Citroen C4

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Mare99
Postovi: 10
Pridružio se: 03 Feb 2021, 10:40

Citroen C4

Post od Mare99 » 29 Mar 2021, 20:55

Pozdrav ljudi,danas sam kupio Citroena...
1.6 HDI....2008 god.
Ima li neko neki savet za ovaj auto ?
Odrzavanje,kvarovi itd...
Znam da sam trebao ovo da pitam pre kupovine ali eto izletelo je slucajno :D

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 29 Mar 2021, 21:35

posto mi je ovo drugi po redu 1.6 hdi u tom autu moj savet ti je da krenes redom da predupredis potencijalne probleme posto taj motor moze da ih ima...

1. menjaj odmah ulje ako ne znas kad je zamenjeno, ako i znas kad je menjano, ja bih opet zamenio stim sto bih skinuo karter pod obavezno, proverio da li ima taloga, ocistio ga, zatim proverio i po potrebi ocistio sito uljne pumpe i sve ponvo sklopio.

2. kad menjas filter ulja (preporuka za taj motor su purflux filteri koji su i fabricka ugradnja), dobro pogledaj i ocisti kuciste filtera i pozeljno skinuti hladnjak filtera ulja, meni je on zacepio i pravio problem sa pritiskom ulja, a to mi je zadnje palo na pamet da pogledam, znaci i njega po potrebi operes i vratis.

3. skidanje malog sita na cevi koja dovodi ulje do turbine, ono cesto ume da se zaprlja pa turbina nema dobro podmazivanje i crkava. usput proveriti obavezno turbina u kakvom je stanju, kod tog motora je bar lako i pristupacno, vidi da li rotor ima aksijalni i radijalni luft i koliki je.

4. skidanje i ciscenje vakuuma bregaste (lako se skida) tu isto postoji jedno malo sitance koje moze da zacepi.

kad sve ovo uradis, onda si 95% miran da motor ima dobro podmazivanje i da nece gubiti pritisak ulja koji zbog ovih nabrojanih stvari moze biti doveden u pitanje.

ostatak motora je manje vise dobar, bregaste i kuciste bregastih moze da se osteti ali se to uglavnom desava ako motor ima slabiji pritisak ulja i podmazivanje opet zbog navedenih stvari.

eventualno moze da se cuje mali lanac koji pokrece bregaste to zavisi od vise faktora ali nije neki veliki problem.

ostalo su potrosne stvari kao i kod drugih automobila kojie takodje mogu da crkavaju ali ovo su glavni problemi tog 1.6 motora.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Mare99
Postovi: 10
Pridružio se: 03 Feb 2021, 10:40

Re: Citroen C4

Post od Mare99 » 10 Apr 2021, 19:16

Hvala OMP ti si glavni strucnjak ovde :D
Moze neko misljenje konkretno o ovom automobilu sa oglasa...

https://www.polovniautomobili.com/auto- ... tion_ref=3

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 10 Apr 2021, 22:45

ne znam sta bih mogao da komentarisem sa slika sem da deluje prilicno ulickano i šareno sto mi se bas i ne dopada
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

gazza
Postovi: 2186
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Citroen C4

Post od gazza » 11 Apr 2021, 01:09

Jel ovo sve važi i za aktuelni PSA HDI 1.6 od 116 ili koliko već konja

Ja bi se ovog klonio bez razmišljanja

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 11 Apr 2021, 08:11

taj sa 116 konja je bmw motor nije hdi, licno on mi je vise za izbegavanje nego hdi.

112 konja je hdi koji se pojavio 2010 i taj ima 8 umesto prethodnika sa 16 ventila.

Inace crkavanje turbine kod starijih 1.6 hdi motora nije pravilo kod svih vec samo kod onih kod kojih je ulje menjano na intervalu od 30k km koji je fabrika preporucila, ko je menjao ranije ne bi trebalo da je imao problem, mada na zapadu su se uglavnom svi pridrzavali tog fabrickog servisnog intervala. Ostale stvari koje sam naveo su samo preventiva koju nije lose odraditi kad kupis takav auto da bi bio miran, inace nije ni to pravilo da se mora uraditi, vec ko hoce, 90% ljudi i ne zna za to pa naravno ni ne radi, majstor se nece sam upustiti u takav posao ako mu ne trazis, pa i ako mu trazi nece svaki majstor da se zeza sa tim.
od 2006 ili 7 su i u fabrici uvideli gresku pa su servisni interval smanjili na 20k km ali ipak je 10k optimalno a 15k km neki maksimum a pretpostavljam da vecina nas i menjam ulje na tim km.
2008. ili 9. napravljena je revizija tih hdi motora sa 90 i 110 konja gde su otklonjene neke mane tipa bolje je resen princip cevnog dovoda ulja do turbina pa su imale bolje podmazivanje, karteri su prepravljeni pa nije vise bilo zadrzavanja neke manje kolicine ulja (cca 0,3l) koja je mogla da stvori talog u istom
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

kami
Postovi: 504
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Citroen C4

Post od kami » 11 Apr 2021, 11:29

Jesi siguran da je bmw motor? Bmw je tek kasnije ubacio onaj 1.6 motor koji je isao u 116d, a u tu generaciju je bio 2.0d od 115hp.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 11 Apr 2021, 13:34

nisam siguran, mozda sam nesto i pomesao
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1480
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroen C4

Post od sasa lbg » 11 Apr 2021, 19:40

Nema nikakvog bmw u peugeot/citroen.

Ne treba plasiti coveka jednostavno promeni ulje i filtere i vozi auto 10000 km .
Do tada ces uvideti kakav si primerak kupio.

1.6 hdi je u sustini odlican i zahvalan motor za odrzavanje u svakom smislu.



Послато са SM-N970F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 11 Apr 2021, 19:47

pa vidis ja sam to uradio pa sam imao problem sa pritiskom ulja 5 dana posle kupovine auta i zamene ulja, onda sam uradio sve ovo sto sam napisao da ne razmisljam dalje, upravo zato i savetujem da se ovo sve odradi na "prvom servisu" malo vise kosta i oduzima vremena ali vredi, naravno to kazem kad je auto nepoznat tj kupljen sa placa i sl. kad je auto vozen kod nas i ima neku istoriju to nije potrebno.....kod mene je problem bio zacepljeno kuciste filtera ulja. koje mi je pred kraj palo na pamet kad sam sve ovo procesljao :) dok je na jednom pezou problem bio samo u davacu pritiska ulja koji sam prvi proverio i odmah nasao problem.

sto se tice bmw motora moja greska, samo benzince su trpali u PSA-a grupu.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1480
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Citroen C4

Post od sasa lbg » 11 Apr 2021, 20:00

Pa ako se tebi desilo ne znaci da ce njemu.
Verovatno si kupio neki kojem je ulje menjano na 30000 km ili ko zna kada.
Ja od 2008 imam 1.6 hdi u 2 auta koje sam sam vozio nakon kupovine sttotinama hiljada km bez takvih problema.
Jednostavno kad kupis auto zamenis ulje i vozis a ako auto ima mnogo problema sigurno ce to brzo pokazati.
Pametnije mu je da nadje solidnog PSA servisera

Послато са SM-N970F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 11 Apr 2021, 20:20

sasa lbg je napisao:
11 Apr 2021, 20:00
Pa ako se tebi desilo ne znaci da ce njemu.
Verovatno si kupio neki kojem je ulje menjano na 30000 km ili ko zna kada.
Ja od 2008 imam 1.6 hdi u 2 auta koje sam sam vozio nakon kupovine sttotinama hiljada km bez takvih problema.
Jednostavno kad kupis auto zamenis ulje i vozis a ako auto ima mnogo problema sigurno ce to brzo pokazati.
Pametnije mu je da nadje solidnog PSA servisera

Послато са SM-N970F помоћу Тапатока
nije samo meni, znam jos troje ljudi koji su imali slicne probleme....ja sam se sa prethodnim 1.6 hdi lepo navozao bez ikakvih problema i uopste ne kudim taj motor, naprotiv, jbg ovaj zapao takav , uvezen je iz Nemacke i ulje je po knjizici menjano na 20k km ali nebitno ne zalim se samo kazem sta moze da se ocekuje i ako se desi sta treba da se uradi.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

l0shmi
Postovi: 5
Pridružio se: 27 Jan 2021, 18:07

Re: Citroen C4

Post od l0shmi » 12 Apr 2021, 02:27

Tacka broj 3 pod obavezno, lako resiv nedostatak skidanjem tog sita a moze da prouzrokuje ogromnu stetu. Kod caleta na ksari pikaso (2008/90ks/1.6) se zacepilo to sito, doslo do zacepljenja, turbina se rasprsla i opiljci usli u sistem,nakon toga vise nikada niie bio isti auto.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 3971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen C4

Post od OMP » 12 Apr 2021, 08:40

Drugaru na 308 se isto razletela turbina na auto putu zbog toga...po meni i stavka br. 1 tj provera sita uljne pumpe i ciscenje kartera pri zameni ulja je obavezna stavka kad kupis auto, nije ni skup ni velik posao
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

dzonic87
Postovi: 363
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53

Re: Citroen C4

Post od dzonic87 » 12 Apr 2021, 10:06

OMP je u pravu to su stavke koje bi trebalo uraditi i posle toga nema glavobolji. 1.6HDi su jedni od boljih malolitraznih dizela (uopsteno govoreći PSA ima odlične dizele 1.4hdi, 1.6hdi, 2.0hdi i 2.2hdi). Ovo je sve jer su servisni intervali od 30k km bili predugački.
U novijim verzijama te boljke su rešene

Odgovori