2012 Toyota Avensis D-4D

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Slobodan
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Apr 2012, 17:32
Garaža: 2001. Alfa Romeo 147 Distinctive Selespeed, 2009. Mazda 2 1.3, 1977. VW Golf J 1.0
Lokacija: Novi Sad

2012 Toyota Avensis D-4D

Post od Slobodan » 17 Apr 2012, 20:15

Početkom prošlog meseca bio sam u prilici da nekoliko dana u svrhu testa vozim novu, restilizovanu Toyotu Avensis. Tom prilikom sam i napisao te(k)st za jednu "novosadsku" (samo po osnovu sedišta firme) redakciju ali, obzirom da u pomenutoj rade sve sami, visokoobrazovani, samozvani "eksperti" ("prenosne snage" odnosno menjača), šank-majstori i kerovođe, te(k)st sam ipak sačuvao za sebe, tj za nas sa foruma garaza.rs ! :kezo:

EVOLUCIJA

Novi Avensis je imao svoju premijeru na proslogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a predamnom se našlo restilizovano izdanje ove, Toyotine uzdanice D segmenta.

Tiha voda…

Od 1998. godine, kada je iz Toyotinih pogona izašla prva limuzina pod nazivom Avensis pa do sada, možemo zaključiti da joj je popularnost samo rasla i to vrlo opravdano..! Od dizajnom neupadljivog, ali u isto vreme vanserijski kvalitetnog porodičnog automobila do poželjne “dirketorske limuzine” prošlo je više od 10 godina. Za to vreme, od prve verzije, put trećoj generaciji Avensisa utabala je, veoma uspešna druga generacija, koja se proizvodila od 2003. do 2008. godine i imala solidnu prođu na tržištu. Pratio ju je dobar glas kada je reč o kvalitetu, kao uostalom i sva vozila marke Toyota. Nakon 4 godine od predstavljanja druge generacije Avensisa, ni Japanci nisu mislili da je ljubav neprolazna kategorija, već su je ionako lepu i dobru “udali” po treći put. Restilizovana Toyota Avensis treće generacije je unapređena i sada svojim futurističkim dizajnom dodatno pleni, podjednako i muški ali i ženski rod..
O ukusima, kažu, ne vredi raspravljati, ali meni je bilo dovoljno sasvim malo, da se zaljubim na prvi pogled. Metalik bordo boja stajala joj je kao salivena, dajući toliko traženi kompromis između sporta i elegancije.

Novo lice

Počevši od futurističkog dizajna, koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim, reklo bi se da je ovo automobil koji bi u svojoj garaži, ili na parkingu poželeo ne samo “tata” već i prosečan mladić, željan dobrog i veoma originalnog imidža. Restilizovani model je kako u limuzinskoj, tako i karavan verziji duži 15 mm. Bez obzira na malu razliku u gabaritima, restilizovani Avensis deluje agresivnije, ali u isto vreme i elegantnije u odnosu na prethodnika. U kućište prednjih svetala su integrisana i atraktivna dnevna svetla u LED tehnologiji.
Sa inteligentnim ključem u džepu, dovoljno je samo da priđete ovom automobilu, uhvatite bravu, otvorite vrata i startujete motor pritiskom na dugme.
U unutrašnjosti mesta ima na pretek. Količina prostora ispred vozača, velika i “duboka” instrument tabla doprinose “limuznskom” osećaju. Uz sve to dobro dođe i veoma kvalitetan kokpit gde je sve na dohvat ruke, pregledno i inteligentno raspoređeno, kao i veliki broj pregrada i ostava za sitnice. Instrumenti su osvetljeni Optitron sistemom, tako da i kada je prisutna velika količina svetlosti, ništa ne šljašti, jer je refleksija smanjenja na minimum i sve to po ugledu na svog, daleko “prestižnijeg” rođaka, Leksusa.
U okviru središnje konzole nalazi se multifunkcionalni, touch screen kolor displej pod nazivom Toyota Touch & Go. On objedinjuje više veoma korisnih opcija poput ozvučenja, navigacionog uređaja, telefona, ali i parking asistencije. Upotrebljivost takvog i sličnih rešenja kada je Avensis u pitanju, govori u korist luksuza, počevši od već pomenutog, multifunkcionalnog displeja, na koji se i prosečni vozač vrlo brzo navikne, preko “punog” zvuka CD-DVD-plejera kao i mogućnost konekcije sa spoljnim uređajima kao što je mobilni telefon.
Iza obruča upravljača se nalazi tempomat, pomoću koga je moguće održavati i menjati zadatu brzinu, što je na putovanjima duž, na primer auto puta veoma poželjno. Pomeranjem ove ručice na gore moguće je povećavati putnu brzinu, a bilo kojom intervencijom na nožne komande, funkcija tempomata se suspenduje.
Jedino bi se za kožom presvučena sedišta moglo reći da su “japanski” minijaturna i da bi bočna potpora mogla biti malo izraženija. Mogućnosti pomeranja sedišta ima nešto manje, ali bez obzira na visinu vozača, idealna pozicija za sedenje se veoma lako pronalazi. Tu je i elektronski regulišuća potpora za lumbalni deo leđa koja je od velike pomoći, posebno na dužima putovanjima za koje je ovaj auto kao stvoren. Priča sa zadnje klupe je u potpunosti u skladu sa segmentom u koji ovakav automobil spada, pa će i vožena persona uživati u udobnosti i slobodnom prostoru.
Da je ovo prava drumska krstarica, govore kataloški podaci, a i prvi kilometri naše test vožnje. Uz takvu formu ide i adekvatna motorizacija u vidu dva benzinska motora, od 1.6 od 132 KS i 1.8 litara koji razvija čak 147 “konja”, pa do poboljšanog 2,0 litarskog turbo-dizela od 124 KS i 200 “kubika” većeg “dizelaša” čiji raspon snage ide od 150 do čak 177 “konja”. Za koji god da se odlučite, dobićete vrhunski izrađen automobil, sa bogatom opremom, ali i garancijom od tri godine.

Po meri 70% Evropljana

Ja sam se ovaj put odlučio za Avensis sa 124 konjskih snaga jakim D-4D dizel agregatom. Da biste na odredište stigli što ugodnije i ekonomičnije, na raspolaganju vam je ovaj izvanredni aluminijumski dizel motor D-4D, sa direktnim ubrizgavanjem goriva i četiri ventila po cilindru, maksimalnog obrtnog momenta od 280 Nm pri samo 1400 obrtaja u minutu. Sa ovim motorom, pod teškom karoserijom nećete osetiti toliko izražen, karakterističan turbo-udarac, već samo, gotovo benzinski linearno progresivno ubrzanje. Do nešto manje od zakonom zabranjenih 200 km/h stiže bez problema, a podatak o nešto više od 3000 obrtaja u minutu u šestom stepenu prenosa, pri pomenutoj, suludoj brzini govori u korist ekonomičnosti. I pored malo teže noge na papučici gasa, Avensis sa 2.0 dizel motorm od 124 KS zadovoljavao se sa samo 7 litara eurodizela na 100 kom pređenog puta.
I pored francuski mekanog trima ogibljenja, kroz oštre krivine prolazi bez problema sve dok ne primorate ESP na ispravku eventualne greške. U vožnji otvorenim putem prosto klizi, a pri tom bilo kakvi (neprijatni) zvukovi ne dopiru do kabine, dok je buka pri većim brzinama gotovo zanemarljiva. Preglednost je u skladu klase kojoj pripada, ali je karoseriju dugačku 4695 mm i pored parking asistencije u vidu kolor kamere skrivene pod osvetljenje zadnje tablice, nije baš lako parkirati na tesnim i skupim gradskim parkinzima. Toyota Avensis je visoka 1480 mm i široka 1810 mm. Cela silueta deluje srazmerno i proporcionalno jednoj limuzini, a pri tom daje i utisak sigurnosti. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm, što se najviše odražava na unutrašnji prostor. Prtljažnik od 427 litara je sasvim dovoljan. Ogibljenje je napred i pozadi nezavisno, tako da Avensis dobro ”pegla” neravnine na putu.

Ave Avensis

Postavlja se pitanje, da li uopšte ima mane…!? Moglo bi se reći da nema, osim možda relativno duge i razmaknute hodove ručice 6-o brzinskog manuelnog menjača, pogotovo ako bi se uporedila sa ljutim konkurentima iz Nemačke. Bilo kakva “munjevita konverzacija” time je isključena ali, ruku na srce, ovo i nije automobil sportskih ambicija.
Serijska oprema je izuzetno bogata, pored prednjih i bočnih airbagova, na raspolaganju su i airbagovi za kolena vozača, elektronika poput EBD-a, BA (Break Assistant) i neizostavnog ABS-a. Tu je, kao i kod svake Toyote neizostavan automatski klima uređaj i elektro paket, zatim, audio kontrola na upravljaču, volan podesiv po visini i dubini, startovanje motora pritiskom na dugme i još dosta toga. Da ni spoljni posmatrači kao i ljubitelji “sport look-a” ne bi ostali ravnodušni tu su veliki i široki pneumatic, na 17-o inčnim duplo-petokrakim aluminijumskim felnama u trendi, crno-srebrnom finišu.

A cena…?! Toyota je nastavila sa svojom rekordnom prodajom u Evropi. Zašto?! Ja sam se već uverio… Za 27150 Eura, koliko košta automobile sa testa, dobija se potpuni užitak i više nego kvalitetno prevozno sredstvo za celu porodicu ili direktora preduzeća.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30009
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 2012 Toyota Avensis D-4D

Post od trojanac » 19 Apr 2012, 03:15

Odličan tekst Slobodane!
Nisam odmah video, kad je postavljen, nego tek sada. Ako imaš neku fotografiju da upotpuniš tekst, to bi bilo odlično. Meni se tekst jako dopao i budi slobodan da nas opet obraduješ sa nekim ovakvim testom. :)
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Slobodan
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Apr 2012, 17:32
Garaža: 2001. Alfa Romeo 147 Distinctive Selespeed, 2009. Mazda 2 1.3, 1977. VW Golf J 1.0
Lokacija: Novi Sad

Re: 2012 Toyota Avensis D-4D

Post od Slobodan » 19 Apr 2012, 18:11

Hvala, staraću se..! :D

Evo i jedne slike Avensisa tokom testa i snimanja... ;)

Slika

Korisnikov avatar
7footer
Postovi: 628
Pridružio se: 19 Jan 2012, 17:53
Garaža: Lexus GS 450h, Chevrolet Trax, Yamaha Stryker
Lokacija: Svet

Re: 2012 Toyota Avensis D-4D

Post od 7footer » 19 Apr 2012, 23:42

Баш ова 2 као на слици су ми омиљене варијанте... Караван верзија супер изгледа, поготово овај тегет са светлом кожом и лајснама. Од лимузина, сива класична.

Slika
Pozdrav

Odgovori