Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 46197
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Geza » 15 Sep 2012, 21:53

A pazi ovo. Pet godina stojanja na lageru.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 59_32_4x4/
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Paja » 15 Sep 2012, 22:00

Laki021 je napisao: Ne zaboraci radni sat je 100-200CHF zavisno od servisa.
Jeste totalni off ali pošto je pranje kola u Ch?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od dragvorl » 15 Sep 2012, 22:05

Geza je napisao:A pazi ovo. Pet godina stojanja na lageru.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 59_32_4x4/
Lele, ko ce ovo da im kupi? Jedino neki zagrizeni Alfista sa viskom para.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Delija » 15 Sep 2012, 22:14

Niko ne voli bash toliko Alfu :kezo:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10496
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od TheWickerMan » 15 Sep 2012, 23:10

^^^ :dobarvic: :prdi:
Geza je napisao:A pazi ovo. Pet godina stojanja na lageru.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 59_32_4x4/
kako sam čuo , ovo je bilo test vozilo i nema 0 km na satu,imala je par hiljada pa je smanjeno na nulu ... bar sam čuo :zbunjen: :nemampojma:

@ dragvorl ja bi radije onu Tbi :)

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd » 15 Sep 2012, 23:13

Xepoj87 je napisao:Steta sto je ovo srpski forum,a vi konstantno pominjete neke cifre iz Svice...
Ipak pricamo o kupovini polovnjaka i novog u nasoj zemlji,barem bi bilo lepo da ogranicimo,jer nam Svica,Spanija i Amerika ne znace puno...
TO jest, ne znaci nam u ovoj temi da li je u Svici povoljnije kupiti polovnjak ili nov...
Ja pricam kako stvari stoje gledajuci iz mog ugla, neko na to gleda drugacije a neko kupi nov M3 a ovakva diskusija mu izgleda smesno...
Ono sto hocu sve vreme da kazem je da usteda na polovnjaku ne mora po pravilu biti velika.
Niti je budala onaj koji kupi nov auto, niti je mega pametan onaj koji uzme polovan...svako je upravu na svoj nacin.

Naravno pricamo o automobilima koji se traze i koji dobro drze cenu...Alfa i Reno mozda bas i nisu dobar primer za to, kao ni luksuzne limuzine.
Tu od premiuma spadaju modeli D i E segmenta kao i SUV-ovi. Pogledaj koliko kosta X6 2 godine star (premium selection) u odnosu na nov model...razlika nije ni 20% ako gledamo po konfiguratoru a u praksi je i manja.
Xepoj87 je napisao:Ja zaista ne znam koje vi silne popuste dobijate,kolike su zaista cene automobila tamo i kakve automobile smatrate "dobro opremljenim",ali ovde malo da cacnes neku opremu,cene idu u nebesa...
Popusti se u danasnje vreme dobijaju veoma lako za razliku od onih "godisnjaka" u nemackoj gde nece da spuste ni 50e...valjda smatraju da ti ga vec daju najjeftinije moguce.
CLS koji sam naveo ima dobru cenu ali to je onaj tip auta (kao i S, A8, 7) koji se slabo trazi kao polovan te je i normalno da takvim automobilima cena vise pada u pocetku...to je samo znak da su mozda malo i precenjeni a ima i onog, da nisu trazeni.
Kada bi ganjao taj segment mozda bih i ja razmislio o polovnjaku...
dragvorl je napisao:
Geza je napisao:A pazi ovo. Pet godina stojanja na lageru.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 59_32_4x4/
Lele, ko ce ovo da im kupi? Jedino neki zagrizeni Alfista sa viskom para.
Nece ni zagrizeni Alfista...Alfa sa americkim motorom koji je btw tesko bip.
Imao sam priliku da uz smesnu doplatu zamenim 147 za ovakvu 159ku, isto godiste ali manje kilometraze.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10465
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od sebekkg » 15 Sep 2012, 23:59

TheWickerMan je napisao:^^^ :dobarvic: :prdi:
Geza je napisao:A pazi ovo. Pet godina stojanja na lageru.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... 59_32_4x4/
kako sam čuo , ovo je bilo test vozilo i nema 0 km na satu,imala je par hiljada pa je smanjeno na nulu ... bar sam čuo :zbunjen: :nemampojma:
vidis koliko je ovo vozacevo sediste izborano od sedenja, jedino ako su ovi sa lagera, krisom ulazili unutra i klopali ili cugali u magacinu.
Slika

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23329
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Day Walker » 16 Sep 2012, 02:02

Sediste nije naborano, ali te minimalne deformacije koze su dosle vremenom i verovatno ne odrzavanjem iste.. S obzirom da je auto "nov"...
I odlican je, svakako bih ga rado posedovao, samo da registracija nije da se ubijes :nesvest:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 » 16 Sep 2012, 02:06

Ja ne vidim nikakvo naboranje koze...
Ako i ima necega,to je od ulazenja i izlazenja iz kola ljudi koji su sedali u njega...
Nije to kvalitet koze kao kod Mercedesa recimo,pa da deformiteti krenu posle 100.000km...
To je tanka i dosta fleksibilna koza i dosta je meksa,ali je zato podlozna ostecenjima...
Jos extremniji primer je koza na Latitude Renou na sajmu,kome je bila skroz unistena koza od sedanja posetilaca sajma,sto je sramota...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od ljubitelj » 16 Sep 2012, 20:13

Xepoj87 je napisao:Steta sto je ovo srpski forum,a vi konstantno pominjete neke cifre iz Svice...
Ipak pricamo o kupovini polovnjaka i novog u nasoj zemlji,barem bi bilo lepo da ogranicimo,jer nam Svica,Spanija i Amerika ne znace puno...
Pominje se redovna zamena svecica, redovni kontrolni servis, zamena ulja sa filterima, tipicni poslovi koje svaki vozac sam moze i najcesce uradi.

Ne vidim zasto bi neko posao od 30minuta ili 60 minuta koji bi sa 2 leve ruke uradio bez po muke uopste trazio pomoc servisa i placao stotine CHF po norma satu.

Jedino zamena ulja zbog ekologije treba da se obavi na mestu gde je to predvidjeno, vidjao sam po Nemackoj da postoje pumpe goriva a i druga mesta gde se prosto iznajmi prostor sa stubnom dizalicom i sve alatom za sitan novac, mnogo puta manji od pominjanih cifara.

Ovde, zamenu ulja sa filterom i pregledom placam 400 dinara, servis.

To mi je jedan od najvecih troskova, pregorelu sijalicu zamenim sam jednom u n godina i to kosta 2-5 evra maksimum. Filtere kabine, vazduha tipicno placam 4-10 evra i zamenim laganim tempom za 5-15 minuta.

Ako se zurim treba 3-5 minuta.
Svecice NGK placam tipicno 2.50-3.50 evra zavisno od tipa, sam zamenim za 10 minuta na svakih 30-40.000km.

Godisnje, ako predje 100 evra redovno odrzavanje automobila.

Kocnice, plocice original placene nesto ispod 30 evra i to po lux ceni, zamenio sam kao sto vecina ljudi jeste sposobna da uradi. Taj trosak se javlja jednom u 10tak godina, ili 200.000km koliko mi u proseku izdrze plocice pozadi.

Prednje plocice marke ETF menjao pre 5 godina, kostale dosta vise, blizu 50 evra, izdrze tipicno oko 80.000km ponekada doguraju i do 100.000km sto zavisi mnogo od nacina upotrebe auta. Vozim automatik pa to utice na kraci radni vek plocica.

Zamena ulja u automatiku sa ispiranjem je bila jedna od najskupljih stavkih u toku servisa polovnog automobila posto je potroseno 12 litara ulja.

Amortizeri se promene jednom u zivotnom veku auta. Akumulator na 2-4 godine kako se zalomi je oko 70-80 evra.

Sve u svemu, da ne gledam u preciznu evidenciju, imao sam oko 400 evra troska na popravke za 6 godina ne racunajuci ulja, filtere, brisace, gume zimski i letnji set.

Za cenu jedne proste popravke u CH po vrednosti iste kolicine novca ovde mogu da 5 godina placam troskove popravke polovnjaka pri cemu je priblizno isti servisni materijal u upotrebi, uz neke sitne kvalitetativne razlike.

Svajcarska je po svemu neki drugi svet gde je trosak proporcionalno prihodima visekratno uvecan od uobicajeno moguceg.

Naravno da i ovde moze da se daleko skuplje placa ako se zeli, na primer akumulator ne mora da se kupi u specijalizovanoj prodavnici akumulatora nego kod uvoznikovog dilerovog ovlascenog servisnog centra sa ispostavom specijalnog instalatera po 2 puta vecoj ceni za isti proizvod.

Ovde kada kupis na primer akumulator, zamena starog i ugradnja novog je obicno besplatna ili simbolicna reda 5 evra.

Ako kupis ulje i filter ulja u servisu, njihova zamena je obicno besplatna u tom servisu.

To su sve jednostavni poslovi koji ne zahtevaju neke ultra mega price i troskove.

Kada bi bilo koji auto bio odrzavan po navedenim cenama u CH kao polovan, onda svakako se postavlja pitanje svrhe polovnog u odnosu na novi ali i uopste auta koji ce drugi odrzavati u takvom na neki nacin deformisanom odnosu cena ulozenog rada u odnosu na materijal koji se koristi za bilo koju situaciju van garantnog roka.
Pretpostavljam i da cena radnog sata ne varira mnogo od marke do marke tj servisa do servisa.

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od superboss » 16 Sep 2012, 20:32

dragvorl je napisao:Moj drugar je sad uzeo za Stila crevo interkulera koje ide obavezno u paketu sa jos nekim delom kada se kupuje. Otisao uzeo novo u Delti za oko 10k. Ja sam mu rekao da bolje da probamo to da zakrpimo pa da vidi ako ne drzi da uzme, ali uzeo je novo. Nisu jeftina ta creva uopste.
Ja sam skoro menjao na fokusu MK1, 1.9 TDDi, crevo turbine, ne znam da li ima cca 20cm duzine 5000,00RSD.

Razmisljao sam da aktiviram nasu snalazljivost pa da roknem sa IMT-a :rofl: ....kupim par metara i odsecam po potrebi :rofl:
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od dragvorl » 16 Sep 2012, 20:34

ljubitelj je napisao: Ne vidim zasto bi neko posao od 30minuta ili 60 minuta koji bi sa 2 leve ruke uradio bez po muke uopste trazio pomoc servisa i placao stotine CHF po norma satu.
Ti mozda volis da cackas i radis, volim i ja i jos x ljudi iz zajednice automobilskih entuzijasta. Ali najveci broj ljudi to ne interesuju ili nece da se upustaju da rade nesto sto ne znaju, i to je normalno. Kao sto nece da cackaju ni kada im crkne sporet ili bojler. A u Svajcarskoj kako sam shvatio iz raznih prica ljudi koji su tamo bi mogao imati i problema ako cackas nesto krupnije oko kola na nekom parkingu ili slicno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd » 16 Sep 2012, 21:47

Secam se kad sam bio klinac, svaki vikend bi neko drugi od komsija lezao ispod svog auta i krpio ga. Posle toga bi na parkingu ostajale fleke od ulja, opiljci od smirglanja, delovi trulog lima koji otpadnu skidnjam nekog dela i sl.
U Srbiji svako zna sve da radi, svako je najbolji u svakom poslu (ali obicno ne i u svom) pa je zato Srbija tu gde jeste.
Na zapadu svako radi svoj posao najbolje sto ume (sto bolje, vise ce i da zaradi) primi platu a onda drugima placa usluge a sebi slobodno vreme utrosi na pametnije stvari. Zemlja u kojoj svako ima sansu da naplati svoj rad i gde se ljudi jedni drugima ne mesaju u posao obicno izgleda kao Svica.

Ne kazem, ima entuzijasta koji vole sami da odrzavaju auto a imaju i gde to da rade ali takvih je malo i vise spadaju u izuzetak nego pravilo.

@dragvorl

Na javnim parkinzima je zabranjeno...jedino ako imas kucu ili mozda zivis u zgradi koja ima privatni parking a pri tom si "dobar" sa predsednikom kucnog saveta. Ja sam na ulici par puta menjao sijalice i jednom ugradjivao handsfree uredjaj i svi prolaznici su me gledali kao da sam nenormalan. Posle sam cuo da je tako nesto zabranjeno, mada nisam ni primetio da jos neko to radi.
Poslednja izmena od Floyd u 16 Sep 2012, 22:01, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od dragvorl » 16 Sep 2012, 21:59

Kako su meni nekad pricali: kad te startuje inspektor da tako radis nesto na svojim kolima pita te jel si obucen za taj posao? Ako jesi, sledece pitanje je da li si platio porez? Ako si pak neobucen onda si opet u govnima. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd » 16 Sep 2012, 22:08

Moguce, nisam bas detaljno upucen u tu tematiku, samo sam cuo da na ulici nesmes da servisiras auto i ponavljam, osim mene par puta, nisam nikog video da mu boolja viri iz haube :)

Znam recimo kad zidas kucu, ne mozes kao kod nas da zapocnes pa zavrsis kad se skupi para (istina, svajcarci i nisu megalomani kao srbi pa da zapocnu nesto cemu nisu dorasli). U gradjevinskoj dozvoli dobijes i datum do kad sve treba da bude gotovo, materijal nesme da bude na ulici, jasno treba da stoji istaknuta tabla sa podacima o izvodjacu i datumom zavrsetka radova a onaj ko prekoraci datum je blago reci nahebo.

Odgovori