Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od dunx81 » 17 Jan 2012, 14:37

Nije mi ovo bas najjasnije,iz clanka odozgo:

Sagovornik Novosti, Vladan J. iz Zemuna, koji je iznenada ostao bez posla, ističe da je bio prinuđen da vrati svoj automobil uzet na lizing:

"Kada više nisam mogao da plaćam rate, ali i “kasko” osiguranje za moj automobil, vratio sam ga posle 22 od ugovorom predviđenih 60 meseci. Sada se znojim i čekam da vidim koliko će lizing kuća uspeti da izvuče prodajom, jer ostatak moram ja da nadoknadim".


Kakav je to lizing kad nije dovoljno da im vratis auto? Ne secam se da sam imao takav ugovor.

Korisnikov avatar
popeye
Postovi: 21
Pridružio se: 14 Jan 2012, 11:14
Lokacija: nbg

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od popeye » 17 Jan 2012, 21:44

Могуће је ако је у питању финансијски лизинг. Него, ајд ако овде има неког ко се разуме у ту тематику, да ли од 05.12.2011. рате морају бити обрачунаване по средњем курсу НБС или не?

Korisnikov avatar
Woodoo
Postovi: 2344
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Woodoo » 18 Jan 2012, 09:39

Moraju.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Floyd » 18 Jan 2012, 12:47

Ovde se po raskidanju lizinga samo vraca auto a doplacuju se eventualna ostecenja.
Zbog toga i postoji ucesce od XX% da neko ne bi otiso, uzeo neki AMG, izmucio ga par meseci i onda vratio :)

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od dunx81 » 18 Jan 2012, 13:43

To vec ima neke logike. Iz teksta sam skontao da se doplacuje neka razlika u ceni.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Laki021 » 18 Jan 2012, 15:42

Floyd je napisao:Ovde se po raskidanju lizinga samo vraca auto a doplacuju se eventualna ostecenja.
Zbog toga i postoji ucesce od XX% da neko ne bi otiso, uzeo neki AMG, izmucio ga par meseci i onda vratio :)

I to znaju da budu bas bezobrazni. U principu po vracanju kola oni ce pregledati taj auto i ako nesto slucajno nije u redu popravice ga a prethodnom vlasniku poslati racun. U principu ja znam samo za jedan primer lizinga i vracanja auta, bio je golf V u pitanju, presao nesto smesno, oko 35 000km i 4 godine star. Auto je delovao skroz ok i isao skroz OK, ni govora o nekom izivljavanju na njemu i sl. Na kraju je lizing kuca, tj VW predstavnistvo poslalo racun od 2700CHF bivsem vlasniku. Posle su se nesto svadjali, prepirali, natezali, pretili pa su se nasli na nekih 1400CHF, ali su i izgubili redovnu musteriju koja je do sada na svake 4 god samo jednog golfa menjala za drugog.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od dag81 » 18 Jan 2012, 15:49

I ja gledam sta je sve radjeno na Peugeotu 207 kojeg smo uzeli iz Francuske sa liznga. ALD Automative lizing je u pitanju.
Pred samu predaju auta stavljene nove prednje gume(zadnje su sa 7mm ), novi diskovi i plocice(ajde plocice ali diskovi ne verujem da su bili pred zamenu), odradjen kompletan servis sa bukvalno svim tecnostima( od antifriza, kocione tecnosti, do ulja i svvih filtera i provere klime), vidim i neke sijalice da su menjali, znaci sve sve sto su nasli da bi u dogledno vreme trebalo promenuti je promenjeno.
Ovo je dobro jedino za buduceg kuppca, za onog ko vraca svakako nije.

Sad gledam listing, to je sve odradjeno na 123.809km a auto je predat sa 129.482km. A za servise je vlasnik dao za 129k km tacno 3.095,78e bez registracija. A nije bilo vandrednih kvarova.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Floyd » 18 Jan 2012, 17:36

@Laki021

Prodavci vozila su velike *** bip, narocito oni u ovlascenim salonima.
Prvo te oderu sa marzom, posle sa kamatom, pa ti otkupnu cenu posle isteka ugovora stave na neki simbolican nivo a svo vreme ugovora te ucenjuju odrzavanjem u ovlascenom servisu, ful kasko itd.
Kad kupis za kes, tu ti je jos gora situacija jer ako posle nekog vremena hoces da im prodas (ovde si, kao sto znas, osudjen da za skupe automobile ides preko garaze) auto koji si platio npr. 80.000, posle 6 meseci, neces dobiti vise od 50.000, oni ce ga oglasiti za 70.000 a prodati za cca 65.000. Pa ti onda vidi koja je to bezobzirna pljacka. Ovo pricam jer imam info iz prve ruke od druga ciji rodjak radi u jednoj velikoj garazi koja prodaje uglavnom skupe polovnjake (kod njih sam vozio 330d).

Sad ne vezano za automobile, najidealinije bi bilo kad bi se bilo koja roba kupovala direktno od proizvodjaca. Tu bi mogao da se uspostavi najposteniji odnos.
Dok god su kravatirani nesposobnjakovici izmedju nas, nema tu nista od postenja.
Neko proizvodi vrednost da bi za to dobio platu a neko od vrednosti pravi skoro bezvrednu stvar da bi zaradio brdo love.
Naravno ovo je sve filozofija i nema veze sa temom, nije ni izvodljivo u praksi ali reko da napisem :)
Na kraju je lizing kuca, tj VW predstavnistvo poslalo racun od 2700CHF bivsem vlasniku.
Oni u principu smeju da naplate samo fizicka ostecenja, gume i to ako su bas celave ili prekoracenu kilometrazu. Ostalo spada u amortizaciju a zato se i placa rata.

@dag81

To sve jeste radjeno ali ne verujem da je te popravke platio prehodni "vlasnik".
Za CH nisam siguran ali za FR znam da vlasnik placa samo ono sto sam gore naveo.
Drug je uzeo X6 kod BMW-a na liznig a pre njega vozio 330xd za koji nista nije doplacivao kad je vracao.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Texonja » 18 Jan 2012, 21:20

Floyd je napisao: Sad ne vezano za automobile, najidealinije bi bilo kad bi se bilo koja roba kupovala direktno od proizvodjaca. Tu bi mogao da se uspostavi najposteniji odnos.
Dok god su kravatirani nesposobnjakovici izmedju nas, nema tu nista od postenja.
Neko proizvodi vrednost da bi za to dobio platu a neko od vrednosti pravi skoro bezvrednu stvar da bi zaradio brdo love.
Naravno ovo je sve filozofija i nema veze sa temom, nije ni izvodljivo u praksi ali reko da napisem :)
Uopste nije filozofija po meni, tj sasvim je izvodljivo u nekim sektorima, ali ne postoji volja da se to izvede jer je znatno komplikovanije od same proizvodnje, a drugo - od cega bi ziveli trgovci? Postoje fabricke prodavnice koje prodaju robu po znatno nizim cenama. Znaci da moze tako nesto da se izvede, ali je neisplativo za sitne stvari. Npr, neces sigurno voziti 100km do fabrike da bi kupio pola kile eurokrema, ali za neki namestaj recimo ili bilo sta sto se ne kupuje svakodnevno i kosta mnogo, zasto da ne?
U Zrenjaninu Swisslion ima "slatku kucu", gde prodaju maltene po fabrickim cenama svoje proizvode i tu je sve jeftinije nego u bilo kom mega-marketu, a da ne pominjem koliko je jeftinije nego u manjim marketima.

A ono sto si rekao za skupe automobile i zarade dilera je vise nego tacno. Cak ovde i vise otimaju. Meni su recimo za Porsche Boxster star godinu dana sa 8.000km, kupljen u Porsche Adi za 54.500 eur ponudili isti ti prodavci 28.000 eur i to u zameni pod uslovom da uzmem od njih drugo skuplje vozilo. U to vreme kada su mi ponudili tu "obraz kao djon" cenu imali su Boxstera sa slabijim motorom, losijom opremom i starog 6 godina, kojeg su prodavali za 29.000 eur ako dobro pamtim...
Drugi primer je Porsche Cayman koji je kod njih placen isto preko 50.000 eur, a kojeg sam hteo da zamenim kod njih PRE nego sto ga isteram iz salona. Znaci, auto je placen, nikad isteran iz njihovog salona, sa 0 km na satu. Samo je stajao mesec dana kod njih u salonu. Oni su mi ponudili 30.000 eur za njega i to pod uslovom da uzmem neki drugi auto kod njih.
Imali su konkretno neki Q5 2.0 TDI star 2 meseca, koji su prodavali za 42.000 eur (imao je manje od 10.000 na satu). Ja bih pristao da ga uzmem glavu za glavu, jer kontam dajem im nov Porsche u zamenu za 2 meseca star Q5 koji je ionako jeftiniji 20% u startu kad je nov. Prvo je prodavac iz Porsche Ade pristao na to i sve smo se dogovorili, samo je ostalo da dodje njegov sef da blagosilja to i da dodjem da potpisem ugovor. Kada se sef vratio, rekao je da ne moze to tako i da moram da doplatim 12.000 eur za taj Q5, jer mog Caymana racunaju 30.000 eur :eek:

Tog Caymana sam dao u oglase i prodao ga za 35.000 eur u keshu, uzeo te pare, otisao peske 200m dalje i za 31.000 eur kupio nov BMW. Cak i tih 35.000 je daleko ispod cene za taj auto, ali meni zaista nije trebao jos jedan dvosed, a ozbiljnih musterija nije bilo puno. Meni se nije cekalo, pa sam ga dao za 35k i nisam nezadovoljan jer sam dobio auto kakav mi treba za odlicne pare, u Delti nisu nezadovoljni jer su prodali nov auto za gotovinu, a jedino ko je ovde na gubitku su pohlepni prodavci iz Porsche Ade kojima nije dovoljno da zarade 5-6 hiljada na jednom poslu, nego hoce da zarade 20-25 hiljada...

Kakve sve ovo veze ima sa lizing kucama? Po meni ima vrrrlo, jer je to nacin razmisljanja ovdasnjih prodavaca. Hoce da se obogate sa 3-4 posla, umesto da svakog dana zarade lepe pare, naprave veci obrt i samim tim veci plus ili u slucaju lizing kuca da oduzet auto prodaju za pare po kojima se vratio nazad (ili da se ugrade par stotina eura najvise) i tako se rese nezeljenog automobila i rade dalje... Ali ne, oni ce radije da se zakucavaju sa gomilom auta i cekaju budalu da ga oderu, a paralelno da kukaju kako im se vraca sve vise automobila sa lizinga i kako ne znaju sta ce sa njima. Znam ja sta treba sa njima - da ih prodaju po postenoj ceni i nece se gomilati sigurno!!
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Laki021 » 18 Jan 2012, 21:26

A sto bilo ko brinuo o trgovcima?
Ne vidim sto bi proizvodjacima bilo cega stalo do trgovaca.
Da ja imam neku ozbiljnu fabriku ozbiljnih krajnjih proizvoda, dakle ne eurokrema vec recimo satova, telefona usisivaca i sl, redovno bih snabdevao trgovce ali bi isto tako otvorio web shop bar u maticnoj zemlji pa ko god hoce moze naruci iz fabrike za isporuku postom. Isto i za kola, ne vidin zasto su dikeri nezaobilazni ako neko oce da dodje po svoj auto narucen na internetu direktno u fabriku.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Texonja » 18 Jan 2012, 22:56

Pa ne znam... Koji bi trgovac uzeo da prodaje tvoje recimo satove po 5.000 eur, ako na Webshopu ima po fabrickih 4.000-4.500 eur? Jos ti stigne kuci, ne mrdnes dupetom. Lupio sam sad na prvu, ne znam... :pardon:
Sto se tice auta, problem je sto bi fabrika onda morala da obezbedjuje servis, tehnicku podrsku, salon sa zaposlenima...
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od Floyd » 18 Jan 2012, 23:04

@Texonja

Vidis, ti si iskusio na svojoj kozi ono o cemu sam ja samo slusao.
Ogromna lova se tu vrti u njihovu korist a na veliku stetu kupaca ali sta je tu je.
S njima treba imati sto je moguce, manje posla.

@Laki

Teoretski si u pravu ali je u praksi to neizvodljvo, bar za automobile.
Prvo sto fabrike imaju pametnija posla nego da se zahebavaju sa kupcima a kasnije i reklamacijama a drugo sto i njima odgovaraju dileri jer kontam da ovlasceni jedan deo zarade daju (ili prebijaju na neki nacin) i fabrici...

Inace nov auto kupca najvise kosta kad ga sam konfigurise i pakuje opremom.
Pored toga sto ga najvise kosta, kupac na istom najvise i gubi tako da, ukoliko nemate za bacanje, oprezno sa tim nacinom kupovine.
Skup auto ima smisla kupiti nov jedino ako se vozi minimum 5 godina a sve ispod toga je bacanje para, zato oprezno pri izboru modela i motora.
Ako posle par meseci voznje shvatite da vam kupljeni auto ne odgovara zamena je jakoooo skupa i ekonomski totalno neopravdana.
Kada se kupuje nov auto, bolje je gledati ponude garaza sirom zemlje i ono sto imaju na lageru jer cesto moze da se desi da solidno opremljeni primerak koji stoji par meseci u salonu kosta i do 30% manje od potpuno istog takvog koji se konfigurise pa se jos i ceka X meseci na isporuku.

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od swemir » 18 Jan 2012, 23:05

mercedes npr. nema dilere. Tu kompanija direktno sama prodaje automobile, i u svakoj zemlji posalje coveka iz centrale da vodi. tako i mercedes srbiju vodi nemac. a u svakoj zemlji se zove mercedes, i sufix ime zemlje

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od NexT » 18 Jan 2012, 23:12

Floyd je napisao:Kada se kupuje nov auto, bolje je gledati ponude garaza sirom zemlje i ono sto imaju na lageru jer cesto moze da se desi da solidno opremljeni primerak koji stoji par meseci u salonu kosta i do 30% manje od potpuno istog takvog koji se konfigurise pa se jos i ceka X meseci na isporuku.
To mozda u nekoj krstenoj zemlji... Ovde "rasprostranjene marke" imaju 3 salona u celoj zemlji, tako da... xD

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Lizing: Vraća se 10 puta više kola?

Post od pedja » 18 Jan 2012, 23:15

Kao one nesrecne "nove" Alfe 159 iz 2007/8/9 koje pokusavaju da rasprodaju...

Odgovori