Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29979
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od trojanac » 07 Apr 2014, 13:30

Prošle nedelje smo Grujic, GrujicD i ja imali priliku da testiramo još uvek aktuelni Accord. Evo kako smo ga mi doživeli...

Jedna od najvećih vrlina jednog samuraja je svakako odanost. Iz ugla automobila, odanost znači pouzdanost, što je i jedna od glavnih odlika automobila koji smo imali na jednodnevnom testu, a u pitanju je Honda Accord 8. generacije. Zbog cene koja je sada snižena za čak 3.400€ u paketima Elegance i Lifestyle, o čemu smo već pisali, odlučili smo da ovaj model detaljnije upoznamo i predstavimo čitaocima našeg bloga i foruma.

Istorija ovog modela je izuzetno bogata, ali ćemo tu priču ostaviti za neku drugu priliku. Ipak, kao potvrdu onog što smo napisali u uvodnim rečenicama, moramo navesti nekoliko činjenica. Svoju slavu ovaj model je stekao pre svega na tržištu SAD, gde spada u najprodavanije modele, a od 1982-1997 je bio najprodavaniji japanski automobil. Međutim, često sa različitim imenima i u više karoserijskih izvedbi, Accord je prisutan u celom svetu. Brojne nagrade za automobil godine, najbolji porodični automobil, „best buy“ u svom segmentu, najpouzdaniji automobil itd. samo su još jedan dokaz da je Accord od 1976. godine do danas, kroz 9 generacija, konstantno napredovao, ali nikad nije izgubio svoje glavne osobine zbog kojih ga je odabralo više od deset miliona kupaca.

Osma generacija je aktuelna od 2008. godine, ali je 2011. urađena restilizacija koja je ostala aktuelna do danas. Na našem testu se našao Accord u verziji sa najprodavanijim motorom na našem tržištu, dvolitarskim benzincem. U pitanju je R serija Hondinih motora (R20A3), zapremine 1.997cc sa 156KS pri 6300 obrtaja i 192Nm pri 4100-5000 obrtaja u minuti.

Ova serija motora nosi oznaku i-VTEC i predstavlja unapređenu verziju dobro poznatih Hondinih VTEC motora. Prvi motor R serije predstavljen je 2006. godine u modelu Civic, dok se R20 (dvolitarski motor) ugrađuje od 2007. godine u modele CR-V, Civic, Stream, Acura ILX, a Accord ga je dobio u 8. generaciji, dakle od 2008. godine. Ono što je najbitnije u celoj ovoj priči je izuzetna pouzdanost i dugotrajnost ovog motora što potvrđuju i serviseri koji se sreću sa ovim motorom u raznim modelima. Još jedna od bitnih stavki je da dobro podnosi naknadno ugrađenu TNG instalaciju.

Da bismo što bolje upoznali Accord odlučili smo da najviše vremena provedemo izvan grada gde jedna limuzina D segementa najbolje pokazuje svoje kvalitete. Stoga smo iz gradske gužve pobegli na Avalu, gde smo imali prilike da vidimo ponašanje ovog automobila po brdovitom, krivudavom putu.

[video]http://youtu.be/9vhpQYEowLY[/video]

Utisak sva tri člana test ekipe je da se Accord odlično vozi kroz krivine. Prednja sedišta su odlična kada je vožnja kroz krivine u pitanju, što se ne može reći za sedišta pozadi, ali se to ne može ni očekivati od jedne limuzine ove klase. Član test ekipe koji inače vozi BMW je ocenio upravljivost visokom ocenom, ali lično preferira „čvršći“ upravljač, sa više povratnih informacija, dok se ostatak test ekipe nije žalio na ovaj deo. To je svakako stvar navike i ukusa, te ne možemo reći da nećete osetiti put na upravljaču. Oslanjanje je dobro podešeno, sasvim solidno upija neravnine obzirom da nosi pneumatike u dimenziji 225/50R17, ali deonice sa dosta neravnina i zakrpa, ostavljaju utisak da mu vožnja u takvim uslovima baš ne prija.

Još jedan bitan faktor u vožnji je odličan šestostepeni menjač, koji je odlično usklađen sa motorom i vrlo je elastičan. Već na brzinama od 50-60km/h računar preporučuje vožnju u najvišem stepenu prenosa, što mnogim vozačima može delovati prerano, ali Accord se ne buni i sasvim se lagodno vozi u tom režimu. Naravno, na niskim obrtajima, iako se vozi uglađeno, nedostaje mu snage za međubrzanja, što se primeti i u gradu, a pogotovo na magistralnom putu. No to svakako nije problem za Accorda, jer se vozač brzo navikne na rad menjača i motora, pa lako može da proceni koji je optimalan stepen prenosa za određenu radnju. Iako nema eksplozivnost jer linearno ubrzava, na visokim obrtajima se oseća da je Hondin agregat ispod haube.

Najviše nas je interesovalo kako se Accord ponaša na autoputu. Pogotovo je to interesovalo člana test ekipe koji poseduje CR-V sa istim ovim motorom i koji je razmatrao i Accord prilikom kupovine ali se ipak odlučio sa Hondin SUV model. Očekivano, Accord se dosta bolje ponaša na autoputu, lakše dostiže krstareće brzine, stabilniji je, a i potrošnja je osetno niža od modela CR-V. Buka u kabini je gotovo ista kod ova dva modela. Ne možemo reći da je Accord bučan u kabini pri velikim brzinama, a buka koja se čuje prvenstveno zavisi od podloge jer su na lošijoj podlozi najbučnije gume. Za one koji se takođe dvoume između ova dva Hondina modela, odgovor koji je bolji leži u potrebama koje budući vlasnik ima. Ako je veća potreba ćešće putovanje se porodicom, sa puno prtljaga onda je „kutijasti“ SUV bolji izbor. Naravno prednost u 4×4 pogonu i većem klirensu se može pronaći u mnogim situacijama. Međutim, ukoliko je potreba da se automobil često vozi na autoputu ili postoji želja da se uživa u brzoj vožnji po krivinama, tu je svakako bolji izbor Accord.

Da je ovo odličan izbor za porodičan automobil, ukoliko SUV nije potreban ili iz nekog razloga ne odgovara, dodatno nas je uverio vrlo komforan prostor za putnike, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Dva člana test ekipe, visoka nešto više od 180cm, sasvim udobno su se smestila napred i pozadi. Zadnja klupa je udobna, sa dugačkim sedalnim delom, te stoga verujemo da duža putovanja nisu problem za putnike pozadi, a situacija je još bolja na prednjim sedištima koja pored udobnosti pružaju i odličnu bočnu i lumbalnu podršku. Obzirom da je kabina Accorda prilično široka, nije problem ni smestiti tri osobe na zadnju klupu, jedino je problem što središnji deo nije toliko udoban, ali smo na to već navikli kod gotovo svih automobila ove klase.

Prtljažnik zapremine 467 litara nudi dovoljno prostora, a poseduje i duplo dno u kojem se nalazi set za reparaciju umesto rezervnog točka. Da li je to bolje rešenje od rezervnog točka, prosudite sami. Ono što je bitno je da je veličina udubljenja u kom se nalazi set dovoljno velika da se ubaci rezervni točak manjih dimenzija, ukoliko mislite da je to pouzdanije rešenje. Najveći nedostatak prtljažniku je kratak poklopac koji se podiže vrlo visoko, ali je otvor prilično uzak i stvari većih gabarita mogu predstavljati problem.

Iako je ovaj model izašao davne 2008. godine i pretrpeo je manje izmene prilikom restilizacije, sasvim sigurno da i dalje izgleda dovoljno atraktivno spolja, a i enterijer sigurno još uvek nije pregazilo vreme. Ono što je bitno svakom vozaču je pregledna instrument tabla i dobar raspored tastera na centralnoj konzoli i na upravljaču, što je ovde slučaj. Takođe, niko od članova test ekipe se nije žalio na preglednost, čak što više, može se reći da je preglednost iz ugla vozača odlična i da gabariti vozila ne predstavljaju problem prilikom manevrisanja.

Slika

Pre nego podvučemo crtu, iznećemo još nekoliko bitnih podataka u današnje vreme kada je svaka ušteda dobrodošla. Imajući u vidu da često slušamo o skupim kvarovima na modernim automobilima, raspitali smo se postoje li potencijalno skupi kvarovi na ovom modelu. Saznajemo da potencijalni problem može biti zvuk iz letve volana, što nije karakteristično samo za ovaj model i nije toliko čest problem da bi bio zabrinjavajući. Pritom, ne utiče na funkcionalnost vozila. Uostalom, Honda na svoja vozila daje trogodišnju garanciju, uz mogućnost doplate garancije do 5 godina, bez ograničenja kilometraže. Od delova čija zamena spada u redovno održavanje, set kvačila je malo skuplji, a takođe moramo napomenuti da se prednje i zadnje kočnice menjaju češće nego što je uobičajeno usled težine vozila i oštrije vožnje. Isto tako, pojedini delovi trapa mogu doći na red za zamenu ranije kao posledica loših puteva, ali kada je u pitanju nov automobil o tome svakako ne treba brinuti duži vremenski period.

Uštedu svakako može doneti i ekonomičan motor. Kada je reč o potrošnji, na našem testu, koji smo namerno isplanirali tako da isprobamo Accord u gotovo svim režimima vožnje osim u gradskoj gužvi, dobili smo prosečnu potrošnju od 8.2l/100km. Prosečna potrošnja koja je zabeležena prilikom preuzimanja automobila je bila 10l/100km, za poslednjih 450km, pretežno gradske vožnje. Po povratku sa našeg testa, ukupna prosečna potrošnja je opala na 9,7l što znači da Accordu svakako prija vožnja izvan grada i da uz lakšu nogu na papučici gasa i optimalno biranje stepena prenosa, ovaj automobil može zaista da bude ekonomičan, približno fabričkim podacima koji su uvek niži od realnih.

Teška srca, posle celodnevnog druženja sa Accordom, oprostili smo se od njega puni utisaka. Test ekipa se složila da Accord svakako zaslužuje visoku ocenu na našem testu iako je u pitanju model koji je na zalasku karijere, ali i dalje svojim kvalitetima može da parira mlađim konkurentima. Uz akcijsku ponudu koja je i dalje aktuelna (odnosi se na ograničen broj vozila na lageru), Accord ima sve preduslove da se potencijalni kupci odluče za njega.


Delta Automoto
Honda prodajni salon
Tel: +381 (0)11 20 10 915, 20 10 900
Fax: +381 (0) 11 217 8036
Omladinskih brigada 33a, 11070 Novi Beograd
Radno vreme: radnim danima od 8:00 do 19:00, subotom od 09 do 15h


Tekst i kompletnu galeriju fotografija možete pogledati na blogu.
http://blog.garaza.rs/index.php/samuraj ... da-accord/


Nadam se da će vam se dopasti test, a svaki komentar ovde ili na blogu je dobrodošao.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od grujicd » 07 Apr 2014, 14:19

Dobar auto i dobar tekst :mrgreen:

Kao što sam prokomentarisao sa Trojancem na kraju testu, i dalje bi birao CR-V da ponovo kupujem. Ali to ne znači da je on apsolutno bolji, već da više odgovara mojim potrebama. A Accord itekako ima svojih prednosti, uostalom i u samom tekstu je obrađena ta tema.

Sam test je bio veoma zanimljiv, jer smo igrom slučaja promašili jedno skretanje pa smo još par desetina kilometara išli baš baš lošim putem (zakrpa do zakrpe), što nije bilo uživanje ali je bilo dobro kao test. I zbog toga smo na kraju imali i nešto dužu deonicu na autoputu. Šteta što nam je većina video snimaka loše uspela, videlo se da nam fali iskustva sa takvom vrstom snimanja.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Laki021 » 07 Apr 2014, 14:32

Malo dobronamernih saveta.
Ako zelite da stil pisanja dignete na malo visi nivo, koji je primeren novinarstvu a ne samo pisanju na forumu (jer sticem utisak da to pokusavate, pre svega za blog koji ko zna u sta moze da preraste jednog dana), onda treba malo vise paznje da posvetite tome. Pre svega piste malo "bezlicnije", dakle bez stvari tipa " Član test ekipe koji inače vozi BMW", nema toga, uvijte nekako drugacije. Pride ovde opet imam zamerku, sta znaci to vozac BMW-a? Kog BMW-a, kog modela, koje genracije? Ako se ne varam Grujic vozi malo stariji BMW i cak i kada biste to poredili sa nekim novijim opet biste imali slican osecaj kako je volan na starom "cvrsci", smeksali su i volani na BMW-u poslednjih godina... (ok, kod nekih moze da se podesava i sl, ali razumete poentu).

Slicna situacija i sa CR-V-om: "Pogotovo je to interesovalo člana test ekipe koji poseduje CR-V sa istim ovim motorom i koji je razmatrao i Accord prilikom kupovine ali se ipak odlučio sa Hondin SUV model. ". Ovako nesto bas ne moze, treba prekucati u fazonu: interesantno je uporediti ovaj model sa Hondinim CR-V-om sa kojim smo takodje imali prilike da se druzimo...


Sad ako sam ja omanuo vasu nameru i to sta pokusavate da ostvarite onda zanemarite sve :)

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Kuzmanovic » 07 Apr 2014, 14:42

Odlican test. :doubleup:

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19248
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Heinz » 07 Apr 2014, 14:44

Da li može trećim stepenom prenosa da izađe od podnožja do vrha Avale bez promena stepena prenosa? Laganom vožnjom, ne jurnjavom naravno.
Ovih bih pitao za bilo koji auto, nema veze sa ovim Accordom konkretno.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od grujicd » 07 Apr 2014, 14:54

Sa jedne strane, kad se gledaju profesionalni novinarski tekstovi, postoji ta bezličnost. To je možda u redu kad nastupaš kao novina (ili drugi medij) sa svojim stavom i ne želiš da pojedinačni novinari štrče. Sa druge strane, ima i ljudi koji pišu dosta lično, i po pravilu takve članke pre zapazim i pre zapamtim ko je autor. Da li bi Clarksonu rekao da piše malo bezličnije?

Da ne ispadne sad da poredim Trojketa sa Clarskonom, samo se ne slažem sa stavom da pisanje treba da bude suvo novinarsko. Inače nemam nikakve veze sa blogom i njegovim uređivanjem, sem što sam seo sa Trojketom i prezimenjakom u auto na par sati i dao svoje utiske.

@Heinz - ne može trećom, niko nije toliko smoren kad se konačno dokopaš onih krivina bez saobraćaja u drugom smeru :mrgreen:

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od dragan » 07 Apr 2014, 17:20

a zasto je bitno da li moze trecom? ja bih rekao da moze, ali nije fora, bas kao sto kaze grujicd...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Laki021 » 07 Apr 2014, 18:30

Pa nije nikakav problem, mozda sam ja pogresno shvatio sta su hteli. Imao sam neki osecaj da pokusavaju jedno a onda im se povremeno potkrade onako nesto. Slobodno moze i vise licnih detalja da se ubaci nije problem...

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od grujicd » 07 Apr 2014, 18:37

Ja sam mislio sad će Trojke da ubaci moju sliku, sa sve potpisom, godinama, radnim mestom, sve po spisku i naravno ceo citat :mrgreen:

Ponadao sam se da ću dobiti delić internet slave, ali avaj, sva slava njemu, a meni "anonimni vozač Hondinog SUV-a" :kezo:

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od dragan » 07 Apr 2014, 19:15

:kezo:

eh, anonimusu, bar si spomenut u clanku :mrgreen:

Korisnikov avatar
jocas
Postovi: 2284
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
Lokacija: Niš

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od jocas » 07 Apr 2014, 19:20

Baš me interesuje kakvi bi utisci bili da ste ga vozili po gradu?
Kad sam seo u salonu prvi utisak je bio - ovo čudo je ogromno :D
Nije mu namena grad, ali je kod nas realno retko da imaš dva auta - za po gradu i za krstarenje :D

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od grujicd » 07 Apr 2014, 19:44

Jesmo ga vozili i kroz grad, ali to nije bila ljuta gradska vožnja sa paralelnim parkiranjem na tesnim mestima ili okretanjem u uskim ulicama. Ovako u vožnji ništa mu ne fali - motor je dovoljno elastičan da možeš da voziš i ispod 1500 obrtaja i da tečno ubrzava kad daš gas. Doduše sporo, ali tečno, bez da trza ili da se buni nešto.

Može i Accord da prođe kao gradski auto ako znaš kakva su parking mesta tamo gde se najčešće parkiraš - kod kuće, posla, škole, teretane, u tržnom centru... Ako moraš da se svaki dan parkiraš u santimetar između dva drveta ili ako moraš svaki čas da se okrećeš iz deset puta onda će ti presesti sve, ali ako su ti na svim lokacijama regularni parkinzi pod 90 stepeni i samo ponekad ideš tamo gde je tesno, to je druga priča. Znači skroz individualno.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29979
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od trojanac » 07 Apr 2014, 21:20

Hvala svima na komentarima.

Trudimo se da budemo drugačiji, a od grupe ljubitelja automobila različitih zanimanja i životnih iskustava ne može se očekivati da budu na nivou profesionalnih novinara. Takođe, smatram da je puno kvalitetniji tekst ako se iz njega oseti strast i ljubav prema tome što se radi, a ne tekst pisan uvek po istom šablonu.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Delija » 07 Apr 2014, 21:35

Zanimljiv tekst, samo mi malo previse lici na "limunadice" od "testova" sa Blica recimo :)

Moram samo da dam zamerku / dodatno pitanje oko mesta na zadnjoj klupi. Pomenulli ste visinu od 180 cm i komotno sedenje. Meni to deluje vrlo cudno da ne kazem nemoguce jer kad ja sa mojih 193/194 cm sednem udobno (sediste spusteno do kraja, zavaljeno, ali ne previse) nazad tesko moze da sedne bilo ko visi od 160 cm...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Samuraj u D segmentu – Honda Accord

Post od Xepoj87 » 07 Apr 2014, 21:39

Ne voze svi sa spustenim sedistem,tako se vise voze sportska kola,sto Acord svakako nije,i ako i ja sam volim da vozim sa spustenim sedistem.
Moj cale recimo,odmah dize sediste,sestra,keva,svima smeta spusteno sediste do poda,a ne voze svi zavaljeno.
Pre ce mladji muskarci voziti sa spustenim sedistem,a za njih,Acord svakako i nije :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori