Nova epizoda pod nazivom "šta zna svinja šta je dinja"
Pre nekoliko dana sam zvao da pitam za jedan S-Max, u međuvremenu me prodavac okrene da pita što nisam došao da vidim itd... Juče završim posao u Piramidi, trebao bih do grada, pogledam kamere ali haos. Hajde na Zvezdaru - autoput stoji. Hajdemo onda do Surčina da pogledamo Maksima
Prodaje ga velika auto kuća. Auto je ovde kupljen i održavan u Grandu, cena je malo jača nego kod ostalih primeraka. Prodavac je ok, mlađi dečko ali niti on niti onaj koji je sastavljao oglas nisu do kraja upoznati sa ovim vozilom niti sa Fordom kao brendom. Mnoge bitne stavke opreme nisu navedene u oglasu, a za neke druge ne zna pravilnu upotrebu.
Auto i spolja i iznutra deluje veoma dobro. Od bitnije opreme bih istakao tempomat sa limitatorom, izduvi klime na B stubu za zadnje sedište, ksenoni, parking senzori napred i nazad, automatski menjač, 2.0 motor sa 163ks. Šoferka je naravno sa grejačima (Gruja style
) a mislim i da je samozatamnjujuća.
Na eksterijeru sam uočio jednu malu ogrebotinu na zadnjem krilu i tačku na vratima gepeka. Na prednjoj masci se na jednom mestu ogulio lak sa rešetke, pretpostavio sam da je prednji branik rađen (naknadno sam saznao da jeste). Zazori su ok, možda je na jednom mestu desni far otišao iz vinkle na milimetar ili dva ali se radi o toliko malom odstupanju da ni nakon pipanja i zagledanja nismo mogli da se usaglasimo.
Probao sam auto, komfor je vrhunski a prostor u kabini nestvaran. Kolega seo nazad, oduševio se. Volan standardno Fordov, vrlo direktan i sa lepim odzivom, upravljivost više nego dobra. Automatik je za mene novost pa nemam meru da li je dobar ili nije, lepo šalta i reaguje na potapanje gasa.
Krenemo nazad, kaže prodavac da promenimo režim na Sport da vidim kako će bolje da šalta. Ispod menjača su tri dugmeta: Comfort, Normal i Sport, tu opciju do sada nisam viđao. Kliknem na Sport, osetim da menjač sad brže reaguje i zvuk kao da je nešto drugačiji, kad sam došao do parkiranja osetim i da je volan osetno teži.
Nakon parkiranja, u razgovoru provalim da se vozačev retrovizor ne sklapa, izgleda da je motor otišao kaput. Suvozačev se otvara i zatvara bez greške.
Noćas se iskonsultujem na Ford forumu, a jutros dobijem i info iz Granda. Ona tri dugmeta nisu za menjanje režima rada menjača, nego za električno podešavanje tvrdoće amortizera
Kako sam uspeo da osetim razliku u radu automobila, ni sad mi nije jasno. Naravno, ti amortizeri su skupi kao otrov - oko 150k dinara je par.
Motor retrovizora je 25k u Grandu. Utešili su me da je to sitnica jer je za npr Volvo 100k
Ne volim da se cenjkam i auto sam otišao da gledam sa namerom da platim koliko ga cene, ukoliko se ispostavi kao dobar. Još ga majstor nije pogledao pa nemam konačan sud, ali bi u skladu sa ovim informacijama cena morala osetno ići na dole kako bih se odlučio na kupovinu.