CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od trojanac » 16 Jun 2015, 09:14

Krajem prošlog meseca kratko smo vozili novi CR-V na Košutnjaku. Utisci su bili pozitivni te smo odlučili da se detaljnije upoznamo sa ovim modelom tokom celodnevne test vožnje. Kompanija Delta Automoto, generalni zastupnik Honda brenda za Srbiju i Crnu Goru, ustupila nam je na test CR-V 1.6 i-DTEC u Lifestyle opremi, opremljen Honda CONNECT audio i informacionim sistemom.

Tokom 2015. godine kompletna gama Hondinih automobila je obnovljena. Neki modeli su potpuno novi, dok su neki osveženi, kao što je slučaj sa modelom CR-V. Restilizacijom je unapređen dizajn, koji je sada nešto agresivniji, ali i moderniji, što govori da Honda pažljivo prati trendove, koji se ponekad i prebrzo menjaju. Najprimetnija promena je na prednjem delu vozila gde svetla za maglu sada oblikom prate glavnu svetlosnu grupu, koja je takođe izmenjena.

Slika

Blaže izmene prisutne su i na zadnjem delu vozila, koji je zadržao prepoznatljiv oblik, a glavna promena je hromirana lajsna ispod stakla koja se odlično uklapa sa većinom dostupnih boja za ovaj model.

Drugih značajnijih promena nema, ali nisu ni potrebne jer sa ovim „zatezanjem bora“ CR-V izgleda vrlo atraktivno i mami poglede gde god da se pojavi. Lifestyle paket opreme obuhvata i 18″ alumunijumske felne koje su takođe vrlo atraktivne, na koje se montiraju pneumatici dimenzije 225/60 R18, a u nižim paketima opreme su pneumatici dimenzija 225/65 R17.

Slika

U unutrašnjosti vozila odmah u oči upada multimedijalni sistem, sa velikim ekranom osetljivim na dodir. Test vozilo je uz Honda CONNECT sistem opremljeno i sa Garmin navigacionim uređajem, za koji smo se uverili da odlično radi u Beogradu i to sa govorom na srpskom jeziku.

Slika

Kako i sama slika pokazuje, neke ulice nose stare nazive, pa je moguće da mape nisu najnovijeg datuma, ali to ne treba da brine one koji se odluče da doplate za navigaciju, jer je osigurano besplatno ažuriranje najnovijih mapa u ovlašćenom servisu. Što se ostalih funkcija tiče, Honda Connect pokreće Android 4.0.4 tako da se koristi i prilagođava poput pametnih telefona, a osim odličnog audio uređaja, bluetooth konekcije sa telefonom, pristupa internetu i drugih opcija, na sistem je povezana i parking kamera koja se automatski aktivira ubacivanjem ručice menjača u rikverc.

Ostatak enterijera ne donosi neke posebne novitete osim već spomenutog multimedijalnog uređaja. Ono što smo primetili je da se CR-V ponovo pokreće na staromodan način, ubacivanjem ključa u bravu i okretanjem istog. Zašto se izgubio crveni taster za pokretanje motora ne znamo, ali verujemo da je to učinjeno sa dobrim razlogom. Vozač i suvozač sigurno neće imati problema da se udobno smeste u odlična sedišta, koja su u Lifestyle opremi presvučena kombinacijom kože i Alcantare.

Slika

Ni putnici na zadnjoj klupi neće imati zamerke, jer osim udobnih sedišta imaju sasvim dovoljno mesta za noge i glavu, a i po širini bez ikakvih problema mogu se smestiti tri odrasle osobe. Zadnja klupa se vrlo jednostavno preklapa, u potpunosti ili delimično, zavisno od potreba.

Obaranjem zadnjih sedišta, prtljažnik zapremine 589 litara raste do čitavih 1146 litara što je skoro pa duplo veća zapremina. Bitno je napomenuti da prtljažnik poseduje i duplo dno u kojem se nalazi privremeni rezervni točak, što pozdravljamo kao bolje rešenje od seta za reparaciju.

Slika

Iz ugla vozača nema se šta zameriti jer se lako pronalazi idealna pozicija sedenja, a i sve komande su na dohvat ruke. Nema nepotrebnih, zbunjujućih tastera, tako da se vozač lako snalazi čak i kad prvi put sedne u automobil. O kvalitetu materijala i završnoj obradi nema potrebe trošiti reči. Ukupan utisak o pitanju enterijera je vrlo dobar, mada se za cenu od 34.990 €, koliko košta testirani primerak, može očekivati i nešto luksuznija unutrašnjost, no svesni smo da je kod Honde na prvom mestu kvalitet, pouzdanost i trajnost. Za one koji traže najbolje, tu je Executive paket opreme, koji u verziji sa istim agregatom i menjačem košta 3.000 € više.

Kada se okrene ključ i pokrene moderni dizel agregat, po zvuku je teško proceniti da li je dizel ili benzinski agregat ispod haube. Za to je zaslužna pre svega odlična zvučna izolacija, ali i tih i miran rad ovog agregata. Tek sa otvorenim prozorima jasno je da se ipak radi o dizel verziji. Slična situacija se može desiti i u vožnji jer se ovaj agregat ne ponaša kao tipičan dizel, pa je potrebno malo i privikavanja, da bi se uvek vozio u optimalnom režimu. Kod modela sa manuelnim menjačem to znači nešto češće promene stepena, stoga verujemo da se CR-V sa ovim agregatom lagodnije vozi sa novim 9-stepenim automatskim menjačem, ali još nismo bili u prilici da ga isprobamo.

Slika

Iako maksimalni obrtni moment od 350Nm postiže već na 2000 obrtaja u minuti, a maksimalnu snagu od 160KS na 4000 o/min, na niskim obrtajima se oseća nedostatak snage. Ispod 1500 o/min pokazuje znake slabosti i na ravnom putu, a uzbrdo to već postaje problem. Promenom stepena prenosa na niže i ulaskom u optimalne obrtaje situacija se menja i agregat momentalno pokazuje da ima sasvim dovoljno snage i za zahtevnije zadatke. U prilog tome govori ubrzanje do 100 km/h od 9.8 sekundi i 202 km/h maksimalne brzine.

Imajući u vidu težinu neopterećenog vozila od 1700kg, sa test ekipom od tri člana, lako se dolazi do čitavih dve tone težine. Jasno je da i ovako savremen dizel agregat sa dvostepenim turbo punjačem ipak mora negde pokazati slabost kada se uzme u obzir težina vozila i mala zapremina agregata. Ovo je danak trendu smanjivanja zapremine agregata koji je prisutan već duže vreme u auto industriji, koji pored mnogih pozitivnih ima i poneki negativan efekat.

Slika

Jedan deo testa obavljen je i na Košutnjaku, gde smo bili u prilici da se bolje upoznamo sa voznim karakteristikama ovog modela. Ukupan utisak sva tri člana test ekipe je da se CR-V vozi odlično, vrlo slično putničkom automobilu. U optimalnom režimu rada agregata ni težina vozila se ne oseća, a ni pri kočenju ne pokazuje znakove nervoze. Uz sve aktivne sisteme bezbednosti i automatskim aktiviranjem pogona na sva 4 točka, kada je to potrebno, vozač se oseća sigurno i pri zahtevnijoj vožnji. Model pre restilizacije je 2013. godine ocenjen od strane NCAP sa svih 5 zvezdica na testu bezbednosti, što samo još jednom potvrđuje da su Hondina vozila među vodećima kada je bezbednost u pitanju.

Pre nego što izvedemo zaključak moramo se osvrnuti i na potrošnju, koja se po fabričkim specifikacijama, u gradskim uslovima, kreće oko 5.5 l/100km. Jasno je da se ovi rezultati postižu u idealnim uslovima, a gradska vožnja u Beogradu to svakako nije. Pritom, prilikom testiranja ne vodi se preterano računa o potrošnji, a i stotinak kilometara pređenih tokom testa nisu relevantan uzorak. Ipak, uz prosečnu brzinu od 25km/h, potrošnja od preko 9 l/100km nas je iznenadila.

Slika

Ono što moramo napomenuti da je prosečna potrošnja od trenutka kad je resetovana, do povratka u salon konstantno padala. Sigurno da bi potrošnja dodatno opala na dužem testu koji bi uključio i vožnju van grada, ali je i dalje nerealno očekivati 5 l/100km prosečne potrošnje u svim uslovima. Takođe napominjemo da je klima uređaj radio konstantno i da nismo koristili ECON mod, koji doprinosi štedljivijoj vožnji.

Celokupno gledano, Hondin SUV je sigurno među vodećima u klasi iako je čak i na našem tržištu konkurencija sve veća, a izbor za SUV godine u organizaciji poznatog američkog auto magazina Motor Trend, dokazuje da je aktuelni CR-V vrlo cenjen i u USA gde je ovaj segment vrlo zastupljen. Iako nam nije namera da ga poredimo sa prethodnom generacijom, član naše test ekipe poseduje prethodnu, treću generaciju (2007-2011) ovog modela pa je izneo svoje utiske. On smatra da je najveći napredak napravljen u dizajnerskom smislu i novim dizel agregatom, dok se na ostalim poljima napredak manje primećuje. Očigledno da je prethodnoj generaciji najveći nedostatak bio upravo dizajn koji su mnogi kritikovali, uz zastareli 2.2 dizel agregat i 5-stepeni automatski menjač, a sa novim i sada restilizovanim modelom je i to ispravljeno. Zato iskreno verujemo da ćemo CR-V sve češće viđati na putevima širom Srbije bez obzira na krizu koja i dalje vlada i ne posustaje.


- Više fotografija: http://blog.garaza.rs/garaza-test-honda ... eOEaq.dpuf
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3004
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od elMaestro » 08 Avg 2015, 09:39

Oko te godine i o

TT
Имам једно потпитање...

Superb III
Postovi: 514
Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
Lokacija: Makedonija

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Superb III » 21 Maj 2016, 12:08

Ja mislim da je najveci napredak CRV u ceni. Mogu da pricam za makedonske cene,prethodni model 2.0 benzinac na neke akcije je bio 22k eu.I kada nije bio na akcije cena mu je bila tu oko 23k. Ovaj dizel 1.6 danas u autosalon kod nas kosta 39k eu.(Ne znam koliko je u SRB al verovatno tu negde). Sta dalje da pricamo za 40k eu izbor je velik. Tacno poredim dizel i benzin al, honda su cene otisli u nebo ne samo kod CRV vec i kod ostale modele i uopste nisu konkurentni,tako da tesko da cete ih nesto previse gledati po ulice.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6151
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od grujicd » 21 Maj 2016, 12:15

I kod nas su takve cene, mada se i viđaju po ulicama. Ali računam više klasični benzinci, baš je prevelika doplata za taj dizel.

Korisnikov avatar
Risto
Pobednik Garaža - Classic lige
Postovi: 5818
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Risto » 21 Maj 2016, 13:25

CR-V benzinac nije previse skup, mislim da krece ispod 25k. Dizel Honda kosta kao Mercedes :D

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od trojanac » 21 Maj 2016, 13:32

Milion km ili 10 godina garancije na motor i menjač mora da košta.
Slažem se da su cene jake ali ne bi ja tek tako otišao kod konkurencije.

Tapatalk @ Desire 626
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21894
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Day Walker » 21 Maj 2016, 13:34

Za 40k dizel bi itekako otisao.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Floyd
Postovi: 19620
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Floyd » 21 Maj 2016, 13:35

To je ful opremljen dizel sa automatskim menjačem. Šta ima kod konkurencije za te pare?

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6151
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od grujicd » 21 Maj 2016, 13:44

Najskuplji CX-5 je 36.390 + 500 navigacija + 700 šiber, izgleda da ni nema panoramu kao CR-V.
Gledam Rav 4, ni nema 4x4 uz dizel motor. Tako da taj CR-V i ne košta punu, nego dizel, automatik, 4x4, ful oprema koštaju dosta, pa ispadne velika razlika u odnosu na verziju od 25k koja je već sama po sebi solidan auto.

Floyd
Postovi: 19620
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Floyd » 21 Maj 2016, 13:53

Drugar iz Ciriha je X-Trail 1.6 dizel sa ful opremom platio nešto preko 35k. Ne znam da li je to ista klasa ali sad sam se setio njega.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6151
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od grujicd » 21 Maj 2016, 14:02

X-Trail u full opremi kod nas košta 34k, ali mu je dizel samo 130ks. Ne znam da li u Švici ima jača verzija.
Kako god bilo, to je tu negde. Ako poredimo sa nemačkom trojkom za tu opremu verovatno treba bar 10k više. Veća razlika je što je top motor kod japanaca maltene bazni kod nemaca.

Superb III
Postovi: 514
Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
Lokacija: Makedonija

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Superb III » 21 Maj 2016, 14:06

40k eu je CRV bez automatik, bar kod nas.Ne secam se dal je ima sun roof ili ne. Posto sam pre 2-3 meseca bio po potrazi auta obilazio sam salone,usao u honda salon i kada sam video cenu CRV-a odma izasao.
Cene su u neverovatnom usponu (kod honde i nikako ne opravdavaju kvalitet) ako samo kazem da type-r honda civic sa 305hp i 2.0 turbo motor kosta 50k eu sto je non sens ako se uzme da oko 30k eu moze se kupiti ford focus rs sa 350hp 4x4 i jos da ti u dzeb ostane 20k eu. Ni taj milion km ne znaci puno jer gotovo niko nece to izvoziti a morace da 10 godine placa skupe servise. Cak sto vise kod nas u MKD i ne postoji taj garantni rok vec je 7 godina i 200k km tako nesto. Tako da honda je odlican brend ali uz ove cene ,neka hvala. Najeftiniji CRV benizin mislim da us popust nije bio ispod 27k eu.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14529
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Heinz » 21 Maj 2016, 16:01

Tom dizelu je mali servis na 10k km i garant košta 200€. Isplatiće se nikad.

TT

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8753
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od shandu90 » 21 Maj 2016, 17:01

Ali bas, jos kod nas delta dere sa cenama svega ko da su od zlata.

Sent from my LG-H440n

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26688
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Garaža test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Post od Xepoj87 » 21 Maj 2016, 18:08

Focus ST krece od 26k eura u Makedoniji, tako da RS nema trika da je 30k.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori