2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 01 Sep 2021, 21:03

Posto vec neko vreme vozim Leona karavana (KL8) najnovije generacije red je da napisem koju rec iz mog iskustva. Vozio sam i prethodnu generaciju, kao i prethodnu Octaviu i Golfa, od 10 do 40 kkm, tako da mislim da mogu da uporedim.
Trenutno vozim crnog manuelnog 6 brzina sa 1.5TSI motorom od 130 konja. Prethodno sam par kkm vozio metalik belog sa 7 brzina DSG sa motorom od 150 konja. Da prvo krenem od motora jer ove motore vozim bezmalo 100kkm u zadnjih oko 2 godine. Motor sa 130 ks ima varijabilnu geometriju turbine za razliku od jaceg koji nema, medjutim tih 20 ks razlike se prilicno oseti, narocito pri krstarenju auto putem pri medjuubrzanjima od 120-160kmh kako se i najvise vozi u mom slucaju. Dakle u tom rasponu je motor od 130 ks prilicno tanak, ubrzanja traju dosta duze nego kod jaceg, do te mere da je nekad pogodnije prebaciti u petu brzinu. Razlika u ceni koliko sam video je oko 1000 eura izmedju jaceg i slabijeg, tako da se zaista postavlja pitanje da li vredi tolike doplate ako se ne vozi cesto AP. Koliko vidim u novoj Ocavii se ni ne nudi slabija verzija ovog motora. Kad smo kod potrosnje, redovno kacim u odgovarajucoj temi, ali hajde da napisem, na uzorku od par 10kkm je potrosnja slabijeg motora bila 6.2 litara na 100km neke mesovite voznje tipa 70% AP na 140kmh, 20% magistrala 100kmh i 10% grada. Kod jaceg motora je to recimo 6.5 litara. No primetio sam da je kod modela sa DSG menjacem potrosnja bila znatno veca, cak preko 7 litara, sto je skoro litru vise od manuelnog sa 130 konja pri istom rezimu. Sto je jos cudnije, sedma brzina kod DSG drzi motor na oko 2600-700 rpm, dok je kod manuelnog skoro 3000 ravno. Kad smo vec kod brzine, iz nekog razloga vidim da je kod ove generacije brzinomer podesen nesto tacnije, tako da je odstupanje od GPS-a tek 3 kmh, kod prosle gen je bilo oko 5kmh, ne previse bitan podatak, ali eto da ostane zapisano. Ovaj Leon ima elektronsku rucnu kocnicu kao i prethodni, dok je kod prethodne Octavie koju sam vozio bila manuelna. Vrlo prakticna stvar je sto auto hold funcija drzi blokiranu kocnicu na semaforima i slicnim situacijama kad je auto zaustavljen, tako da se moze skinuti noga sa papucice, sto poboljsava komfor voznje svakako. U tim situacijama je na instrument tabli lampica rucne kocnice zelena, dok kada se kocnica manualno aktivira ona postaje crvena, isti je slucaj i kada se auto parkira. Ono sto sam primetio da prilikom kretanja kada je rucna aktivirana mora da se krene sa jacim gasom i auto tada malo cimne, to je ipak trebalo bolje podesiti, jer cini mi se da je na prethodnoj generaciji to bilo bolje odradjeno. Kad smo vec kod kretanja iz mesta da spomenem i DSG menjac, kod kog se primeti da nije tako ugladjen kao hidraulicni automatici sa pretvaracem obrtnog momenta. Kretanje iz mesta nije bas tako meko i neprimetno. Daleko je to od loseg i neudobnog, ali opet, ima razlike. U svim ostalim rezimima koliko sam ga vozio (nekoliko kkm) se ponasao vrlo intuitivno i ocekivano, narocito pri preticanjima na magistrali. Nikad nisam imao situaciju da je neodlucan ili da napravi neku neocekivanu promenu. Manuelni mod zaista nisam imao potrebe da koristim. Kad smo vec kod toga zapazio sam da papucice za promenu stepena na volanu nisu bas ergonomski dobro resene jer prilikom promene ako se dobro secam sa desne strane je rucica brisaca jako blizu i moze se desiti slucajna aktivacija, jer mesta izmedju dve komande ima neocekivano malo.
Ova generacija Leona sto se tice samog dizajna enterijera je za mene iskorak u odnosu na prethodnu koja mi je bila prilicno bezlicna. Doduse, ne svidja mi se recimo detalj da sa leve strane, kod vozacevog kolena nema vise pregradice za sitnice kod volana, ne razumem zasto je to uklonjeno jer je vrlo praktican detalj. Takodje kada se sa suvozacke strane stavi u vrata flasa od 1,5 litara i otvori se pretinac, pri zatvaranju ce grlo flase zakaciti vrata pretinca, ne bas praktican detalj. Pregrade a sitnice nisu obloene filcom kao kod Skode. U ovoj verziji je vecina hardverskih komandi preseljeno na ekran multimedije, sto je uzrokovalo da se centralni izduvi ventilacije spuste na dole. Kada se otvori usmere na duvanje u poziciju skroz gore (na plafon) i dalje strujanje vazduha bije u glavu tako da je prilicno neugodno kada se leti vozi pod klimom. Takodje ventilacioni otvori se usmeravaju u otvaraju/zatvaraju istim potezom, za razliku od prethodnika, tako da je bilo kakvo podesavanje intenziteta duvanja direktno na izduvu nemoguce, sto je za mene jos jedan minus. Probali su da nadomeste to tako sto je na vrhu ekrana moguce podesiti 3 jacine duvanja u auto modu pritiskom na auto dugme ako se ne varam, a 3 tackice oznacavaju jacinu duvanja. Kad smo kod minusa, moram da kazem da mi se podesavanja klimatizacije i ostalih funkcija preko ekrana uopste ne svidja. Kao prvo je nebezbedno, i to vrlo, nije mi jasno zasto uopste takva resenja dozvoljavaju. Ajde sto za podesvanje temperature mora da se stiska ekran, to se na auto klimi podesi jednom i ne dira se cesto, ali recirkulacija koja se u mom slucaju ipak relativno cesto ukljucuje, a da ne pricamo da kad je Android auto ukljucen ni jedna od funkcija nije dostupna, pa se mora ici u drugi meni da bi se bilo sta regulisalo. Ova multimedija ispod ekrana ima hardverske dugmice za pojedine menije kao multimedija, potrosnja, i slicno. U tim menijima postoje podmeniji. Recimo kod multimedijskog menija je dovoljno stisnuti 2x dugme i on unutar menija skace na sledecu opciju i tako cirkulise. Dok kod menija za potrosnju kada se klikne na dugme 2x se nista ne desava, ne cirkulise kroz stavke, a potrosnja ko za inat nije prva stavka, tako da se za podatak o potrosnji mora kliknuti prvo na hardversko dugme pa jos jednom na ekran, vrlo lose resenje. Izbacili su i opciju prikaza potrosnje goriva za klimu i ostale dodatne potrosace, ne znam zasto. Takodje je i prekidac za svetla sada na touch, sto mi se ne svidja. Iskljucivanje start stop sistema i asistencija je takodje moguce samo na ekranu, jos jedan fail. Btw. sistem za obavestavanje o napustanju trake je cesto vrlo iritantan kada obavestava da nije u centru trake vozilo, pa cesto treba da se gasi. Inace nisam mogao da verujem da su na ekranu integrisali i manuelno podesavanje visine snopa svetla na LED farovima, kao pre 30 godina. Ovaj auto nema virtuelni kokpit nego hardverske cagere, i to koliko vidim potpuno su isti kao u prethodnoj generaciji. Kad smo kod ergonomije, vrlo sam razocaran sto ovaj auto nema naslon za ruke i da je to dodatna oprema u 2021. godini. Morao sam da podmetnem parce stiropora da bih imao o sta ruku da oslonim, zaista neverovatno. Inace materijali po obicaju od cele VW grupe najlosijeg kvaliteta, plastika na vratima tvrda i jeftina, za razliku od Octavie. Jeste da su probali to lepo da oblikuju, ali dzabe kada odaje utisak jeftinoce. Unutrasnji retrovizor izgleda vrlo jeftino, u stilu Z101, ako je nekome uopste bitno. U ovoj verziji koju vozim su sedista na centralnom delu neke svetlo sive boje a spolja kao i ostatak enterijera tamno sive sa svetlo sivim delom obloge na vratima kao na prethodnoj generaciji. Sediste vozaca je sa podesivom visinom i lumbalnim delom, i na duzim putovanjima provereno ne zamaraju. Volan je sada sa integrisanim komandama za tempomat slicno kao u proslom Golfu (a ne na rucici zmigavca kao prethodnik), i pozitivna stvar je sto moze brzina da se podesava u koracima od 10 kmh, a i dalje moze da se podesava i u koracima od po 1 kmh. Dobra stvar je sto za razliku od prosle generacije tempomat odrzava tacnu brzinu i na strmim nizbrdicama, doduse kocnicama, sto na duze staze mozda i nije dobro. Pri smanjenju brzine recimo za 10kmh na brzinama 120 i vise na AP koliko sam primetio uglavnom koci motorom, sto je dobro za potrosnju.
Sto se tice gepeka na papiru ima nekih par desetina litara vise od prethodne generacije, ali ja sam primetio da je u sirinu minimalno uzi, jer koferi koje nosim jedva staju u sirinu, a iste sam u prethodnom pakovao bez problema. Kljuc je novog dizajna i vrlo dobro izgleda, nije vise to onaj stari oblik kao na prosloj generaciji. Prilicno je tezak i daje utisak kvaliteta. Kako se startuje na dugme nema potrebe da je skakavac, medjutim i dalje ima integrisan hardverski kljuc.

Sto se spoljnog dizajna tice trebalo mi je vremena da mi legne jer mi je u pocetku bio skroz bezlican. Medjutim vremenom mi je legao, narocito prednji kraj koji me u nekim elementima podseca na Maserati Ghibli. Zadnji deo je interesantan nocu jer se svetlosna grupa proteze celom sirinom vozila, pa tako deluje dosta mocno. Uglavnom, nije neki upecatljiv dizajn, ali nije ni los, bar za moj ukus. Felne su 16 cola, dakle najmanje u ponudi na ovom autu.

Sto se voznje tice, ono sto sam primetio da je nesto tisi od prethodnika na krstarecim brzinama na AP, od 130 do 150. Inace sam ga u Nemackoj poterao do 200kmh na satu, ali je to vec jedva postigao na bas dugim pravcima. I na tim brzinama se ponasa stabilno, nema neke drame. Sto se tice udobnosti, tu je nemacki krut i prilicno se oseti sve na putu sto se neravnina tice. Volan je prijatan sto se sile pojacanja tice. Ono sto sam primetio po AP na jacem pljusku je da voda hoce da se sliva na bocno staklo tacno u zoni retrovizora i to tako da se od vode koja tece po prozoru ne vidi retrovizor. Hteo sam da snimim tu situaciju, ali nazalost nije bio pogodan trenutak. Prilicno cudno da se ovako neke stvari provuku. Sto se boje tice napisao sam da je prethodni bio metalik beli i ta boja mi je uzivo daleko bolje odgovara na autu nego crna koja je trenutna (ako moze crni nikad vise). Kod te bele mi se ne svidja sto je sa malo perli i slabo se presijava, istu tu boju sam imao i na starom Leonu.

Uglavnom manje vise bi to bilo to, moguce da sam nesto zaboravio, ali to cu da napisem kasnije. Slika nema puno, ali cisto da ne bude da nisam slikao da postavim neke.
Prikačeni fajlovi
Screenshot_2021-09-01-20-55-06-115_com.miui.gallery.png
Screenshot_2021-09-01-20-54-03-858_com.miui.gallery.png
Screenshot_2021-09-01-20-54-18-686_com.miui.gallery.png
Screenshot_2021-09-01-20-54-10-681_com.miui.gallery.png
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od ikac2000 » 01 Sep 2021, 22:42

Inace sam ja uspeo da izgrebem kozu volana tu gde ti je leva noga na zadnjoh slici, nosim Cargo pantalone cesto i rajfeslus ili dugme zakacilo prilikom izlaska.

Generalno mi se ne svidja User Interface kod VW, na Fordu mi je bilo dosta logicnije.

Super ako moze da ti stane puna flasa od 1.5l u vratima, meni malo teze.

Sto se motora tice, ovo je do sada najjaci koji imam, i vidna je razlika u odnosu na sve ranije, a DSG je uglavnom predvidiv, mada je imao izlete na AP iz D7 u D4 na 5k obrtaja kada proceni da nema dovoljno snage za zadatak.

Meni je pitrosnja veca, i sa DSG po gradu tesko ispod 10.5 sa stalnim semaforima.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 01 Sep 2021, 22:47

Eno je flasa od 1.5l na prvoj slici u desnim vratima. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od maniaxxx » 01 Sep 2021, 22:56

Cestitke na opisu, i mogu samo da kazem,.da sam sretan sto ga nisam uzeo, jer je bio u izboru, jer bi popizdeo do sada po tvom opisu.

Meni je prosli dizajnerski bio lepsi inace.


Da dodam, neke mane koje si napisao su tako glupe da bi se vicevi pricali o njima, da nije VAG. A o infotainmentu radije ne bi. Potrosnja je solidna, nije vrhunska ali dobro, deci gore dole

Kazi mi jer ti inace radi infotainment ili baguje? Kum od brata ga ima i na granici je nervnog sloma zbog toga

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od Heinz » 01 Sep 2021, 23:14

Odličan opis.

A šta fali u D4 na 5k rpm?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od ftj » 01 Sep 2021, 23:25

Skandal da nema naslon za ruke.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 02 Sep 2021, 00:04

ftj je napisao:
01 Sep 2021, 23:25
Skandal da nema naslon za ruke.
Apsolutno neverovatno, ali zato ima grejanje volana. Vrlo se neko lepo zabavljao dok je sklapao konfu. Inace da ne bude zabune grejanje volana je odlicna stvar, imao sam ga nekad na Focusu.

Inace sto mi nedostaje od "standardne" opreme je i nosac za naocare u plafonu, ovaj ga nema, svi ostali koje sam vozio do sad, oko 6-7 raznih auta VW derivata su imali.
maniaxxx je napisao:
01 Sep 2021, 22:56


Kazi mi jer ti inace radi infotainment ili baguje? Kum od brata ga ima i na granici je nervnog sloma zbog toga
Ne, sve radi tip top za sad.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 04 Dec 2021, 01:40

Mali update jer od skora vozim isti auto samo sa DSG menjacem. Menjac ne ide u paketu sa slabijim motorom od 130, tako da ovaj ima jaci od 150KS, koji je osetno zustriji, 200 vs 250Nm. Ono sto mi se toliko ne svidja je da je potrosnja od 0.5 do 1l visa za sad, videcemo kako ce se razvijati, po katalogu treba cak da trosi manje kombinovane voznje. Na AP na 150 se vrti oko 2800 obrtaja u odnosu na 3000 kod manuelca. Menjac je kao sto sam mozda i pisao prilicno ubedljiv, narocito kod preticanja, menja brzo, i tacno prebacuje kako treba. Ono sto sam primetio je da na nizim brzinama ume grublje da promeni, narocito sa startom sa auto hold kocnicom (koja mi je uvek ukljucena). Takodje hoce i na parkingu da bude grublji kada se zahteva maksimalna preciznost pri finom manevrisanju, tu bi izgleda i trebalo iskljuciti auto hold, sto nije neko resenje, to su trebali napraviti da se ne oseti prelaz. Imao sam i kretanje iz mesta kada nije reagovao odmah na pritisak gasa vec sa malom zadrskom i onda je krenuo uz proklizavanje tockova, sva sreca to se ne desava cesto. Manuelne komande su potpuno suvisne iz mog iskustva. Kasne za komandom, a i generalno menjac menja vrlo dobrom logikom tako da nema potrebe za njima. Bio sam skoro na duzem putu i drasticno je manje zamaranje nego sa manuelnim. Ovaj je micro hibrid, oseti se kako motor startuje trenutno, za razliku od manuelca koji ima klasican anlaser. Vozio sam ga sa lakocom preko 200 u Nemackoj,do 220 po satu, tu mi je ponestalo pravca, dok je onaj sa 130 vec posle 180 posustajao i 200 jedva dostizao.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od ikac2000 » 04 Dec 2021, 09:28

Taj motor od 150 sa DSGom je super, a za grad trosi vise definitivno.

I ja sam pisao ranije, autohold i fino parkiranje ne idu zajedno upravo zbog te zadrske.
Ja ga uvek iskljucim samo kod parkiranja i onda je bas tecno, samo noga na kocnici :-)

Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk






Spejo
Postovi: 3
Pridružio se: 26 Feb 2018, 09:18

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od Spejo » 11 Dec 2021, 08:31

dragvorl je napisao:Mali update jer od skora vozim isti auto samo sa DSG menjacem. Menjac ne ide u paketu sa slabijim motorom od 130, tako da ovaj ima jaci od 150KS, koji je osetno zustriji, 200 vs 250Nm. Ono sto mi se toliko ne svidja je da je potrosnja od 0.5 do 1l visa za sad, videcemo kako ce se razvijati, po katalogu treba cak da trosi manje kombinovane voznje. Na AP na 150 se vrti oko 2800 obrtaja u odnosu na 3000 kod manuelca. Menjac je kao sto sam mozda i pisao prilicno ubedljiv, narocito kod preticanja, menja brzo, i tacno prebacuje kako treba. Ono sto sam primetio je da na nizim brzinama ume grublje da promeni, narocito sa startom sa auto hold kocnicom (koja mi je uvek ukljucena). Takodje hoce i na parkingu da bude grublji kada se zahteva maksimalna preciznost pri finom manevrisanju, tu bi izgleda i trebalo iskljuciti auto hold, sto nije neko resenje, to su trebali napraviti da se ne oseti prelaz. Imao sam i kretanje iz mesta kada nije reagovao odmah na pritisak gasa vec sa malom zadrskom i onda je krenuo uz proklizavanje tockova, sva sreca to se ne desava cesto. Manuelne komande su potpuno suvisne iz mog iskustva. Kasne za komandom, a i generalno menjac menja vrlo dobrom logikom tako da nema potrebe za njima. Bio sam skoro na duzem putu i drasticno je manje zamaranje nego sa manuelnim. Ovaj je micro hibrid, oseti se kako motor startuje trenutno, za razliku od manuelca koji ima klasican anlaser. Vozio sam ga sa lakocom preko 200 u Nemackoj,do 220 po satu, tu mi je ponestalo pravca, dok je onaj sa 130 vec posle 180 posustajao i 200 jedva dostizao.
Da li taj model tog 1.5 tsi-ja ima onaj "kangaroo" efekt kod kretanja ili su to uspjeli ispeglati napokon?

Sent from my IN2013 using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 11 Dec 2021, 09:25

Na ovom nisam primetio da ima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od ikac2000 » 11 Dec 2021, 09:30

Nema ni kod mene na Ateki, a nije ga bilo ni na jednoj sa kraja 2019 koju sam probao sa tim motorom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od dragvorl » 11 Dec 2021, 09:36

Kod mene je bilo na manuelcima iz 2019. prosle gen i to bas izrazeno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: 2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od Xepoj87 » 11 Dec 2021, 12:35

ikac2000 je napisao:Taj motor od 150 sa DSGom je super, a za grad trosi vise definitivno.

I ja sam pisao ranije, autohold i fino parkiranje ne idu zajedno upravo zbog te zadrske.
Ja ga uvek iskljucim samo kod parkiranja i onda je bas tecno, samo noga na kocnici :-)

Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Autohold je Mercedes super resio, jer je za aktivaciju potrebno samo malo jace stisnuti kocnicu, a ne aktivira se stalno sam. I sa A6 i sa X3 sam ludeo tokom parkiranja, jer je katastrofa autohold.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

2021 Seat Leon Sportstourer (KL8)

Post od ftj » 11 Dec 2021, 14:09

Sta vam je problem sa parkiranjem i autoholdom?

Odgovori