BMW M5 F10

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

BMW M5 F10

Post od Laki021 » 21 Maj 2012, 11:13

Dakle, imao sam fantasticnu priliku da dobrano izvozam ovaj auto :)
Pre mesec dana sam rezervisao M5-icu na 8 sati u okviru BMW on Demand programa, pocetna tacka je BMW Welt u Minhenu. Auto smo izvozali oko 400km tako da smo zaista imali prilike da uzivamo u njemu. Takodje je odlicno sto to nit je moj auto niti iciji privatni tako da mi uopste nije bilo zao da ga ocepim dobrano :) Naravno i okruzenje je bilo odgovarajuce za probu, iako je bilo mnogo vise guzve nego sto smo se nadali, ipak smo nasli par cistina na autoputu bez ogranicenja gde smo ga mogli dobrano oplesti. Auto ima ama bas svu mogucu opremu, night vison, heads up, line departure, ekrane u zadnjim sedistima.... dakle ama bas sve.


Osecaj voznje ovog auta je otprilike kao da vozite bazuku po putu, i kad god pozelite i povucete okidac (papucicu gasa) lansirate granatu.
Jooj ljudi kako to ide. Na bilo kojoj brzini stiskanje gasa momentalno rezultuje u neverovatnom ubrzanju, bukvalno osetite kako pocinje da vas pritiska, lepi i ugarava u sediste. Brzina u njemu se uopste ne oseti, kada ga vozite 200kmh osecate da je to nesto najnormalnije moguce, da imate apsolutno punu kontrolu i da mozete zakociti kad god pozelite, daleko brze nego bilo ko oko vas...
Zastrasujuce je sto cim stisnete gas, momentalno dobijate osmeh na licu, i zelite da taj osecaj traje sto duze, ne zelite da popustite gas, medjutim vec nakon samo nekoliko sekundi vi ste na nenormalnim brzinama. Zaista je pravo mucenje voziti ga 120kmh na autoputu, prosto je previse snazan i mocan za to. Dakle vrlo je opasan po vozacku dozvolu :) Naravno ocekivao sam da je auto limitiran na 250kmh, medjutim na moje iznenadjenje, nije. Umesto da se blokira na 250kmh, kazaljka je samo nesmanjenom brzinom nastavila dalje, dosli smo na trenutak na 270kmh, mnogo je to brzo, siprekidane linije postaju pune, jos nije ni bio prav deo autoputa... brze bolje koci :)
Auto je naravno ekstra udoban, na comfort podesavanju oslanjanja, ne mogu mu nista zameriti i voznja je super udobna kao u bilo kojoj limuzini visoke klase. Na sport i super sport vec odskace, sto je i normlano.
SMG 7-brzinski menjac radi odlicno menjanje brzina, fantasticno glatko menja brzine, bukvalno se ne oseti, ja vozim auto sa dobrim automatikom, al ovo menjanje brzina je za klasu bolje. Naravno ima rucice i na volanu i to mi se bas svidelo i maksimalno sam to koristio na regionalnom putu. Pred svako obilazenje ga spustim jednu dve brzine dole, odmah se zacuje resak zvuk urlanja motora, dodirom papucice gasa prelecete sve ispred sebe. Neverovatno, ali obilazenje koje zapocnem sa 90 i punim gasom zavrsavam sa 150-160, odmah brze bolje usporavaj jer ipak je to ogromna brzina, ali shvatate muke voznje ovog auta, prosto ne moze da se psotuje ogranicenje.
Po prvi put sam imao osceaj da uopste nije bitno sta drugi oko mene voze kada hocu da ih obidjem, da li ce dodati gas kada izadju na pravac ili ce me pustiti da ih obidjem, sve je to potpuno nebitno, kad patosirate gas na M5-ici dobijete osecaj kao da je vreme oko vas usporilo a svi ostali stali i samo prolecete pored njih, nazalost odmah nakon toga morate da kocite jer ste vec daleko preko ogranicenja.

Kad sam vec pomenuto sjajni menjac da mu navedem i nekoliko stvari koje mi se nisu bas svidele. Pre svega zbog ponasanja pri stani kreni voznji mislim da je obican automatik bolje resenje za svakodnevni auto. SMG ne moze tako lagano da krene kao obican automatik (da ne pominjem sta se desava ako vam je auto ostao sa nekim sportskim podesavanjima), plus se oseca povremeno kad spaja . Za razliku od obicnog automatika, kada se pusti kocnica on ne krece lagano napred! Potrebno je dodati gas kako bi auto krenuo, a s obzirom na snagu auta, samo malko se zaboravite i odmah cete ga cimnuti ili cak aktivirati ESP, moze biti nezgodno kad doajete gas a ono nista nista nista i onda od jednom krene... Druga stvar auto moze da krene unazad na uzbrdici, kada pustite kocnicu on drzi kocnicu jos sekund dva ali je nakon toga pusti i ode auto unazad.
Zatim, ne znam zasto, al ako u rucnom modu preterate sa obrtajima on nece da promeni brzinu navise vec motor udara blokadu, sa ovim sam se zbog navike par puta zeznuo pa udarao blokadu motora i prekidao ubrzanja. Na dole naravno menja brzine sam.

Zatim, malo bih zamerio podesavanje volana. Na comfort je skor OK za opustenu voznju, medjutim naravno ako ga pocnete gaziti imate utisak da malo pliva i ne ostite bas najbolje sta se desava. Naravno za to sluze Sport i Sport plus podesavanja volana, medjutim, izmedju sport i sport plus jako je mala razlika, dok je izmedju comfort i sport ogromna razlika i vec na sport je volan po meni previse tezak. Bukvalno imam utisak da bi pri maksimalnom skretanju najslabija karika bila moja snaga kojom i koliko brzo mogu okrenuti volan, dok bi auto sve to lagano ispratio. Dakle volan je daleko daleko tezi nego da nemate servo. Mada opet ima tu i navike, vise se treba navici da smete toliko jako da povucete volan.

I samo kratko par utisaka generalno o seriji 5 (jer je ovo isto za svaki pa i za M5), auto je bas veliki spolja, i nije mi bilo svejedno da ga isteram iz garaze (tim pre sto ne mozete samisliti koliko pazljivo pregledaju auto pre i posle izdavanja, medjutim ponudom prostora u unutrasnjosti sam malo razocaran. Ma koliko to bilo neverovatno, u njemu unutra ima samo malo vise mesta nego u mom E90 (a nije bas ni da on puca od prostora). Razlog za ovo je ogromna armatura, zatim prostor izmedju vozaca i suvozaca, kao i nenormalno debela sedista (pre bih rekao fotelje, mada to nije standardna oprema, pa sa obicnim sedistima ima i vise mesta pozadi valjda). Sve u svemu nije bas da se 4-oro moze udobno smestiti. Takodje nije se bas ubio ni od preglednosti, kad se ukljucujem sa sporednog puta, moram se malo vise potruditi da vidim dal neko nailazi.

Sve u svemu, zaista nezaboravno iskustvo koje bih svima preporucio da probaju, za kraj par slika, nisam ga previse slikao (zabavnije ga je voziti :) )



Slika Slika


Slika Slika


Slika Slika

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW M5 F10

Post od Floyd » 21 Maj 2012, 12:10

Zverina od auta...sta drugo da se doda :klanjamse:
Sto se tice osecaja brzine, istu sam imao i u 320d na 200.
BMW je napravljen da ne oseca brzinu :)
Laki021 je napisao:Zastrasujuce je sto cim stisnete gas, momentalno dobijate osmeh na licu, i zelite da taj osecaj traje sto duze, ne zelite da popustite gas, medjutim vec nakon samo nekoliko sekundi vi ste na nenormalnim brzinama. Zaista je pravo mucenje voziti ga 120kmh na autoputu, prosto je previse snazan i mocan za to. Dakle vrlo je opasan po vozacku dozvolu :)
Lepo ja kazem da taj auto (i njemu slicni) nisu za CH :D
Muka me uhvati kad vidim ovde da neko Ferrari konstantno vozi 120 na autoputu.

Za ponudu prostora u 5ici sam i ja stekao slican utisak kad sam ga gledao.
Cini se veoma skucen unutra i ako je spolja ogroman.
Mislim da su po tom pitanju A6 i E klasa dosta bolji.


p.s. Kako ubrzava 325i posle njega? :kezo:

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: BMW M5 F10

Post od Heineken » 21 Maj 2012, 12:14

Svaka ti cast na tekstu, uzivao sam dok sam ga citao! Za M5 nemam sta da kazem sem zverina!! :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: BMW M5 F10

Post od NexT » 21 Maj 2012, 12:20

A ja se odusevio sa 3.6 V6 motorom :uf: :rofl:
Svaka cast na testu i voznji :)

Nego, sta bi se desilo, ne daj Boze, da se desilo neko ostecenje?

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW M5 F10

Post od Floyd » 21 Maj 2012, 12:21

Placas svako ostecenje do 700e (cini mi se) a posle placa osiguranje.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30015
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: BMW M5 F10

Post od trojanac » 21 Maj 2012, 12:32

Odličan opis. Hvala ti što si ovo podelio sa nama.
Posetite www.garaza.rs !

Scuderia
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: BMW M5 F10

Post od Scuderia » 21 Maj 2012, 13:00

Odlican auto i opis, uzivao sam citajuci :doubleup:

nixa
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: BMW M5 F10

Post od nixa » 21 Maj 2012, 13:01

:klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse: :klanjamse:

Korisnikov avatar
noob
Postovi: 1033
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: BMW M5 F10

Post od noob » 21 Maj 2012, 13:07

Scuderia je napisao:Odlican auto i opis, uzivao sam citajuci :doubleup:
:plusone:
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW M5 F10

Post od Laki021 » 21 Maj 2012, 13:14

Floyd je napisao:Zverina od auta...sta drugo da se doda :klanjamse:
Sto se tice osecaja brzine, istu sam imao i u 320d na 200.
BMW je napravljen da ne oseca brzinu :)


p.s. Kako ubrzava 325i posle njega? :kezo:

325i ne ubrzava, mnogo ti hvala na pitanju i tome sto mi stajes na muku :)
Za osecaj brzine bicu slobodan da pretpostavim da je u F30 320d osecaj brzine vrlo slican sa mojim E90 325xi, dakle zaista se ne oseti brzina, ja ga po nemackoj stalno vozim 160-200 i to je skroz OK, medjutim veruj mi M5 je sasvim druga prica...
NexT je napisao:A ja se odusevio sa 3.6 V6 motorom :uf: :rofl:
Svaka cast na testu i voznji :)

Nego, sta bi se desilo, ne daj Boze, da se desilo neko ostecenje?
Kao sto Floyd rece, ti placas samo prvi deo, i to 750e tacno, posle toga sve pokriva osiguranje. E sad, ovo je zapravo skroz Ok, ako ne daj boze slupas auto ili tako nesto, u principu za to se ne brines jer bi te i na tvom autu svako cukanje vise izaslo, ali problem je u tome sto u BMW-u malo preteruju sa pregledom kola.
Vrse pregled pre i posle izdavanja kola i ti treba na pocetku da proveris da li su sva ostecenja zabelezili kako kasnije ne bi tebe optuzili za to. E sad problem je u nivou ostecenja koja oni traze, ovaj M5 je prokleto nov auto, presao je 31 000 km i nema nikakvih ostecenja na njemu, medjutim ako pogledamo njihov grafik i sta se sve crveni na njemu (zabelezena ostecenja) covek bi pomislio da je auto potpuno unisten. Ovde spadaju svaka i najmanja ostecenja od kamencica i sl... Svaku felnu posebno pregledaju, i to tako sto prstom prevlaci celim obimom felne ne bi li nasao ostecenje. Pa polozi glavu na auto pa ga zagleda da nema neku sitnu ogrebotinicu... Takodje mere dubinu sara na gumama pre i posle voznje (sto je OK, jer jedna guma kosta 500e, pa nije bas normalno da ih neko spali...).
Lik koji je pre mene vratio belog M5 se nesto raspravljao sa njima, izgleda su mu pronasli neko "ostecenje" na vratima, nije bio ni malo srecan, a ja sa desetak metara nisam video da vratima ama bas ista fali... Dakle bas su preterali sa tim, i za ocekivati bi bilo da su oni taj auto odmah otpisali i da ne mogu ocekuju da ce uvek izlgedati ko ganc nov, u redu je da neko plati ako ga udari, ocese il tako nesto, al ovo je bas preterivanje. Ne znam da li to rade za sva vozila ili su samo za M ovako pazljivi.


Takodje, tokom ovog naseg vozikanja, prosecna potrosja je zavrsila na 13.6l, u principu u svakoj prilici je gas patosiran, al zaista je bila uglavnom velika guzva, povremeno i u kolonama tako da ga nije bas bilo moguce cesto voziti kako treba, sve u svemu, potrosnja je mene prijatno iznenadila, posto znam da bi takvom voznjom i moj 325 potrosio manje vise isto.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW M5 F10

Post od dragvorl » 21 Maj 2012, 14:49

Svaka cast za tekst. A potrosnja je ekstra, iako nekoga ko kupi ovo potrosnja ne zanima previse.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 13039
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: BMW M5 F10

Post od ftj » 21 Maj 2012, 14:53

Svaka čast na opisu i na izboru automobila za testiranje, vidim ja da ću morati u Minćen jednog dana ovim povodom. Nisam se vozio u f10 ali meni je e60 neuporedivo prostraniji od e90 pa mi nije jasna konstatacija da je skučen(ili ti imaš 2 metra). Kolko je koštao test? Jesi li isplanirao rutu ili si nasumice vozio? Ja bih pre gledao neke dobre regionalne(planinske) puteve, autoput je dosada živa.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW M5 F10

Post od Laki021 » 21 Maj 2012, 16:21

Imam 2 metra :) Kao sto rekoh, da nema ona nabudzena sedista bilo bi vise mesta, al svejedno ocekivao bih vise.

M5 je najskuplji za iznajmljivanje i kosta 70e na sat stim da ako se uzme 3 sata dobije se na 8 sa ukljucenih 450km, plus gorivo. Sve u svemu na kraju sam platio 300e.

Recimo M3 moze da se iznajmi za 40e sat, tj 120e osam sati plus gorivo.

A ruta je bila od BMW Welta u Minhenu pa do zamka Neusweinstein koji smo hteli da vidimo i nazad, plus jos malo vozikanja okolo.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: BMW M5 F10

Post od NexT » 21 Maj 2012, 16:24

jbt, pa to je smesno :o

koliko unapred mora da se rezervise?

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: BMW M5 F10

Post od Laki021 » 21 Maj 2012, 16:31

Sva kola mogu da se rezrvisu maksimalno mesec dana unapred, stim da M5 se rezervise istog sekunda cim to bude moguce (dakle tacno mesec dana unapred), zato sam izmedju 18og i 19tog aprila cekao ponoc da bih ga rezervisao. Zapravo prvo sam hteo belog al on je momentalno bio rezervisan al srecom uspeo sam ovog teget da ugrabim.

Medjutim ako necete uzeti auto na 8 sati onda mozete naci slobodan termin, pa cak vrlo moguce i da ce ga imati slobodnog kad banete tamo. Razlog je valjda sto se rezervacija nista ne placa, cak ne traze ni kreditnu niti ikakvu proveru, tako da rezervises pa ako odes odes a ako ne nikom nista...

Uostalom sta da vam pricam, pogledajte sami :)

http://portal.bmw-on-demand.de/index.jsp

Odgovori