Toyota Camry 2,5 VVT-i HSD Premium

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29962
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Toyota Camry 2,5 VVT-i HSD Premium

Post od trojanac » 15 Okt 2020, 23:55

Sećate li se Toyote Avensis? Sasvim smo sigurni da je ovaj model ostao dobro upamćen jer se proizvodio više od dvadeset godina, da bi krajem 2018. bio ugašen. Toyota je odlučila da ga zameni Camry, koji je poslednji put obitavao na evropskom tržištu pre petnaestak godina. Imali smo priliku da se dobro upoznamo sa novom Toyotom Camry tokom sedmodnevnog testa i bez okolišanja, utisci su odlični.

Slika

Krenimo od dimenzija koje nam govore da Camry pretenduje ne samo na mesto u D, već i u E segmentu. Sa dužinom od 4885mm i 2825mm međuosovinskog rastojanja, jasno je da je prerastao većinu konkurenata iz D segmenta.

Slika
dužina/širina/visina (mm)
4885/1840/1445

Obilje prostora kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima, samo potvrđuje već navedeno. Prednja sedišta su odlično dimenzionisana, sa širokim bočnim osloncima, pa ni krupnije osobe nemaju zamerku. Imajući u vidu da je Camry niži od većine konkurenata i sedišta su postavljena prilično nisko mada je zbog preglednosti bolje kad su podignuta. Svakako, sedišta su elektro podesiva, ali i upravljač takođe, tako da se lako pronađe idealan položaj. Naslon za ruke između prednjih sedišta dovoljno je širok da vozač i suvozač mogu istovremeno nasloniti ruku, a ispod naslona se nalazi veliki prostor za odlaganje.

Pozadi se sedi kraljevski, a ima dovoljno mesta i za tri osobe uz nešto manje komfora. Prostora ima dovoljno kako za noge tako i za glavu, te jedino može zasmetati tunel ispod nogu i stub između prednjih sedišta, ukoliko neko sedi u sredini. Ipak, zamisao je da se pozadi voze dve osobe. Naravno, bez velikog prtljažnika ovo ne bi bila prava limuzina te sa zapreminom od 524 litre Camry svakako ispunjava očekivanja.

Slika

Slika

Slika

Ergonomija je na visokom nivou, apsolutno sve je na svom mestu. Čak su i otvori za flašice i konzerve između sedišta postavljeni da nimalo ne smetaju. Sve je lepo uklopljeno, uz pažljiv odabir materijala. Enterijerom preovladava elegantan stil iako su ekrani i tasteri u prvom planu.

Da Toyota sa ovim modelom ima široku ciljnu grupu, te želi da Camry predstavi i kao poslovnu limuzinu, otkriva jedan zanimljiv detalj. U najvišem paketu opreme putnici na zadnjim sedištima dobijaju središnji naslon za ruke na zadnjoj klupi sa mogućnošću upravljanja audio sistemom i klima uređaja, podešavanjem naslona zadnjih sedišta, pa čak i roletne na zadnjem staklu. No i bez ove opcije Camry je idealan da pokrije poslovne, ali i porodične potrebe.

Već ovaj detalj jasno govori da je spisak opreme ovog modela prilično dugačak. U ponudi su četiri paketa opreme, uz naravno mogućnost doplate za određene stavke. Napomenućemo samo da već u najnižem paketu Camry dolazi sa Toyota Sefety Sense, naprednim paketom bezbednosti. Na tom polju svakako ne treba brinuti, kako smo kod Toyote i navikli. No tu su, između ostalog i Bi-LED prednja svetla sa automatskim podešavanjem visine, sistem automatskog otključavanja i pokretanja motora na dugme, Toyota Touch 2 multimedijalni sistem sa 7” ekranom u boji i brojna druga oprema koja se neretko doplaćuje. Testirani primerak nudi i nešto više, poput većeg ekrana multimedije, kožnih sedišta i automatskog klima uređaja u tri zone. U višim paketima opreme nudi se i bežični punjač za kompatibilne mobilne uređaje, koji se nalazi u tunelu ispred ručice menjača.

Slika
.
Slika

Slika

Slika


Ovako opremljen Camry cilja i na kupce premium brendova, posebno za one koji žele da se dugačije deklarišu u odnosu na druge popularne predstavnike segmenta. Da li je za to dovoljan moderan, ali ne preterano upadljiv dizajn uz mnoštvo opreme i kvalitet koji, nesporno, pruža Toyota? Nedostaje još jedna veoma bitna stvar koja to sve prati, u pitanju je naravno pogonski agregat. Toyota je sa dizelom raskrstila, tako da se ispod haube može očekivati isključivo benzinski motor, koji najbolje radi u paru sa elektromotorom. Šta drugo i očekivati od pionira hibridne tehnologije u auto industriji.

Ispod haube se nalazi potpuno novi Dynamic Force Engine 2,5 litarski motor snage 178KS koji u paru sa elektromotorom od 88KW obezbeđuje 221Nm obrtnog momenta u rasponu od srednjih do visokih obrtaja i pregršt snage kada je to potrebno. Kao i emisiju CO2 od samo 101 g/km. Camry raspolaže sa 218KS što mu omogućava izuzetne preformanse, te tako ubrzanje 0–100 km/h iznosi samo 8.3 sekunde. Mešovita potrošnja u realnim uslovima je oko 6.5 litara što, za automobil ove snage i težak gotovo 2 tone sa putnicima, predstavlja odličan rezultat. e-CVT (elektronski kontrolisan kontinuelno varijabilni menjač) uparen sa pogonskim agregatom odlično obavlja svoj posao i trenutno se odaziva na komandu gasa, a dostupna su i tri režima vožnje Eco, Normal i Sport. U skladu sa raspoloženjem vozača ali i uslovima na putu, u zavisnosti od odabranog režima, Camry menja ćud od veoma pitomog do vrlo agresivnog.

Slika

U vožnji je zaista odličan. Izuzetno precizan upravljač pruža odličan osećaj prilikom upravljanja. Sa druge strane u gradskim uslovima pojačana servo asistencija omogućava lako manevrisanje. Dok su široki retrovizori i dodatni sistemi asistencije od velike pomoći u gradskoj vožnji. Odlična zvučna izolacija i nečujan rad hibridnog sistema dodatno doprinose da vožnje ne bude zamorna. Za ozvučenje je zadužen kvalitetan JBL audio sistem, tako da ljubitelji dobrog zvuka sigurno mogu uživati u ovom modelu.

Slika

Camry je na našem tržištu prisutan već godinu dana i sve je češće viđen na ulicama. Što i nije čudno obzirom da je uz subvenciju za hibride od 2500€, uz dodatni popust, Camry moguće kupiti već za 29.990€. Za najviši paket opreme, koji poseduje testirani primerak, potrebno je izdvojiti desetak hiljada više.

Iz našeg ugla Camry je prošao ovaj test sa viskom ocenom. Ispunio je očekivanja, pa i više od toga, po svim aspektima. Tek poneka sitna zamerka ne može uticati na završnu ocenu. Vreme je da Camry postane sve popularniji i na tržištu Evrope, kao što je to slučaj u SAD, već godinama unazad.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-toyo ... d-premium/
Posetite www.garaza.rs !

Odgovori