Stranica 16 od 23

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 13:28
od lami
Vezano za carinjenje po katalogu i EUR.1 ili nesto jos pored toga?

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 13:55
od Grujic
20% je ozbiljno poskupljenje.

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 14:02
od lami
Prvobitno su naslovi bili tipa 30-50 procenata. U tom smislu da nije toliko drastično.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 14:37
od DukeNS
Idealna prilika da se proda auto i kupi nov... :D

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 14:41
od OMP
Carina je skocila samo za vozila koja se carine u SU ili drugim mestima gde je moguce raditi carinu na ime kupca a 95% kola se carine na tu varijantu i tu naravno SU prednjaci kao najjaca kombinacija sto zbog pozicije sto zbog jakih firmi koje se time bave ali moze i u BG i NS da se radi po toj semi samo znatno manje. U stvari nije tu carina poskupela nego se izjednacuje sa ostatkom srbije gde se do sad carinilo po regularnim cenama i kataloskim vrednostima. Koliko je tacno poskupela carina zavisi od auta do auta, na jeftinija vozila nije neka drasticna cifra ali na skuplja moze biti itekako ozbiljna cifra tako da ce i cene polovnjaka kod nas skakati proporcionalno. Dosta kola je na stend baju ili u subotici ili nije ni krenulo iz EU jer se cekaju jos neki detalji da se rese iako je manje vise sve vec poznato.
Realno sad ko juri da kupi kola treba to sto pre da resi jer je jos uvek dosta kola na oglasima po starim cenama carine, kad se taj lager bude iscistio recimo za mesec dva pretpostavljam da ce cene skociti samo je pitanje koliko.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 16:37
od Markoni
Pa kod jeftinih kola neće biti toliko poskupljenje, ali kod kola od 10+k EUR i hoće.
Evo primer.
Auto platiš 10.000 EUR.
U ranijem slučaju račun prolazi na ~4000 EUR. Sređivao se EUR1 i ukupne dadžbine za taj auto su bile oko 1200-1400 EUR.
U sadašnjem slučaju vrlo lako može da se desi da je u katalogu cena veća nego realno plaćena, pa se ona uzima u obzir. Obzirom da verovatno neće moći da se rešava EUR1 ide i carina na to.
Dakle biće 12.5% carina (1250 EUR), pa na sve to (11250) porez 20% (2250). Dođe se na 13500 bez troškova špedicije. Dakle ukupno oko 13700.

Ovde će biti i gorih primera. Ja računao drugaru za Passata kojeg je kupio pre 15ak dana, njega katalog procenjuje na oko 1.500.000 din, a auto realno plaćen 9200 EUR. Još je njegov u dobroj opremi i dobro očuvan. Na nekim jeftinijim će se koristiti ista računica.

Da se razumemo, ovo do sada je bio ozbiljan kriminal, ali i ovo sad opet nije pravedno rešenje. Izgleda da tako mora.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 16:42
od sebekkg
Isto kao kada se na mufte davale invalidske penzije pa sada jedino bez obe noge možeš dobiti invalidsku (karikiram ali nije daleko od realnog stanja). Što bi jedan iz mog kraja, koji je davno tako smuvao za invalidsku pričao na nekom veselju: "Igram kolo specijalno, sve to plaća socijalno.".

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 19 Apr 2021, 16:53
od OMP
znam primer jednog kombija sprintera kome je sad 600e poskupela carina ne znam koja mu je trzisna vrednost...ajde 200e gore dole nije problem za ova jeftinija kola ali kad neko treba da kesira 1000e vise to je vec problem a pitanje dal moze toliko podici cenu u prodaji...takodje je problem i onom ko je igrao na 200e zarade na jeftinijim kolima tako da ce mnogi morati da menjaju taktiku, na ovo sto ja uzimam do sad je bila razlika oko 200e posto mi burazer drzi spediciju ovde u KŠ cesto sam uporedjivao kod njega cene sa ovima iz SU tako da sto se toga tice nije neka bitna razlika i uvek se moze i podici cena za tih 200e nije osetno na trzistu ali kod skupljih kola ce cena morati mnogo da skoci da bi moglo da se zaradi.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 31 Avg 2021, 20:51
od TeaseR
Razmisljam da uvezem auto iz Nemacke, samo sto ne bih bio u prilici da odem da vidim, vec bih uvezao na slepo sto se kaze. Da li je dovoljno samo da angazujem nekoga da ga doveze, naravno platim sve sto treba ili ima jos nekih zavrzlama?

Konkretno me zanima auto 2014-2016 godiste, vrednosti ~12000eur. Kolika bi carina isla na to i sta sve od papira moram da imam da bih uvezao auto?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 31 Avg 2021, 21:06
od Markoni
Najbolje je da se konsultuješ sa nekim od špeditera pre nego što kupiš auto, da ne bude neko neprijatno iznenađenje.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 31 Avg 2021, 21:28
od OMP
naravno prvo proveris sa spediterima, pozeljno sa vise njih da bi mogao da uporedis cifre, sad je skocila cena za ta novija kola sto se carine tice ali svakako ce ti spediteri reci cifru u +-100e, posle nadjes prevoznika i vidis sa njim oko cene transporta.
Bitno je da i od prevoznika trazis cenu troskova carine tamo gde on carini, da mozes da uporedis sa ovim sto si se ti raspitao, da te ne klepi i on koju stotku na celu cifru posebno jer je veca cifra u pitanju pa ima lufta, a vrlo lako moze da ispadne i malo jeftinije posto oni imaju neke pogodnosti kod tih svojih speditera. Onda na kraju sve stavis na vagu i vidis gde si.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 31 Avg 2021, 23:49
od TeaseR
Svakako bih proverio sa par njih, da uporedim cene i sta ce da mi kazu. Koliko sam skapirao, ne mogu dobiti onaj EUR1 obrazac vise, sto znaci da cu morati da platim 12,5% carine na katalosku vrednost vozila?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 01 Sep 2021, 01:04
od kami
Sta trazis konkretno? 12.000 sve ukupno ili 12.000 tamo + ostali troskovi?

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 02 Sep 2021, 23:31
od TeaseR
12000 tamo + troskovi, al ne znam koliki su troskovi otprilike. Ne mora biti samo nemacka, moze bilo koja zemlja u EU gde nadjem dobar primerak za ok cenu :)

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 03 Sep 2021, 09:04
od OMP
troskovi transporta zavise od zemlje i grada, nije ista cena minhen i frankfurt ili cirih i lugano ili zeneva ali racunaj nekih 600e prosek a troskovi carine kao sto rekoh najbolje proveriti sa spediterom, u 100e gore dole znaces