Kia Sportage EX Fresh 1.6 CRDI AWD

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25226
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Kia Sportage EX Fresh 1.6 CRDI AWD

Post od trojanac » 15 Avg 2019, 09:09

Poslednje izdanje modela Sportage upoznali smo još početkom ove godine na zvaničnoj prezentaciji za medije. Uz osvežen dizajn restilizovani model donosi i brojna poboljšanja. Nedavno smo imali priliku i da se detaljnije upoznamo sa globalno najprodavanijim modelom ovog južnokorejskog proizvođača.

Slika

Kratak osvrt na istorijat ovog modela najbolje govori koliko je Sportage bitan za Kiju. Prva generacija Sportage-a razvijena je u saradnji sa Mazdom, a stigla je na azijsko tržište 1993. godine da bi dve godine kasnije Sportage stigao i u Evropu, zajedno sa proizvodnom linijom u Nemačkoj. Već u prvoj generaciji prodato ih je pola miliona. Nakon četiri generacije u svojoj 25. godini Sportage dostiže čak pet miliona prodatih primeraka. Najnovija generacija ovog modela, predstavljena pre tri godine, je najpopularnija do sada. Sa novinama koje donosi restilizovani Sportage sasvim sigurno ne treba brinuti za njegovu prodaju iako se bori u najpopularnijem segmentu.

Slika

Restilizacija je donela više mogućnosti za kombinovanje motora, opreme i pogona te tako sada AWD pogon uz automatski menjač nije rezervisan samo za najskuplju verziju. Primer je upravo testirani model, koji kombinuje paket opreme ispod najskupljeg sa slabijim dizelom i sedmostepenim automatikom uz pogon na svim točkovima.

Po pitanju dizajna nema velikih promena, osim u GT Line verziji, koja je dobila nekoliko jedinstvenih modifikacija. Za razliku od bratskog Tucsona koji je naoštren, Sportage krase mirne, zaobljene linije, koje kao da ističu zrelost ovog modela i žele da privuku kupce svih generacija. No atraktivnosti mu ne manjka mada daleko bolji utisak ostavlja uživo nego na fotografijama. Nama se posebno dopada zadnji kraj i svetlosna grupa.

Slika

Unutrašnjost takođe ne donosi velike promene niti su dizajneri bili posebno maštoviti. Sportage u EX Presh paketu naravno ne oskudeva po pitanju opreme što se odmah i primećuje. Nezaobilazni multimedijalni uređaj sadrži pored radija, bluetooth, USB i AUX konekciju, kao i navigaciju sa Tom Tom mapama cele Evrope. No ekran veličine 7″ bi mogao biti veći, bez okvira, te bi osim veličine dobio i moderniji izgled. Isto važi i za info ekran u sredini instrument table koja je klasičnog izgleda. Svi prekidači su ravnomerno i logički raspoređeni tako da je lako odabrati željenu funkciju. Kožni paket doprinosi prijatnom ugođaju, a ponajviše nas prijatno iznenađuju veoma udobna i komforna sedišta.

Slika

U klasi kompaktnih SUV vozila Sportage je po dimenzijama među najvećima što se odmah primećuje i spolja, a pogotovo u unutrašnjosti vozila. Vrlo je izdašan po pitanju prostora za putnike, a prtljažnik zapremine od 480-503 litre, zavisno od verzije, u proseku je klase. Dovoljno prostora predviđeno je i za odlaganje manjih stvari u kabini. Uz vrlo dobru završnu obradu vidno je da su upotrebljeni kvalitetni materijali te Sportage ostavlja utisak izdržljivosti u svakom pogledu. Ističu se velike staklene površine te je preglednost vrlo dobra iako naravno poseduje asistenciju u vidu kamere već od najnižeg paketa opreme.

Slika

Upravo kupci koji se odluče za osnovni paket opreme neće biti nimalo razočarani jer već u njemu imaju sve najbitnije sisteme bezbednosti. Zatim uz trozonski klima uređaj tu je isti multimedijalni sistem kao i u skupljim paketima, ali bez navigacije no zahvaljujući kompatibilnosti sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama mogu se prikazivati navigacije sa pametnih telefona. Osnovni paket dodatno podrazumeva tempomat i limiter na kožom obloženom multifunkcionalnom upravljaču kao i mnogo toga još.

U eri turbo benzinaca i hibrida dizeli gube na popularnosti ali i dalje imaju određene prednosti. Testirani 1.6 CRDi ispunjava zahteve strogog Euro 6d-Temp standarda, te u kombinaciji sa DCT menjačem izbacuje 138g Co2/km. No bez obzira na stroge ekološke norme sa svojih 136KS pruža sasvm pristojne performanse, a uživo deluje ubedljivije nego na papiru. U testiranom, EX Fresh, kao i u GT LIne paketu opreme, dostupna je i opcija Drive Mode Select, odnosno mogućnost odabira predefinisanih režima za vožnju. U Kiji nisu previše filozofirali već su ponudili Normal, Eco i Sport režim. Sasvim dovoljno da u zavisnosti od raspoloženja ili potrebe Sportage bude vrlo udoban i ekonomičan ili sportski nastrojen automobil.

Slika

Mi smo najčešće bili u početnom, Normal režimu, ali priznajemo da smo par puta odabrali i Sport režim koji u trenutku transformiše Sportage. U mešovitoj gradskoj vožnji prosečna potrošnja se kreće oko deset litara dok se izlaskom na otvoren put vrlo brzo spušta, a krajnji rezultat zavisi od uslova na putu i ambicija vozača. Uz nešto niže odstojanje od tla, koje iznosi 182mm, Sportage će možda imati problem da savlada ozbiljnije prepreke van asfalta, ali je zato na autoputu stabilan i pri većim brzinama, a u krivinama dolazi do izražaja nešto tvrđe ogibljenje i veoma precizno upravljanje. Uz dobre vozne karakteristike ističe se i udobnost i vrlo dobra zvučna izolacija, te gledajući sveukupno Sportage svakako zaslužuje visoku ocenu.

Raduje i činjenica da restilizovani model nije doneo ni značajnu promenu cena te se i dalje osnovni model, sa 1.6 GDi benzinskim motorom od 132KS može kupiti za manje od 19.000 evra. Testirani model ipak košta dosta više jer osim višeg paketa opreme dolazi i sa dizel agregatom, automatikom i pogonom na svim točkovima, te cena iznosi 27.590 evra. No ni konkurencija nije jeftinija, a svakako treba imati u vidu sedmogodišnju garanciju. Za one koji razmatraju kupovinu ovog modela savetujemo da požure jer je upravo u toku prodajna akcija za modele Stonic i Sportage, a obavezno neka zakažu test vožnju tokom koje će dobiti sve potrebne informacije od ljubaznih prodavaca.

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-kia- ... -crdi-awd/
Posetite Garaža blog !

Odgovori