Ne želimo bespotrebno da okolišamo, odmah na početku ističemo upravo fantastičan četvorocilindarski turbo benzinac, zapremine 1332 ccm, koji je razvijen u saradnji sa Daimlerom. Imali smo prilike da vozimo i druge turbo benzince u ovom segmentu, ali nas ni jedan nije oduševio kao ovaj u Meganu.
Dostupan u više verzija, snage od 100KS do čak 160KS, ovaj motor se nudi u velikom broju modela Renault Nissan alijanse, ali i Mercedes Benza. Očigledno su inžinjeri ova dva renomirana proizvođača napravili odličan posao, a u to ćemo se dodatno uveriti kada budemo imali na testu i druge modele sa ovim motorom ispod haube.

Kada je konkretno reč o Megane-u, u ponudi su 1.3 TCe snage 100, 115 i 140KS, ali se samo najsnažnija verzija nudi u kombinaciji sa EDC automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Za ljubitelje dizela Renault je za Megane pripremio Blue dCi motor zapremine 1461ccm u dve verzije, sa 95 i 115KS, ali to nije sve. Najsnažniji dizel u ponudi je nešto veći i snažniji Blue dCi, koji raspolaže sa 150KS iz 1749 ccm zapremine, a nudi se isključivo u kombinaciji sa EDC-om.
Dakle sa tri moderna turbobenzinca i tri dizela, Renault je u potpunosti osvežio svoju paletu motora namenjenu Megane-u. Kratko ćemo spomenuti i performanse testiranog motora. Fabrički deklarisana maksimalna brzina iznosi 205km/h za berline verziju, dok do stotke stiže za 9.5 sekundi. Iako su ove performanse zaista odlične, ovaj motor pre svega oduševljava raspoloživom snagom u srednjem opsegu obrtaja. Vozi se sa lakoćom i ne tera vozača u visoke obrtaje da bi se iskoristila njegova snaga, najviše zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 240Nm raspoloživom već na 1600 obrtaja.

Bilo da su u pitanju male brzine i gradska vožnja ili krstarenje autoputem, motor je vrlo miran i tih. Čuje se jedino prilikom ubrzanja i tada u kabinu dopire pomalo rezak i za naše uši prijatan zvuk. Vožnja je uglađena, te osim vozača u njoj uživaju i putnici.
U višim paketima opreme Megane zasenjuje konkurenciju. Iako nije tako svež model, Megane je dizajnerski vrlo atraktivan, a enterijer je priča za sebe. Završna obrada je na vrlo visokom nivou, koriste se kvalitetni materijali, a poseban dojam ostavlja ambijentalno osvetljenje. Posvećena je pažnja mnogim detaljima, a u kompletu sve izgleda zaista odlično. Zameramo loše pozicionirano mesto za flašice ili limenke, između naslona za ruke i menjača, gde posebno flašice znaju da zasmetaju. Takođe, naslon između prednjih sedišta se može pomerati ali ne i fiksirati. Tako da ukoliko ga pomerite skroz napred vremenom sklizne nazad. Ostavljamo mogućnost da je u pitanju problem samo na ovom konkretnom primerku.

Ljubitelji dobrog zvuka svakako će uživati ukoliko se odluče za BOSE paket opreme jer se u okviru njega nalazi Radio BOSE® Surround Sound System sa 12 zvučnika. Megane naravno poseduje i veliki broj aktivnih i pasivnih sigurnosnih sistema, a mnogi od njih dostupni su već u osnovnom paketu opreme.
Elegantnih spoljašnjih linija uz vrlo prepoznatljiva LED dnevna svetla, Megane nikako ne može biti nezapažen. Pogotovo u kombinaciji sa jednom od čak 11 raspoloživih boja. No nama se baš dopao u ovoj Iron plavoj boji, izgleda odlično na fotografijama, a još bolje uživo.

Po dimenzijama Megane spada među najveće predstavnike C segmenta te je za očekivati i izdašnu ponudu prostora u kabini. Vozač i suvozač svakako neće imati zamerke po tom pitanju no ukoliko su putnici na zadnjim sedištima natprosečne visine mogu se požaliti na nedostatak prostora za kolena ali i glavu. Prtljažnik zapremine 380 litara ne spada u najveće među konkurencijom ali je više nego dovoljan za većinu potreba. Pritom u kabini ne manjka ni mesta za odlaganje manjih stvari.


Osim biserom ispod haube Megane prijatno iznenađuje i vrlo dobrim voznim karakteristikama. Na autoputu i višim brzinama se ponaša izuzetno stabilno, tih motor i dobra zvučna izolacija čine vožnju vrlo prijatnom. U gradu i na magistralnim putevima ističe se odlična upravljivost, te stoga Megane neće razočarati ni one naklonjene dinamičnijoj vožnji.
Iako smo već vozili Megane GrandCoupé te nam je mnogo toga poznato, u kombinaciji sa novim TCe motorom i u berline karoserijskoj izvedbi, ovaj model nosi više energije i izgleda atraktivnije. Svakako bi bio moj lični izbor.
Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac, Željko Jelisavac
https://blog.garaza.rs/garaza-test-rena ... -tce-bose/