2012 Toyota Yaris VAN

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Slobodan
Postovi: 3
Pridružio se: 14 Apr 2012, 17:32
Garaža: 2001. Alfa Romeo 147 Distinctive Selespeed, 2009. Mazda 2 1.3, 1977. VW Golf J 1.0
Lokacija: Novi Sad

2012 Toyota Yaris VAN

Post od Slobodan » 19 Apr 2012, 15:23

Još jedna prilika i test najnovijeg Toyotinog mališana u VAN verziji ukazala mi se krajem februara meseca, snežnog i hladnog... :padasneg:

MALI DAVID

Po uzoru na sličan projekat koji već nekoliko godina u nazad sprovodi Toyota u Poljskoj, Toyota Srbija je prepoznala mogućnost da na jednostavan način obogati svoju ponudu i uđe u segment malih dostavnih vozila.

Toyotina reputacija vrhunskog kvaliteta, izdržljivosti i pouzdanosti, kao i proveren kvalitet Yarisa kao najprodavanijeg Toyotinog vozila na našem tržištu, daje prave predispozicije da novi Yaris VAN postane lider na tržištu malih dostavnih vozila.

Projekat Yaris N1, odnosno Yaris Van prethodne generacije, razvijen je početkom 2010. godine u okviru Toyote Srbija. Kako navode iz Toyote, to je bio prvi put da je našem tržištu bilo ponuđeno privredno vozilo ovog segmenta. Ovako prilagođene automobile drugih brendova vrlo često srećemo na našim ulicama, upravo iz razloga njihovih “gradskih” dimenzija, ali i velikog tovarnog prostora koji pruža pregršt mogućnosti transporta i dostave robe, kako kroz gradske gužve, tako i na regionalnim putevima i saobraćajnim deonicama cele zemlje.

Nakon predstavljanja i testa potpuno novog modela Yarisa, nisam dugo čekao na njegovu adaptaciju potrebama transporta i dostave robe. Kao i prethodni model, Yaris VAN druge generacije kreiran je na principu montaže i demontaže. Zadnja sedišta se vade iz vozila. Nakon toga, zaštitna mreža i svi potrebni delovi jednostavno se montiraju principom "šraf na šraf". Prednost je i u tome što kupac zajedno sa autom dobija i sedišta i u svakom trenutku može da izvrši promenu namene vozila iz komercijalnog u putničko. Samim tim dimenzije ovako prilagođenog Yarisa ostaju u granicama putničke verzije uz nešto malo manju težinu, zahvaljujući svrsishodnom uklanjanju zadnje klupe, pojaseva i svega što čini putničku verziju najboljeg automobila u klasi.
Tokom transporta, roba i sve što može da stane u više od 1158l tovarnog prostora, a nije teže od 440kg, obezbeđeno je čeličnom rešetkom u slučaju naglog kočenja, ili eventualne saobraćanje nezgode, pri kojoj bi transportovana roba mogla povrediti vozača i suvozača.
Ne treba izostaviti ni činjenicu da adaptaciju vozila vrši preuzeće iz Srbije! U pitanju je ovlašćeni partner Toyote, firma "BROKER" d.o.o. iz Bogatića, koristeći delove koji se takođe montiraju i izrađuju u Srbiji.

Yaris VAN dostupan je u svim verzijama motora koje su u ponudi i kod putničkog Yarisa.
Da podsetim, u ponudi su dva benzinska i jedan moderan turbo dizel agregat sa direktnim ubrizgavanjem, oboleo od sad već, autosvetom raširenog downsizeinga.
Počnimo od štedljivog a živahnog trocilindarskog VVT-i motora, jedne litre radne zapremine i 69 “konja” u Terra+ paketu opreme koji košta korektnih 9.999 evra, ali bez uračunatog pdv-a! Tu je i snažniji Yaris Van koga pokreće 1.33 litarski atmosferski motor čija deklarisana snaga doseže čak 100 “konja”, ali se na našem testu, potpuno prazanog tovarnog prostora pokazao kao da neki od deklarisanih “konja” nisu baš najbolje upregnuti. Motor od 1330 kubnih santimetara, uz skladni obrtni moment, ali u kombinaciji sa šestobrzinskim manuelim menjačem možda i nije baš najbolje rešenja kada govorimo o pokretljivosti, ali se definitivno može pohvaliti veoma niskom potrošnjom goriva, što je u ovom segmentu više nego dovoljan razlog da se odlučite baš za Yaris VAN sa ovim motorom. Brojke sa putnog računara kretale su se od oko 4 litre na pređenih 100 kilometara, pa sve do “sportskih” 8 litara/100km.

U Luna paketu opreme, pomenuti Yaris VAN 1,33 košta sad več nešto ozbiljnijih 10.800 evra, ili dodatnih 830 evra u odnosu na slabijeg brata, dok je, primera radi, cena Yarisa Van, sa modernim, malozapreminskim, 1.4 D-4D dizel motorom, u Luna paketu opreme, 11.950 evra, bez pdv-a.

Pored standardne opreme, Toyota Srbija kao i celokupna mreža dilera ovog popularnog japanskog brenda, kupcima poklanja i protivpožarni aparat koji je obavezan za ovakav tip vozila. Ova ponuda podrazumeva i Toyotinu fabričku garanciju od 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, a takođe se podrazumeva i Eurocare, Toyotina besplatna pomoć na putu.
Prilagođeni Yaris, VAN se u prodaji nalazi od oktobra prošle godine, tako da svakome ko ceni japanski kvalitet, preciznost izrade i pouzdanost, a treba mu lako, malo i praktično dostavno vozilo, nema šta da čeka.

Nakon višednevnog testa novog Yaris VAN-a, mogu samo da se složim sa Toyotinim reklamnim sloganom:"Sad znate gde da investirate!"

A evo i jedne sličice autora teksta sa Yaris VAN-om... :D

Slika

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30009
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 2012 Toyota Yaris VAN

Post od trojanac » 19 Apr 2012, 23:05

Svaka čast na ideji da se uz automobil prodaju i sedišta tako da se može koristiti i kao putnički, po potrebi. Mada mi nešto govori da će se to u praksi jako retko koristiti. Imao sam prilike da vozim Urbancruiser sa tim 1.33 motorom i pored solidnih karakteristika na papiru, u vožnji se pokazao prilično loše. Verujem da je sličan slučaj i kod Yarisa. Mada je navedena potrošnja vrlo "primamljiva", pogotovo imajući u vidu da se radi o benzincu. Još kad se stavi TNG. :mrgreen:
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5036
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: 2012 Toyota Yaris VAN

Post od cozmo » 21 Apr 2012, 19:15

Nacionalna klasa nahvalila ovaj motor (1.33) u novom Yarisu. Izuzetno dobro pogodjen, odlicno vuce i zivahan.

"Konačni utisak. Auto je zaista klasa za sebe. Super udobna vožnja, lepo i lako se vozi, super pregledan (pogotovu u osnosu na aktuelne furgone koji izgledaju "sportski") i ima solidno mesta čak i pozadi. Okej, ja baš ne mogu da sedim lepo ako je neko mojih gabarita ispred, ali... bože moj.

Motor je jak - tu nema sumnje. Ne odaje utisak snagatora, ali u praksi jako lako ubrzava do pristojne brzine. Šestobrzinka znači da se dosta radi menjačem. Elastični motor će vas spasti da ne mora da se šalta na niže kad padne ispod 2000 obrtaja, ali zato na 50 - već si u petoj... Što izbegneš na mostu, mora se plati na ćupriji. Tako da cela priča sa ovim motorom verovatno tek dobija na značaju kad se upari sa 7-stepnim CVT menjačem."

http://www.nacionalnaklasa.com/forum/sh ... 581&page=2
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: 2012 Toyota Yaris VAN

Post od Paja » 21 Apr 2012, 22:54

Slobodane svaka čast na opisu i ovom i Avensisa. :pivo:

Yaris u van varijanti je, po meni, preskup i to debelo. Razlog je jednostavan. On nije van već stiže kao putničko vozilo pa se, kako je Slobodan to lepo opisao, u Srbiji dorađuje što mu u startu već visoku cenu diže u nebesa. Logičnije bi bilo da je uvoznik uvezao poluproizvod bez zadnje klupe, sa limenim panelima umesto stakala (ili bez zadnjih stakala pa ovde montirao limene panele)...pa ga ove finiširao. Tada bi cena bila prihvatljivija.

Druga loša strane cele priče je što prodaju van koji se tako i registruje, a daju pride i sve potrebno za konverziju u putničko vozilo. Time, da bi se ratosiljali nepotrebnih delova, s jedne strane izazivaju kupce da jeftinije registrovane vanove voze kao putnička vozila i time prave prekršaj i s druge strane nesavesnim vlasnicima daju sav potreban materijal da svoj van jednog dana prodaju kao putnički auto koji je "baba vozila nedeljom do crkve".

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 2012 Toyota Yaris VAN

Post od Texonja » 22 Apr 2012, 01:25

Yaris jeste mali potrosac za voznju po gradu, s obzirom da se radi o benzincu, ali problem je sto te brojke sa board-a nisu istinite. Kao i vecina BC, i ovaj u Yarisu laze. Konkretno, u mom Yarisu je lagao izmedju 0.5 - 1 lit, sto je po meni bas preterano laganje. Merio sam 3x metodom "od cepa do cepa" i svaki put je pokazivao da je potrosio manje nego sto zaista jeste.
Iskreno, tu me je vise nervirala cinjenica da laze nego sama potrosnja. BMW potrosi po gradu leti sa klimom 10 lit, ali to i napise, dok Yaris sa klimom potrosi jako dobrih 6.5 lit, a BC kaze 5.6 lit, bezveze... Ovo sto sam naveo je za Yarisa 1.0 vvt-i, sa sipanim Euro-premium benzinom sa OMV pumpe, proslog leta. Rezultati sa obicnim premium benzinom su oko litar losiji.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

kaiyara
Postovi: 1
Pridružio se: 29 Jun 2013, 12:34

Re: 2012 Toyota Yaris VAN

Post od kaiyara » 29 Jun 2013, 12:39

Mogao si da se javis kad su otisli Ionako sam kulturno parkirao, imao sam vremena

Odgovori