Škoda Kodiaq L&K 4×4 2.0TDI vs 2.0TSI

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25216
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Škoda Kodiaq L&K 4×4 2.0TDI vs 2.0TSI

Post od trojanac » 27 Sep 2019, 10:33

Među više od 700 predstavljenih automobila članova foruma Garaža od nedavno se nalaze i dve Škode Kodiaq, zanimljive po tome što obe poseduju najskuplji, Laurin & Klement paket opreme. Razlikuju se naravno po boji, TDI – Business Grey, TSI – Lava Blue. No pored toga razlikuje ih još nekoliko detalja, ali najbitnije, ispod haube su dva sveta. Dizel i benzin, večiti protivnici, u ovom slučaju oba sa DSG menjačem, 4×4 pogonom i 190KS. Želeli smo da uporednim testom, u istim uslovima, otkrijemo ima li značajnije razlike i u čiju korist.

Slika

Stoga smo se jednog jutra našli svi zajedno te je usledilo upoznavanje sa samim modelom i paketom opreme, kao i razlikama između ova dva primerka. Da bi se potom uputili na Avalu gde su vlasnici ovih automobila zamenili mesta kako bi i sami dali svoj sud, a pisac ovih redova je u kraćoj test vožnji oba automobila takođe dao svoju ocenu.

Slika

Kada je početkom 2016. godine najavljen, Kodiaq je izaazvao veliko interesovanje. Debitovao je iste godine, na salonu automobila u Parizu, a ubrzo je postao jedan od najprodavanijih modela u segmentu. Budimo iskreni, bilo je i za očekivati da će Kodiaq biti vrlo uspešan model jer se za razvoj koristila tehnologija i iskustvo velikog Volkswagena. Za uspeh je zaslužan svakako i atraktivan dizajn, kao i Škodina „Simply Clever“ rešenja.

Postavljen je na Volkswagen MQB platformi, a sa dužinom od 4697mm i širinom od 2087mm sa retrovizorima, jedan je od najvećih predstavnika svog segmenta. To je odmah jasno pri susretu uživo, a pogotovo kada se zaviri u unutrašnjost i otkrije prostranost koju nudi Kodiaq. Međusovinsko rastojanje iznosi čak 2971mm, a moguće je poručiti i verziju sa 7 sedišta što je u našem slučaju model sa TDI motorom. Model sa 5 sedišta je u prednosti zbog 90 litara veće zapremine prtljažnika, 720 litara u odnosu na 630 litara. No i kada se podigne treći red sedišta ostaje upotrebljivih 270 litara, što je čak i malo više od Škode Citigo, odnosno modela A segmenta.

Slika Slika

Po pitanju opreme L&K je najviši paket ali je i spisak dodatne opreme prilično dugačak, tako da su vlasnici oba automobila dodali još ponešto, poput „sleep“ paketa koji sadrži i torbe koje se kače na naslon prednjih sedišta, u TSI modelu. Dok se vlasnik TDI modela odlučio za držače za tablet. TSI model je spolja dodatno dobio na atraktivnosti ugradnjom originalnh pragova,

Slika

Enterijer Kodiaqa u ovom paketu opreme izgleda zaista odlično. Preovladava elegancija, pomešana sa sportskim detaljima koji ukazuju na činjenicu da se ispod haube nalaze najsnažnije verzije motora, ne računajući RS koji je zaseban model. Birani su kvalitetni materijali, a izrada je na vrhunskom nivou.

Slika

Ispred vozača je potpuno digitalna instrument tabla koja pruža mnoštvo informacija. Moguće je doplatiti i za virtuelni kokpit koji nudi osnovni, moderni i sportski izgled table kao i mogućnost prikazivanja navigacije. Columbus multimedijalni uređaj poseduje ekran osetljiv na dodir, veličine 9.2″, a sadrži sve opcije i aplikacije koje se očekuju. Navigacija koristi HERE mape i prikazuje iz trodimenzionalno.

Slika Slika

Kao što smo već naveli, oba modela poseduju sedmostepeni DSG menjač i 4×4 pogon. Nije bilo prilike ni potrebe da silazimo sa asfalta i testiramo pogon, a što se tiče menjača odavno je poznato da su DSG menjači među najboljim automatskim menjačima na svetu. Promene brzina su trenutne i glatke, bez obzira koji motor je ispod haube.

Slika

Za test vožnju smo odabrali Avalu jer su na brdovitom i krivudavom putu izraženije razlike, pogotovo uzimajući u obzir da je TDI teži nekih 100kg što zbog motora što zbog dodatnih sedišta. Maksimalna snaga motora je ista, 140KW odnosno 190KS, ali je TDI u blagoj prednosti sa 400Nm od odnosu na 320 koliko ima TSI model. Fabrika je deklarisala maksimalnu brzinu od 210 km/h za TDI model, odnosno 211 km/h koliko postiže TSI. Razlika je neznatna. No benzinac lakše ubrzava do stotke, za samo 7.5 sekundi dok je dizel verziji potrebno 0.9 sekundi više u verziji sa 5 sedišta, a 1.1 sekundi više u verziji sa sedam.

Slika

U praksi je ova razlika vrlo primetna, barem na testu koji smo mi osmislili. TSI osim što je znatno tiši, osetno lakše ubrzava na pravcu ali i pri izlasku iz svake krivine. TDI traži malo više vremena, maksimalni obrtni momenat dostiže kasnije, te se stiče utisak da je menjač sporiji iako su u pitanju isti menjači. Oba automobila su vrlo stabilna u krivinama i nismo primetili razliku po pitanju voznih karakteristika.

Slika

Fabrički deklarisana prosečna potrošnja za TSI iznosi 7.4 litre, dok je za TDI 5.7 litara. Smatrali smo da predviđena ruta i broj kilometara nisu dovoljno dobar uzorak da uporedimo i stvarnu razliku u potrošnji, ali sudeći po izjavama vlasnika, razlika između ova dva motora svakako nije toliko velika ako se gleda dugoročna prosečna potrošnja.

Stoga zaključujemo da TSI motor u ovom modelu pruža primetno bolje performanse i ugodniji je za vožnju. Dodatno imajući u vidu loš glas koji bije dizele poslednjih godina TSI zvuči kao bolji izbor bez obzira što je nešto veći potrošač. Ukoliko izmemo u obzir i nižu cenu od 39.384 evra za TSI u odnosu na 41.076 evra koliko košta TDI jasno je da je u ovom duelu TSI pobednik.

Zahvaljujemo se članovima foruma Garaža na vremenu i ustupljenim vozilma za test

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-uporedni- ... vs-2-0tsi/
Posetite Garaža blog !

Odgovori