Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25315
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od trojanac » 23 Jul 2019, 11:50

Iako je relativno nov u proizvodnji SUV modela, Citroen je sa modelom C5 Aircross ispunio sva očekivanja, ali i doneo osveženje u ovaj popularan segment. Bili smo u prilici da se malo bolje upoznamo sa ovim modelom i iskreno nam je žao što druženje nije potrajalo duže jer nas je u mnogo čemu pozitivno iznenadio.

Atraktivan ali ne i napadan, recept koji je teško sastaviti ali je tim Citroenovih dizajnera u tome uspeo. Svakako, C5 Aircross se dizajnerski oslanja na ostatak game, te čak ni izdaleka nije teško prepoznati kojem brendu pripada. Svetlosne grupe vrlo karakterističnog izgleda tipične su za Citroen, mada ima i detalja koji se razlikuju od recimo manjeg C3 Aircross. Tako da ih je, osim po veličini, lako razlikovati i po dizajnu.

Slika

Upadljivoj pojavi doprinosi i metalik plava boja nazvana Emeraude, mada se ovaj model nudi u čak sedam boja karoserije. Pritom postoji i opcija personalizacije kroz drugačije obojene pojedine segmente, a i enterijer se nudi u pet paketa. Ističemo da koliko god C5 Aircross izgleda dobro uživo i na dnevnom svetlu, još bolje izgleda noću. Za ovo su ponajviše zaslužni full LED prednji farovi kao i zadnja LED 3D svetla.

Ulaskom u automobil otkrivamo veoma zanimljiv, udoban i prijatan enterijer. Tu je i mnoštvo opreme koje C5 Aircross poseduje u Feel paketu opreme. Najzanimljiviji deo je svakako onaj namenjen vozaču, mada ni suvozač nije uskraćen kada je u pitanju korišćenje multimedijalnog sistema i mnogih opcija koje poseduje. Osmoinčni ekran je naravno osetljiv na dodir, kao i panel sa komandama za osnovne funkcije, koji je postavljen ispod ekrana. Smatramo da je ovakvo rešenje bolje nego odabir ovih funkcija ulaskom u meni multimedijalnog uređaja.

Slika

Ipak i dalje postoji nekoliko klasičnih prekidača kao i potenciometar za jačinu zvuka, što pozdravljamo. Zasmetalo nam je što je prekidač za uključivanje sva 4 migavca postavljen do suvozača, te nije baš na dohvat ruke vozaču.

U ovom modelu prvi put se susrećemo sa novom, digitalnom nstrument tablom, razvijenom za potrebe PSA grupacije. Prvi utisak, vrlo lepo urađeno, visoka rezolucija, čisto, jasno, pregledno. No to nije sve. Ubrzo otkrivamo da postoji nekoliko opcija, potpuno različitih prikaza na instrument tabli. Priznajemo da nam se ovo baš dopalo i često smo menjali prikaz u skladu sa potrebama ali i raspoloženjem.

Slika

Boravak u ovom automobilu vrlo je prijatan, upotrebljeni su kvalitetni materijali uz moderan i zanimljiv dizajn. Na prednjim sedištima mesta ima više nego dovoljno za osobe prosečne težine i visine, a ni oni krupniji se sigurno neće buniti. Izdvajamo elegantno i praktično rešenje za otvaranje poklopca naslona između prednjih sedišta. Uz to prostor za odlaganje ispod naslona je vrlo dubok i mogu se smestiti i veće stvari od telefona ili novčanika, a pritom ima i hlađenje.

Slika

Ni putnici pozadi nisu uskraćeni po pitanju prostora, tako da se udobno mogu smestiti i tri osobe. Sa tri nezavisna, klizna i preklopna sedišta pozadi, C5 Aircross je najmodularnije vozilo u svom segmentu. Ova sedišta su iste širine i mogu se pomerati napred-nazad, što omogućava više prostora u kabini ili prtljažniku, zavisno od od potreba. Mogu se podesiti u pet položaja, a mogu i da se preklope kako bi se dobio ravan pod ili prtljažni pod sa dve visine. Mesta ima dovoljno za odlaganje sitnijih stvari, u vratima ili džepovima na naslonima prednjih sedišta. Tu je i dodatna ventilacija za zadnji deo kabine kako bi boravak bio što prijatniji. Primećujemo i vrlo dobru završnu obradu.

Slika

Kapacitet prtljažnika iznosi 580 do 720 litara, a kada se preklope sedišta čak 1630 litara, pritom je u dnu smešten i rezervni točak. Stoga apsolutno nema nikakve brige kada je smeštaj stvari u pitanju. Iako sa 4500mm dužine spada među kraće modele u odnosu na konkurenciju, sa nešto većom širinom C5 Aircross uspeva da pruži dovoljno prostora za putnike ali i za prtljag.

U vožnji pre svega ističemo udobnost, što smo i očekivali od jednog Citroena, ali po ovom pitanju definitivno postavlja standarde u klasi. Pozitivno nas je iznenadio i 1.5 BlueHDi nove generacije koji u ovoj verziji sa 131KS i 300Nm već pri 1750 obrtaja, pruža više nego zadovoljavajuće performanse. Tokom vožnje se ne oseća nedostatak snage, barem kada je neopterećen, a i šestobrzinski manuelni menjač odlično funkcioniše u paru sa ovim motorom. Najveće iznenađenje je svakako potrošnja od 6.4 litara tokom našeg kratkog testa, gde smo najveći deo proveli u gradu, ali srećom bez gužve.

Slika

Za sada se C5 Aircross ne nudi sa pogonom na svim točkovima što kupci modela iz SUV segmenta najviše i zameraju ali nudi alternativu u vidu Grip Control sistema. Jednostavnim odabirom odgovarajućeg režima elektronski sistemi će se pobrinuti da vozilo lakše prođe kroz sneg, blato ili pesak. Osim normalnog režima tu je i opcija isključivanja ESP sistema.



Ono po čemu se C5 Aircross značajno razlikuje od konkurenata su hidraulični progresivni jastuci®, Citroënova inovacija koja je rezultat stručnosti brenda po pitanju prianjanja na tlo. Ova tehnologija, koja je proizašla iz iskustva u automobilskim trkama, omogućava apsorpciju nepravilnosti, naročito pri odskakanju. Opremljen ovom tehnologijom C5 Aircross ostavlja utisak da vozilo klizi po putu.

Pored toga C5 Aircross je opremljen i mnogim aktivnim i pasivnim bezbednosnim sistemima, mada je zbog nešto lošije ocene bezbednosti pešaka u standardnoj verziji ocenjen sa samo 4 zvezdice od strane Euro NCAP.

Cena za ovaj model se kreće od 21.290 € sa ovim motorom i menjačem ali u nižem paketu opreme, do 32.590 € za najskuplju verziju sa BlueHDi motorom od 180KS i 8-stepenim automatikom, u najvišem paketu opreme. Obzirom na popularnost ovog segmenta i na osetan skok cena poslednjih godina cenovna politika Citroena je prijatno iznenađenje. C5 Aircross pruža zaista mnogo i u borbi sa direktnim konkurentima teško mu je naći dostojnog protivnika.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-citr ... uehdi-130/
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od nikaragva » 23 Jul 2019, 11:56

Daj snimak kako sedis nazad, ako je prednje sediste namesteno za tebe.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25315
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od trojanac » 23 Jul 2019, 11:58

Nemam takav snimak ali sigurno ima dovoljno mesta ako su vozač i putnik iza njega do 185cm visine.
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7556
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat
Lokacija: Lungomare

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od Darko » 23 Jul 2019, 12:35

Jel to isti 1.5d koji ide i u fordove?

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25315
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od trojanac » 23 Jul 2019, 15:09

Rekao bih da nije, mada nisam 100% siguran. Kod Forda je 120KS, dok PSA nudi 130.
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12215
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od McGruja » 23 Jul 2019, 15:26

Ja mislim da je isti motor, kao i do sada dele sa Fordom dizele
U C5 mora malo da ga nasviraju, težak je auto

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25315
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od trojanac » 23 Jul 2019, 15:42

Pa on je u rangu sa Kugom, a tamo je isto 120.

EDIT
In 2012, Ford added the 1.5-litre, closely derived from the 1.6-litre engine.[5] Bore was reduced from 75 to 73.5 mm while the stroke remaines unchanged 88.3 mm.
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10810
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od starac vujadin » 23 Jul 2019, 18:00

Interesantan je ovaj auto. Imao sam prilike da ga kratko probam i vozio sam se u njemu sa drugarom koji je tu u dilemi 5008-Koleos- X trail - Kodiaq...ubedio sam ga da i C5 Aircross uzme u obzir jer je on tu negde između 3008 i 5008. Lepo se vozi i vrlo je udoban. Ono što je njemu bitno je prostor jer njemu treba baš dosta prostora. Ako ga gledamo kao "razvučeni" 3008 onda je sjajan u toj kategoriji, ali ipak ne može da parira 5008 koji ima i opciju sa 7 sedišta. Njega upoređuju i sa jednim i sa drugim, ali ga ja lično ipak svrstavam više uz 3008 zbog cene, veličine i zato što u Citroenovoj gami ima još jedan model iznad njega i koji je više parnjak za 5008.

maniaxxx
Postovi: 5668
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od maniaxxx » 23 Jul 2019, 18:13

A koji je to model iznad njega? Ti je inace pandan 3008 i granlandu, 5008 je produzena verzija istih

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10810
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od starac vujadin » 23 Jul 2019, 18:31

DS 7 Crossback

maniaxxx
Postovi: 5668
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Celje-SLO

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od maniaxxx » 23 Jul 2019, 18:35

Ds 7 nije ista marka, ds se rangira ko zasebna marka, a i isti je to avto u osnovi

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 10810
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Garaža: De Rosa Merak, KTM Alp Challenge
Lokacija: Beograd

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od starac vujadin » 23 Jul 2019, 18:44

E, dobro...

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10609
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Citroën C5 Aircross Feel 1.5 BlueHDi 130

Post od pedja » 04 Avg 2019, 10:10

Juče sam (u salonu) malo ošmekao ovaj automobil, u najvišem paketu opreme, sa (polu) kožnim sedištima.

Manje mi se svideo uživo, u odnosu na slike. Nije strašno, ali mi nešto fali, ili ima viška, ko zna. Verujem da je udoban, svašta ima od opreme, ali ima neko nepoznato ali :D

Na brzinu, ostave u vratima su plitke, naslon za ruku se otvara na pola, uzdužno, što malo žulja, a nema ni više "nivoa" otvaranja, amo max rupa, ili ja nisam našao na brzinu. Komande na centralnoj su mi 'nako, a oblik instrumenata (ovde je veliki displej) u ovom fazonu mi ne leži, kao ni kod novih PUGova, iako nisu isti. Ručica manuelnog menjača mi se vizuelno i materijalom nikako ne uklapa u najviši paket opreme, plus u HRVu (recimo) je na sličan fazon postavljena, ali dosta prirodnije i lepše leži, kada se uvališ i osloniš na naslon na ruku.

Deluje veći nego što jeste. Kada lepo sednem (nešto preko 190cm), a ja nisam od onih koji se maksimalno uvaljuju na dole i u nazad, iza nije baš prijatno osobi od 175cm, kojoj noge biju u sedište. Kada sam na granici prijatnog sedenja, iza staje knap.

Osim toga, sedišta su odlična, pozadi su tri odvojena, koja se pomeraju napred/nazad i lepo se sklapaju, a zadnja stakla su prilično tamna, tako da je vožnja pozadi sigurno super, kad se smestiš. Napred, sa obe strane, kačim nogama vrata pri izlasku, a nisam jedini, jer ima dosta tragova.

Rekao bi čovek da sam tražio mane ili da nešto tu ne valja žestoko. Ne, dobar je, ali verovatno ne bi bio moj izbor za iznos na tabli pored (27k, sa nekim popustom, Shine + par dodataka, 1,5hdi/130).

Ko zna šta bih našao, da sam se posvetio :D



P.S. Pored ove teme, ovaj automobil ima dve teme, istog naziva (Citroen C5 Aircross), obe pokrenuo Geza, obe u Automobili/Noviteti. Ncccc

Admine, koristi pretragu :D



T-T





Odgovori