Mazda CX-3 G121 Revolution

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 24674
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Mazda CX-3 G121 Revolution

Post od trojanac » 05 Mar 2019, 11:53

Iako je već više od 3 godine na tržištu najmanji Mazdin krosover je i dalje među najatraktivnijima u svom segmentu. Šta su još prednosti, a šta mane ovog modela otkrili smo tokom višednevnog testa. Zahvaljujući ovlašćenom uvozniku i distributeru Mazde, kompaniji Dipem, na test nam je stigla restilizovana Mazda CX-3 u Revolution paketu opreme, sa slabijom verzijom dvolitarskog benzinca od 121KS.

Dizajnerski veoma uspeo model, što i nije čudno jer je Mazda sa poslednjom generacijom svojih modela napravila veliki iskorak u odnosu na konkurenciju. CX-3 svakako spada među najlepše modele u klasi, a soul red boja mu izvanredno pristaje.

Od samog početka testa otkrivamo sjajan SKYACTIVE-G agregat ispod haube, koji uz maksimalnih 206Nm obrtnog momenta dostupnih već na 2800 obrtaja pruža natprosečne performanse. Lako stiže do stotke, za samo 9 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 km/h što je više od očekivanog za 121KS u 1300 kg teškom automobilu. U kombinaciji sa dobro odmerenim prenosnim odnosima 6-stepenog manuelnog menjača ni potrošnja nije neprijatno iznenađenje. Tokom testa u pretežno gradskim uslovima potrošnja se kretala oko 8 litara na pređenih 100km. Odličan rezultat za jednog benzinca, mora se priznati.

Slika

Snažnija verzija od 150KS ne donosi značajno bolje performanse, ali je potrošnja svakako veća. U ponudi je i dizel sa 115KS koji troši najmanje ali je po performansama najslabiji. Stoga je upravo testirana verzija od 121KS najoptimalniji izbor, a pritom je i cenovno najpovoljnija. No nudi se samo u kombinaciji sa prednjim pogonom dok se AWD verzija može kombinovati sa druga dva motora.

Slika

Iako pripada takozvanom krosover segmentu i povišen je od tla 155mm u vožnji se to gotovo uopšte ne oseća. Izuzetno precizan upravljač i dobro ležanje pružaju sigurnost i stabilnost čak i pri oštrijoj vožnji. Možda pneumatici dimenzija 215/50 R18 deluju preveliko za automobil ovih dimenzija, ali osim što odlično izgledaju, dodatno pojačavaju stabilnost. Sa druge strane utiču na udobnost, ali ne u prevelikoj meri. Više nam je zasmetala nešto veća buka točkova pri prelasku preko neravnina. Najveću zamerku dajemo na lošu preglednost. U višim paketima opreme CX-3 je opremljen i sa i-ACTIVSENSE paketom sigurnosnih sistema koji znatno utiču na bezbednost, ali i olakšavaju vožnju i parkiranje.

Slika

Po dimenzijama veća od modela sa oznakom 2 na čijoj je platformi, Mazda CX-3 donosi i više prostora u odnosu na „dvojku“. No ipak je prvi utisak da nedostaje još koji centimetar, prvenstveno putnicima na zadnjim sedištima. Napred će se udobno smestiti čak i krupnije osobe, ali ukoliko iza sednu odrasle osobe biće potrebno malo pomeranja prednjih sedišta da bi svi imali dovoljno prostora. No ni konkurencija ne nudi puno više prostora u unutrašnjosti, ali nas je CX-3 pomalo razočarao zbog zapremine prtljažnika od samo 350 litara što je ispod proseka za segment kojem pripada.

Slika Slika

Zamerku nalazimo kod postavljanja dečijih auto sedišta. Naime, ukoliko se koristi isofix sistem za pričvršćivanje sedišta otežano se pristupa ankeru sakrivenom u sedištu. Nema predviđenih otvora, a kada su u pitanju kožna sedišta kao u našem test vozilu, situacija se dodatno komplikuje jer treba biti posebno oprezan da ne bi došlo do oštećenja. Enterijer u ovom paketu opreme izgleda zaista sjajno. Sedišta, osim što su presvučena kožom, ergonomski su oblikovana i udobna.

Slika

Ni ostali delovi enterijera ne zaostaju po izgledu i kvalitetu materijala, a i kvalitet izrade je na veoma visokom nivou. Restilizovani model nije doneo velike promene u spoljnem izgledu, ali je zato unutrašnjost primetno promenjena, na bolje. Mazdin stil je jednostavan i jasan, bez previše detalja. Imamo utisak da je funkcionalnost na prvom mestu i to nam se dopada. Instrument tabla sa velikim obrtomerom u sredini i digitalnim brzinomerom jednostavna je i pregledna. Tu su i druge bitne informacije za vozača, a CX-3 poseduje i HUD u Revolution paketu.

Slika

Ekran veličine 7 inča postavljen visoko na sredini kontrolne table dobro je pozicioniran tako da vozač u svakom trenutku ima dobar pregled informacija koje se prikazuju. Restilizacija nažalost nije obuhvatila i ovaj ekran čiji bi okvir mogao biti tanji, a samim tim i ekran nešto veći.

Iz bezbednosnih razloga, upravljanje multimedijalnim sistemom dodirom po ekranu je moguće samo ukoliko se vozilo ne kreće. Tokom vožnje odabir funkcija MZD Connect sistema se vrši pomoću HMI komandera smeštenog između vozača i suvozača što je svakako i praktičnije samo je potrebno kraće privikavanje. Primetili smo da nema opcije Android auto, odnosno Car Play što postoji kao opcija uz doplatu od 210 evra. No svakako tu su sve osnovne funkcije koje jedan multimedijalni sistem treba da sadrži tako da većini vozača dodatne opcije i nisu neophodne.

Slika

Po važećem cenovniku, za CX-3 sa ovim motorom, ali u osnovnom, Emotion paketu opreme, potrebno je izdvojiti pristojnih 16.690 evra. Za taj novac dobijate atraktivan krosover, sa odličnim motorom i vrlo dobrim voznim karakteristikama. Nažalost, spisak opreme je prilično skroman. Za nešto opremljeniji automobil, koji ispunjava sva očekivanja današnjice treba dodati još 1800 evra koliko je skuplji Challenge paket, koji po nama predstavlja best buy.

Sumirajući utiske složili smo se da je CX-3 automobil pre svega okrenut vozaču i ispuniće sva očekivanja po pitanju performansi, potrošnje i voznih karakteristika. Uz pravi odabir boje i paketa opreme, na izgledu mu mogu pozavideti i znatno skuplji, konkurentni modeli. Obzirom da ni cenom ne odskače znatno od konkurencije svakako ga treba imati u vidu ukoliko se traži model iz segmenta kom pripada.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-mazd ... evolution/
Posetite Garaža blog !

Odgovori