Mazda3 Hatchback Skyactiv-G122 Plus

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Mazda3 Hatchback Skyactiv-G122 Plus

Post od trojanac » 16 Avg 2019, 10:26

Kada je pre šest godina izašla na tržište, treća generacija Mazde 3 oduševila je svojim dizajnom, ali je za dežurne skeptike Skyactive tehnologija bila upitna. Danas kada je pred nama potpuno nova Mazda 3, mnoga pitanja su nestala. Dizajneri Mazde dobro su naoštrili olovke i još jednom uradili sjajan posao, Skyactive tehnologija je unapređena, u svemu je napravljen korak više i pred nama je sada jedan tehnološki vrlo napredan i izuzetno atraktivan automobil.

Slika

Najsnažniji utisak ostavlja svakako dizajn, pa još u kombinaciji sa ovako efektnom bojom poput Soul Crystal crvene ne može se ostati neprimećen. Iako za ovu boju treba doplatiti 660 evra svakako je preporučujemo jer je veoma atraktivna i savršeno stoji novoj trojci. Prvi utisak, gledajući fotografije, možda i nije bio toliko snažan kao susret uživo. Mazdina filozofija dizajna, nazvana “soul of motion”, na japanskom „Kodo“, zasniva se na verovanju da automobil nije gomila metala već živo biće. Upravo zato nova Mazda 3 nema oštrih pregiba, a vidne su refleksije i senke na karoseriji, što ostavlja jedan poseban utisak.

Slika

Po pitanju opremljenosti stvari su vrlo jednostavne, u ponudi su samo dva paketa opreme, osnovni i Plus. Ko želi više može odabrati jedan od četiri raspoloživa opcionalna paketa (Sound, Style, Safety, Luxury). Testirani primerak imao je sve dodatne opcije, ali pogledom u specifikacije jasno je da i osnovni paket sadrži zaista puno toga. Izdvajamo LED prednja svetla, head up display, adaptivni radarski tempomat uz mnoge druge aktivne sisteme bezbednosti, zatim sistem G-Vectoring Control Plus, pa čak i navigacioni uređaj. Sve to u osnovnom paketu zaista izdvaja Mazdu 3 kao model koji spada među najbolje opremljene u segmentu.

U enterijeru koji poseduje luxury paket prvo primećujemo veliki broj površina presvučenih kožom, uz izuzetnu završnu obradu i posvećenost detaljima. Minimalistički dizajn u mnogo čemu se razlikuje od današnjih trendova u auto industriji, ali upravo zato enterijer nove Mazde 3 deluje posebno. Neobičan centralni ekran veličine 8,8” postavljen je uzdužno te izgleda manji nego što jeste. No iako je u boji većina informacija se prikazuje monohromatski, na crnoj pozadini. Upravljanje multimedijalnim sistemom se vrši uz pomoć HMI komandera, sa kojim smo se već sreli testirajući Mazdu CX-3, te smo se samo podsetili koliko je jednostavan za rukovanje.

Slika

Slika Slika

Delimično digitalna instrument tabla pregledna je i na prvi pogled vrlo jednostavna. Međutim u sredini se nalazi ekran koji može prikazivati klasičan brzinomer ili digitalno ispisivanje brzine kao i mnoge druge bitne informacije za vozača. Ističemo TSR, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova koji radi savršeno i prepoznaje znak pre nego je u vidnom polju vozača. Kada su ograničenja u pitanju osim što ispisuje znak, ukoliko se prekorači brzina zanimljivo je rešeno upozorenje vozaču. Naime, deo brzinomera od brzine koja je ograničena do trenutne brzine se ocrtava crvenom bojom i na taj način signalizira vozaču da je u prekoračenju. Osim znakova ograničenja, prepoznaje i ispisuje i druge znakove. HUD (head up display) postaje neizbežan deo opreme, a u novoj Mazdi 3 projektuje najbitnije informacije na vetrobransko staklo što smo uglavnom viđali samo u skupljim modelima.

Slika Slika

Vozač je odlično pozicioniran, te osim što ima dobru preglednost svih instrumenata i prekidača, sve mu je na dohvat ruke. Sedišta su udobna, a posebno nam se dopao širok i dovoljno dugačak naslon za ruku ispod kojeg je velika ostava. Bilo da ste vozač ili putnik u novoj trojci prostora ne manjka osim za višlje osobe koje se mogu požaliti na nizak krov iznad zadnjih sedišta. Sa svojih 4460mm dužine i 2725mm međuosovinskog razmaka, spada u najduže pripadnike C segmenta. To se svakako oseća u kabini koja je za C segment prilično komforna, mada je prtljažnik veličine 358 litara manji od očekivanog, no pomaže što je pravilnog oblika.

Slika

Možda je sada vreme da se zapitamo može li Mazda u premijum segment? Prvi utisci govore da je vrlo blizu tome. Ipak kupci očekuju višu klasu i po pitanju agregata i menjača. Trenutno Mazda nudi model 3 sa jednim benzincem zapremine 1998ccm i 122KS, kao i jednim dizelom, zapremine 1759ccm i 116KS. Kako je najavljeno, evropski kupci već sada mogu poručivati i snažniji, dvolitarski benzinac, Skyactiv-X koji razvija 180 KS. No za sada ga nema u ponudi na našem tržištu. Da li će skromna paleta motora biti dovoljna da kupci okrenuti ka premijum segmentu skrenu ka Mazdi, vreme će pokazati.

Slika Slika

Što se tiče testiranog modela i trenutno jedinog benzinca u ponudi, poznat nam je već iz prethodne generacije ali ja sada unapređen. 122KS i 213Nm dovoljni su za sprint do stotke za 10,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 202km/h što je sasvim pristojan rezultat i optimalan izbor za prosečnog vozača. Napominjemo da je subjektivni utisak u vožnji nešto drugačiji, te deluje da ovaj motor isporučuje i više snage. Ubrzanja nisu silovita već linearna što je i očekivano od motora koji nema turbo punjač. Rezultat dobre sihronizacije sa 6-stepenim manuelnim menjačem je elastičnost i rasterećena vožnja uz rezervu snage koje ima u svakom momentu.

Iako Mazda ne gura u prvi plan kao mnogi drugi, ipak bitna je informacija da ovaj motor poseduje sistem Mild-Hybrid (24V) kao i deaktivaciju cilindara. U praksi ovaj motor, koji ispunjava 6d Temp normu, troši oko 9 litara u gradskoj vožnji, dok je na otvorenom još štedljiviji. Fabrički podaci kažu da prema WLTP proceduri prosečna potrošnja iznosi 6.2 l/100km, dok je realno za očekivati oko 7 litara što je svakako vrlo dobar rezultat.

Slika

No teško je milovati papučicu gasa jer je zvuk motora odličan, a i osećaj na volanu je znatno bolji pri većim brzinama zbog progresivnog servo upravljača koji možda i previše oslabi pri manjim brzinama. Sa druge strane automobil je vrlo okretan, a i udoban čak i na 18-inčnim felnama. Ne smemo izostaviti G-Vectoring Control Plus sistem, čija unapređena verzija debituje upravo u Mazdi 3. Ovaj sistem je zadužen da pri skretanju blagim kočenjem spoljnih točkova omogućava bolje upravljanje i veću kontrolu u svim situacijama, a posebno pri iznenadnoj promeni pravca ili na vlažnom putu. Zaključujemo da je Mazda 3 svakako upotrebljiva i u gradu ali je na svom terenu tek kada izađe van njega i tada pokazuje svoj pun potencijal.

Pre konačnog zaključka spomenućemo i cenu za benzinsku verziju, koja kreće od 20.590 evra za vrlo dobro opremljen osnovni model, do 24.390 evra u Plus paketu sa automatskim menjačem. Doplata za dizel verziju iznosi prevelikih 2.100 evra te bi taj novac bilo bolje iskoristiti za bolji paket opreme. Odavno je postalo jasno da su modeli iz C segmenta preskočili cenovnu granicu od 20.000 evra pogotovo kada se radi o dobro opremljenim modelima, a Mazda 3 to svakako jeste. Stoga smatramo da je cenovno vrlo konkurentna, a uz ovako atraktivan izgled, poboljšanja po pitanju tehnologije i kvaliteta, prognoziramo joj lepu budućnost.



Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-mazd ... g122-plus/
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
jocas
Postovi: 1898
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda 3 G120 Challenge 2015
Lokacija: Niš

Re: Mazda3 Hatchback Skyactiv-G122 Plus

Post od jocas » 16 Avg 2019, 11:51

Ovo ti je poklon za rođendan ? :D
Srećan, sve najbolje :pivo:

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25202
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Mazda3 Hatchback Skyactiv-G122 Plus

Post od trojanac » 16 Avg 2019, 16:11

Eh da je sreće pa da mi ga neko pokloni makar samo na godinu dana. :)
Doduše teško bi se rastali sledeće godine.
Posetite Garaža blog !

Odgovori