Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29861
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od trojanac » 28 Apr 2021, 18:23

Iako je predstavljena krajem 2019. godine, nova Octavia na tržište stiže sa malim zakašnjenjem zbog pandemije. Ipak, najprodavaniji Škodin model, nastavlja sa odličnim prodajnim rezultatima. To nas svakako ne čudi jer Octavia, u svom četvrtom izdanju, je još bolja; prostranija, bezbednija i funkcionalnija. Imali smo priliku da se detaljno upoznamo sa modelom iz samog vrha ponude, sa savremenim TDI agregatom, uparenim sa DSG automatskim menjačem, u najskupljem paketu opreme.

Slika

Dvolitarski dizel nudi se i u verzijama sa 115KS i 200KS, dok je testirana verzija od 150KS optimalan izbor. Što se tiče benzinskih motora u ponudi su 1.5 TSI sa 150KS i osnovni 1.0TSI sa 110KS. Novitet u ponudi je G–TEC verzija, sa pogonom na CNG, koja dolazi takođe sa 1.5TSI motorom sa 130KS. Sve verzije mogu se kombinovati sa šestostepenim manuelnim ili sa DSG menjačem, osim najsnažnijih verzija od 190 KS i 200KS koje dolaze isključivo uz DSG. Dodatno ove verzije nude i pogon na svim točkovima.

Slika

Sa svojih 150KS uz maksimalni obrtni moment od 360Nm, dostupan već od 1600 obrtaja, testirani primerak pruža više nego zadovoljavajuće performanse. Maksimalna brzina iznosi 227km/h, dok je za sprint do stotke potrebno manje od devet sekundi, tačnije 8,7. Pruža i mogućnost odabira režima vožnje, te zavisno od želje i raspoloženja vozač može odabrati drive ili sport režim vožnje. Uz sve to zadovoljiće se sa potrošnjom od oko šest litara euro dizela u proseku, tako da je ovom agregatu zaista teško dati primedbu. Može se kombinovati sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili automatskim DSG, kao u slučaju testiranog primerka. Naš izbor bi svakako bio DSG jer radi bez greške, a uvek je moguće odabrati i manuelni režim, ukoliko vozač želi.

Nakon koketiranja sa dizajnom prilikom restilizacije prethodne generacije, sada se išlo na siguran pogodak. Bez dileme dizajneri su ovaj put pogodli pravo u centar. Nova Octavia oštrim linijama prati nove dizajnerske trendove. Uz paletu od čak trinaest dostupnih boja karoserije, može biti više ili manje atraktivna i upadljiva, zavisno od želje vlasnika. Aluminijumske felne se podrazumevaju, osim u najjeftinijem paketu, a moguće je birati između čak devet modela felni. Svakako, nova Octavia ne prolazi nezapaženo na našim ulicama.

Slika

Enterijer donosi više elegantniji izgled, sa dosta hromiranih detalja i nezaobilaznom crnom plastikom visokog sjaja. Uz kvalitetne materijale i očekivano, odličnu završnu obradu, ostavlja utisak da pripada višoj cenovnoj klasi. U Škodi su se potrudili da se i ekran multimedije uklopi, te je i on elegantnog izgleda, iako štrči iznad komandne table. Vozač će verovatno prvo primetiti lepo oblikovan upravljač, presvučen kožom, koji odlično leži u rukama. Naravno, upravljač je multifunkcionalan i pruža mogućnost upravljanja mnogim sistemima. Iza upravljača je smešten tempomat, na zasebnoj ručici, a tu su i papučice za promenu stepena prenosa, u manuelnom modu.

Slika

Digitalna instrument tabla poslednje generacije donosi sliku visoke rezolucije i mogućnost različitih prikaza informacija. Veliki ekran multimedijalnog sistema omogućava prikaz velikog broja funkcija. Bez preteranih komplikcija, sve funkcije su uočljive i lake za snalaženje. Vrhunski Columbus infotainment sa 3D navigacionim sistemom radi zaista odlično. Pored kontrole dodira ili pokreta, uređajem može se upravljati i glasovnim komandama, kada u pomoć pristiže Laura, digitalni asistent.

Crna, tekstilna sedišta, oivičena kožom, zaista odlično izgledaju. Bitnije od toga je da su odlično oblikovana, vrlo udobna i široka, tako da i krupnije osobe neće imati zamerku. Dodatni komfor u vožnji pruža i veliki naslon za ruku koji se može pomerati napred-nazad, ali je ostava ispod naslona relativno mala. Udobno će se smestiti i putnici na zadnjim sedištima, gde ima mesta i za treću osobu, mada će zbog središnjeg tunela možda biti problem da se smeste noge. Uz međuosovinsko rastojanje od čak 2,686mm prostora ima više nego dovoljno, upravo kao što se to od Octavie i očekuje. Bogat paket opreme primećuje se i pozadi, gde su na prozorima postavljene mrežice, kao i treća zona klima uređaja, koju putnici pozadi mogu sami podešavati. Sve u svemu, vožnja na zadnjem sedištu nove Octavie ostavlja utisak da je u pitanju model više klase. Prtljažnik koji nudi maksimalnih 600 litara zapremine zasigurno omogućava da se smesti sve što je potrebno za duži put ili prevoz gabaritnih predmeta.

Slika

Slika

Slika

Slika
dužina/širina/visina (mm) 4,689/1,829/1,469


Vožnja van grada je svakako teren gde će nova Octavia pokazati sve svoje vrline, no odlično se snalazi i u gradskim uslovima. Automatski menjač uveliko olakšava vožnju kroz zakrčene ulice, a motor radi uglađeno bilo da čekate na semaforu ili krstarite nekim bulevarom. Ono što takođe krasi novu Octaviu je dugačak spisak opreme i to već u najnižem paketu opreme. Da je tu sva standardna bezbednosna oprema nje potrebno dodatno naglasiti. Prednja i zadnja svetla u LED tehnologiji stižu i uz najjeftiniji paket opreme, dok Style paket donosi Matrix farove. Ističemo da su sistemi asistencije poput Front assist i Lane assist sadržani već u osnovnom paketu. U višim paketima tu su i dodatni sistemi asistencije što se kod nekih proizvođača dodatno naplaćuje. Sa te strane pozitivna ocena za ovaj model.

Slika

Slika

Slika

Slika

Kada smo kod cena prijatno iznenađuje da se nova Octavia, po trenutnom cenovniku, može kupiti već za 17.208 evra. U pitanju je 1.0TSI agregat, sa manulenim menjačem u osnovnom paketu opreme. Dok dizel kreće od 21.768 evra, u verziji sa 115KS i manuelnim menjačem, u srednjem paketu opreme. Cene idu i preko 30.000evra ukoliko se želi 4×4 model, sa najsnažnijim motorom od 200KS i najskupljim paketom opreme. Škoda nudi veliki izbor te smo sigurni da svaki kupac može odabrati model skrojen baš po njegovoj meri. Dolaskom PHEV modela, sa oznakom IV, Škoda će ponuditi i hibridnu verziju ovog modela, što će dodatno proširiti ponudu. Nakon detaljnog upoznavanja sa novom Octaviom možemo slobodno reći da je pred ovim modelom siguran put uspeha.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://www.garaza.rs/garaza-test-skoda ... dsg-style/
Posetite www.garaza.rs !

kod
Postovi: 315
Pridružio se: 16 Jan 2012, 19:19
Lokacija: Pancevo

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od kod » 01 Maj 2021, 22:06

iskreno se nadam da ima bolja sedista i polozaj vozaca od prethodne a7 koju trenutno vozim.

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


lami
Postovi: 3257
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od lami » 06 Apr 2023, 11:56

Nadam se da je OK ovde da napisem, vozio prethodna 4 dana Octaviu dizel, sa automatskim menjacem. Da kazem da me je unutrasnjost prijatno iznenadila, tabla je bas dobro odradjena, motor od 110 kw lepo povuce, glavna mana je infotainment ili kako se vec kaze - bukvalno su napravili da se zezas sa velikim telefonom. Kliknes nesto, pojavi ti se meni koji ne mozes lako da sklonis (favoriti, gde je i iskljucenje start stop, iz petog puta uspes da vratis gore). Prebacivanje na klasicni radio je ulazak u meni, pa tek onda. Na ovih otprilike 1500 km, mislim da se bar 5-6 puta zabagovala multimedija - ne mozes da prebacis sa spotify, na radio, sama se resetuje, ne mozes sa radija na usb... jedine dpbre stvari su sto je velika i sto ima bezicni android auto.
Dajte ovo nekome ko nije navikao na brdo elektronike, samo ce ga parkirati sa strane. Da ne spominjem neke starije osobe.

Послато са SM-S918B помоћу Тапатока


maniaxxx
Postovi: 6343
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od maniaxxx » 06 Apr 2023, 16:28

I ja sam je vozio ko zamensku, posto sam cak razmisljao da je kupim, sretan sam da sam odustao jer nisam zeleo da je cekam 12 meseci. A vidim i da bi se zajebo.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21042
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od nidza » 07 Apr 2023, 14:57

Ne bi, auto je odličan, iako ta najjača 10" multimedija (Columbus) ne prati ostatak auta. Šljaka nekako to sve, verovatno mnogo bolje subjektivno kada pređeš iz nekog drugog brenda, ali iz VAG prethodne generacije zna da žulja. Što nisu i u novu generaciju ugradili godine iskustva, već izmišljali rupe na saksiji, pitanje je. Biće valjda bolje sledeći put.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od dragvorl » 30 Maj 2023, 21:50

Smorio me manuelac, pa se nasao jedan dizel 150ks, doduse nije bio karavan, ali sve sam napakovao bez problema, razlika po knjizi je 40l prtljaznika u korist karavana. Bili jedan pored drugog pa sam uslikao. Inace ono sto sam danas primetio je da ne tera u obrtaje ni do crvenog, a kamo li u crveno. Ni u sport modu ne ide dalje od 4300rpm. Menjac 7 brzina, mokro kvacilo, dobro je lupio pri jednom otpustanju gasa, 8000km na satu.
Prikačeni fajlovi
IMG_20230530_091817.jpg
IMG_20230530_214533.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
jovanvuk
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od jovanvuk » 01 Jun 2023, 19:28

Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4117
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od carov2 » 01 Jun 2023, 19:39

dragvorl je napisao:Smorio me manuelac, pa se nasao jedan dizel 150ks, doduse nije bio karavan, ali sve sam napakovao bez problema, razlika po knjizi je 40l prtljaznika u korist karavana. Bili jedan pored drugog pa sam uslikao. Inace ono sto sam danas primetio je da ne tera u obrtaje ni do crvenog, a kamo li u crveno. Ni u sport modu ne ide dalje od 4300rpm. Menjac 7 brzina, mokro kvacilo, dobro je lupio pri jednom otpustanju gasa, 8000km na satu.
Nisi imao/vozio dizele u skorije vreme? (kao službeni auto)

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od dragvorl » 01 Jun 2023, 20:01

Samo u prosloj firmi, pre 5 godina.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4117
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od carov2 » 01 Jun 2023, 20:05

Onda će biti zanimljivo za čitanje.
Osim ako ga brzo ne zameniš.

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od dragvorl » 01 Jun 2023, 20:13

Ceka se Golf 1.5 DSG da se registruje, dotle ovaj jer me stvarno ubi manuelac. Onako, Octavia mi se bas svidela, dobar auto, tih, udoban, lep enterijer. Ova ima virtuelni displej, keyless entry, potrosnja oko 1-1.5 litre manja u odnosu na 1.5tsi, snaga ista. U samom pocetku lepo povuce, za cas si na 100, ali brzo dodje do tih 4 i nesto k obrtaja i tu se izduva. Cuje se u kabini, nema sumnje koji je motor ispod haube. Gepek dosta vise pregrada ima od Leona, odaje dosta vise ozbiljnosti u enterijeru.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4117
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od carov2 » 03 Jun 2023, 12:29

dragvorl je napisao:Smorio me manuelac, pa se nasao jedan dizel 150ks, doduse nije bio karavan, ali sve sam napakovao bez problema, razlika po knjizi je 40l prtljaznika u korist karavana. Bili jedan pored drugog pa sam uslikao. Inace ono sto sam danas primetio je da ne tera u obrtaje ni do crvenog, a kamo li u crveno. Ni u sport modu ne ide dalje od 4300rpm. Menjac 7 brzina, mokro kvacilo, dobro je lupio pri jednom otpustanju gasa, 8000km na satu.
Ovo za obrtaje je i meni bilo interesantno.
Prethodni auto, Audi A5 DSG, takođe nije hteo mnogo preko 4200 o/m, imam na nekom snimku snimljeno ubrzanje.

Dok sada S7 TDI ide skoro do crvenog, tj. skoro do 5000 o/m, a na internetu sam baš gledao, kod A7 sa "istim" 3.0 dizelom, ne ide ni blizu tih obrtaja.
Slika
Slika

Sent from my LE2121 using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od dragvorl » 03 Jun 2023, 15:13

Usput, ukinuli su na boardu pracenje temp ulja, umesto toga su stavili temp tecnosti u motoru. Kakvi indijanci.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21042
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od nidza » 03 Jun 2023, 15:37

Ima samo na RS, ali verovatno može da se ukodira i na civilnoj. Meni se uopšte ne sviđa ni način kontrole virtualnog kokpita, ne znam kako se tu snalaziš? Previše kliktanja i gledanja u ekran umesto na put dok se namešta, resetuje parcijalna km i slično.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Post od dragvorl » 03 Jun 2023, 16:14

Pa da ,debilana, pre je bilo samo se zavrti tockic, savrseno, sad sam par puta slucajno resetovao km.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori