SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
I kod Hyundai-a su to dva zasebna sistema, sa tom razlikom što je LDW uvek aktivan posle svakog starta motora, a LKA nije dok ga ne aktiviraš. Ali, posle starta motora se LDW vrlo lako ugasi (ako želiš ), npr, baš na tim krividavim putevima. Ili kad to već želiš. A možeš nakon toga da normalno aktiviraš LKA.
Ja i na svojim privatnim kolima uglavnom držim ugašen LDW (CRV npr, "pamti" da je ugašen, dok Jazz ne pamti), a koristim samo LKA. I to baš dosta. Pa i magistralno. LDW palim samo izuzetno, kad procenim da mi eventualno može trebati.
Ja i na svojim privatnim kolima uglavnom držim ugašen LDW (CRV npr, "pamti" da je ugašen, dok Jazz ne pamti), a koristim samo LKA. I to baš dosta. Pa i magistralno. LDW palim samo izuzetno, kad procenim da mi eventualno može trebati.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ne znam koliko je star taj Hyundai ali oni generalno imaju vrhunske asistencije. Probao sam na poslednjoj Santi Fe i Tucsonu i samo reci hvale. Bas, bas prva liga.pedalaš je napisao:Neverovatno mi je to što kažeš, ali, šta mogu nego - da verujem. Ja prošle godine drugaru za Oktaviju "štiklirao" Travel Assist i on meni sav oduševljen pričao kako je to koristio. Doduše, to mi je pričao kada je išao u Torino, da gleda Djokovića.Day Walker je napisao: ↑25 Jan 2024, 22:04Nazalost ne radi iz nekog razloga kod nas. Izbacuje poruku da je u Srbiji ta opcija nedostupna. Nas ima tu opciju i ne funkcionise.pedalaš je napisao:Ako se odlučiš za Škodilaka i opcioni radarski tempomat, svakako ga gledaj u nekom opcionom paketu koju ima i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake. Bez toga ti ACC nema puni smisao. A bude sitne razlika u cenama opcionala.
Sent from my iPhone using Tapatalk
A još čudnije jer sam nedavno imao prilike da vozim novi maleni hyundai i10 i on to aktivno centriranje ima čak i u osnovnom paketu opreme i fascinatno je kako ga drži lepo centriranog i po krivinama, recimo, kada se na auto putu u smeru ka ZG posle BG aerodroma isključuješ udesno na auto put ka NS. Ne radi to na njemu ni trunku lošije nego na nekim dosta skupljim vozilima. Naizgled banalan, ali, zlata vredan opcional.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13133
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Moj Reno ima LDW i može se isključiti potpuno u meniju i više se ne aktivira prilikom sledećeg startovanja motora (na multimediji postoji čak i prečica do tih bezbedonosnih opcija pa se da brzo aktivirati). Radi dobro i ne pišti iritantno već čujem iz ozvučenja automobila zvuk sličan onom kao kada nagaziš onu narebranu belu liniju na putu (kao neka vibracija). Bilo bi korisno da pritom recimo i vibrira volan i to bi onda imalo puni smisao, ali ne vibrira. Koristim to eto reda radi na autoputu i jer lepo igleda grafički na ekranu dok je na magistrali užasno iritatntno jer se stalno trudim da izbegnem rupe i veće neravnine pa se čuje svako malo (prekida muziku) i zato ga držim isključenog.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ovaj novi i10 je u pitanju.Branya je napisao: ↑26 Jan 2024, 01:02Ne znam koliko je star taj Hyundai ali oni generalno imaju vrhunske asistencije. Probao sam na poslednjoj Santi Fe i Tucsonu i samo reci hvale. Bas, bas prva liga.pedalaš je napisao:Neverovatno mi je to što kažeš, ali, šta mogu nego - da verujem. Ja prošle godine drugaru za Oktaviju "štiklirao" Travel Assist i on meni sav oduševljen pričao kako je to koristio. Doduše, to mi je pričao kada je išao u Torino, da gleda Djokovića.Day Walker je napisao: ↑25 Jan 2024, 22:04Nazalost ne radi iz nekog razloga kod nas. Izbacuje poruku da je u Srbiji ta opcija nedostupna. Nas ima tu opciju i ne funkcionise.pedalaš je napisao:Ako se odlučiš za Škodilaka i opcioni radarski tempomat, svakako ga gledaj u nekom opcionom paketu koju ima i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake. Bez toga ti ACC nema puni smisao. A bude sitne razlika u cenama opcionala.
Sent from my iPhone using Tapatalk
A još čudnije jer sam nedavno imao prilike da vozim novi maleni hyundai i10 i on to aktivno centriranje ima čak i u osnovnom paketu opreme i fascinatno je kako ga drži lepo centriranog i po krivinama, recimo, kada se na auto putu u smeru ka ZG posle BG aerodroma isključuješ udesno na auto put ka NS. Ne radi to na njemu ni trunku lošije nego na nekim dosta skupljim vozilima. Naizgled banalan, ali, zlata vredan opcional.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ldw je mega glupost, prva stvar pored SS koja se izkljucuje na oba auta.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Ja ne mislim da je to baš uvek glupost. Postoje neki neželjeni trenuci, kada sam svestan da mi slabi vozačka pažnja i/ili da sam dosta umoran i/ili kada sam se prethodno previše najeo. Tada obavezno palim taj sistem , kao što i tada na magistrali držim aktiviran LKAS, odnosno, sistem za aktivno centriranje vozila.
Kod onog malenog i10 koga sam pomenuo sistem za aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake je aktivan sve maltene do najmanjih brzina, neće da se deaktivira ni ako ideš svega 10 km/h (za razliku od nekih vozila kojima se LKAS dekativira i na 50 ili 60 km/h). I svo vreme lepo centrira kola. Ne može dati se desi da si na nekoj magistrali zaspao na 40-50 km/h I da su se svi sistemi dekativirali zbog suviše male brzine kretenja. Koja je i dalje sasvim dovoljna “da pogineš”
Kod onog malenog i10 koga sam pomenuo sistem za aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake je aktivan sve maltene do najmanjih brzina, neće da se deaktivira ni ako ideš svega 10 km/h (za razliku od nekih vozila kojima se LKAS dekativira i na 50 ili 60 km/h). I svo vreme lepo centrira kola. Ne može dati se desi da si na nekoj magistrali zaspao na 40-50 km/h I da su se svi sistemi dekativirali zbog suviše male brzine kretenja. Koja je i dalje sasvim dovoljna “da pogineš”
- mironiko
- Postovi: 637
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Nego, došao je i taj dan!
Logikom "jutro je pametnije od večeri", prespavasmo nakon što smo opet sinoć pregledali sve opcije, sabrali utiske i prokomentarisali razne varijante za kupovinu, i posle kraćeg razgovora smo se odlučili za Forestera.
Šta više, već sam malopre bio da ga kaparišem, ispostavilo se da je Milorad iz Trio Motorsa (sa kojim me @trojanac povezao još ranije - hvala Trojke!) danas u NS u kancelariji, pa nisam video razlog da to odlažem.
Paket je dakle osnovni, boja Briliant Bronze Metallic - baš takav model bio je u dolasku, kakav smo i hteli. Trebali bi da spolja izgleda kao na priloženoj slici.
Finalna cena je izašla na 36.5k uz gumene patosnice i zatamnjivanje stražnjih stakala + atest (osnovni paket to nema, što je i jedina glupost koja me nervirala kod njega). Vreme isporuke je okvirno jun (trebalo bi prva polovina, produkcija će biti martovska).
Kao što je i više puta navedeno na ovoj temi, osnovni kriterijum nam je bio unutrašnji prostor, i tu je Forester bio pobednik u odnosu na sve ostale (dobro, shodno njegovoj dužini, to i nije neko iznenađenje, ali je činjenica). Pored toga, stabilnost u vožnji, udobnost i mnoštvo opreme koju smo hteli samo su pojačali već prethodno prisutne simpatije prema Foresteru. Mislim da sam još u prvom postu u ovoj temi napisao da mi je ovaj model drag od ranije, tako da je moguće da je u ovom izboru malo uticaja imalo i srce, tj. da nije sve bilo čisto racionalno (što mi je inače modus operandi).
Takođe, naravno, svesni smo Foresterovih slabijih strana, međutim nijedna od njih nam nije bila deal-breaker, niti nam je nešto posebno spustila opšti utisak o vozilu. Za motor i snagu auta sam najviše strepeo, a prilikom test-vožnje sam zapravo uvideo da je to za naše potrebe sasvim korektno. Drugim rečima - svaki auto ima poneku manu i/ili slabiju stranu, ali mislim da nama ovde to neće srušiti sneška...
Pored toga, i svi ostali kandidati (i ponude, uvoznici i ostalo što sačinjava "paket" kad se kupuje vozilo) su imali neke mane/nedostatke, i zapravo su nas ti nedostaci više "boleli", što i jeste razlog što smo te modele otpisali, na kraju krajeva.
Kia nam je dugo vodila trku, ali ove svinjarije sa poručivanjima, cenovnicima, pa loša iskustva forumaša sa SB Company-em... Dodatno, Sportage bi nam bio varijanta "manje para, manje opreme", a sa novim poskupljenjem koje očekuju u Kii, i to manje para izašlo bi na kraju možda na svega 2k razlike, i za te pare su nam ostali modeli zvučali primamljivije, prosto.
Tuscon nam je u lagerskoj ponudi bio baš interesantan, ali kao što nedavno napisah ovde - sve što je na lageru nije ono što bi mi poručivali, i to nam je na kraju previše smetalo. Jbg, dajemo 36k za nešto što funkcionalno zadovoljava sve naše potrebe, ali taj lični momenat bi izostao... Dodatno, pošto je vozilo sa lagera u pitanju, morali bi hitno da reagujemo, a u ovom momentu nemamo u kešu sav iznos, što bi značilo prodaju Suzukija na brzinu - ne bi to bio veliki problem, ali u svim ostalim varijantama nećemo morati da ga prodamo dok ne stigne novi auto (očekujemo uskoro neki priliv).
Najzad, Karoq je ispao vrlo zanimljiv dodatak "ekipi" pred kraj, ali kod njega su nekoliko sitnijih faktora u zbiru doveli do toga da ipak "padne" ispod Subarua. Na stranu ova nefunkcionisanja pojedinih sistema u Srbiji (ili njihov komplet izostanak iz opreme), ali iako bi nam sad prostor bio dobar, kod drugog deteta bi možda opet bilo natezanja (voleli bismo da naredni auto pokrije jedno 7-8 godina minimum - Karoq je zapravo fascinantno upakovan, da u 4.39cm ima toliko unutrašnjeg prostora je umetnost, ali je svakako manje nego kod drugih kandidata), boje nam se ne sviđaju, nismo hteli dizela, cena je došla na nivo Hyundai-a i Forestera, i nekako nam je to bilo previše kompromisa odjednom... No, ko gleda auto u toj veličini (i nije preterano lud za aktivno-bezbednosnim sistemima), može dobiti zaista vrlo izbalansiran proizvod. Još jednom, hvala @Day Walker za jučerašnju vožnju i vrlo lepu ponudu! Topla preporuka za saradnju sa njim.
Eto društvo, to je to za sad. Ne znam sad da li po pravilima tema mora na lock, ili da to bude kad auto stigne i otvorim vlasničku temu, ali ako ostane otvorena, pišem ovde kako bude bilo novosti (izašao iz produkcije, stigao u Evropu, na carini i ostalo).
Hvala svima na pomoći, informacijama i savetima, pa i na samom učešću u diskusiji! Posebno bih zahvalio ljudima koji su doprineli informacijama o sistemima aktivne bezbednosti, "nateravši" me tako da pročitam više o njima i zaključim da bolje da (za malo) probijemo zamišljenu granicu od 35k, ali dobijemo bezbedniji auto. Prethodno smo bili u fazonu da će novo vozilo svakako biti bezbednije od Suzukija, ali sa ovim dodacima je razlika baš ozbiljna.
Meni je sve ovo bilo zanimljivo, ali mi je i drago da je gotovo, te da se pišemo na nekim novim temama o kupovini.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Logikom "jutro je pametnije od večeri", prespavasmo nakon što smo opet sinoć pregledali sve opcije, sabrali utiske i prokomentarisali razne varijante za kupovinu, i posle kraćeg razgovora smo se odlučili za Forestera.
Šta više, već sam malopre bio da ga kaparišem, ispostavilo se da je Milorad iz Trio Motorsa (sa kojim me @trojanac povezao još ranije - hvala Trojke!) danas u NS u kancelariji, pa nisam video razlog da to odlažem.
Paket je dakle osnovni, boja Briliant Bronze Metallic - baš takav model bio je u dolasku, kakav smo i hteli. Trebali bi da spolja izgleda kao na priloženoj slici.
Finalna cena je izašla na 36.5k uz gumene patosnice i zatamnjivanje stražnjih stakala + atest (osnovni paket to nema, što je i jedina glupost koja me nervirala kod njega). Vreme isporuke je okvirno jun (trebalo bi prva polovina, produkcija će biti martovska).
Kao što je i više puta navedeno na ovoj temi, osnovni kriterijum nam je bio unutrašnji prostor, i tu je Forester bio pobednik u odnosu na sve ostale (dobro, shodno njegovoj dužini, to i nije neko iznenađenje, ali je činjenica). Pored toga, stabilnost u vožnji, udobnost i mnoštvo opreme koju smo hteli samo su pojačali već prethodno prisutne simpatije prema Foresteru. Mislim da sam još u prvom postu u ovoj temi napisao da mi je ovaj model drag od ranije, tako da je moguće da je u ovom izboru malo uticaja imalo i srce, tj. da nije sve bilo čisto racionalno (što mi je inače modus operandi).
Takođe, naravno, svesni smo Foresterovih slabijih strana, međutim nijedna od njih nam nije bila deal-breaker, niti nam je nešto posebno spustila opšti utisak o vozilu. Za motor i snagu auta sam najviše strepeo, a prilikom test-vožnje sam zapravo uvideo da je to za naše potrebe sasvim korektno. Drugim rečima - svaki auto ima poneku manu i/ili slabiju stranu, ali mislim da nama ovde to neće srušiti sneška...
Pored toga, i svi ostali kandidati (i ponude, uvoznici i ostalo što sačinjava "paket" kad se kupuje vozilo) su imali neke mane/nedostatke, i zapravo su nas ti nedostaci više "boleli", što i jeste razlog što smo te modele otpisali, na kraju krajeva.
Kia nam je dugo vodila trku, ali ove svinjarije sa poručivanjima, cenovnicima, pa loša iskustva forumaša sa SB Company-em... Dodatno, Sportage bi nam bio varijanta "manje para, manje opreme", a sa novim poskupljenjem koje očekuju u Kii, i to manje para izašlo bi na kraju možda na svega 2k razlike, i za te pare su nam ostali modeli zvučali primamljivije, prosto.
Tuscon nam je u lagerskoj ponudi bio baš interesantan, ali kao što nedavno napisah ovde - sve što je na lageru nije ono što bi mi poručivali, i to nam je na kraju previše smetalo. Jbg, dajemo 36k za nešto što funkcionalno zadovoljava sve naše potrebe, ali taj lični momenat bi izostao... Dodatno, pošto je vozilo sa lagera u pitanju, morali bi hitno da reagujemo, a u ovom momentu nemamo u kešu sav iznos, što bi značilo prodaju Suzukija na brzinu - ne bi to bio veliki problem, ali u svim ostalim varijantama nećemo morati da ga prodamo dok ne stigne novi auto (očekujemo uskoro neki priliv).
Najzad, Karoq je ispao vrlo zanimljiv dodatak "ekipi" pred kraj, ali kod njega su nekoliko sitnijih faktora u zbiru doveli do toga da ipak "padne" ispod Subarua. Na stranu ova nefunkcionisanja pojedinih sistema u Srbiji (ili njihov komplet izostanak iz opreme), ali iako bi nam sad prostor bio dobar, kod drugog deteta bi možda opet bilo natezanja (voleli bismo da naredni auto pokrije jedno 7-8 godina minimum - Karoq je zapravo fascinantno upakovan, da u 4.39cm ima toliko unutrašnjeg prostora je umetnost, ali je svakako manje nego kod drugih kandidata), boje nam se ne sviđaju, nismo hteli dizela, cena je došla na nivo Hyundai-a i Forestera, i nekako nam je to bilo previše kompromisa odjednom... No, ko gleda auto u toj veličini (i nije preterano lud za aktivno-bezbednosnim sistemima), može dobiti zaista vrlo izbalansiran proizvod. Još jednom, hvala @Day Walker za jučerašnju vožnju i vrlo lepu ponudu! Topla preporuka za saradnju sa njim.
Eto društvo, to je to za sad. Ne znam sad da li po pravilima tema mora na lock, ili da to bude kad auto stigne i otvorim vlasničku temu, ali ako ostane otvorena, pišem ovde kako bude bilo novosti (izašao iz produkcije, stigao u Evropu, na carini i ostalo).
Hvala svima na pomoći, informacijama i savetima, pa i na samom učešću u diskusiji! Posebno bih zahvalio ljudima koji su doprineli informacijama o sistemima aktivne bezbednosti, "nateravši" me tako da pročitam više o njima i zaključim da bolje da (za malo) probijemo zamišljenu granicu od 35k, ali dobijemo bezbedniji auto. Prethodno smo bili u fazonu da će novo vozilo svakako biti bezbednije od Suzukija, ali sa ovim dodacima je razlika baš ozbiljna.
Meni je sve ovo bilo zanimljivo, ali mi je i drago da je gotovo, te da se pišemo na nekim novim temama o kupovini.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Dobrodosao u svet belaca
Samo mislim da u ovom slucaju jutro nije pametnije od veceri
Mali fashion savet, gledaj uskoro da kupis Merrell Moab gilje i to bi onda bilo to.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Samo mislim da u ovom slucaju jutro nije pametnije od veceri
Mali fashion savet, gledaj uskoro da kupis Merrell Moab gilje i to bi onda bilo to.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Cestitke! Bogami dobar izbor, ozbiljan auto! Da sto pre stigne pa da napada metar snega preko Romanije
- 123456
- Postovi: 1993
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Čestitke, koliko mi je žao što se ova tema završila, toliko mi je i drago da ste konačno zaključili i sada sledi lepši deo
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Čestitke! Odličan auto i odličan izbor
- grujicd
- Postovi: 8410
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Gledam sad taj Basic paket, pa baš se dosta dobija u njemu. Prevelike su doplate za skuplje pakete, a ništa esencijalno ne dobijaš u njima, malo luksuza. Rekao bih - odličan izbor za ono što tebi treba. Jedva čekam da stigne, a pogotovo sledeću zimu, pa da čujemo iskustva iz eksploatacije.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Cestitke na odlicnom izboru pravog samuraja, neka sluzi ko sto prilici, ako ne drugo, awd ima sigurno najbolji od svih, ako ti zatreba.
Kod nas je takav suby 41k...
Kod nas je takav suby 41k...