paja » 13 Avg 2013, 23:16

Stvarno nemam pojma koji je al odlično povlači.

Vidi, ja patosiram gas, al njemu treba nekih 2 sekunde da prešalta i krene da vuče. Al kad krene da vuče onda imaš utisak da če da oduva šleper koji prestiže. KAtapultira ga na 120 jako brzo. Tako povuče da često mora da se koči posle prestizanja.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od NexT » 13 Avg 2013, 23:25

Koristis gas da prebacis u manju pre pocetka preticanja, kao kad pripremis manuelca, i posle sve ide isto :-)

A, ako izuzmemo put preko Rudnika, za sviju velicinu vrhunski lezi na putu

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od Paja » 13 Avg 2013, 23:28

Leži odlično, al sam ja seo prvi put da ga vozim pa mu ne znam limite pa nisam hteo da se zezam preterano.

vucko
Postovi: 5
Pridružio se: 26 Okt 2013, 20:39
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od vucko » 26 Okt 2013, 20:44

Pozdrav.

Postadoh i ja ponosni vlasnik Viana 2.2 CDi 150 KS, automatic, 2007, sest sedista.
Kao se to ponasa/vozi po snegu. Naravno, podrazumevaju se zimske gume, ali....

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od NexT » 26 Okt 2013, 20:58

Dobrodosao :pivo:

Ocekujem predstavljanje u viewforum.php?f=2

Po snegu se vozi kao svaki drugi Mercedes. Nas je manuelni i lepo se ponasa. Kad je pun moze uz masnu banderu. Prazan je malo nervozniji pozadi, ali nije potrebno stavljanje dzakova cementa ili nesto slicno. Dobre zimske i lepo to cupa.
Relativno je tezak i pozadi, sedista su abnormalno teska, jos napunis rezervoar i nema problema :)

vucko
Postovi: 5
Pridružio se: 26 Okt 2013, 20:39
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od vucko » 27 Okt 2013, 09:36

Hvala na odgovorima....

Imam neko drustvo za skijanje pa mi je vazno da moze da se vozi i po snegu.
Osim tu po nasim ski centrima (Kopaonik i Jahorina) odemo i negde napolje (Francuska, Austrija) pa se nadam da ce nam biti udoban.
Moram da nabavim krovne nosace za kofer. Ako nas ide 6 na skijanje nema sasnse da upakujemo stvari samo u prtljaznik.

Posto imam i Peugeot Boxer, prosle godine smo isli sa njim u Francusku. Bilo je mesta koliko volis.
Boxer je sa 100 ks tako da smo krstali brzinom 120-130 km/h. Sa Vianom oceujem da budemo malo brzi :D

Korisnikov avatar
vlajko
Postovi: 476
Pridružio se: 15 Mar 2012, 11:59
Garaža: Honda Civic 1.4
Lokacija: Beograd

Re: Mercedes Vito/Viano w639

Post od vlajko » 26 Mar 2014, 14:09

Gde ga servisirate? Uzeh danas jedan mixto 115cdi pa mi treba preporuka za servis.

Odgovori