Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD TEKNA

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29978
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD TEKNA

Post od trojanac » 03 Apr 2019, 16:52

Zimu koja je za nama pamtićemo po dosta snega koji je padao u više navrata. No sasvim sigurno dugo ćemo pamtiti i testirani Nissan X-Trail koji se u pravim zimskim uslovima pokazao u punom sjaju.

U poslednjih nekoliko godina doživeli smo najezdu raznih SUV modela, manje onih pravih, a više onih koji samo izgledaju tako. Iako su krosoveri preuzeli primat, srećom i dalje se traži pravi SUV. Nissan je pre više od 18 godina odlučio da tržištu ponudi novi model, na platformi Primere, koji bi imao karakteristike višenamenskog vozila. Rođen je X-Trail.

Slika

Do danas prodat u više miliona primeraka, na svim kontinentima, ovaj Nissanov model važi za jednog od najboljih predstavnika segmenta kom pripada.

Baš kada je trebalo na test nam je stigao aktuelni Nissan X-Trail u prelepoj plavoj metalik boji. U pitanju je restilizovano izdanje treće generacije ovog modela. Ispod haube se nalazi dvolitarski dizel sa 177KS i 380Nm dostupnih već na 2000 obrtaja, a sve to upareno sa XTRONIC CVT menjačem. 4WD pogon se podrazumeva.

Slika

Iako definitivno treba staviti na prvo mesto upotrebljivost X-Traila, kupci često više cene luksuz i opremljenost. Zato nas i ne čudi što smo dobili test vozilo u najvišem paketu opreme, Tekna. Najupečatljiviji deo opreme su svakako panoramski krov, kao i sedišta presvučena prirodnom kožom i ceo enterijer u bež boji. Podešavanje sedišta je električno, a osim prednjih grejanje imaju i zadnja sedišta. Iako je danas vrlo moderno ambijentalno osvetljenje, u enterijeru X-Traila ga nema, ali nam ni ne nedostaje. No primećujemo nešto slabije osvetljenje prednjeg dela kabine zbog malih lampica, što nije slučaj na zadnjim sedištima.

Po pitanju ostale opreme napominjemo da je i u osnovnom paketu X-Trail odlično opremljen i da poseduje mnoge bezbednosne sisteme kao i Nissanov sistem kontrole šasije što je jako bitno. No u najvišem paketu pored „šminke“ tu je čak 10 parking senzora, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu, zatim sistem za održavanje pažnje vozača, kao i inteligentni sistem za parkiranje.

Slika Slika

O komforu u kabini izlišno je govoriti, dovoljno je pogledati fotografije. Sa dužinom od gotovo 4.7 metara X-Trail poseduje međuosovinsko rastojanje od čitavih 2.7 metara, po čemu je bolji od većine konkurenata. Uz širinu od 1.8 metara smeštaj petoro odraslih za X-Trail predstavlja lagani zalogaj. Bez većih problema će stati još dve osobe u verziji sa 7 sedišta koja je takođe u ponudi.

Sve stvari koje se nađu u kabini lako je smestiti jer ima zaista puno mesta predviđenih za odlaganje. Prostor ispod naslona za ruke između sedišta dovoljno je velik za smeštanje čak i manje torbe što vrlo pozitivno ocenjujemo. U prtljažnik zapremine 565 litara lako je smestiti sve što ste naumili, a pritom se i zadnja klupa pomera ukoliko je potrebno.

Slika

No vratimo se na vozačku poziciju jer nas to mesto najviše zanima. Bez puno muke pronalazi se idealan položaj za vožnju. Uz lumbalnu podršku vozačevog sedišta čak ni duže putovanje ne umara vozača. Instrument tabla je jednostavna i vrlo pregledna, a između obrtomera i brzinomera nalazi se ekran u boji na kojem se prikazuju različite informacije.

Na centralnom grebenu se nalazi sedmoinčni ekran koji prikazuje sadržaj Nissan Connect multimedijalnog uređaja. Levo i desno od ekrana rimećujemo pomalo robustne tastere za svaku funkciju multimedijalnog uređaja što je svakako bolje rešenje od traženja kroz meni. U današnje vreme kada smo navikli na lagani dodir prstima da bi odabrali određenu opciju, čvrsti, gumirani tasteri deluju pomalo neobično. Ipak treba imati u vidu da je kod ovog tipa vozila pouzdanost i dugotrajnost na prvom mestu.Ispod ekrana multimedije smeštene su komande automatskog klima uređaja, a tu su i lako dostupni konektori za USB i AUX, kao i 12V utičnica.

Slika

Najveću zamerku upućujemo prekidačima za prozore i otključavanje vrata koji se nalaze na vozačkim vratima postavljeni ispod rukohvata te su malo nepristupačni i pritom neosvetljeni noću.

Već spomenuti 2.0 dCi nudi se sa 4WD pogonom u kombinaciji i sa automatskim XTRONIC CVT i sa manuelnim menjačem koji pruža neznatno bolje performanse. Prilično uglađen i tih, ali veoma snažan motor sa svojih 177KS ima u svakom momentu dovoljno snage na raspolaganju. Na nižim obrtajima CVT menjač reaguje nešto sporije što mu je i jedina mana no uvek ostaje opcija prebacivanja u manuelni mod ukoliko za tim postoji potreba.

Slika

U vožnji X-Trail deluje vrlo ubedljivo, pogotovo na otvorenom putu. Na brzinama malo iznad dozvoljenih na našem autoputu vožnja je udobna, a automobil se ponaša izuzetno stabilno. U gradskoj vožnji svakako treba biti svestan pre svega njegovih dimenzija, ponajviše zbog parkiranja. No najveći deo sedmodnevnog testa proveli smo upravo u gradu i nismo poželeli da je za broj manji. Za malo ozbiljniji test voznih karakteristika odabrali smo Avalu, ali baš tih dana je napadalo puno snega. Tako da smo pre svega bili maksimalno oprezni, ali nam je X-Trail jasno dao do znanja da za njega prepreke gotovo da ne postoje. Prošli smo gde god smo poželeli, neočišćenim i neutabanim stazama, a na klizavom asfaltnom putu bezbednosni sistemi su bez greške otklanjali opasnost.

Slika

Na našem tržištu Nissan X-Trail se nudi sa tri motora, po jedan benzinac i dizel zapremine 1.6 litara, kao i dvolitarski dizel koji smo imali na testu. Iako slabiji dizel od 130KS, kao i benzinac sa 120KS pružaju sasvim zadovoljavajuće perfomanse za više od dve tone teško vozilo, ipak je 2.0 dCi najbolji izbor. Treba uzeti u obzir da se u kombinaciji sa benzinskim motorom ne može dobiti 4WD pogon, dok kod slabijeg dizela dolazi samo uz manuelni menjač. Ukoliko od ovog vozila očekujete da pruži svoj maksimum onda je 4WD pogon svakako obavezan, preporučljivo uz automatski menjač.

U drugoj polovini ove godine stiže i nova generacija motora, te očekujemo još bolje performanse i naravno nižu potrošnju.

Na kraju moramo spomenuti i cene za ovaj model koji se nudi već od 25.200 evra u kombinaciji sa prednjim pogonom i 1.6 dizel agregatom od 130KS. Imajući u vidu sve što nudi, a poredeći ga sa konkurencijom, možemo reći da je početna cena vrlo primamljiva. Testirani primerak daleko je skuplji, ali mi bi bili sasvim zadovoljni i sa 2.0 dCi 4WD u ACENTA paketu opreme koji trenutno košta 31.900 evra.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-niss ... 4wd-tekna/
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 215
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD TEKNA

Post od ficha007 » 09 Apr 2019, 08:11

Jedan od meni omiljenih SUV vozila u ovom momentu. Drugi je Škoda Kodiaq koju sam vozio u 4x4 verziji sa 1.4 TSI motorom od 150ks i isključivanjem cilindara u vožnji. Nju sam vozio 700km i zaista je ostavila sjajan utisak na mene, iako u osnovnom paketu opreme.

Nissan je sa ovim modelom negde na sredini između klasičnog terenca i SUV vozila, ali svakako dobar potez koji je, na kraju krajeva, pokazala i prodaja ovoga modela.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Odgovori