Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 30 Apr 2018, 10:59

Citroën oduvek pravi zanimljive automobile, uvek drugačije po dizajnu ali i tehničkim rešenjima. Zato je nemoguće ne primetiti novi Citroën C3 na našim ulicama. Atraktivan dizajn koji se zasniva na većim modelima kao magnet privlači poglede, a oni znatiželjniji prilaze i bliže kako bi se bolje upoznali sa ovim simpatičnim mališanom. Mi smo imali sreću da jedan vikend provedemo sa novim C3 i puni smo utisaka.

Novi C3 se dizajnerski u velikoj meri oslanja na C4 Cactus, koji je doneo pravo dizajnersko osveženje kada se pojavio. Bez obzira na starije modele, na kojima smo već videli aktuelni dizajnerski pravac Citroëna, C3 ipak ima svoj stil koji ga čini posebnim i po mnogo čemu izdvaja od konkurencije.

Slika

Karakterističan prednji kraj ističe se po zasebnim, visoko postavljenim dnevnim led svetlima. Prednji farovi uvučeni su u karoseriju, kao i svetla za maglu, što nije tipično rešenje. Pored toga što izgleda zanimljivo ima i funkciju da se far zaštiti, u slučaju slabijeg udarca stradaće samo oplata branika. Obzirom na izuzetno visoke cene farova na novim vozilima ovakvo rešenje smatramo vrlo dobrim.

Slika

Gledajući sa boka i otpozadi primetno je da preovlađuju mirne i blago zaobljene linije, a kako francuzi vole sve da začine, ovde su to učinili ovalnim dizajnom mnogih elemenata. Za malo atraktivnosti u stilu popularnih krosovera, zaslužne su crne plastične zaštite u vidu maske koja štiti donji deo vozila, od prednjeg branika preko točkova i pragova, pa sve do zadnjeg dela vozila. Sa strane su postavljeni „Airbumps“, odnosno plastični odbojnici koji štite vrata vozila od nepažljivih „komšija“ na parkinzima. Ovaj Citroënov patent viđen je prvo na modelu C4 Cactus, a kako je prihvaćen sa oduševljenjem, sada ga možemo videti i na drugim modelima. No treba napomenuti da Airbump sadrže samo skuplji paketi opreme, dok je u jeftinijim paketima moguća doplata.

Slika

Zadnji deo sa ovalnim svetlima nastavlja se u istom stilu i zaokružuje dobar utisak o vrlo zanimljivom i dopadljivom dizajnu aktuelne treće generacije ovog modela. U odnosu na prošlu generaciju, novi C3 je porastao za šest centimetara i stigao gotovo do dužine od 4 metra, što znači da je sada duži za 6 centimetara. Ujedno je niži za čitavih 7 centimetara, za koliko je produženo i međusovinsko rastojanje. Da li je to dovoljno da C3 bude više od malog gradskog automobila? Slike najbolje govore.

Slika

Mesta ima sasvim dovoljno, kako na prednjim sedištima, tako i pozadi. Čak se i korpulentnije osobe neće osećati skučeno, osim natprosečno visokih osoba kojima će najviše zatrebati mesta za noge i glavu na zadnjim sedištima. Najviše mesta ima na mestu suvozača jer je polica smeštena duboko u komandnu tablu tako da mesta za noge ima napretek.

Slika

Prtljažnik zapremine 300 litara je sasvim dovoljan za svakodnevne potrebe i osnovnu namenu ovog automobila. Sa oborenim sedištima zapremina raste na preko 900 litra tako da simpatični mališan može poslužiti i za prevoz veće količine stvari.

Slika

I vozač neće imati problema, a nakon što se smesti u zaista udobna sedišta potrebno mu je malo vremena da pronađe komande klima uređaja, radija i navigacije. Nikakav problem, sve se nalazi u okviru multimedijalnog sistema Citroën Connect kojim se rukuje preko ekrana osetljivog na dodir, veličine 7 inča. U okviru ovog sistema nalaze se razne opcije, ali i kontrola klima uređaja, što iz ugla bezbednosti i nije baš najbolje rešenje jer samo da bi se promenila temperatura neophodno je skrenuti pogled sa puta. Komande na upravljaču olakšavaju upravljanje audio uređajem i telefoniranje, ali je za tempomat potrebno malo prakse.

Slika

Povezivanje sa telefonom, kao i prikaz svih podataka, imenik, lista poziva i poruke, radi odlično. Sve je dostupno u trenutku i vrlo jasno i pregledno. Uverili smo se da i navigacija radi odlično jer smo bez problema pronašli jednu slepu ulicu u naselju van Beograda, koju druge navigacije pa čak i Google maps teško nalaze.

Slika

I u enterijeru ovaj automobil ima poseban stil i drugačiji je od većine konkurentskih modela. Iako se danas mnogi proizvođači trude da osmisle nešto originalno i da pruže kupcu mogućnost personalizacije, Citroën to pruža sa stilom. Da li je C3 malo više naklonjen ženskoj populaciji ili je to samo lični utisak, procenite sami, ali mora se priznati da ceo enterijer izgleda sjajno.

Slika

Materijali u enterijeru, sa puno elegantnih detalja iako nisu skupoceni, ostavljaju vrlo prijatan utisak. Završna obrada je odlična, ali zameramo ne baš maštovitu policu na centralnoj konzoli, koja uzgred nije ni praktična jer stvari lako skliznu prilikom kočenja.

Slika

Na test smo dobili C3 sa Puretech trocilindarskim benzinskim motorom, zapremine 1.199 cm3 sa 82KS i 118 Nm. Na papiru slabih performansi, ali u vožnji prijatno iznenađuje. Iako ubrzanje do stotke od 15 sekundi nije baš za hvalu, subjektivan osećaj u vožnji je drugačiji. Maksimalnih 173 km/h sasvim sigurno nije brzina za ugodnu vožnju, ali do dozvoljenih ograničenja na našim autoputevima C3 se ponaša odlično, a nivo buke je relativno nizak. Za svoju prvenstvenu namenu, a to je gradska vožnja, ovaj motor će zadovoljiti potrebe većine vozača. Onima koji žele više Citroën nudi isti motor ali sa turbo punjačem i 110KS. Razlika u potrošnji je minimalna, ali u vožnji je svakako velika. Imajući u vidu da su PSA Puretech turbo motori već treću godinu zaredom nagrađeni kao najbolji malolitražni turbo benzinci treba razmisliti i o ovoj verziji motora, iako je razlika u ceni 1500 €. Za ljubitelje dizela tu je 1.6 BlueHDi u dve verzije (75 i 100KS), inače pobednik izbora za EKO automobil godine.

Slika

Zvuk karakterističan za trocilindraše prisutan je i ovde ali je izražen samo kad se jače pritisne papučica gasa. Menjač je manuelni, 5-stepeni i dobro je usklađen sa motorom pa je tako i potrošenih 7 litara na 100 km, u pretežno gradskim uslovima, sasvim zadovoljavajući rezultat.

Slika

No i pored dopadljivog dizajna i odličnih motora, C3 svoj najveći adut otkriva tek kada sednete da ga vozite. Udobnost koju pruža je gotovo nestvarna za automobil B segmenta. Još jednom su Citroënovi inženjeri dokazali da udobnost nije rezervisana samo za velike i skupe limuzine i na tome im odajemo priznanje.

Slika

Sa trenutnom cenom od 12.490 € za ovaj konkretan primerak koji smo imali na testu, odnosno 9.890 € za osnovni paket opreme sa istim motorom, Citroën se pozicionirao u zlatnoj sredini. Ako pogledamo spisak opreme za testirani primerak (Shine paket opreme) malo je toga što bi se moglo dodati, te se za ovaj novac dobija jedan kompletan automobil B segmenta, u svakom smislu.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Igor Jankovski

http://blog.garaza.rs/garaza-test-citro ... -puretech/
Posetite Garaža blog !

lami
Postovi: 998
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od lami » 30 Apr 2018, 16:46

Mislim da sam ovaj vozio, el daju popust ako kazes Garaža ili isteruju iz salona

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 30 Apr 2018, 20:53

Prodavci verovatno ne znaju ništa, ali ako si kupac mogu da te uputim na pravu adresu.

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk

Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
ikac2000
Postovi: 4259
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50
Garaža: C-Max 2018 1.0 125
Lokacija: Van Srbije

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od ikac2000 » 30 Apr 2018, 21:04

Takav isti drug platio u Danskoj 26k EUR.

Uzeo ga je jer je najpristupacniji.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk


lami
Postovi: 998
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od lami » 30 Apr 2018, 21:53

@trojanac
Ajde molim te i ako ga uzmem, mozemo da se dogovorimo za test voznju Ne znam, deluje mi neki prodavci da se ponasaju kao da im svaki dan dolaze pravi kupci i da prodaju ne znam koliko vozila. Inace, u Skodi sam naisao na mnogo vecu predusretljivost, kako na sajmu, tako i u kasnijim kontaktima. Kad sam prisao na sajmu citroenovom standu, prodavac kaze imate sajamske cene koje su snizene 1000 evra, nema mesta za neki dogovor.
@ikac
Dobro, ali oni pretpostavljam imaju nekih dodatnih taksi. Takodje u zapadnim zemljama dosta opreme kao sto je auto.atsko kocenje spada u standard kod najviseg paketa, dok je ovde kod nas samo opcija

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока



Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 30 Apr 2018, 22:05

Imaš PP.
Posetite Garaža blog !

nick79
Postovi: 223
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od nick79 » 30 Apr 2018, 22:26

U zemljama skandinavije su izuztno visoke takse. Pre par godina sam imao klijenta iz Danske. Uzeo je bio Chevrolet Cruz I platio 26k. Uporedjivali smo tada, ovde je isti takav kostao 16k.

Inace na Ulica a Copenhagena moze se videti pored elektricnih I dosta fiata 500l, Kia ceеitd.


Sent from my iPad using Tapatalk

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 01 Maj 2018, 07:32

Takav im je standard pa su i te cene normalne za njih. Ali pitanje je i da li su paketi opreme identični tamo i ovde ili se samo isto zovu.

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk

Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8753
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od shandu90 » 01 Maj 2018, 09:21

Mnogo ih klepaju na poreze, rat, gat i ostale gluposti. Kao sto i nas izuvaju za gorivo.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


nick79
Postovi: 223
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od nick79 » 01 Maj 2018, 09:58

trojanac je napisao:Takav im je standard pa su i te cene normalne za njih. Ali pitanje je i da li su paketi opreme identični tamo i ovde ili se samo isto zovu.

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Potpuno isti trim opreme, upoređivali smo stavku po stavku :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 02 Maj 2018, 07:38

To mi je prosto neverovatno. Ne mislim da ne verujem tebi nego da ne dobijaju ništa više, a tolika razlika u ceni. Ako je samo do države onda je dranje samo takvo. NO tamo je to valjda normalno.
Posetite Garaža blog !

lami
Postovi: 998
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od lami » 07 Maj 2018, 12:29

Ja bih hteo da se da zahvalim trojketu na trudu, nazalost nista od svega, sa moje strane veoma malo je bilo potrebno jos da izadju u susret, ali eto, takva je politika firme. Ocigledno da im je za brend losije da daju bilo kakve popuste, to mi je sasvim OK.
Hvala Željko još jednom.
Pozdrav

Послато са SM-N920I уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

Post od trojanac » 07 Maj 2018, 12:51

Nema na čemu. Meni je žao što nećemo imati jedan C3 na forumu, ali šta je tu je.
Posetite Garaža blog !

Odgovori