Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od trojanac » 10 Sep 2018, 16:06

Kada se spomene Suzuki najčešće su prva asocijacija Vitara ili SX-4, dva značajna modela koja su poslednjih godina i najprodavanija na našem tržištu. No mnogi će se rado setiti i Swifta, naročito oni koji su imali priliku da poseduju ovaj model. U svom poslednjem izdanju Swift donosi mnoge novine i poboljšanja i uspešno nastavlja tradiciju započetu pre više od 20 godina.

Suzukijev takmac u B segmentu još od prve generacije izborio se za svoje mesto među konkurencijom i zasluženo postao jedan od omiljenih Suzukijevih modela. Jednostavna koncepcija, laka karoserija sa malim ali dovoljno snažnim i nadasve pouzdanim motorima, bila je pun pogodak. Vremenom su dolazile nove generacije ali se osnovna filozofija nije puno menjala. Tako je i sa aktuelnim Swiftom koji je predstavljen početkom prošle godine, a u ponudi je i na našem tržištu.

Slika

Poslednja generacija Swifta vizuelno ne donosi veliku promenu u odnosu na prethodnu, ali u svemu ostalom napravljen je značajan napredak. Počnimo od toga da je smršao čak 120kg u odnosu na prethodnu verziju kojoj je jedna od glavnih zamerki bio prtljažnik malih dimenzija. Iako je novi Swift čak 10mm kraći, ali i 40mm širi, drugačija konstrukcija je omogućila da Swift dobije osetno veći prtljažnik koji sada ima zapreminu od 265 litara što je za 50l više nego ranije, ali ipak i dalje za nijansu manje od većine konkurenata. Pritom je i međuosovinsko rastojanje poraslo za 20mm što se svakako oseti u kabini, posebno iz pozicije suvozača koji ima osetno više prostora nego što se očekuje od predstavnika B segmenta. Sveukupno, Swift nudi više prostora nego što izgleda kada ga gledate spolja.

Slika

Slika

Enterijer ne izgleda spektakularno, ali dovoljno moderno da se ne postidi u poređenju sa konkurentima. Iako je dizajn komandne table jednostavan, nekoliko dvobojnih segmenata razbija monotoniju. Multimedijalni uređaj koji smo već sreli u Vitari, dobro se uklopio, a sam uređaj je vrlo lak za upotrebu i sve bitne funkcije su lako dostupne. Komande klima uređaja su izdvojene što pozdravljamo, ali bi tasteri manuelne klime mogli biti malo modernije dizajnirani kao što je slučaj sa komandama automatskog klima uređaja koji dolazi u skupljim paketima. Tu je i upravljač presvučen kožom koji odlično leži u rukama kao i pregledna instrument tabla.

Slika

Ocenjujemo da Swift ima prijatan ambijent čemu doprinosi izgled enterijera, ali i upotrebljeni materijali kao i vrlo dobra završna obrada. Sedišta su odlična, udobna i pružaju dovoljno komfora čak i za krupnije osobe. Pritom već od srednjeg paketa opreme – Premium, tu su između ostalog i već spomenuti multimedijalni uređaj sa LCD ekranom dijagonale 4.2″, kamera za vožnju unazad, zatim zatamnjena zadnja stakla, grejanje prednjih sedišta, kao i otvori za ventilaciju zadnjeg dela kabine. Priznajemo da se kod konkurencije ovako nešto dobija tek u višim paketima opreme ili uz znatnu doplatu. Napominjemo da je Swift već od najnižeg paketa odlično opremljen kada je bezbednost u pitanju i ima čak 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP i mnoge druge aktivne i pasivne sisteme bezbednosti. Bravo za Suzuki.

Slika

Osim toga, novi Swift je izuzetno tih pa je samim tim vožnja u njemu vrlo prijatna. Zvučna izolacija je vrlo dobra, tako da nema buke ni pri većim brzinama na autoputu. Motor se oglasi samo na visokim obrtajima, a tada prijatno zareži. Svakako da ovaj DUALJET od 90 konjskih snaga nema sportske ambicije, ali sa težinom manjom od 900 kilograma performanse su više nego korektne. Ispod 12 sekundi do stotke i 180km/h maksimalne brzine sasvim je dovoljno za jednog gradskog mališana čak i za duže putovanje. Ukoliko nije opterećen, što je najčešće i slučaj, ostavlja subjektivni utisak da raspolaže i sa više od 90 konjskih snaga. No za ovakav automobil je svakako najbitniji podatak potrošnja. Na tom polju novi Swift zaista obara sa nogu. Po preuzimanju automobila informacija o dugoročnoj prosečnoj potrošnji od 5.5 litara delovala je nestvarno. No i tokom testa se pokazalo da je u pitanju zaista mali potrošač.

Slika

Tajna je u DUALJET tehnologiji, odnosno dve brizgaljke po cilindru. Na nižim obrtajima radi samo jedna brizgaljka, dok se druga uključuje kada se kazaljka obrtomera popne preko 2400 obrtaja. Ovakav režim značajno utiče na potrošnju, posebno u gradskoj vožnji, a pritom nema negativnih efekata po pitanju performansi. Odlično ukombinovan sa menjačem, motor je elastičan i može se bezbrižno voziti i u zoni između 1500 i 2000 obrtaja, a rado se odaziva na pritisak pedale gasa. Kao i svaki benzinac maksimum pruža na visokih 6000 obrtaja, kada jasno stavlja do znanja da motor ima dovoljno snage čak i za zahtevnije zadatke. Za one koji ipak očekuju i žele više u ponudi je 1.0 Boosterjet, malolitražni benzinac sa turbinom, koji raspolaže sa 111KS i uz pomoć turbo punjača znatno lakše ispunjava sve zahteve vozača.

Slika

Test automobil je posedovao petostepeni manuelni menjač koji je i najčešći izbor, ali u ponudi se nalaze i CVT kao i 6-stepeni automatski menjač. U kombinaciji sa ovim motorom Swift se može kupiti i sa pogonom na svim točkovima u hibridnoj verziji SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) što je zanimljiva opcija i retkost na našem tržištu, pogotovo u ovom segmentu.

Odlične vozne karakteristike krasile su Swift i u prethodnim generacijama, te je tako i sada. Upravljač je vrlo precizan i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima, ali i kroz grad gde se ističe njegova okretnost. Ogibljenje je podešeno optimalno, ni previše tvrdo da ne ugrozi udobnost, a ni previše mekano da se izgubi osećaj upravljivosti. Na neravninama zna biti malo bučan što je danak kratkom međuosovinskom rastojanju.

Slika

Imajući u vidu sve što smo zapazili tokom testa, kao i činjenicu da se proizvodi u Japanu što nepovoljno utiče na cenu, prijatno smo iznenađeni pogledom na aktuelni cenovnik. Početna cena kreće tik iznad magičnih 10.000 evra, što je realno minimalna cena za jedan savremen i solidno opremljen automobil B segmenta. Testirani primerak košta 11.390 € što nije prevelika cena za sve što nudi. Dakle, vrlo ekonomičan motor zadovoljavajućih performansi, uz dosta opreme, dopadljiv dizajn i sa primamljivom cenom, dovoljno su dobre preporuke da posetite neki Suzukijev salon i pogledate Swift.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-suzu ... t-premium/
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Spa-Francorchamps
Pobednik Garaža - Classic lige
Postovi: 577
Pridružio se: 03 Feb 2018, 12:02
Garaža: Hyundai i20 1.2 GL Premium

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od Spa-Francorchamps » 23 Feb 2019, 11:21

Vidim da se kod nas prodaje u najvišem paketu opreme samo sa SHVS. Koliko zaista ima koristi od tog dodatka? Smanjuje potrošnju benzina? Koje su dobre, a koje loše strane?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od McGruja » 23 Feb 2019, 13:02

Smanjuje, slično hibridima
Najveći efekat ima u gradskoj vožnji

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od zuzazu » 26 Dec 2019, 02:34

Potrosnja je u gradskoj voznji oko 0,9 lit niza kod SHVS modela nego kod onog bez, dok na otvorenom prakticno da nema razlike. Podaci su za 4WD DualJet (kojeg je nemoguce dobiti) i 1,0 BusterJet.

Iz licnog saznanja, vrlo je interesantno da im prodaja SHVS ne ide nikako. Mozda zbog toga sto se ljudi pitaju da li razlika u ustedi moze sutra da opravda zamenu litijum jonske baterije (koja se, budi receno, nalazi ispod sedista vozaca) na automobilu koji je vec veliki stedisa bilo u varijanti 1,0 ili 1,2.
170DE4E0-D670-451A-B2E3-CF1EBF2E7C7B.jpeg
D6EB979F-4DA9-4364-9D48-B2D7F8AFE693.jpeg
D6EB979F-4DA9-4364-9D48-B2D7F8AFE693.jpeg (139.35 KiB) Pogledano 32197 puta
5944D071-A7F1-4AAC-BF6E-ED5F828CF7FD.jpeg
5944D071-A7F1-4AAC-BF6E-ED5F828CF7FD.jpeg (55.13 KiB) Pogledano 32197 puta
Kako radi SHVS:


Korisnikov avatar
paliic
Postovi: 58
Pridružio se: 20 Okt 2016, 09:33

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od paliic » 25 Jan 2020, 19:16

Garancija na shvs sistem i bateriju je 10 godina.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od zuzazu » 23 Avg 2020, 20:12

6B6E0B0F-E055-4CAD-BD6F-31732DC6F1A0.jpeg
1A855EE1-4632-4615-BF3E-74C9D01E8EB1.jpeg

milanns
Postovi: 375
Pridružio se: 12 Okt 2012, 18:25

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od milanns » 24 Avg 2020, 01:17

Za taj "laki" hibrid (ili kako vec) ne vidim potrebu/smisao, posebno u kombinaciji s ovim cenama...Nisam siguran ko će kupovati suzuki. Moguće da mi je loša procena, ko zna...Da su unapredili enterijer, ogibljenje,ili cak neke trivijalne stvari poput zatvaranja gepeka, pa da kažeš...

Sent from my HRY-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11390
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od starac vujadin » 24 Avg 2020, 10:54

Ne znam da li se slabo prodaje shvs, ali sam već dvojici objašnjavao o čemu radi i svi imaju neko magloviti osećaj da je to nešto "na pola puta" i da ne vide svrhu toga. Mislim da je u pitanju slab marketing koji nije dopreo do korisnika. Meni se lično sviđa kako radi i u kojim prilikama postoji korist od tog sistema.

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 618
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od motorista » 24 Avg 2020, 11:08

milanns je napisao:
24 Avg 2020, 01:17
neke trivijalne stvari poput zatvaranja gepeka
U čemu je problem sa time?

------ ------

Auto je hitriji i na ubrzanjima (kada je benzincu najpotrebnije) mu hibridni sistem smanjuje skok potrošnje, a gotovo da nije komplikovaniji od sistema start-stop i vozilo se koristi se kao normalno. Meni je to genijalno. Slično rešenje koriste »Mazde« ali i »T.50«.

Realistično, od prvog »Prajusa« potpuni hibridi nisu dobili nova rešenja – gotovo sav napredak se svodi na razradu i nove materijale. Ipak, hibridi su realistično održiviji od elektroauta ali ne sviđaju se svima te njihove specifičnosti (recimo CVT i znatno veća težina) i tu ima prostora baš za ovakve konstrukcije.

Malo sam subjektivniji nego inače jer volim male zvrkove a i ovakav hibrid mi deluje prihvatljivo. Pre godinu dana kada sam kupovao auto gledao sam polovne »Sviftove« prethodne generacije (obične) i - na stranu što nidam naleteo na stanje kakvo sam zamislio - sve mi je leglo izuzev rada serva volana.

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od zuzazu » 08 Jan 2021, 19:26

BusterJet vise nije u ponudi. Konacno su se otreznili i rade samo mild hybrid atmo Dualjet 1,2 lit. Povecana je snaga elektromotora na 8 ks.
14F326B8-A774-4065-887F-F4B6EB1A4FE8.jpeg

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od ikac2000 » 08 Jan 2021, 19:49

Swift super izgleda uzivo, bolje nego na slikama, vidjam ih tu i tamo. Definitivno nije mainstream auto :-)

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od zuzazu » 08 Jan 2021, 23:04

Nasi su dobili bitone u ovoj kombinaciji (boje nisu verne, mnogo su bolje uzivo):
8F4C040E-0EBD-4265-A52C-3E360021E44E.jpeg
8F4C040E-0EBD-4265-A52C-3E360021E44E.jpeg (157.58 KiB) Pogledano 21618 puta
9DF0B6DB-953D-47FF-B9DC-D4A501C6DAA9.jpeg
21967782-F012-480B-9E0E-0FCC9DEB5364.jpeg
2250E241-07EF-43DF-AD72-6C83636E2758.jpeg
Vozio sam novi sa jacim elektromotorom. Bitno je razlicit u voznji od starog modela.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Suzuki Swift 1.2 DUALJET Premium

Post od nidza » 08 Jan 2021, 23:22

Zanimljiva felna. :D

Odgovori