Toyota Aygo X 1.0 CVT X-Trend

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30046
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota Aygo X 1.0 CVT X-Trend

Post od trojanac » 22 Apr 2024, 23:16

Jedan od najzanimljivijih modela, koji su nastali poslednjih godina, sigurno je i Toyotin mališan Aygo X. Već smo imali priliku da se pobliže upoznamo sa njim, kada smo konstatovali da je Toyota mnogo truda uložila u ovaj model. Sam ulazak u krosover segment sa najmanjim modelom u ponudi, bio je veliki izazov. Opravdanje smo našli u velikoj popularnosti SUV vozila koja se sada proširila na sve segmente, bez obzira na dimenzije i osnovnu namenu vozila. No Toyota je vrlo uspešno transformisala maleni Azgo u AygoX, a mi smo nedavno na testu imali priliku i da vozimo model opremljen novom generacijom CVT menjača.

Slika

Kao najmanji model u ponudi, Aygo X kao pogonski agregat nudi isključivo 1.0 trocilindarski benzinac sa 72 KS i 93 Nm može da se iskombinuje sa petostepenim manuelnim ili novim, laganim CVT prenosom. Dakle, hibrid nije opcija, a realno i nema potrebe za njim. Elektro motor i baterija bi dodatno otežali autombil težak svega 1015kg, a malolitražni trocilindraš mu omogućava dovoljno snage uz veoma nisku potrošnju. Performanse nisu sjajne ukoliko ste krenuli na trke, ali za pretežno gradsku upotrebu, ispunjava standardne potrebe. Ubrzaje do 100km/h je gotovo 15 sekundi, ali se na autoputu može dostiči i 150km/h, prema fabričkoj specifikaciji. Svakako, za gradsku vožnju komfornija opcija je automatski (CVT) menjač, koj se može dobiti uz doplatu od 1100 evra. Ono što je svakako zanimljivo i pohvalno je činjenica da je Toyota uspela da oprimizuje svoj CVT sa ovim malim agregatom i postigne visoku efikasnost, ali sam rad i zvuk CVT menjača je nešto na šat se treba navići.

Opširnije: https://www.garaza.rs/garaza-test-toyot ... t-x-trend/
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13073
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Aygo X 1.0 CVT X-Trend

Post od Saša » 23 Apr 2024, 10:13

Jel taj 1.0 turbak? S obzirom na snagu i ubrzanje - rekao bih da nije?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30046
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Toyota Aygo X 1.0 CVT X-Trend

Post od trojanac » 23 Apr 2024, 14:39

Jok.
aygo.png
Posetite www.garaza.rs !

pedalaš
Postovi: 650
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Toyota Aygo X 1.0 CVT X-Trend

Post od pedalaš » 23 Apr 2024, 15:19

Taj automobil je meni lišen svake ekonomske i praktične logike.
Najpre, unutra je manji (manje mesta ima) od prethodne generacije. Ovaj Aygo X je vidno smanjen u kabini. Kao što je Toyota u kabini smanjila sadašnji Yaris u odnosu na prethodni.
To čudo je skupo i preskupo. Sa 1,0 sa 72 ks on startuje sa 16.390, a Yaris 1,5 od 125 startuje sa 17.990 (pri čemu na njega može još popust bar 500 ako ne prihvatite da deo cene plaite iz "beskamatnih" 10.000 na rate ). Na kraju ni 1.000 evra razlike. Da ne pominjem onaj Aygo koji je preko 20.000.
Dok sam polovinom 2022 čekao da mi stigne poslovni Yaris 1,5 125, bio sam uzeo od MAG-a u zakup prethodni Aygo, sa tim motorom. Taj 1,0 motor je katastrofa koji je to "mrtav konj" i kako je to bučno. Užas. Antifoni ti trebaju van grada. Yaris klotara jeste na neki način asketski automobil, ali, Aygo ...
Plus, Yaris "klotara" dolazi na neverovatno jeftinoj dimenziji gume (mislim 185/65x15), a Aygo "klotara" na 175/65x17 (viši paket dolazi na 175/60x18). Otprilike, jedna guma za Aygo (ona manja od 17") košta kao dve gume za Yarisa, sve u istom brendu. Pri čemu za Aygo uopšte nemaš dostupne jeftine brendove.

Odgovori