Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30009
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Razlozi popularnosti SUV segmenta su jasni, ali nakon testa Renault Scenica ne možemo da se ne zapitamo zašto je ovaj segment u tolikoj meri zapostavljen. Da Scenic može pružiti adekvatan odgovor u borbi protiv popularnih krosovera ubedio nas je tokom višednevnog testa.
Mada, za neko posebno ubeđivanje nije bilo ni potrebe. Ipak, znamo se već 24 godine. Još od prve verzije, nazvane Renault Mégane Scénic, ponudio je mnogo više od Mégane-a, na čijoj je platformi nastao. U svojoj četvrtoj generaciji, koja je aktuelna od 2016. godine, nadmašio je prethodnike u svakom smislu.
Iako je skromno poprimio neke elemente krosovera, između ostalog i klirens od 17cm, u osnovi ostao je u dosledan konceptu multifunkcionalnog vozila. U odnosu na svog prethodnika porastao je 4cm u dužinu i upola manje u širinu, ali je i desetak mm niži. Sa 2734mm međuosovinskog rastojanja pruža izvanredan prostor u kabini, a pravo iznenađenje sledi kada se otkrije prtljažnik maksimalne zapremine od čak 572 litra.
dužina/širina/visina (mm)
4406/1866/1653
Scenic će vas i pre nego krenete negde kupiti fenomenalnim sedištima ili je, možda, bolji izraz foteljama. Udobnost nije neophodno posebno isticati, ali je ovde zaista na visokom nivou. Uz odličnu ergonomiju i pregršt prostora svaka vožnja je užitak, poput onog kad se zavalite u udobnu garnituru, u dnevnom boravku.
Vrlo dobra ponuda prostora je i na zadnjim sedištima, uz više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica. Zanimljiv dodatak, u vidu sklopivih stočića, u naslonima prednjih sedišta, pokazao se kao vrlo upotrebljiv.
Prtljažnik je svakako dovoljan u osnovnoj varijanti, no može se i povećati, po potrebi. Da bi se prtljažnik maksimalno iskoristio moguće je pomeriti zadnju klupu i to zasebno jedno ili dva sedišta, a ako je neophodno i sva tri. U tom slučaju ne ostaje mesta za prevoz putnika pozadi ali se i bez preklapanja sedišta dobija poveći prostor za prevoz gabaritnih stvari.
Sa vozačke pozicije, izdvajamo odličnu preglednost instrumenata, dobru poziciju ručice menjača, kao i raspored prekidača. Sve je na svom mestu, lako dostupno. Konzola između sedišta se pomera, što je nasleđeno iz prethodnih generacija i naglašava fleksibilnost ovog modela. Ispod velikog naslona za ruku, nalazi se duboka ostava u koju se bez problema smešta ručna torbica. Multimedijalni sistem nam je već poznat, iz drugih Renaultovih modela, a ovde imamo vertikalno postavljen ekran dijagonale 8.7″ koji je vrlo pregledan. Sam multimedijalni sistem pokazao se kao lak za upotrebu, posebno što je na srpskom jeziku.
Kombincija svetlo plave boje sa crnim krovom manje je upadljiva od nekih drugih boja, poput jarko narandžaste. No i u ovoj kombinaciji izgleda zanimljivo, a uz atraktivan dizajn teško ostaje neprimećen. Iako smo na test dobili primerak u visokom paketu opreme, Scenic dolazi vrlo dobro opremljen i u nižim paketima. Tu su svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, a u ni sistemi asistencije nisu izostavljeni. U višim paketima izraženi su estetski detalji, mada je tu i druga oprema koja se očekuje.
Iako je težak 1756kg, uz izraženu servo asistenciju, vozi se prilično lako. Novi 1.7-litarski dizel u verziji od 120KS zadovoljava svakodnevne potrebe. Ipak, ako se optereti oseća se nedostatak snage, tako da bi verzija od 150KS bila optimalniji izbor. Performanse su zadovoljavajuće, do 100km/h stiže za 12.6 sekundi, dok je maksimalna brzina 185km/h. Potrošnja se, u proseku, kreće između 8 i 9 litara. Scenic je u ovoj verziji opremljen i sa Multisense sistemom, te se može birati između nekoliko režima vožnje. Renaultov automatski menjač, koji nosi ozanku EDC, već nam je poznat. U Scenicu odlično obavlja svoj deo posla, a tu su i papučice iza upravljača za slučaj da se želi manuelno birati stepen prenosa.
Na kraju ipak moramo da se vratimo na uvodni deo ovog teksta. Iako ima brojne prednosti, prodajni rezultati poslednjih godina pokazuju da su SUV i krosover modeli znatno traženiji. Upravo zbog toga Renault je odlučio da prestane sa proizvodnjom Scenica. Lageri su već ispražnjeni tako da, makar u Srbiji, više ga nije moguće kupiti novog. Žao nam je zbog toga i nadamo se da će u budućnosti Scenic dobiti novu šansu.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
https://www.garaza.rs/garaza-test-renau ... dc-intens/
Mada, za neko posebno ubeđivanje nije bilo ni potrebe. Ipak, znamo se već 24 godine. Još od prve verzije, nazvane Renault Mégane Scénic, ponudio je mnogo više od Mégane-a, na čijoj je platformi nastao. U svojoj četvrtoj generaciji, koja je aktuelna od 2016. godine, nadmašio je prethodnike u svakom smislu.
Iako je skromno poprimio neke elemente krosovera, između ostalog i klirens od 17cm, u osnovi ostao je u dosledan konceptu multifunkcionalnog vozila. U odnosu na svog prethodnika porastao je 4cm u dužinu i upola manje u širinu, ali je i desetak mm niži. Sa 2734mm međuosovinskog rastojanja pruža izvanredan prostor u kabini, a pravo iznenađenje sledi kada se otkrije prtljažnik maksimalne zapremine od čak 572 litra.
dužina/širina/visina (mm)
4406/1866/1653
Scenic će vas i pre nego krenete negde kupiti fenomenalnim sedištima ili je, možda, bolji izraz foteljama. Udobnost nije neophodno posebno isticati, ali je ovde zaista na visokom nivou. Uz odličnu ergonomiju i pregršt prostora svaka vožnja je užitak, poput onog kad se zavalite u udobnu garnituru, u dnevnom boravku.
Vrlo dobra ponuda prostora je i na zadnjim sedištima, uz više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica. Zanimljiv dodatak, u vidu sklopivih stočića, u naslonima prednjih sedišta, pokazao se kao vrlo upotrebljiv.
Prtljažnik je svakako dovoljan u osnovnoj varijanti, no može se i povećati, po potrebi. Da bi se prtljažnik maksimalno iskoristio moguće je pomeriti zadnju klupu i to zasebno jedno ili dva sedišta, a ako je neophodno i sva tri. U tom slučaju ne ostaje mesta za prevoz putnika pozadi ali se i bez preklapanja sedišta dobija poveći prostor za prevoz gabaritnih stvari.
Sa vozačke pozicije, izdvajamo odličnu preglednost instrumenata, dobru poziciju ručice menjača, kao i raspored prekidača. Sve je na svom mestu, lako dostupno. Konzola između sedišta se pomera, što je nasleđeno iz prethodnih generacija i naglašava fleksibilnost ovog modela. Ispod velikog naslona za ruku, nalazi se duboka ostava u koju se bez problema smešta ručna torbica. Multimedijalni sistem nam je već poznat, iz drugih Renaultovih modela, a ovde imamo vertikalno postavljen ekran dijagonale 8.7″ koji je vrlo pregledan. Sam multimedijalni sistem pokazao se kao lak za upotrebu, posebno što je na srpskom jeziku.
Kombincija svetlo plave boje sa crnim krovom manje je upadljiva od nekih drugih boja, poput jarko narandžaste. No i u ovoj kombinaciji izgleda zanimljivo, a uz atraktivan dizajn teško ostaje neprimećen. Iako smo na test dobili primerak u visokom paketu opreme, Scenic dolazi vrlo dobro opremljen i u nižim paketima. Tu su svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, a u ni sistemi asistencije nisu izostavljeni. U višim paketima izraženi su estetski detalji, mada je tu i druga oprema koja se očekuje.
Iako je težak 1756kg, uz izraženu servo asistenciju, vozi se prilično lako. Novi 1.7-litarski dizel u verziji od 120KS zadovoljava svakodnevne potrebe. Ipak, ako se optereti oseća se nedostatak snage, tako da bi verzija od 150KS bila optimalniji izbor. Performanse su zadovoljavajuće, do 100km/h stiže za 12.6 sekundi, dok je maksimalna brzina 185km/h. Potrošnja se, u proseku, kreće između 8 i 9 litara. Scenic je u ovoj verziji opremljen i sa Multisense sistemom, te se može birati između nekoliko režima vožnje. Renaultov automatski menjač, koji nosi ozanku EDC, već nam je poznat. U Scenicu odlično obavlja svoj deo posla, a tu su i papučice iza upravljača za slučaj da se želi manuelno birati stepen prenosa.
Na kraju ipak moramo da se vratimo na uvodni deo ovog teksta. Iako ima brojne prednosti, prodajni rezultati poslednjih godina pokazuju da su SUV i krosover modeli znatno traženiji. Upravo zbog toga Renault je odlučio da prestane sa proizvodnjom Scenica. Lageri su već ispražnjeni tako da, makar u Srbiji, više ga nije moguće kupiti novog. Žao nam je zbog toga i nadamo se da će u budućnosti Scenic dobiti novu šansu.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
https://www.garaza.rs/garaza-test-renau ... dc-intens/
Posetite www.garaza.rs !
- pedja
- član 001
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Izumiruća vrsta. Šteta. Ovaj plavi je i na oglasu.
Ne znam da li kod nas ima da se kupi ijedan izvorno putnički minivan, a da to nisu teretno/putničke kutije tipa Caddy, Kangoo, PUG/Citroen/Opel/Toyota Rifter ili kako se svi oni zovu
Touran u Porscheu može (ili je bar mogao) da se kupi, ali samo na slepo, nema test vozila, rekoše da niko ne pita za njega, a nije ni jeftin. C4 Picasso još postoji u cenovniku.
T-T
Ne znam da li kod nas ima da se kupi ijedan izvorno putnički minivan, a da to nisu teretno/putničke kutije tipa Caddy, Kangoo, PUG/Citroen/Opel/Toyota Rifter ili kako se svi oni zovu
Touran u Porscheu može (ili je bar mogao) da se kupi, ali samo na slepo, nema test vozila, rekoše da niko ne pita za njega, a nije ni jeftin. C4 Picasso još postoji u cenovniku.
T-T
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Ima da se kupe putnički, cena im je malo veća od onih 'prepravljenih'
Nije izumirajuća vrsta - već su gotovi. Svi ih već izbacili iz proizvodnje. I Citroen je izbacio C4 Picasso (spacetourer) iz proizvodnje
Nije izumirajuća vrsta - već su gotovi. Svi ih već izbacili iz proizvodnje. I Citroen je izbacio C4 Picasso (spacetourer) iz proizvodnje
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
zasto su MPV izumrli imas i ovde na forumu. covek kupuje SUV za gradsku voznju, ali da ima dosta prostora pozadi. naravno ne scenic nego kadjar. automobili su odavno postali statusni simboli a sada su vec i simboli moci. da bude veci od komsijinog, da se vozi sa vece visine, da se dominira i zauzme vise prostora na ulici ili putu.
treba da izumremo kao vrsta.
treba da izumremo kao vrsta.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Ali obavezno neka je dizel na testu. Nemojte benzin ni po cenu smrti. Cak i ako vam nude, odbijte. Je l to neki fetis testera ili sta? Cccc..... Nadam se da ce i dizel izumreti kao i segment.
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
@Ogi
Bez dizela ovakava auto i nije auto. Ovo se kao benzin ne kupuje.
Uostalom ja bez dizela ne računam auto, Sve preko B sgmenta je za dizel. Bar za one koji više voze, kojima auto ne stoji na parkingu. I po potrošnji i po performansama i po kvalitetu i ozbiljnosti, dizel je pravi
Bez dizela ovakava auto i nije auto. Ovo se kao benzin ne kupuje.
Uostalom ja bez dizela ne računam auto, Sve preko B sgmenta je za dizel. Bar za one koji više voze, kojima auto ne stoji na parkingu. I po potrošnji i po performansama i po kvalitetu i ozbiljnosti, dizel je pravi
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30009
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Ogi, nemamo baš mnogo opcija da biramo. Renault-Dacia recimo još i ponajbolje stoji, pa često imaju isti model sa više verzija motora. Kod većine ostalih je daj šta daš. Sa druge strane promovišu se novi, aktuelni agregati. Ako sam vozio već par modela sa benzincem normalno je da dobijem i neki dizel.
Evo spisak u poslednjih godinu i po dana. Kao što vidiš mešano:
Renault Captur 1.5 Blue dCi EDC Edition One
Renault Talisman S-EDITION Blue dCi 200 EDC
Renaul Twingo 0.9 tCe Intens
Renault Clio 1.0 tCe R.S. Line
Renault Kadjar 1.7 dCi BOSE
Renault Captur 1.3 TCe Intense
Dacia Duster 1.3 TCe Techroad
Evo spisak u poslednjih godinu i po dana. Kao što vidiš mešano:
Renault Captur 1.5 Blue dCi EDC Edition One
Renault Talisman S-EDITION Blue dCi 200 EDC
Renaul Twingo 0.9 tCe Intens
Renault Clio 1.0 tCe R.S. Line
Renault Kadjar 1.7 dCi BOSE
Renault Captur 1.3 TCe Intense
Dacia Duster 1.3 TCe Techroad
Posetite www.garaza.rs !
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Generalno i auto emisije testiraju 90% dizele. Muka mi je toga. Od svega sa spiska eventualno vredi ovaj Captur 1.3.
Momo,sve sto sto si napisao vazi samo za Srbiju i nase poimanje voznje. Raspitaj se malo kako ide recimo Smax 240KS.
Momo,sve sto sto si napisao vazi samo za Srbiju i nase poimanje voznje. Raspitaj se malo kako ide recimo Smax 240KS.
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Ovaj poslednji Scenic je jedan od najbolje dizajniranih velikoserijskih automobila današnjice. Šteta što ga više na prave.
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
Sent from my BBB100-2 using Tapatalk
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Jeste. Nego ne vidim u tekstu da je napisano za tockove posto je receno da ce "specijalno za njega da se prave po ceni 17".
- pedja
- član 001
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Nisu bile skupe 20ice. Čim se pojavio prvi kod nas, izakao sam ga u salonu. Tada je promo cena zimskih guma bila nešto malo preko 40k dinara.
Taj prvi Bose je imao masažu sedišta i razne pizdarije. Plus kineske mrežice na zadnjim vratima, ali ajde...
T-T
Taj prvi Bose je imao masažu sedišta i razne pizdarije. Plus kineske mrežice na zadnjim vratima, ali ajde...
T-T
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30009
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
Napucan je opremom lepo. I ovaj ima mrežice pozadi. Za masažu sedišta nisam gledao ali verovatno ima. To sam probao na Talismanu. Zanimljivo bude, mada ima samo vozačko sedište.
Meni je Scenic baš dobar. Baš mi je legao. Birao bih verovatno drugi motor.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Meni je Scenic baš dobar. Baš mi je legao. Birao bih verovatno drugi motor.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
zašto ovaj auto ima 1756kg?
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Renault Scenic 1.7 dCi EDC Intens
šta zna dete šta je 300 kila