Renault Captur 1.3 TCe Intense

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Renault Captur 1.3 TCe Intense

Post od trojanac » 15 Avg 2019, 09:06

Iako rođen pre više od šest godina, Captur i danas važi za jednog od najatraktivnijih krosovera B segmenta, što dokazuju i odlični prodajni rezultati. Restilizacija je donela delimične vizuelne promene, ali ne i preterane. Svakako je i prethodna verzija bila vrlo dopadljiva, ali su svi modeli pretrpeli izmene pa je stigao red i na Captura. No značajna promena stiže ispod haube, Captur sada stiže sa novom generacijom motora, a mi smo ga testirali u kombinaciji sa 1.3 TCe agregatom u verziji od 130KS.

Slika

Spolja je restilizovani Captur lako prepoznati po LED dnevnim svetlima koja su sada u obliku slova C, kao i na ostalim modelima Renaulta. Blagu promenu doživeli su farovi i maska hladnjaka, a i ove male promene donele su svežiji i moderniji izgled Capturu. Odabir boje svakako nije lak jer se ovaj model nudi u čak devet boja, a sve se mogu kombinovati sa krovom obojenim u crnu ili jednom od dve nijanse sive. Nama se Marine plava u kombinaciji sa crnim krovom zaista dopala. Mada je narandžasta, zaštitna boja Garaže, takođe dobar izbor, no to je svakako individualno.

Slika

Iako nije podvrgnut estetskim promenama zadnji kraj Captura i dalje izgleda vrlo moderno. Pogotovo ukoliko pored prednje i zadnja svetlosna grupa poseduje LED osvetljenje, što je slučaj u Intens i Outdoor paketima opreme. Upravo uz ova dva paketa je moguće pored osnovnog motora dobiti i jači 1.3 TCe od 130 i 150 KS. Početni paketi podrazumevaju osnovni 0.9 TCe 90KS kada su u pitanju benzinski motori. Bez obzira na paket opreme jedini dizel u ponudi je 1.5 dCi 90KS.

Slika

U unutrašnjosti nas pozitivno iznenađuje kvalitet upotrebljenih materijala, prijatnih kako za oči tako i na dodir. Kožom presvučeni elementi doprinose prijatnom ugođaju i naglašavaju da je reč o višem paketu opreme. Intens paket pored svih bezbednosnih sistema sadrži senzor za kišu i automatsku kontrolu svetala, uz LED prednja svetla tu su i LED svetla za maglu sa funkcijom praćenja krivine, zatim automatska klima, multimedijalni sistem sa 7“ ekranom, „handsfree“ sistem za otključavanje i pokretanje vozila koji radi nepogrešivo i mnogo toga još. Naravno dostupni su i opcijski paketi za doplatu, a naše test vozilo dodatno je opremljeno paketom sigurnosti R-Link i multimedijalnim paketom R-LINK Evolution Intens.

Slika

Multimedijalni uređaj je lak za rukovanje, funkcije su na srpskom jeziku i to na ćirilici, tako da se svako može lako snaći. Pored najbitnijih funkcija: radio, MP3, AUX, Bluetooth, USB, postoji mogućnost povezivanja sa aplikacijom Android Auto™. Navigacioni sistem koristi TOMTOM mape i pokrivena je cela Evropa. Ipak ne možemo se oteti utisku da je sedmoinčni ekran mali, pogotovo što smo navikli na veće ekrane u Meganu i Talismanu. To će definitivno biti ispravljeno u novoj generaciji koja je uveliko u pripremi.

Instrument tabla samo je delimično digitalna, ali izgleda zanimljivo i što je najbitnije čitka je i pregledna te vozač lako uočava sve potrebne informacije. Zapazili smo indikator stepena prenosa koji ne sugeriše promenu stepena prenosa kako je to uobičajeno već menja boje od zelene preko žute do crvene i na taj način obaveštava vozača da li je odabran optimalni stepen prenosa.

Slika

Iz ugla vozača sve je vrlo pregledno i dobro organizovano, tako da su svi bitni tasteri na dohvat ruke i tamo gde su vozači Renaulta već navikli. Primer su tasteri za tempomat i limiter brzine, postavljeni na konzoli između vozača i suvozača, mada bi bilo praktičnije da su na upravljaču. Vozači koje nervira start-stop sistem možda će se pomučiti da pronađu taster koji je „sakriven“ na desnoj strani kontrolne table. Ozbiljniju zamerku upućujemo krakom naslonu za ruke koji je integrisan u sedište. Ukoliko držite obe ruke na upravljaču naslon je jednostavno prekratak da bi se oslonili laktom. Preglednost iz automobila je kritična u zoni A stubova, dok je u ostalim smerovima Captur dovoljno pregledan, mada prilikom parkiranja ima i pomoć u vidu parking senzora raspoređenih oko celog automobila i kamere za vožnju unazad.

Po pitanju prostora Captur nas je prijatno iznenadio, kao retko koji model u ovom segmentu. Iako je na platformi B segmenta bez problema se iza vozača visokog 183cm smešta osoba iste visine, uz sasvim dovoljno prostora za kolena. Očekivano, nešto više prostora nude prednja sedišta ali ni pozadi nije tako tesno kao što bi se na prvi pogled dalo očekivati. Tu je i prtljažnik zapremine 377 litara, dovoljan za većinu potreba, a ukoliko se selite Captur nudi 1,235 litara sa preklopljenim zadnjim sedištima (do plafona). U kabini je predviđeno dovoljno mesta za odlaganje sitnica, ali posebno oduševljava prava, duboka ladica ispred suvozača, u koju se može smestiti mnogo toga.

Slika

Novi turbo benzinac zapremine 1333 ccm, razvijen je u saradnji sa Daimlerom, ugrađuje se u mnoge modele Renault-Nissan alijanse kao i u Mercedes-Benz modele. U Capturu se nudi u dve verzije, 130 i 150KS, a jača verzija može se kombinovati i sa EDC automatskim menjačem. Sasvim sigurno verzija od 130KS je najoptimalniji izbor, jer ne zaostaje mnogo za najsnažnijom verzijom po pitanju performansi, potrošnja je gotovo identična, dok razlika u ceni nije beznačajna. Sa druge strane u odnosu na 0.9TCe pruža mnogo više, što nam je potvrdio i član našeg foruma koji nam je pomogao tokom testa, inače vlasnik Captura 0.9TCe.

Slika

Motor sasvim sigurno ispunjava očekivanja, mada smo to i pretpostavljali jer smo već imali priliku da ga testiramo u Meganu. Vrlo je tih, nema neprijatnih vibracija, a maksimalnih 220Nm obrtnog momenta dostiže vrlo brzo. Tako da ga nije potrebno držati na visokim obrtajima da bi pokazao svoju snagu. Deklarisanu prosečnu potrošnju od 5.5 litara treba uzeti sa rezervom, pogotovo jer je ovo pre svega gradski „mangup“, a u gradu prosečna potrošnja lako dostiže do 8 litara. Svakako bilo bi zgodnije da poseduje veći rezervoar od 45 litara, radi veće autonomije.

Vožnja Capturom je pre svega udobna, bez obzira kuda se kreće i kojom brzinom. Na autoputu je stabilan i tih, a zvučna izolacija zaslužuje visoku ocenu. Na otvorenom putu u prvi plan iskače motor koji u svakom trenutku ima dovoljno snage. No najviše vremena ipak provodimo u gradskim uslovima gde se ističu karakteristike krosover segmenta, a to je dužina 4,122mm i širina 1,778mm, te povišeni klirens od čak 210mm. Uz okretnost jednog Clia vrlo se lako vozi u gradu, ali mu ne predstavlja nikakav problem ni duža vožnja van grada, kao ni silazak sa asfalta.

Slika

Renault je restilizacijom zasigurno produžio mladost ovom modelu dok ne stigne nova generacija, a iako je konkurencija sve veća i jača, ne treba brinuti za Captur jer sada svakako ima jake argumente na svojoj strani. Kao i do sada Renault je dobro cenovno pozicionirao Captura, te se cena kreće od 14.390e. U Intens opremi sa 1.3TCe motorom, bez dodatne opreme, cena iznosi 17.690 evra dok je cena testiranog primerka viša za 2000 evra. Imajmo u vidu rast cena na automobilskom tržištu poslednjih godina, tako da za ovako dobro opremljen automobil sa motorom najnovije generacije, cena zaista nije previsoka.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-rena ... e-intense/
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori