Stranica 5 od 7

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 02 Avg 2016, 13:25
od ivancho
Činimo uslugu kolegama. Rešavamo problem trešenja. Gume imaju veliki problem sa statikom (donji desni ugao slike-obeležen strelicama). Kako standardne mašine rade samo dinamičko balansiranje, tu mi stupamo na scenu i pomažemo.

Slika

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 02 Avg 2016, 16:44
od trojanac
Trebo sam da te teram da balansiram točkove pre neki dan kad sam bio, čisto da vidim kako to čudo radi i da li je sve kako treba. Ali nisam hteo onako rano. To ćemo za zimski set.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 25 Avg 2016, 11:44
od ivancho
Opel Insignia 20tice gume i felne. Problem sa podrhtavanjem. Obican balans kaze da je sve ok, medjutim Hunter resava problem.

Slika

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 18 Apr 2017, 17:52
od ivancho
Danas jako zanimljiva situacija. Kolegama iz drugog servisa, a po zvanicnoj reklamaciji Goodyear korporacije. Radimo reklamaciju na tresenje pneumatika. Kolege donose celicne tockove, stavljamo na Hunter masinu, zapocinjemo proces reklamacije i dobijamo izvestaj

Slika

Nista nam nije jano, jer je sve idealno.

Odlaze po auto i njegove aluminijumske felne i krecemo ceo proces ispocetka. Kada ono horor.

Slika

Gume u opste lepo ne nalezu na felne i imaju izuzetno veliku silu pri rotaciji. No uz pomoc masine, uspevamo da dovedemo u red i resimo se losih vibracija.

Primer, kako moze doci do velikog odstupanja naleganja guma na razlicite felne.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 18 Apr 2017, 18:28
od ljubitelj
Da li je to pritisak u gumama razlicit kako pise, i ako jeste zasto se ne podesi pritisak na jednu istu vrednost pa tek onda testira i proverava stanje?
Jesu li ove alu felne uopste bile balansirane, kako je moguce da su tako velike gramaze detektovane?

Obicno su gume koje sam uzimao zadnjih 15tak godina trazile 5-10grama, redje do 20grama, i naravno nije nikada bilo vibracija posle klasicnog balansiranja.
Jesu li sada uopsteno toliko losije gume iz fabrike ili je ovde nesto posebno u pitanju sto je specificno za ovaj model gume.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 08:32
od ivancho
Gume za putnicki auto, pri procesu provere se pumpaju na 2.5 . Digitalnim putem koji je u samoj masini. Druga decimala pritiska je vise nego nebitna za sam proces.

Veroatno sam bio nejasan u prici. Iste gume su bile na celicnim felnama izbalansirane i donete. Zato je na prvom izvestaju ulazni balans dobar. U drugom krugu su iste gume naknandno montirane na felne koje su sa auta, gde je naraavno potrebno uraditi naknadni balans. Upravo sam to hteo da naglasim, da moze doci do nekompatibilnosti felni i guma. Vidis da je prvi izvestaj odlican i da sve odlicno izgleda. Jednostavno potreban je dodatan napor da se ulozi, kako bi se sve idealno ujednacilo.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 09:56
od ljubitelj
Nesto mi je jasnije ali i dalje ne razumem koja je reklamacija, na alu felne koje nisu korektne/ ostecene, nabacanje gume koja nije balansirana korektno pri montazi/ taj neki drugi servis montira gume bez postavljanja tegova ili samu gumu kao gumu?

Koliko ja vidim po razlicitosti brojki u kg ni sa celicnim ni sa alu nakon rada nije to jos ispeglano u zeleno. Kod alu cak dostize razliku 4.5kg do 8.5kg.

Jos jedno pitanje ako niej problem. Kada je nova guma na novoj felni (ili ispravnoj, nije kriva, izvitoperena, ostecena) koja je ocekivana maksimalna razlika izmedju pojedinih kompleta tockova u tim kg?

Imao sam situaciju da nova guma montirana na originalnu alu felnu na onoj klasicnoj masini nije zahtevala nikakav teg, dakle 0grama. Ni u voznji nije bilo vibracija.
Sta bi mozda pokazala ova Hunter masina, neka pretpostavka ako je to uopste moguce tako napamet procenjivati?

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 10:16
od ivancho
Hajde onda cela prica.

Radi se o drugom servisu. Montirane nove gume, stranka se zali na visoke vibracije, cak nemogucnost voznje. Pokusali su rucno (napamet) da zarotiraju gumu na felni, ali nisu nista resili). Vratili su zimske gume na felne i vibracije su prestale. Sumnja se na deformitet gume. Predstavnik Goodyeara me zove i nalaze proces reklamacije za navedene gume. Drugi servis donosi celicne tockove, vec izbalansirane, ulazimo u proces reklamacije i zakljucujemo da je sve idealno. Usled izrazenog problema, kolega iz drugog servisa poziva stranku da dodje kod nas i krecemo u ponovni proces reklamacije, samo sa felnama koje su na auto (alu). Prvo je odradjena provera samih felni, koje su odlicne. Montiraju se gume i ponavlja proces reklamacije koji prvo zahteva pokusaj resenja odstupanja sila, nalazenjem idealnih rezonantnih tacki gume i felne. Tu se vidi da je isto moguce, te se pristupa okretanju gume na felnama, na tacno zadatim metima i dolazi do slaganja sila i resenja vibracija.

Razlika u silama (kg) mora da postoji. Gornja granica koja je postavljena na samoj masini je 9.1kg, sto je radjeno za jako osetljive automobile, koji to mogu da osete (ovde pricamo o kompletu, guma+felna). Ono sto proizvodjaci priznaju direktno kao "deformitet gume" je 13+. Sve ostalo trazi uskladjivanje sila i probu.

Kao sto si video ovde na primeru, ista guma na dve razlicite felne (koje su skroz ok) varira od 4.5 do 10+
Nista nije idealo okruglo i dosta zavisi kako nalegne i koje se tacke poklope. Zato Hunter masina mnoooggoooo pomaze.

Generalno sa tako malom gramazom pri balansu bi to islo jako nisko. do recimo 4-5 kg.

Izvinavam se na dugackom postu, ali sam hteo/pokuao detaljno da pojanim situaciju. Nadam se da sam uspeo?

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 10:21
od Delija
Da li ima razlike u toleranciji u zavisnosti od brzinskog rejtinga gume?
(iliti ni pod razno nije ista sila na recimo 160 km/h i 250 km/h)

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 10:25
od ivancho
Nema, zato je tako nisko postavljena granica. Vecina standarnih automobila, sa standardnim visinama guma, nece osetiti silu ni do 10kg

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 10:35
od ljubitelj
Jasno, hvala.
To koliko se moze osetiti na samom autu tokom voznje pretposatavljam zavisi i od stanja amortizera, da li dovoljno prigusuju.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 11:21
od ivancho
Vesanje donekle utice na prenos samih vibracija, ali ne preterano mnogo. Posto je napred direkna veza, same vibracije se mnogo lakse prenose na volan. Zato "losije" idu pozadi. Po nekom nepisanom pravilu, za vibracije koje se pojave preko 100km/h moraju se proveriti i stanje balansa zadnjih guma.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 12:01
od Heinz
Šta tačno predstavlja ta masa od 5 ili 8 kg po točku?

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 19 Apr 2017, 12:14
od ivancho
Otpilike prostim recnikom - masa gume koja utice na centrifugalnu silu.

Re: Prinova u našem tj Vašem servisu.

Poslato: 13 Maj 2017, 09:49
od ivancho
Uklonjen problem podrhtavanja volana BMW GT

Zadnji levi točak - vraćen u toleranciju.
Zadnji desni točak - prepolovljena sila, skoro doveden do tolerancije.
Auto vraćen u okvire normalne vožnje bez podrhtavanja = Hunter

Slika