Audi A4 1.8 TFSI 2013
Audi A4 1.8 TFSI 2013
Ovih dana vozim A4 1.8, verzija sa 125kW. Auto je nov, dva meseca star sa 5 000km na satu, automatik sa 8 brzina
Utisci o autu su mi potpuno izmesani, od odlicnih do katastrofalnih.
Enterijer je vrlo kvalitetan, sve je lepo uradjeno jedino su vrata ko preuzeta iz skode...
Sta je najveci problem, nesto tu u celoj kombinaciji turbo motora, prednje vuce i ovako podesenog menjaca ne valja.
Prvo, najveci problem je mislim pidesenje menjaca koji se trudi da smanji potrosnju i pri tome preteruje. Drzi auto prenisko u obrtajima i zato cak i na autoputu pri dodavanju gasa javljaju se vibracije koje se osete i na volanu. Zapravo strasno je iritantan u D, prvo dam mislio kako sam vozio kultivisanije dizele, nedjutim menjac je problem. Tako da ga sad vozim iskljucivo u S modu. Ovde pomenuti problem ne postoji, ali ovde sada prelako ubacuje u nizi stepen na svako dodavanje gasa, te onda auto odhednom naglo povlaci, a posto motor ima dosta izrazenu turbo rupu, kad se iskombinuje turbo rupa i prebacivanje brzine imamo definitivno previse skokovite odzive gasa.
Skokovit odziv je posebno problem pri polasku pod nagibom. Stiskam gas, auto mumla al se ne pomera (jako dugo ne krece), nastavljam da dodajem gas i onda od jednom krece skripa guma. Mnogo puta sam se slucajno pitpisao jer je to nemoguce uzbeci ako morate brzo da krenete, ovde su problem menjac, motor i prednja vuca.
Inace menjac je osim loseg podesenja odlican, u rucnom modu odlicno, brzo i neosetno menja brzine. Motor deluje zbunjujuce, povremeno deluje kao da ima 100ks a povremeno 300ks, problem je turbo lag i menjac. Zvuk motora je onako, nista posebno.
Zatim, zvucna izolacija je odlicna a brzina a u autu se ne oseti, zaista mi je tesko da ocenim koliko idem i lako se zanesem.
Sve u svemu mislim da bi quatro znatno poboljsao utisak, prednja vuca nije na nivou ovog auta.
I za kraj potrosnja, i tu me je razocarao. Juce sam merio na 250km autoputa brzine od 80 do 130, trosio je 7.4l, moj 325xi je trosio u takvim uslovima 8-8.5, ocekivao sam vecu razliku.... vec 325 iz 2008 trosi manje od ovog Audi-a.
Utisci o autu su mi potpuno izmesani, od odlicnih do katastrofalnih.
Enterijer je vrlo kvalitetan, sve je lepo uradjeno jedino su vrata ko preuzeta iz skode...
Sta je najveci problem, nesto tu u celoj kombinaciji turbo motora, prednje vuce i ovako podesenog menjaca ne valja.
Prvo, najveci problem je mislim pidesenje menjaca koji se trudi da smanji potrosnju i pri tome preteruje. Drzi auto prenisko u obrtajima i zato cak i na autoputu pri dodavanju gasa javljaju se vibracije koje se osete i na volanu. Zapravo strasno je iritantan u D, prvo dam mislio kako sam vozio kultivisanije dizele, nedjutim menjac je problem. Tako da ga sad vozim iskljucivo u S modu. Ovde pomenuti problem ne postoji, ali ovde sada prelako ubacuje u nizi stepen na svako dodavanje gasa, te onda auto odhednom naglo povlaci, a posto motor ima dosta izrazenu turbo rupu, kad se iskombinuje turbo rupa i prebacivanje brzine imamo definitivno previse skokovite odzive gasa.
Skokovit odziv je posebno problem pri polasku pod nagibom. Stiskam gas, auto mumla al se ne pomera (jako dugo ne krece), nastavljam da dodajem gas i onda od jednom krece skripa guma. Mnogo puta sam se slucajno pitpisao jer je to nemoguce uzbeci ako morate brzo da krenete, ovde su problem menjac, motor i prednja vuca.
Inace menjac je osim loseg podesenja odlican, u rucnom modu odlicno, brzo i neosetno menja brzine. Motor deluje zbunjujuce, povremeno deluje kao da ima 100ks a povremeno 300ks, problem je turbo lag i menjac. Zvuk motora je onako, nista posebno.
Zatim, zvucna izolacija je odlicna a brzina a u autu se ne oseti, zaista mi je tesko da ocenim koliko idem i lako se zanesem.
Sve u svemu mislim da bi quatro znatno poboljsao utisak, prednja vuca nije na nivou ovog auta.
I za kraj potrosnja, i tu me je razocarao. Juce sam merio na 250km autoputa brzine od 80 do 130, trosio je 7.4l, moj 325xi je trosio u takvim uslovima 8-8.5, ocekivao sam vecu razliku.... vec 325 iz 2008 trosi manje od ovog Audi-a.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Vezano za automatski menjac. Npr na passatu CC DSG sa 7 brzina 170 ks ista je situacija. Menjac previse rano za moj ukus prebacuje u visi stepen. Verovatno u fabrici znaju sta rade ali jednostavno imam osecaj da ''muci'' motor.
Mislim da je odlika svih novih menjaca da minimalizuju potrosnju
Mislim da je odlika svih novih menjaca da minimalizuju potrosnju
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
+1
A i nije im bitno da li će motor izdržati 300k km ili pola miliona...
A i nije im bitno da li će motor izdržati 300k km ili pola miliona...
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Podešavanja za prosečan (mediokritetski) stil vožnje (nisu svi napaljeni na vožnju kao ljudi na forumima) + ekologija...to je uzrok tome da nas kola sve više voze umesto da mi njih vozimo. Sve manje čovek utiče na vožnju..za neke je to dobro, za neke je to loše.
Nadovezao bih se da su mi "sport modovi" u menjaču često iritantni za sve sem gaženje po krivinama, a na to otpada mali procenat vremena.
Zato i treba pogledati test koji je juče postavio Geza - Viper vs SLS, gde čovek priča o odzivu na gas onoliko koliko mu se zada i o normalnom kočenju motorom koje se sve više gubi kod automobila.
Nadovezao bih se da su mi "sport modovi" u menjaču često iritantni za sve sem gaženje po krivinama, a na to otpada mali procenat vremena.
Zato i treba pogledati test koji je juče postavio Geza - Viper vs SLS, gde čovek priča o odzivu na gas onoliko koliko mu se zada i o normalnom kočenju motorom koje se sve više gubi kod automobila.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Ako si bi u S modu ovo je odlicna potrosnja jer je pravo pitanje na koliko obrtaja je drzao motor tokom voznje.Laki021 je napisao:I za kraj potrosnja, i tu me je razocarao. Juce sam merio na 250km autoputa brzine od 80 do 130, trosio je 7.4l, moj 325xi je trosio u takvim uslovima 8-8.5, ocekivao sam vecu razliku.... vec 325 iz 2008 trosi manje od ovog Audi-a.
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Ne znam koliko si ti ocekivao da trosi, 5l?
Re: AW: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Taj auto ima multitronic menjac tj. CVT.
Kao takav ne moze da ima brzine...koliko mi je poznato
Gesendet von meinem GT-I9505
Kao takav ne moze da ima brzine...koliko mi je poznato
Gesendet von meinem GT-I9505
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
A ja razumeo da je DSG (ili kako se već zove kod Audija)
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Širim haos!
Re: AW: Audi A4 1.8 TFSI 2013
S tronic ili DSG ima tek 2.0 211ks.
Imaju oni i 8-brzinski automatik kao kod BMW-a i on je odlican (probao ga u SQ5) koji se ugradjuje u A8, SQ5, RS6, RS7, A6 i A7 BiTDI.
Gesendet von meinem GT-I9505
Imaju oni i 8-brzinski automatik kao kod BMW-a i on je odlican (probao ga u SQ5) koji se ugradjuje u A8, SQ5, RS6, RS7, A6 i A7 BiTDI.
Gesendet von meinem GT-I9505
Poslednja izmena od Floyd u 07 Jul 2013, 19:04, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
CVT je, ali u S i M simulira brzine. Nisam to odmah shvatio ali sam danas primetio da mu obrtaji setaju i bez promene brzine. Cak i u D on nesto oponasa ponasanje obicnog menjaca. Ali polazak naglo iz mesta je da se ubijes...
Re: AW: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Kao skuter
Citao sam nesto o tim "virtuelnim" brzinama ali mislim da to nema puno veze sa klasicnim automatikom a jos manje sa DKG-om.
Gesendet von meinem GT-I9505
Citao sam nesto o tim "virtuelnim" brzinama ali mislim da to nema puno veze sa klasicnim automatikom a jos manje sa DKG-om.
Gesendet von meinem GT-I9505
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
To nema veze sa menjacem, nije mi jasno ko to izabere.
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
somi-car je napisao:Vezano za automatski menjac. Npr na passatu CC DSG sa 7 brzina 170 ks ista je situacija. Menjac previse rano za moj ukus prebacuje u visi stepen. Verovatno u fabrici znaju sta rade ali jednostavno imam osecaj da ''muci'' motor.
Mislim da je odlika svih novih menjaca da minimalizuju potrosnju
To je upitno sta znaci da znaju sta rade... Ako se to tice samo toga da li to steti motoru ili ne onda OK, verujem da nece da skodi motoru. Ali, veruj mi da vibracije auta, nemogucnost ubrzavanja, zvuk motora kao dizela nikako ne prijaju vozacu, jednostavno po meni je taj D potpuno iritantan i neupotrebljiv.
somi-car je napisao:Ako si bi u S modu ovo je odlicna potrosnja jer je pravo pitanje na koliko obrtaja je drzao motor tokom voznje.Laki021 je napisao:I za kraj potrosnja, i tu me je razocarao. Juce sam merio na 250km autoputa brzine od 80 do 130, trosio je 7.4l, moj 325xi je trosio u takvim uslovima 8-8.5, ocekivao sam vecu razliku.... vec 325 iz 2008 trosi manje od ovog Audi-a.
Posto sam tek danas provalio da je ovo CVT menjac, desava se sledece. I u D i S modu, kada se u S modu koristi tempomat, on ga drzi na identicnim obrtajima kao i u D modu. Jedina razlika je sto ce u S modu na svako lagano dodavanje gasa spustati prenos i simulirati menjanje brzine nanize te ce znatno jace povlaciti i nece vibrirati. Bez tempomata drzi ga u razlicitim obrtajima.
Konkretno to znaci ovo:
Brzina 130kmh:
D mod tempomat i bez tempomata 1900rpm
S mod tempomat, pise 8 brzina: 1900rpm
S mod bez tempomata, pise 8 brzina 2400rpm
M mod, odabrana 8 brzina: 2400rpm
U zavisnosti od nagiba puta ove vrednosti mogu da variraju navise i nanize, ovo sto sam napisao vazi na ravnom putu.
Ocekivao sam da ce auto da trosi 6.5-6.7 sa takvom voznjom, verujem da bi trosio nesto manje da sam ga stalno drzao u D modu, ali ebi ga to bi bilo kao da sam i moj stari BMW vozio stalno u brzini vise i totalno ubijao bilo kakve performanse auta, jednostavno po meni su sa ovim D modom otisli korak previse u ubijanju auta, a u S modu skace ko magarac.
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A4 1.8 TFSI 2013
Zar ne bi trebali novi automatici da uče vremenom kakav stil odgovara vozaču? Možda bi se ponašao drugačije da ga voziš par hiljada km? Ili je to samo marketinška fora.