TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Da doprinesem i ja malo novome forumu(ako je doprinos ikakav)
TOYOTA AYGO 1.0 VVTI (998ccm,50 kw)
Vozim ovaj automobilčić poslednja dva meseca (kao službeni) i pošto su mi se utisci slegli hteo bih da podelim neke sa vama.
Ovo mi je praktično prvi dodir sa klasom malih gradskih automobila novije generacije. Nisam imao neka posebna očekivanja, niti skepticizam. Mada ako gledamo tehničke karakteristike, ne možemo da očekujemo Bog zna šta.
Međutim ja sam se prijatno iznenadio. Motor je izuzetno živahan, voli da se vrti i lepo ptima gas za jednog trocilindraša. Lepo i kulturno radi, naročito na malim obrtajima.Prijatno reži prilikom dodavanja gasa. Iz početka sam dosta puta mahinalno blenuo u kontrolne lampice na instrument tabli, jer se u kabini na malim obrtajima i ne čuje da radi. Ekononija mu je za benzinca odlična: prema poslednja tri merenja (sistem od čepa do čepa) po gradu mi je trošio negde oko 5,8l tj 5,9l, dok u situaciji kad je voznja bila pola-pola(grad-otvoreno) potrosnja se spustila na 5,3l. Mada očekujem kada bude hladnije vreme da će se verovatno kretati negde oko 6,5. Doduše to umnogome zavisi i od kvaliteta našeg goriva.
Menjač je dobar i precizan, manuelni petostepeni, mada po nekom mom zapažanju nedefinisan. Doduše, verovatno je to urađeno s namerom-uzimajući u obzir samu namenu auta. Mala je razlika, i čovek se često zaboravi (do nekih 50-60km/h) u kojoj je brzini. Naravno, ovo treba zahvaliti i elastičnosti motora.
Donji postroj i uopšte osećaj u vožnji je , recimo, po mom ukusu. Ni previše mekani ali ni previše tvrd. Dovoljno je stabilan u manevrima, a opet ne odbija bubrege kada prelazi preko ležećih policajaca i sličnih prepreka. Odziv volana je odličan. Naravno, aygo kao i većina malih automoblia spada u ''karting kategoriju''
Model koji ja vozim je solidno opremljen : centralna brava, servo, cd/radio, ac klima, abs, 4x airbag, podešavanje svetala i volana po visini.. Prostor za putnike je dovoljno prostran i napred i pozadi za 4 odrasle osobe normalne visine.Naravno danak svemu plaća prtljažnik, što je i za očekivati. Mesta ima za dve torbe i to je to. Doduše ako je baš neophodno situacija se može popraviti obaranjem zadnjih sedišta. Sedišta su udobna, mene sa mojih 182cm i 85kg lepo podupiru . Nisu se osramotila i na malo dužem putu od oko stotinjak km.
Instrument tabla je lepo dizajnirana, sve komande su logično postavljene i lako dostupne. Kilometar sat se nalazi na ispred vozača, što je suprotno popularnom trendu-na sredini (što pozdravljam). Razlog za ovo sigurno leži u činjenici da je razvijan kao zajednička platforma. Moram posebno da pohvalim spoljne retrovizore koji su prave veličine i pružaju odličnu preglednost.
Citroen C1 i Peugeot 107 su što se tiče enterijera identični. Naravno postoji razlika u dezenima, ali dizajnerski su blizanci.
Po mom nekom skromnom mišljenju od njih troje, aygo je definitivno najlepši. Lepši mi je čak i od novog yarisa.
Zamerki naravno ima. Nije to ništa strašno, možda je pravilnije da ih nazovemo nekim subjektivnim uočavanjima. Kvalitet materijala upotrebljenih u kabini mi se ne dopada. Plastika je izuzetno podložna grebanju. Prosto je neverovatno,kako se ogrebotine pojavljuju na najneverovatnijim mestima. Posebno to bode oči na instrument tabli.
Uopšte, utisak sa te strane je verovatno isti kao i kod ostalih modela u poslednje vreme: čista mas-produkcija i sve je podređeno profitu. Ista stvar je i sa rešenjem na vratima. Kombinacija golih metalnih delova i plastike jeste interesantno rešena, ali mi se ne dopada. Opet mi se javlja taj osećaj jeftinoće.
Pristup gepeku mu je dosa ograničen. Nema klasična peta vrata, nego mu se otvara samo staklo, a pri tom je otvor dosta mali i jako visok. Prilično je zeznuto i običnu torbu staviti i izvaditi. Staklo gepeka mi nekako uopšte ne uliva sigurnost. Znam da je neopravdana, ali mi deluje krhko i nekako stalno strepim dok ga zatvaram.
Zamerka ide i na stranu menjača. Dovoljno često mi se desi da ne ubacim u rikverc kako treba. Mada je po tom pitanju klasika ''desno dole'' međutim ipak treba u tom slučaju obratiti malo više pažnje.
Performanse su kao što sam rekao dobre, čak i u preticanju zna začuđujuće lepo da povuče, međutim na uzbrdici je skroz druga priča. Uz Iriški, preferira drugi stepen prenosa. Naravno, obrtni moment kod ovog motora je takav kakav je i nije predviđen za sprintanje uz planinu Fudži.
Kilometar sat mi se ne dopada. Meni je nisko pozicioniran. Daleko od toga da ne pruža dovolje informacija i da nije pregledan, međutim mislim da bi srećnije rešenje bilo sa velikim obrtomerom i digitalnim pokazivačem brzine. Jer, baš bi pomagalo u vožnji zbog one nedefinisanosti koju sam naveo ranije. Mada obrtomer može da se naruči kao dodatna oprema. Nisam ljubitelj ni filozofije pokazivača ''kad se pokvari zasvetleću ''. Aludiram na to da nema pokazivač temperature rashladne tečnosti, ali Bože moj.
Elem, rezime. Meni se sviđa. Posedovao bih je.
TOYOTA AYGO 1.0 VVTI (998ccm,50 kw)
Vozim ovaj automobilčić poslednja dva meseca (kao službeni) i pošto su mi se utisci slegli hteo bih da podelim neke sa vama.
Ovo mi je praktično prvi dodir sa klasom malih gradskih automobila novije generacije. Nisam imao neka posebna očekivanja, niti skepticizam. Mada ako gledamo tehničke karakteristike, ne možemo da očekujemo Bog zna šta.
Međutim ja sam se prijatno iznenadio. Motor je izuzetno živahan, voli da se vrti i lepo ptima gas za jednog trocilindraša. Lepo i kulturno radi, naročito na malim obrtajima.Prijatno reži prilikom dodavanja gasa. Iz početka sam dosta puta mahinalno blenuo u kontrolne lampice na instrument tabli, jer se u kabini na malim obrtajima i ne čuje da radi. Ekononija mu je za benzinca odlična: prema poslednja tri merenja (sistem od čepa do čepa) po gradu mi je trošio negde oko 5,8l tj 5,9l, dok u situaciji kad je voznja bila pola-pola(grad-otvoreno) potrosnja se spustila na 5,3l. Mada očekujem kada bude hladnije vreme da će se verovatno kretati negde oko 6,5. Doduše to umnogome zavisi i od kvaliteta našeg goriva.
Menjač je dobar i precizan, manuelni petostepeni, mada po nekom mom zapažanju nedefinisan. Doduše, verovatno je to urađeno s namerom-uzimajući u obzir samu namenu auta. Mala je razlika, i čovek se često zaboravi (do nekih 50-60km/h) u kojoj je brzini. Naravno, ovo treba zahvaliti i elastičnosti motora.
Donji postroj i uopšte osećaj u vožnji je , recimo, po mom ukusu. Ni previše mekani ali ni previše tvrd. Dovoljno je stabilan u manevrima, a opet ne odbija bubrege kada prelazi preko ležećih policajaca i sličnih prepreka. Odziv volana je odličan. Naravno, aygo kao i većina malih automoblia spada u ''karting kategoriju''
Model koji ja vozim je solidno opremljen : centralna brava, servo, cd/radio, ac klima, abs, 4x airbag, podešavanje svetala i volana po visini.. Prostor za putnike je dovoljno prostran i napred i pozadi za 4 odrasle osobe normalne visine.Naravno danak svemu plaća prtljažnik, što je i za očekivati. Mesta ima za dve torbe i to je to. Doduše ako je baš neophodno situacija se može popraviti obaranjem zadnjih sedišta. Sedišta su udobna, mene sa mojih 182cm i 85kg lepo podupiru . Nisu se osramotila i na malo dužem putu od oko stotinjak km.
Instrument tabla je lepo dizajnirana, sve komande su logično postavljene i lako dostupne. Kilometar sat se nalazi na ispred vozača, što je suprotno popularnom trendu-na sredini (što pozdravljam). Razlog za ovo sigurno leži u činjenici da je razvijan kao zajednička platforma. Moram posebno da pohvalim spoljne retrovizore koji su prave veličine i pružaju odličnu preglednost.
Citroen C1 i Peugeot 107 su što se tiče enterijera identični. Naravno postoji razlika u dezenima, ali dizajnerski su blizanci.
Po mom nekom skromnom mišljenju od njih troje, aygo je definitivno najlepši. Lepši mi je čak i od novog yarisa.
Zamerki naravno ima. Nije to ništa strašno, možda je pravilnije da ih nazovemo nekim subjektivnim uočavanjima. Kvalitet materijala upotrebljenih u kabini mi se ne dopada. Plastika je izuzetno podložna grebanju. Prosto je neverovatno,kako se ogrebotine pojavljuju na najneverovatnijim mestima. Posebno to bode oči na instrument tabli.
Uopšte, utisak sa te strane je verovatno isti kao i kod ostalih modela u poslednje vreme: čista mas-produkcija i sve je podređeno profitu. Ista stvar je i sa rešenjem na vratima. Kombinacija golih metalnih delova i plastike jeste interesantno rešena, ali mi se ne dopada. Opet mi se javlja taj osećaj jeftinoće.
Pristup gepeku mu je dosa ograničen. Nema klasična peta vrata, nego mu se otvara samo staklo, a pri tom je otvor dosta mali i jako visok. Prilično je zeznuto i običnu torbu staviti i izvaditi. Staklo gepeka mi nekako uopšte ne uliva sigurnost. Znam da je neopravdana, ali mi deluje krhko i nekako stalno strepim dok ga zatvaram.
Zamerka ide i na stranu menjača. Dovoljno često mi se desi da ne ubacim u rikverc kako treba. Mada je po tom pitanju klasika ''desno dole'' međutim ipak treba u tom slučaju obratiti malo više pažnje.
Performanse su kao što sam rekao dobre, čak i u preticanju zna začuđujuće lepo da povuče, međutim na uzbrdici je skroz druga priča. Uz Iriški, preferira drugi stepen prenosa. Naravno, obrtni moment kod ovog motora je takav kakav je i nije predviđen za sprintanje uz planinu Fudži.
Kilometar sat mi se ne dopada. Meni je nisko pozicioniran. Daleko od toga da ne pruža dovolje informacija i da nije pregledan, međutim mislim da bi srećnije rešenje bilo sa velikim obrtomerom i digitalnim pokazivačem brzine. Jer, baš bi pomagalo u vožnji zbog one nedefinisanosti koju sam naveo ranije. Mada obrtomer može da se naruči kao dodatna oprema. Nisam ljubitelj ni filozofije pokazivača ''kad se pokvari zasvetleću ''. Aludiram na to da nema pokazivač temperature rashladne tečnosti, ali Bože moj.
Elem, rezime. Meni se sviđa. Posedovao bih je.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29979
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Odlično predstavljeno. Svaka čast.
Od te trojke, meni je Aygo ubedljivo najlepši i verovatno da bi njega odabrao, kad bi birao nešto u toj klasi.
Posetite www.garaza.rs !
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Neverovatno koliko mi se auto dopao. Doduse, kao i vecina ljudi u SRB na zalost nemam priliku da sebi priustim neki noviji automobil, ali sa ovim sam se uverio da velicina i snaga motora uopste nije bitna za prilicno zanimljivu voznju.
Mozda sam malo (pre)kritican, ali zapitam se ponekad kakav li je osecaj u cherry egu ili sparku...
Mozda sam malo (pre)kritican, ali zapitam se ponekad kakav li je osecaj u cherry egu ili sparku...
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Moj otac vozi(ja povremeno) Pezo 107 2009 godiste i motor je taj kao u Tojoti i ima 68ks tako da mislim da i ta Tojota ima isto 68ks.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Skoro sam se vozio u jednom Aygu. Kratko bese, ali stvarno je gotivan zvuk kada mu se zvekne gas
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Vozio sam ga pretprosle godine nedelju dana na Kritu...
Prvo sam uzeo Pandu ali nesto nije bilo u redu sa njom pa su mi dali ovog (skoro nov bio) japanca.
U poredjenju sa Pandom je mnogo bolji za voznju...mozda je i subjektivni osecaj jer je Panda bio krs.
Auto je skroz smesan ali za gradske guzve odlican.
Punio sam ga iskljucivo sa V-Power bezolovnim kod Shell-a i gas do daske.
Kad se zaleti ide super ali kad se uspori na usponu, treba mu vremena da se posle zaleti
Najveca brzina koju sam postigao na nizbrdici (pravac Heraklion - Matala) je bila oko 160 km/h :lol:
Prvo sam uzeo Pandu ali nesto nije bilo u redu sa njom pa su mi dali ovog (skoro nov bio) japanca.
U poredjenju sa Pandom je mnogo bolji za voznju...mozda je i subjektivni osecaj jer je Panda bio krs.
Auto je skroz smesan ali za gradske guzve odlican.
Punio sam ga iskljucivo sa V-Power bezolovnim kod Shell-a i gas do daske.
Kad se zaleti ide super ali kad se uspori na usponu, treba mu vremena da se posle zaleti
Najveca brzina koju sam postigao na nizbrdici (pravac Heraklion - Matala) je bila oko 160 km/h :lol:
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
O Boze...
Ti bas imas mu*a :lol:
Ti bas imas mu*a :lol:
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Vidis, zena mi je rekla da nemam mozga :lol: :lol:
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Realno, za ono prvo moze i da proveri, dok za mozak i ne bas, tako da je verovatno i u pravu :lol:
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Ova Toyota je pravi gradski automobil, od tacke A do tacke B, i za to je savrsena...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TOYOTA AYGO VVTI 998ccm 65ks
Poslednje sipanje, odnos 80% otvoreno i 20% gradske(ako nije i malo vise u korist grada), potrosnja 4,96l....,pri tom se uopste ne trudim da je nesto davim-mislim da je za benzinca extra
Ne znam da li moze jos mnogo da se snizi potrosnja. Inace, zaboravih da kazem da je tek na 30000km
Ne znam da li moze jos mnogo da se snizi potrosnja. Inace, zaboravih da kazem da je tek na 30000km
What i do for the livin'? I live for the livin'.