2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od passenger » 15 Sep 2018, 23:37

Kabal je napisao:
15 Sep 2018, 23:22
Meni D5 awd sa 215ks po bordu 8.7l u zadnjih ~10k km, odlican zvuk ima taj petak, steta sto su ih izbacili
troši kao moja Corsa, a 1.5litra više od Kie :)

si sredio menjač?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od ddanijell » 16 Sep 2018, 00:08

maniaxxx je napisao:
15 Sep 2018, 22:13
nije to d5 motor sa 163 konja nego d4 ili d3 zavisi od godista i imali su dosta problema u prvim verzijama, sta je i razlog novog motora. Inače pred FL verziji se dosta vide godine, FL manje...
True :plusone:
Gledam tabelu, moze biti samo D3 ili D4 u toj snazi/godistu u pravu si, zapravo za S60 sa 163ks samo D4.
Sto se tice awd ne znam kako je kod volvoa to tacno reseno ali kako god to nosi odredjenu kilazu, zadnji diferencijal je solidno tezak i samim tim potrosnja ako nista drugo zbog tezine mora da bude nesto veca.
Ovog iz naslova teme sam imao prilike da vozim i fino isprobam, interesantan zvuk ima to sam vec napomenuo (cuje se lepo na snimku) , dok onaj 2.0 nije ni blizu tom zvuku, skroz drugi auto iako su oba sa 5 cilindra.
Ovaj 2.4 ima i nesto veci obrtni moment, a sa onih skoro 20ks vise se itekako oseti razlika u povlacenju. Ne znam koliko moze "chipovanjem" da se jos dobije ali mislim da ovaj 2.4 ima solidno potencijala za daleko iznad 200ks da ide.
Sve u svemu delimicno se slazem sa @Ji 4Tze da unutra nije SF i nije poslednji krik mode, vidi se stara skola ali i dalje po mom misljenju sve je to skladno i elegantno.
Iako je to vec prilicno star model, izgleda sve to jos uvek jako jako fino plus jako udoban auto za duza putovanja. Ovom konkretnom primerku po meni glavna zamerka je 6stepeni menjac. Gledao sam malo snimke na yt i oni modeli posle sa 8-spd su znatno bolji, brzine su im nesto blize pa je menjanje tecnije, a opet 8-ma je prilicno dalja i na 2000rpm ide nesto izmedju 135-140, dok ovaj na 2000rpm reda oko 110. Svakako nije strasno jer je solidno zvucno izolovan pa brzine 130-140 su sasvim prijatne za voznju (nije bucno).

Korisnikov avatar
Risto
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od Risto » 16 Sep 2018, 08:56

Jako lep auto, uvek mi se sviđala ta generacija serije 60. Kakvi su utisci iz vožnje, kako se ponaša pri oštrijoj vožnji kroz krivine?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od ljubitelj » 16 Sep 2018, 09:52

2WD FWD tipicno ima 60% na prednju osovinu a 40% na zadnju osovinu, koliki je preciznije raspored masa kod Focusa?

Tvoj V50 koji jeste Focus u osnovi je koliko, 900kg napred +600kg pozadi, ili drugacije 300kg debalansa. (+- koji kg)
Moj 940 je 1.600kg sa 51-49% odnosom, rasporedjeno napred 816kg+ pozadi 784kg, ili 32kg debalansa.

300 : 32kg priblizna razlika koju treba da ispegla vesanje i neutralise negativan uticaj u krivinama...zato mislim a i po iskustvu da automatski veca ukupna masa nekog auta ne podrazumeva da je losiji za voznju.

Ne nisam vozio Focusa ali jesam slicne (po raposredu masa) i osetio manje ili vise izrazen debalans pri ostrijoj voznji, a pogotovu po snegu ili podlozi sa losijim prijanjanjem.

Jesi li vozio bilo koji auto sa priblizno 50-50% rasporedom kroz krivine pa to poredis sa Focusom (ili sa V50 posto si oba dobro upoznao)?
Ja znam da je Focus od strane svih ocenjen kao primer i uzor u svojoj klassi kao vozacki auto, i mislim da to ogranicenje na klasu treba zadrzati.

Da budem konkretan ja mislim da je V60 AWD s 1700kg bolji u krivinama od V50 FWD sa 1500kg i da bi se brojke na papiru trebale osetiti kroz utisak u voznji pri uporednom testu na istim krivinama.

Kabal
Postovi: 2878
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od Kabal » 16 Sep 2018, 10:01

passenger je napisao:
Kabal je napisao:
15 Sep 2018, 23:22
Meni D5 awd sa 215ks po bordu 8.7l u zadnjih ~10k km, odlican zvuk ima taj petak, steta sto su ih izbacili
troši kao moja Corsa, a 1.5litra više od Kie :)

si sredio menjač?
Jeste, odradili kalibraciju menjaca, sve super.
Vozio sam i ovaj novi 2.0 awd 190ks, 8-stepeni automatik, bolji je menjac za klasu.

Tapatalk


maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od maniaxxx » 16 Sep 2018, 10:33

ljubitelj je napisao:
16 Sep 2018, 09:52
2WD FWD tipicno ima 60% na prednju osovinu a 40% na zadnju osovinu, koliki je preciznije raspored masa kod Focusa?

Tvoj V50 koji jeste Focus u osnovi je koliko, 900kg napred +600kg pozadi, ili drugacije 300kg debalansa. (+- koji kg)
Moj 940 je 1.600kg sa 51-49% odnosom, rasporedjeno napred 816kg+ pozadi 784kg, ili 32kg debalansa.

300 : 32kg priblizna razlika koju treba da ispegla vesanje i neutralise negativan uticaj u krivinama...zato mislim a i po iskustvu da automatski veca ukupna masa nekog auta ne podrazumeva da je losiji za voznju.

Ne nisam vozio Focusa ali jesam slicne (po raposredu masa) i osetio manje ili vise izrazen debalans pri ostrijoj voznji, a pogotovu po snegu ili podlozi sa losijim prijanjanjem.

Jesi li vozio bilo koji auto sa priblizno 50-50% rasporedom kroz krivine pa to poredis sa Focusom (ili sa V50 posto si oba dobro upoznao)?
Ja znam da je Focus od strane svih ocenjen kao primer i uzor u svojoj klassi kao vozacki auto, i mislim da to ogranicenje na klasu treba zadrzati.

Da budem konkretan ja mislim da je V60 AWD s 1700kg bolji u krivinama od V50 FWD sa 1500kg i da bi se brojke na papiru trebale osetiti kroz utisak u voznji pri uporednom testu na istim krivinama.
Ne bih da se spustam dublje u razpravu, ali izgleda si postavio nove fizikalne zakone, i idi kazi lotusu i slicnima da treba da dodaju kojih 200-300 kg na svoje avtomobile da poboljšaju ležanje, isto vidim da nisi vozio focusa, kad kazes da je izrazen debalans, a trece bmw ima koliko znam idealan ili skoro idealan razpored teze i losiji je bio po krivinama od focusa.

Slazem se da nije sve u tezini, ali generalno manja masa ima manje inercije, znaci manje sklonosti podupravljanju, ostalo je u samom setapu vozila i ostalim detaljima. Sad to neko zna da napravi, neko ne zna toliko dobro ( baš loših avtomobila danas baš i nema).

Volvo ( stariji modeli ) baš i nisu poznati ko avtomobili koji ne poznaju podupravljanje, mislim i da uopste volvo nije poznat po sportskoj noti i po dinamicnom ponasanju po krivinama, nego po drugim stvarima. Sa tim ne pricam da je volvo los po krivinama, ali ima boljih, kraj krajeva njihova filozofija nije jurcanje od krivine do krivine...

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od Xepoj87 » 16 Sep 2018, 11:10

Zapravo, standardan odnos mase kod fwd je vise 65:35 nazad:napred.

Oseti se to u voznji, kakve god auto performanse da ima.
Zato je u fwd vozilima, servo asistencija dosta pojacana.

Prosle generacije mercedesa i bmwa su bile 55:45, sada mislim da su na oko 50:50, sto i jeste idealno.

Kada fokus bude imao isti medjuosovinsko i sve ostalo kao taj Bmw sa kojim ga poredis, onda mozes pricati koji je gde i zbog cega bolji, a do tada se, kako rece ljubitelj, treba zadrzati na istoj klasi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od perfiko » 16 Sep 2018, 13:07

Nije sve ni u težini , ali ni u rasporedu težine.
Primer, nema BMW-a sa lošijim rasporedom težine od 159-ke, pa ipak 159 se bolje pokazala u slalomu. A šta je slalom nego ležanje i upravljivost.
Ono što uvek važi, veća masa, veće inercijalne sile. Inercijalna sila ne vidim kako može pomoći upravljivosti, ali sam otvoren za neko logično objašnjenje, ako ga ima.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od Xepoj87 » 16 Sep 2018, 13:20

Niko nije ni rekao da je sve u rasporedu tezine, cak sam bas suprotno rekao.

Tu se odgovor krije u tome da je 159 niza od bilo kog Hot Hatcha iz tog vremena i da je neudobnija od tog Bmwa na testu, a dodatno bi valjalo i proveriti medjuosovinsko.
Mozda ima i krucu sasiju, da ne bude da je poenta da pljujem 159.

Ali ceo taj test je cudan, jer je W203 Mercedes drugi ili treci bese, a tada je Mercedes bio samo da ljulja, nista da zulja.

Elem, kao sto sam i rekao, ne moraju performanse uvek biti losije zbog losijeg rasporeda tezine, jer to zavisi od mnogo faktora, ali osecaj nikada nece biti isti.

I 4x4 automobili sada imaju bolje oerformanse od rwd, pa je opet daleko vece uzivanje voziti rwd, oseti se sve to na volanu, pogotovo kada godinama vozis razne modele i naucis da osetis i daleko suptilnije razlike.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: 2014 Volvo V60 R-Design D4 AWD (181hp) 6-spd

Post od ljubitelj » 16 Sep 2018, 20:54

Fizikalni zakoni su stari, i kao sto si prvi put rekao vaze i danas. Ford kao fabrika u svojim podacima navodi toliko razlicite mase na prednjoj i na zadnjoj osovini, ili ti imas neke drugacije podatke?

Lotus odlicno zna posao, zato i prave priblizno 50-50, slicno Mazda MX5 sa 50-50. Ili moj mali DAF/Volvo koji je isto 50-50.
Hteo si verovatno da tim pominjanjem Lotusa izbacis u prvi plan da treba kazati Fordu da smanji masu napred i priblizi je masi koja je pozadi za poboljsanje.

Da, dobro si naveo stariji Volvoi su namenski podeseni da blago podupravljaju, Volvo to smatra bitnom sigurnosnom osobinom dinamike voznje i tu se razlikuje od nemacke skole. I to je isticao u svojim reklamnim kampanjama.
Nije pravljen da bude sportski niti to treba da bude u bilo kom smislu ali jeste pravljen da savrseno prenese vozacu koje su granice prijanjanja sa podlogom tokom voznje i pri tome bude apsolutno stabilan i predvidljivog ponasanja.
Ta predvidljivost da vozac tacno zna sta ce biti pri sledecem manevru je vraski dobra stvar kada se jedno naviknes.

Naravno da je manja ukupna masa bolja po svim pitanjima dinamike kretanja vozila, to je prosto tako ali je kod auta koji nije jedna tacka jako bitno kako je ta masa rasporedjena za njegovo ponasanje pri putanju koja je rotacija, kao sto je krivina.

Ako je lakse, moze se porediti sa okretanjem cigre ili sa centrifugom u ves masini.
Veci debalans masa oko ose rotacije uvek je manje dobar za stabilnost rotacije.

Ja sam ti i napisao da Focus vazi za top auto u svojoj klasi 2WD FWD i to je veoma pohvalno za Forda. Ali taj isti Focus pored Lotusa, MX5, BMWa, MB, Nissan Skyline ili slicnih se pokaze koliko zaostaje.

Moze se FWD auto dobro podesiti da postane veoma krut i neudoban radi kompenzacije tj kontrole debalansa ali i dalje on ostaje manjkav u krivinama u odnosu na dobro balansiran auto iste klase tezine.
Pogotovu na iole klizavoj podlozi.

Ne nisam vozio Focusa ali ne vidim u cemu se on toliko razlikuje od svih ostalih auta istog FWD koncepta da potpuno odudara ponasanje u odnosu od njih.

Ali jesam gotovo ceo vozacki staz vozio RWD razne pogone, zato sam te pitao sa cime poredis ponasanje Focusa. Ja ne verujem da Focus (vs BMW 1 npr) ima vecu stabilnost i balansiranost kroz krivine.
Opet, upravo zbog te stare fizike koja uvek podseti da vazi uvek i svuda.

Da se vratim na temu, V60 AWD je po mom shvatanju stabilniji i od tvog V50 i od Focusa iako je 1.700kg i pre bih ga vozio nego najboljeg Focusa bez obzira na "manu" tezine.

Odgovori