Peugeot 406 2.0 HDI - supertest

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Peugeot 406 2.0 HDI - supertest

Post od NexT » 12 Maj 2013, 21:30

Ajde da predstavimo najbolji auto na svetu :mrgreen: :kezo:

S obzirom da sam 406 uzeo sa 158k, a prodat je sa nekih 370k, moze svasta da se pise.

Auto je bio 2001. godiste, 2.0 HDI, 110ks.
Komplikovanija verzija neunistive generacije 2.0 HDI.
U odnosu na verziju od 90ks je imao brdo komplikovanijih stvari.
Imao je interkuler, plivajuci zamajac, plivajucu remenicu radilice, neke dodatne vakuume i senzore pritiska turbine, u kasnijim verzijama i FAP filter. I pored svega toga, opet bih uzeo verziju sa 110 konja.
Posto je motor isao u gotovo sve modele PSA (206 (samo 90ks), 306, 406, 307, 607, Xsara, Xantia, C5...) delovi su vrlo dostupni i jeftini.
Nema izrazene boljke. Prelazi jako velike kilometraze uz dobro odrzavanje, malo trosi i lepo vuce.

Zapravo, najveca boljka mu je sto kao i svaki Peugeot pali "antipollution fault" cim dobije neke pogresne parametre. Doduse, meni se upalila samo 3x, a od toga 2x se sama i ugasila jer je bio trenutni poremecaj.

Ukoliko je dobar motor, ne bi trebao da trosi ulje. Tj ne bi trebalo da se doliva izmedju servisa.

Standardni problemi za sve dizele prate i ovaj motor -
- moguce pucanje creva (pogotovo ono od turbine do interkulera)
- plivajuci zamajac (realno traje 250.000-300.000 km uz normalnu voznju) i sad je moguce ubaciti zamenski Valeo set sa fiksnim zamajcem i ojacanom lamelom. U tom slucaju je neophodno da se zameni i remenica radilice (mora da ide originalna, tj plivajuca)
- protokomer i TPS senzor vole da brljave, ja nisam imao nikada problema s njima.
- FAP filter (ukoliko ga ima, a obicno posle 2002. godine ima) ce gotovo sigurno praviti problem ako nije vec izvadjen. U tom slucaju je najbolja opcija vadjenje filtera i fizicki i softverski. Jedino sto posle toga moze biti problema ako pocnu da mere izduvne gasove na tehnickom.

Sam 406 ima par boljki.
- Prednji trap nije preterano trajan, ali je jednostavan i jeftin. Najcesci problem su vertikalni stabilizatori (fabricki traju 200+ hiljada, a posle crkavaju na 20.), krajevi spona, kugle... Cene su u proseku oko 1000-1500 rsd po delu.
- Zadnji trap - takodje stabilizatori. Silene nisam nikada menjao. Amortizere takodje.
- Letva hoce da zajebava, nema pravila kako. Moze da procuri, moze da pocne da lupka neka plasticna caura...
- Kocnice su odlicne (originalni set prednjih je oko 120e diskovi + plocice), zadnje su oko 90e. Zadnje kocnice su disk+dobos. Nozna kocnica je na disku, rucna na dobosu. Problem znaju da budu sajle rucne, pa ne moze da se nasteluje. U tom slucaju moraju da se menjaju.
- Auspuh se drzi neverovatno dobro. Menjao sam pancir crevo (pletenicu) kada sam ga kupio i zadnji lonac na 300+k. Zadnji lonac je zapravo bio odlican, ali je problem u sistemu kacenja jer ispod nosaca pocne da truli. Na zamenskim je to drugacije uradjeno.
- Klima nema boljki, ukoliko nije udaran auto ne bi trebalo da bude problema i karakteristicnih mesta gde moze da curi. Moze da se desi da ode mali hladnjak, ali se relativno lako menja. Simptom je naravno gubitak tecnosti i mokar pod ispod nogu vozaca. Najveci problem kompresora je elektro magnet.
- Nosaci motora su prilicno izdrzljvi, a nisu ni skupi. Ukoliko pukne koska ili donji nosac motor pocne lepo da lupa pri paljenju/gasenju, pa se primeti brzo.

Elektronika je posebna prica. Svi je pljuju, pricaju o fantomskim greskama, a meni se za 200 hiljada km 3 puta ukupno upalila greska. Veci problem je instrument tabla koja voli da brljavi. Meni je otisla kazaljka temperature, pa je 80% vremena setala iz hladnog u crveno.
Plovak je vrisnuo na svakom 406 za koji sam cuo. Kod mene je bila bolja opcija, ne reaguje samo na male kolicine goriva, inace radi perfektno. On u principu ne moze da se popravi, posto je deo pumpe goriva u rezervoaru.
Sijalice na 406 ne crkavaju (kao na 307 npr)

Enterijer je odlicno uradjen, pod uslovom da ne vozi neka stoka.
Volan je izlize vec na preko 100.000, a ako nema kozu, tj kozne tapacire i oni pocnu da se odlepljuju oko kvake, pogotovo ako je dubinski pran auto. Na pragovima ima keder koji se stalno odvaljuje petom pri izlasku iz auta i zahteva stalno menjanje zabica koje ga drze, da ne bi otpao. Sve ostalo, osim rukohvata na zadnjim vratima ne bi trebalo da pokazuje znakove habanja.

Sve u svemu, jako zahvalan auto za odrzavanje koji se lepo vozi. Rekao bih da je ovaj 2.0 idealan izbor.
Ima jos da se prica, al me iskreno mrzi. Bice nastavak.

Odgovori