Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Sport

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 26133
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Sport

Post od trojanac » 11 Jun 2020, 21:01

Nova Toyota Corolla prisutna je na našem tržištu više od godinu dana. Već smo upoznali hatchback i sedan izvedbu, a sada je vreme da vam prenesemo utiske i nakon test vožnje karavanske verzije. Osim razlike u karoseriji, značajna razlika je i ispod haube. Ovog puta, umesto hibrida, Corollu pokreće malolitražni turbo benzinski motor, zapremine 1197ccm sa 116KS.

Slika

TS, skraćeno od Touring Sports, oznaka je za karavansku verziju Corolle. Iako su karavani potisnuti pod najezdom SUV modela, ipak postoje i dalje u ponudi. Iskreno, drago nam je što Toyota nije odustala od karavana jer TS zaista ima šta da ponudi, a konkurencija u C segmentu i nije nešto velika. Za ljubitelje karavana, TS je sigurno i najlepša verzija Corolle.

Slika

dužina/širina/visina (mm)
4650/1790/1435

Iako možda tako ne izgleda, samo 20mm je duži i 10mm viši od Corolle sedan, dok je širina ista. U testu Corolle sedan smo napomenuli da ima osetno više mesta od hatchback verzije, tako da isto važi i za TS. Sa međuosovinskim razmakom od 2700mm mesta u kabini neće zafaliti, a prtljažnik zapremine 596 litara ispunjava očekivanja.

Slika

U Sport paketu, kojim je opremljen testirani primerak, enterijer je vrlo prijatan. Iako bi po imenu paketa očekivali detalje u sportskom maniru, nema ih puno. Uz određene delove enterijera presvučene kožom, kao i pažljivo odabrane detalje koji su naglašeni, enterijer izgleda više elegantno nego sportski. Uz snažnije, hibridne verzije ovog modela, moguće je birati paket GR Sport u okviru kog su sportski detalji izraženiji.

Sedišta su široka, dobro profilisana i svakako udobna. Ergonomija je na visokom nivou, sve je dobro organizovano i pregledno, iz vozačkog ugla. Zasmetao nam je nešto kraći naslon za ruke između sedišta, kao i mehanizam štitnika za sunce koji je previše jak. Štitnik se mora zadržati rukom, prilikom podizanja, da ne bi udario u krov.

Slika

Preglednost je vrlo dobra u svim pravcima, mada u pomoć stiže i najmodernija tehnlogija, ukoliko je potrebno. Naravno, Corolla je odlično opremljena kada su u pitanju najnovija tehnološka dostignuća. Već od početnog paketa opreme tu su mnogi sistemi bezbednosti, u okviru Toyota safety sense. U odnosu na niže pakete opreme, ovde izdvajamo LED prednja svetla sa projektorima, smart entry sistem i ambijentalno osvetljenje.

Ovaj model poseduje digitalnu instrument tablu i Toyota Touch 2 multimedijalni uređaj sa 8″ ekranom. Sve informacije su lako dostupne i pregledne. Multimedijalni uređaj sadrži i navigaciju, a pored toga nudi i mogućnost povezivanja telefona preko Apple CarPlay ili Android auto aplikacije.

Slika Slika

Četvorocilindarski motor, oznake 8NR-FTS, prijatno nas je iznenadio. Radi vrlo mirno i tiho, čemu doprinosi i odlična zvučna izolacija. Sa svojih 116KS motor ne puca od snage ali je ima dovoljno ukoliko vozilo nije previše opterećeno. Maksimalnih 185Nm dostupno je već od 1500 obrtaja što se najviše oseti u laganijoj vožnji. Specifikacije kažu da do stotke stiže za 10.5 sekundi dok je maksimalna brzina 195 km/h, što su sasvim pristojne performanse. Za snažniju verziju mora se odabrati hibridna verzija, što se svakako odražava na cenu, ali donosi mnoge povoljnosti.

Menjač je manuelni 6-stepeni i odlikuje ga preciznost i lagan hod. Moguće je birati i između tri, već predviđena, režima vožnje: sport – normal – eco. Nazivi već dovoljno govore, a da ima razlike u vožnji, svakako ima. Iz našeg ugla “normal” režim je svakako najupotrebljiviji za svakodnevnu vožnju. osim ako želite da učestvujete u takmičenju za najnižu potrošnju. Onda je eco režim najbolji izbor. Kada govorimo o potrošnji, ona se u proseku kreće između 7 i 8 litara što je svakako dobar rezultat.

Slika

Pred sam kraj zaključujemo da nam se, od sve tri verzije, nova Corolla najviše dopala baš u ovoj. Ako ne uzimamo cenu kao presudan faktor, svakako bi bilo bolje odabrati snažniju verziju sa hibridnim pogonom. No i ovaj mali turbo benzinac sasvim je dorastao zadatku.

Prema aktuelnom cenovniku, primerak poput ovog koji smo testirali može se kupiti za 26.400 evra, dok je početna cena za TS sa ovim motorom 24.300 evra. Kao što smo već naveli, na početku, malo je ovakvih modela u C segmentu. Kada na to dodamo da je Corolla sjajno opremljena već od početnog nivoa opreme te ne treba brinuti o kvalitetu i pouzdanosti, možemo prognozirati lepu budućnost ovom modelu.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-toyo ... 1-2-sport/
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
rele
Postovi: 269
Pridružio se: 07 Maj 2012, 21:11
Garaža: Leon,Honda CB 750 Four K,Ducati Scrambler F.T
Kontakt:

Re: Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Sport

Post od rele » 27 Jun 2020, 23:35

Vidjam je na ulicama prilicno cesto i skroz dobro izgleda.Mada je meni lepsi hatch...

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 26133
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Sport

Post od trojanac » 27 Jun 2020, 23:43

Vozio sam Corollu u svim verzijama. I na prvu loptu bih i ja posegnuo za hatchback-om. No sedan i TS nude osetno više prostora u unutrašnjosti plus veći prtljažnik. Tako da bih ipak najradije baš TS. Još 2.0 hibrid, bombona.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Posetite Garaža blog !

Odgovori