Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo » 08 Feb 2013, 11:35

Pocecu ovako.

Kia i Hyndai - morate jos mnooooooogo da ucite. Ova recenica govori sve.

Test voznja je trajala vise od pola sata i ukljucivala je gradsku voznju, voznju autoputem i malo otvorenog puta koji nije autoput. Isao sam preko najgorih neravnina koje poznajem, birao sam kolotrage i sve deonice za koje znam da mogu da pokazu nedostatak automobila. Auto je prosao sve apsolutno savrseno. Nijedan jedini zvuk na rupama (osim klasicnog zvuka prelaska guma ali jako jako priguseno), pripijen je za asfalt kao pijavica, savrsen cornering, ja sam stvarno iznenadjen kako se ovaj auto vozi. Nisam iskreno ocekivao toliki napredak u odnosu na stari Auris.

Poceo bih prvo od mana:

1. Preglednost unazad je boljka, kao i kod svih novih automobila. Za nijansu bolje nego kod Civica ali ne preterano, a coskovi pozadi slicno kao kod novog Ceeda.
2. Ruzan zadnji kraj. Da je ruzan - ruzan je, kako god ga gledali.
3. Isto tako malo fali bocne preglednosti unazad ali tu su odlicni spoljni retrovizori to nadoknadjuju - odlicni su i neverovatno pregledni.
4. Motor kao i svaki atmosferac u VI stepenu prenosa je odlican za drzanje vecih putnih brzina ali ubrzanje je ipak slabije. Ovo vazi samo za VI stepen prenosa. Kasnije cu se osvrnuti na ovaj sjajan motor.
5. Zadnja klupa u naslonu tvrdja, sedalni deo dobar i za moj ukus malo se vertikalnije sedi.

A sad pozitivne stvari:

1. Vozacka pozicija je FENOMENALNA. Savrseno. Nijedan auto koji sam vozio dosad nema takvu poziciju sedenja. Sedite ususkano, nisko, kao u bolidu sa odlicnom preglednoscu ispred. Retrovizori su spoljni kao kod bolida ta pozicija. Instrument tabla je vertikalna i brzinomer je u visini ociju a ne smeta nikako napred. Kao recimo u GT86. I sve je tu, na dohvat ruke.
2. Prednja sedista su odlicna. Ovaj model sedista je u paketu Style i Sport. Profilisana, veci sedalni deo nego ranije, ususkan osecaj, ni meka ni tvrda, i za krupnije osobe su odlicna. Savrseno drze vozaca, a ruka odlicno lezi na sredisnjoj konzoli/naslonu. Menjanje brzina i sama voznja iz ove pozicije donosi novu dimenziju voznje automobila. Imao sam osecaj kao da sam u nekom sportskom bolidu, izvan ovog sveta.
3. Apsolutno odsustvo buke. Nema nikakve buke. Motor se tek cuje na 6000 obrtaja i to reski, dampirani zvuk sportske note. Na ostalim obrtajima motor ne postoji. Oko 30% tisi od Honde Civic u svim uslovima voznje, otprilike. Spoljnih zvukova nema, nema suma tockova, rupe se cuju samo one najgore i to kao da su na 10m od vas, jako dampiran zvuk. Nema vibracija, pegla sve kao sportski kupe. Preko spojnica na autoputu samo grize (Ogi, citas li ovo) kao i preko sina, poprecnih rupa.
Ko zna onaj deo iza Airport Cityja kod skladista sa onim rupetinama - e pa nijedne vibracije niti zvuka preko tih rupa.
4. Rodjen za autoput. Tacka.
5. Motor je posebna prica. U svim stepenima prenosa prima gas trenutno. Osim u VI stepenu koji je podesen drugacije.
Dakle, mozete trecom da vozite 30 i da stisnete gas i auto polece odmah. Nema zadrske. Prva druga treca bez ikakve buke i zacas ste na 80kmh u gradu. 50kmh se vozi opusteno V stepenom prenosa. Kako sam vozio Merivu 1.4 Turbo, ovaj motor u Aurisu je bolji u svim parametrima, mnogo bolje ubrzanje uz duplo manje buke. Kada se vozite gradom nemate uopste osecaj rada motora. Samo obrtaljka skace bez zvuka ikakvog.
Motor je odlican. Izvukao je opusteno uzbrdicu veliku na B. Kosi zi prve do IV stepena gore na 100kmh. Fenomenalno.
Menjac savrsen. Brzine do 140 (nisam brze) ne oseca. Kao da ste u nekom ususkanom svemirskom brodu koji bessumno klizi. Ja sam stvarno zabezeknut, i veoma iznenadjen kako su trimovali auto.

Na 110kmh u VI je 2500 obrtaja na 90 nesto 2000 i sitno. Prosecna gradska potrosnja nakon novinarskih testova:

8.7lit!!!!!

Lezece policajce ne oseca. Samo tup tup malo. Nikakav osecaj u sedistu ne izaziva prelazak preko istih.

Zadnja klupa je u skladu sa klasom, ja ne volim te malo vertikalne pozicije ali prednje sediste je bilo za vozaca 190cm a ja sam seo sa svojih 180cm pozadi i imao mesta ispred kolena i dosta iznad glave. Auto je prostran.

Kvalitet upotrebljenih materijala je ODLICAN. Nebo i zemlja u odnosu na stari. Sve je mekano i gumirano, odlicno uklopjeno, ni traga one lose plastike na nekim mestima. Na vratima je tkanina, mekana, mekana (gumirana) plastika. Tvrdja plastika je samo centralni deo konzole i hromirani detalji table. Volan je fenomenalan! Koza - ni traga one bzvz koze sa prethodnika.

Odlican automobil, ovo nema veze s vezom sa prethodnom generacijom koja u odnosu na novi Auris deluje kao... ne znam Clio II u odnosu na Golfa VI recimo. Zadivljujuce.

Zbog poboljsanja materijala auto je i skuplji malo u startu. Morao je kompromis.

Slike:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

(Sasa ima 190cm i pogledajte kako mesta ima napred)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od perfiko » 08 Feb 2013, 13:29

Drago mi je da ti se auto dopao, lep test, ali:
cozmo je napisao:
1. Vozacka pozicija je FENOMENALNA. Savrseno. Nijedan auto koji sam vozio dosad nema takvu poziciju sedenja. Sedite ususkano, nisko, kao u bolidu sa odlicnom preglednoscu ispred. Retrovizori su spoljni kao kod bolida ta pozicija. Instrument tabla je vertikalna i brzinomer je u visini ociju a ne smeta nikako napred. Kao recimo u GT86. I sve je tu, na dohvat ruke.
Ovo prosto nema nikakve logike. :pardon:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo » 08 Feb 2013, 13:38

Dok ne probas mozda zvuci cudno kad se napise.

Nije on "bukvalno" u visini ociju. Nego se sedi tako da je polozaj table vertikalan tako da imas preglednost svega odmah ispred tebe, odnosno gledas put a vidis sve, nema skidanja pogleda sa puta.

Vozio sam svasta, ali ovako dobar polozaj za volanom nisam video dosad (u okviru ovog segmenta da se razumemo, mada ima bolju poziciju i od nekih jacih automobila vise klase).

Ne znam kako da opisem, pogledajte testove GT86 i vidite kako se sedi i kako to izgleda. Da probam da priblizim taj osecaj, odnosno utisak.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od perfiko » 08 Feb 2013, 13:49

Vidi, ne može da se sedi nisko, i da bude dobra preglednost. Ostalo može, ali to dvoje ne ide jedno sa drugim, i šta god da ti je ispred očiju smeta. Ako meni samo glava viri iznad instrument table, preglednost je očajna. Samo na to se odnosila kritika. Niti jedan sportski auto nema odličnu preglednost, o bolidima da ne pričam.
Ne tvrdim da je preglednost loša, jer vozio nisam, samo primećujem da si u želji da što bolje opišeš fantastičnost ovog vozila zabasao u nelogičnost.
I moram da primetim da na tvojim slikama ne izgleda ni pola ružno kao na zvaničnim :)
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo » 08 Feb 2013, 13:52

GT86 ima odlicnu preglednost napred. Ono sto si zaboravio je da je auto spusten vise nego prethodni i da je sve nize za 50mm. Na to mislim, kad se sedi nisko. Ne sedis nisko u samoj kabini u odnosu na auto. Preglednost je takva da bez problema ocenis gde je nos.

Uostalom, ko proba auto videce u cemu je fora, ne znam da objasnim.

Sa druge strane, preglednost pozadi i coskovi pozadi su u rangu Civica i novog Ceeda, meni to malo smeta.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
RINGE
Postovi: 382
Pridružio se: 06 Jun 2012, 08:52
Garaža: Suzuki SX4 GS

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od RINGE » 08 Feb 2013, 14:51

Koliko KS ima taj motor?

Sport je najvisi nivo opreme ili podrazumeva jos nesto?

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od dragan » 08 Feb 2013, 15:14

ma to je onaj sa 132 ili tako nesto ks... savremen je ali nije nista specijalno kako zvuci...niti je namenjen da bude, jednostavno japanezi su odlucili da izvuku 80-90ks po litri u velikoserijskim modelima bez upotrebe turba i to je to...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo » 08 Feb 2013, 15:19

Motor ima 132ks i 160Nm.

Medjutim evo pojasnjenja iz Toyote zasto je to "nov-stari" Valvematic....

To jeste 1.6 Valvematic koji je dosad ugradjivan, ali je kompresija druga, promenjen je sistem liftinga ventila, optimizovano je sve, olaksan je sam motor a auto laksi za tacno 45kg (ova verzija).

Aerodinamicki otpor je smanjen sa 0,290 na 0,277 ili 0,280 zavisi od verzije. Odsustvo buke od vetra na 140kmh je veoma primetno. Ni trunke zvuka spolja. To je kao da si motoru dodao dodatnu snagu pri vecim brzinama.

Dobili su to, da na 1800 obrtaja imas vec skoro 120Nm momenta. Sto je stvarno odlicno za 1.6 atmo motor. Dakle na 2000-2500 obrtaja vec moze da povuce odlicno (recimo kao kad do panje stisnes neki 1.4 atmo od 100-110KS). To je dosta jako za tako male obrtaje a auto je laksi od prethodnika.

Stari 1.6 je imao zadrsku i gusenje ispod 2000-2500 obrtaja ako se naglo stisne pedala.

Ovaj je takav, da sam izlazeci s parkinga zaorao asfalt malo jacim pritiskom na pedalu gasa u prvoj, uz pistanje TRC sistema. Veoma osetljiv i reaguje odmah.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od dragan » 08 Feb 2013, 15:48

more kozmo ne ori asfalta :kezo:

salim se, taj motor je dosta unapredjen u odnosu na sve prethodne verzije, a onaj od 124ks je subjektivno bio prilicno slab, doduse i tehnicki zaostaliji od ovog...
respect za koef otpora vazduha, stvarno...
pored smanjenja tezine na tom polju se toliko napreduje da to nije normalno, ako se ne varam procitao sam da nova mecka ( neka kupe serija, ne znam koja, izlapio ) ima 0,22... fenomenalno...
ta ce sa 150ks da ide 230kmh...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo » 08 Feb 2013, 16:02

Pazi, naravno nije kao 1.4 sa turbinom, sto je i logicno i ne moze biti bolji ili jaci u medjuubrzanju kao TSI motori.

Uporedio sam sa opelovim 1.4 T u Merivi, ali to je drugacije vozilo, drugi segment, tezak auto.

Ali ga skockase. Sve zamerke su uvazili od proslog modela. To je bitno.

Mislim da je ovo prva Toyota u kojoj ce vam se svideti kvalitet enterijera.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10566
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od ljubitelj » 08 Feb 2013, 16:58

cozmo je napisao:Motor ima 132ks i 160Nm.

Dobili su to, da na 1800 obrtaja imas vec skoro 120Nm momenta. Sto je stvarno odlicno za 1.6 atmo motor. Dakle na 2000-2500 obrtaja vec moze da povuce odlicno
Nisam probao ali brojke ipak govore nesto.
Da povuce na 2000 je vec ok,mada ne i nista posebno tj prosecno, a na 2500 je vec prekasno.

Neelasticnost motora pokazuje i podatak da na 1800 obrtaja postize tek 120/160Nm ili 75% maksimalnog momenta a dobri motori postizu oko 85-90% maksimuma na tim obrtajima. 120Nm iz 1.6 atmo, nista spektakularno.

Svakako treba probati sveukupno kako se ponasa, ovako na papiru moze i da zavara.

U skladu sa tim po opisu i menjac/ prenos je skracenih odnosa za nominalnih 132ks u odnosu na tako odlicne podatke aerodinamike karoserije.

Super je da postoji ocigledan napredak, u svim aspektima koje si opisao.
Ako su pri tom smanjenju tezine zadrzali odlicne iz prakse rezultate pasivne bezbednosti i smanjili buku i vibracije svaki respekt.

I po meni niska pozicija sedenja i dobra preglednost ne idu zajedno.

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od milosdoktorabs » 08 Feb 2013, 17:23

Uzeli is200 i unakazili ga.Oprema i cene manje vise ok.Jedino se pitam da nije kao 135 ks u i30 mk2 ,ima ih a akoa da ih nema...Generalno auto se moze probiti samo kvalitetom i voznim osobinama koji je itekao uzdrman posto je dizajn diskutabilan.Sa druge strane atmosferac kada vecina nudi turbo benzince bas i nema puno smisla.Izgleda da Toyota nece da prati konkurenciju verujuci jos uvek u atmo i vvt tehnologiju.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Paja » 08 Feb 2013, 17:43

Prikaz vozila koji počinje račenicom "Kia i Hyndai - morate jos mnooooooogo da ucite." ne mogu da shvatim kao ozbiljan
Poštujem Toyotu, mada ne dobijam napad obline ejakulacije na njen pomen, ali ne mislim da prikazi koji počinju navedenom rečenicom istoj donose neki plus. Na protiv.

Drago mi je ako su uspeli da naprave dobar motor, ali je dizajn ipak toliko dominantan na ovom automobilu da motor pada u drugi plan. Na Cosmovoj slici na kojoj se vidi zadnji desni deo branik izgleda kao da je udaren. Ja to ne mogu da shvatim.

Enterijer nije bolji od exterijrera. Nikako ne shvatam kome je pala ingeniozna ideja sa srebrnim asimetričnim obrubom navigacije i digitalnim satom.

Prosto ne bih mogao da progutam ovakakav dizajn pa sve da je najbolji auto sa još boljim motorom.

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od milosdoktorabs » 08 Feb 2013, 18:04

Zato menjati digitalni sat koji vuce korene jos sa kraja 80-ih...sada je retro in i tako iz generacije u generaciju :rofl:
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od dag81 » 08 Feb 2013, 19:30

Kad pogledam slike sto je Cosmo postavio, ova bordo boja mu bas stoji, prihvatljiv mi je iz skoro svih uglova. Skontao sam da su unakazili branik, i kad bi to nekako ispravili bilo bi OK.
Unutrasnjost, sedsita, oplate vrata, volan, instrument tabla, komande klime, navigacija sve to izgleda ok, jos da su napravili simetriju levog i desnog dela ivice centralne koznole, tj. da je desna ivica kao leva bilo bi to skroz prihvatljivo.

Uglavnom nije tolika katastrofa kao sto deluje na prvi pogled, ali sto kaze Paja od nazad izgleda kao da je udaren. Ne razumem sta su sa tim hteli da postignu, totalno bespotrebno i nakaradno.

Odgovori