SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 25 Jan 2024, 23:10

I kod Hyundai-a su to dva zasebna sistema, sa tom razlikom što je LDW uvek aktivan posle svakog starta motora, a LKA nije dok ga ne aktiviraš. Ali, posle starta motora se LDW vrlo lako ugasi (ako želiš ), npr, baš na tim krividavim putevima. Ili kad to već želiš. A možeš nakon toga da normalno aktiviraš LKA.
Ja i na svojim privatnim kolima uglavnom držim ugašen LDW (CRV npr, "pamti" da je ugašen, dok Jazz ne pamti), a koristim samo LKA. I to baš dosta. Pa i magistralno. LDW palim samo izuzetno, kad procenim da mi eventualno može trebati.

Korisnikov avatar
Branya
Postovi: 331
Pridružio se: 08 Mar 2021, 19:52

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Branya » 26 Jan 2024, 01:02

pedalaš je napisao:
Day Walker je napisao:
25 Jan 2024, 22:04
pedalaš je napisao:Ako se odlučiš za Škodilaka i opcioni radarski tempomat, svakako ga gledaj u nekom opcionom paketu koju ima i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake. Bez toga ti ACC nema puni smisao. A bude sitne razlika u cenama opcionala.
Nazalost ne radi iz nekog razloga kod nas. Izbacuje poruku da je u Srbiji ta opcija nedostupna. Nas ima tu opciju i ne funkcionise.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Neverovatno mi je to što kažeš, ali, šta mogu nego - da verujem. Ja prošle godine drugaru za Oktaviju "štiklirao" Travel Assist i on meni sav oduševljen pričao kako je to koristio. Doduše, to mi je pričao kada je išao u Torino, da gleda Djokovića.

A još čudnije jer sam nedavno imao prilike da vozim novi maleni hyundai i10 i on to aktivno centriranje ima čak i u osnovnom paketu opreme i fascinatno je kako ga drži lepo centriranog i po krivinama, recimo, kada se na auto putu u smeru ka ZG posle BG aerodroma isključuješ udesno na auto put ka NS. Ne radi to na njemu ni trunku lošije nego na nekim dosta skupljim vozilima. Naizgled banalan, ali, zlata vredan opcional.
Ne znam koliko je star taj Hyundai ali oni generalno imaju vrhunske asistencije. Probao sam na poslednjoj Santi Fe i Tucsonu i samo reci hvale. Bas, bas prva liga.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13133
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Saša » 26 Jan 2024, 08:37

Moj Reno ima LDW i može se isključiti potpuno u meniju i više se ne aktivira prilikom sledećeg startovanja motora (na multimediji postoji čak i prečica do tih bezbedonosnih opcija pa se da brzo aktivirati). Radi dobro i ne pišti iritantno već čujem iz ozvučenja automobila zvuk sličan onom kao kada nagaziš onu narebranu belu liniju na putu (kao neka vibracija). Bilo bi korisno da pritom recimo i vibrira volan i to bi onda imalo puni smisao, ali ne vibrira. Koristim to eto reda radi na autoputu i jer lepo igleda grafički na ekranu :kezo: dok je na magistrali užasno iritatntno jer se stalno trudim da izbegnem rupe i veće neravnine pa se čuje svako malo (prekida muziku) i zato ga držim isključenog.

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 26 Jan 2024, 09:36

Branya je napisao:
26 Jan 2024, 01:02
pedalaš je napisao:
Day Walker je napisao:
25 Jan 2024, 22:04
pedalaš je napisao:Ako se odlučiš za Škodilaka i opcioni radarski tempomat, svakako ga gledaj u nekom opcionom paketu koju ima i aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake. Bez toga ti ACC nema puni smisao. A bude sitne razlika u cenama opcionala.
Nazalost ne radi iz nekog razloga kod nas. Izbacuje poruku da je u Srbiji ta opcija nedostupna. Nas ima tu opciju i ne funkcionise.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Neverovatno mi je to što kažeš, ali, šta mogu nego - da verujem. Ja prošle godine drugaru za Oktaviju "štiklirao" Travel Assist i on meni sav oduševljen pričao kako je to koristio. Doduše, to mi je pričao kada je išao u Torino, da gleda Djokovića.

A još čudnije jer sam nedavno imao prilike da vozim novi maleni hyundai i10 i on to aktivno centriranje ima čak i u osnovnom paketu opreme i fascinatno je kako ga drži lepo centriranog i po krivinama, recimo, kada se na auto putu u smeru ka ZG posle BG aerodroma isključuješ udesno na auto put ka NS. Ne radi to na njemu ni trunku lošije nego na nekim dosta skupljim vozilima. Naizgled banalan, ali, zlata vredan opcional.
Ne znam koliko je star taj Hyundai ali oni generalno imaju vrhunske asistencije. Probao sam na poslednjoj Santi Fe i Tucsonu i samo reci hvale. Bas, bas prva liga.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Ovaj novi i10 je u pitanju.

maniaxxx
Postovi: 6362
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od maniaxxx » 26 Jan 2024, 10:03

Ldw je mega glupost, prva stvar pored SS koja se izkljucuje na oba auta.

pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 26 Jan 2024, 10:21

Ja ne mislim da je to baš uvek glupost. Postoje neki neželjeni trenuci, kada sam svestan da mi slabi vozačka pažnja i/ili da sam dosta umoran i/ili kada sam se prethodno previše najeo. Tada obavezno palim taj sistem , kao što i tada na magistrali držim aktiviran LKAS, odnosno, sistem za aktivno centriranje vozila.
Kod onog malenog i10 koga sam pomenuo sistem za aktivno centriranje vozila u sredinu saobraćajne trake je aktivan sve maltene do najmanjih brzina, neće da se deaktivira ni ako ideš svega 10 km/h (za razliku od nekih vozila kojima se LKAS dekativira i na 50 ili 60 km/h). I svo vreme lepo centrira kola. Ne može dati se desi da si na nekoj magistrali zaspao na 40-50 km/h I da su se svi sistemi dekativirali zbog suviše male brzine kretenja. Koja je i dalje sasvim dovoljna “da pogineš”

Dzoni_m
Postovi: 1715
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Dzoni_m » 26 Jan 2024, 10:37

maniaxxx je napisao:
26 Jan 2024, 10:03
Ldw je mega glupost, prva stvar pored SS koja se izkljucuje na oba auta.
Amin.

Korisnikov avatar
mironiko
Postovi: 637
Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
Lokacija: Petrovaradin
Kontakt:

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od mironiko » 26 Jan 2024, 11:24

Nego, došao je i taj dan!

Logikom "jutro je pametnije od večeri", prespavasmo nakon što smo opet sinoć pregledali sve opcije, sabrali utiske i prokomentarisali razne varijante za kupovinu, i posle kraćeg razgovora smo se odlučili za Forestera.

Šta više, već sam malopre bio da ga kaparišem, ispostavilo se da je Milorad iz Trio Motorsa (sa kojim me @trojanac povezao još ranije - hvala Trojke!) danas u NS u kancelariji, pa nisam video razlog da to odlažem.

Paket je dakle osnovni, boja Briliant Bronze Metallic - baš takav model bio je u dolasku, kakav smo i hteli. Trebali bi da spolja izgleda kao na priloženoj slici.

Finalna cena je izašla na 36.5k uz gumene patosnice i zatamnjivanje stražnjih stakala + atest (osnovni paket to nema, što je i jedina glupost koja me nervirala kod njega). Vreme isporuke je okvirno jun (trebalo bi prva polovina, produkcija će biti martovska).

Kao što je i više puta navedeno na ovoj temi, osnovni kriterijum nam je bio unutrašnji prostor, i tu je Forester bio pobednik u odnosu na sve ostale (dobro, shodno njegovoj dužini, to i nije neko iznenađenje, ali je činjenica). Pored toga, stabilnost u vožnji, udobnost i mnoštvo opreme koju smo hteli samo su pojačali već prethodno prisutne simpatije prema Foresteru. Mislim da sam još u prvom postu u ovoj temi napisao da mi je ovaj model drag od ranije, tako da je moguće da je u ovom izboru malo uticaja imalo i srce, tj. da nije sve bilo čisto racionalno (što mi je inače modus operandi).

Takođe, naravno, svesni smo Foresterovih slabijih strana, međutim nijedna od njih nam nije bila deal-breaker, niti nam je nešto posebno spustila opšti utisak o vozilu. Za motor i snagu auta sam najviše strepeo, a prilikom test-vožnje sam zapravo uvideo da je to za naše potrebe sasvim korektno. Drugim rečima - svaki auto ima poneku manu i/ili slabiju stranu, ali mislim da nama ovde to neće srušiti sneška...

Pored toga, i svi ostali kandidati (i ponude, uvoznici i ostalo što sačinjava "paket" kad se kupuje vozilo) su imali neke mane/nedostatke, i zapravo su nas ti nedostaci više "boleli", što i jeste razlog što smo te modele otpisali, na kraju krajeva.

Kia nam je dugo vodila trku, ali ove svinjarije sa poručivanjima, cenovnicima, pa loša iskustva forumaša sa SB Company-em... Dodatno, Sportage bi nam bio varijanta "manje para, manje opreme", a sa novim poskupljenjem koje očekuju u Kii, i to manje para izašlo bi na kraju možda na svega 2k razlike, i za te pare su nam ostali modeli zvučali primamljivije, prosto.

Tuscon nam je u lagerskoj ponudi bio baš interesantan, ali kao što nedavno napisah ovde - sve što je na lageru nije ono što bi mi poručivali, i to nam je na kraju previše smetalo. Jbg, dajemo 36k za nešto što funkcionalno zadovoljava sve naše potrebe, ali taj lični momenat bi izostao... Dodatno, pošto je vozilo sa lagera u pitanju, morali bi hitno da reagujemo, a u ovom momentu nemamo u kešu sav iznos, što bi značilo prodaju Suzukija na brzinu - ne bi to bio veliki problem, ali u svim ostalim varijantama nećemo morati da ga prodamo dok ne stigne novi auto (očekujemo uskoro neki priliv).

Najzad, Karoq je ispao vrlo zanimljiv dodatak "ekipi" pred kraj, ali kod njega su nekoliko sitnijih faktora u zbiru doveli do toga da ipak "padne" ispod Subarua. Na stranu ova nefunkcionisanja pojedinih sistema u Srbiji (ili njihov komplet izostanak iz opreme), ali iako bi nam sad prostor bio dobar, kod drugog deteta bi možda opet bilo natezanja (voleli bismo da naredni auto pokrije jedno 7-8 godina minimum - Karoq je zapravo fascinantno upakovan, da u 4.39cm ima toliko unutrašnjeg prostora je umetnost, ali je svakako manje nego kod drugih kandidata), boje nam se ne sviđaju, nismo hteli dizela, cena je došla na nivo Hyundai-a i Forestera, i nekako nam je to bilo previše kompromisa odjednom... No, ko gleda auto u toj veličini (i nije preterano lud za aktivno-bezbednosnim sistemima), može dobiti zaista vrlo izbalansiran proizvod. Još jednom, hvala @Day Walker za jučerašnju vožnju i vrlo lepu ponudu! :) Topla preporuka za saradnju sa njim.

Eto društvo, to je to za sad. Ne znam sad da li po pravilima tema mora na lock, ili da to bude kad auto stigne i otvorim vlasničku temu, ali ako ostane otvorena, pišem ovde kako bude bilo novosti (izašao iz produkcije, stigao u Evropu, na carini i ostalo).

Hvala svima na pomoći, informacijama i savetima, pa i na samom učešću u diskusiji! Posebno bih zahvalio ljudima koji su doprineli informacijama o sistemima aktivne bezbednosti, "nateravši" me tako da pročitam više o njima i zaključim da bolje da (za malo) probijemo zamišljenu granicu od 35k, ali dobijemo bezbedniji auto. Prethodno smo bili u fazonu da će novo vozilo svakako biti bezbednije od Suzukija, ali sa ovim dodacima je razlika baš ozbiljna.

Meni je sve ovo bilo zanimljivo, ali mi je i drago da je gotovo, te da se pišemo na nekim novim temama o kupovini. :)Slika

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Astra >> Lambo

Korisnikov avatar
Branya
Postovi: 331
Pridružio se: 08 Mar 2021, 19:52

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Branya » 26 Jan 2024, 11:28

Dobrodosao u svet belaca
Samo mislim da u ovom slucaju jutro nije pametnije od veceri

Mali fashion savet, gledaj uskoro da kupis Merrell Moab gilje i to bi onda bilo to.

Sent from my SM-G998W using Tapatalk



Kabal
Postovi: 2898
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Kabal » 26 Jan 2024, 11:37

Cestitke! Bogami dobar izbor, ozbiljan auto! Da sto pre stigne pa da napada metar snega preko Romanije :D

Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1993
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od 123456 » 26 Jan 2024, 11:41

Čestitke, koliko mi je žao što se ova tema završila, toliko mi je i drago da ste konačno zaključili i sada sledi lepši deo :-)

Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk


pedalaš
Postovi: 685
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od pedalaš » 26 Jan 2024, 11:50

Čestitke !

Korisnikov avatar
Dzona
Postovi: 174
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od Dzona » 26 Jan 2024, 11:51

Čestitke! Odličan auto i odličan izbor

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8410
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od grujicd » 26 Jan 2024, 12:04

Gledam sad taj Basic paket, pa baš se dosta dobija u njemu. Prevelike su doplate za skuplje pakete, a ništa esencijalno ne dobijaš u njima, malo luksuza. Rekao bih - odličan izbor za ono što tebi treba. Jedva čekam da stigne, a pogotovo sledeću zimu, pa da čujemo iskustva iz eksploatacije.

maniaxxx
Postovi: 6362
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred

Post od maniaxxx » 26 Jan 2024, 12:13

Cestitke na odlicnom izboru pravog samuraja, neka sluzi ko sto prilici, ako ne drugo, awd ima sigurno najbolji od svih, ako ti zatreba.

Kod nas je takav suby 41k... :oops:

Odgovori