16_Valve_ je napisao:Velja je napisao:Off topic@16_Valve
Pazi, G4 je počeo da se pravi pre 17/18 god na pitajbogakolko lokacija, vozi se na svim kontinentima i nije ni čudo da je negde bio više izložen soli, rizli ili nečem sl. Takođe, uvek kod nas završe i primerci dignuti iz groba. Ja nisam svojim očima video nijednog na ulici sa tragovima korozije, a mišljenja raznih ,,majstora'' sam odavno otkačio. Kakvih gluposti sam se naslušao od mudraca iz kanala i berbernica, pa mogao bi knjigu da napišem. Ako te ovo baš zanima, potrudi se malo pa izguglaj - bar o Golfu ima šta god ti treba
To jeste... Moguce je cak da su za odredjena trzista isli bolje zasticeni modeli.... Ali me raduje cinjenica da su pocinkovani, posto u buducnosti gledam to kao auto koji cu posedovati
Jel moze neko da kaze ovde u temi kakve su zaista alfe 147 sa odrzavanjem? Za 2000e nema lepsi auto da se kupi, sto spolja sto unutra, ali jesu li im cene delova stvarno paprene kako se prica?
Evo nesto iz mog iskustva sa Alfom 156 i za 147 je manje vise ista situacija, dele vecinu delova. Cena delova za Alfu je ista kao i za sve druge automobile tih godina, da su Alfe preskupe za odrzavanje, kvarljiva roba, itd. je neka prica od pre 30 godina, a to danas vise ne vazi. Realno, Alfa nije pouzdana kao npr. Mercedes, BMW, mada i oni iz tih godina imaju razne probleme, npr. kod Mercedesa limarija, kod BMW-a sistem hladjenja, ali je sasvim ok auto.
Ono sto je skuplje za odrzavanje su trapovi, zato sto su kompleksni, ali se to vraca kroz fenomenalno lezanje i uzivanje u voznji. Sledeca mana je varijator kod benzinaca, koji se u sustini ne kvari, tj. ne gubi svoju funkciju time sto pocinje da se cuje, a cuje se zato sto popusti opruga, dobije luft i onda zupcanici ne nalezu savrseno jedan na drugi, pa dolazi do lupanja. Reparacijom, u slucaju da je tek poceo da se cuje, se problem resava na neko vreme, nekoliko desetina hiljada km. U slucaju da se ne reparira na vreme, reparacija ne pomaze, ali ce on i dalje funkcionisati najmanje nekoliko desetina hiljada km, ako ne predje i celih 100.000.
Kao sto je vec poznato, ima 8 svecica, set originala ide oko 100-150 evra, zavisno od motora, menja se na 100k km, sto je odlicno, ali je neprijatno kad tih 100k km dodje bas kod tebe.
Benzinci se nisu bas prostavili sto se tice pouzdanosti, mada na alfinim forumima nema crknutih benzinaca u preteranom broju. Najcesci problem je radilica, tj. lezajevi radilice, koji ako se ne dijagnostikuje problem na vreme, sa sobom vuku i klipnjace. Sa glavom nema problema, a od istrosenih karika i klipova mahom pate primerci koji su presli dosta km i oni koji su lose odrxavani. Ja sa mojim benzincem, da kucnem u drvo, za 4 godine nemam apsolutno nikakvih problema.
Kod kupovine benzina, obavezno naci dobrog majstora koji ce da pregleda auto, svasta se nudi, nrp. napisu u oglasu cuje se varijator, a ono lupa radilica. Definitivno nisu za izbegavanje, ali isto tako definitivno treba povesti dobrog majstora, koji poznaje te motore, da znas na cemu si. O JTD mislim da nema potrebe trositi reci, motor neunistiv, ali ga muce standardne stvari za novije dizele.
Plocice, diskovi, i ostali potrosni delovi kostaju isto koliko i za druge automobile +- par stotina dinara.
Ono sto je veliki plus su jeftini polovni delovi, sve se moze naci za male pare. Sto se toga tice mislim da su delovi za Alfe ubedljivo najjeftiniji. Par kocionih klesta oko 20, branici 30-50 evra, farovi 15-20 evra, pumpe goriva 30-50 evra, opruge, 30-40 standarde, SP nize za cm-dva 40-50, Eibach 50-60, amortizeri 20-30 evra, itd.
Podizac prozora sam platio 10 evra.
Reparirani trapovi, prednji+zadnji oko 200-250 evra, sa sve rukama i reglazom, u Kragujevcu.
Tu i tamo se mogu naci original ricambi delovi po povoljnim cena, a oni su 2-3 klase iznad skupjih koji se mogu naci po nasim prodavnicama. Npr. ja sam plaito zadnje plocice 1800 dinara, bile su kompletne balans stangle sa gumicama oko 6000 dinara, takvom zamenom se prakticno trajno (150-200k km) resava problem sa balans stanglom.
Price o kvarljivoj elektronici kod Alfe su BUDALASTINE. Alfa ima Bosch elektroniku, osim onih standardnih boljki koje muce i sve ostale automobile, poput konektora airbegova ispod sedista i tih sitnica.
dzoni je napisao:16_Valve_ je napisao:Dzoni, po tim cenama je ista za odrzavanje kao Golf 3... Naravno, pricamo o polovnim delovima, jel tako?
Naravno, polovni. Ljudi jos uvek kada cuju Alfa, prvo sto im pada na pamet je skupo odrzavanje i da se kvari mnogo, a ustvari je situacija skroz drugacija. Alfa je ustvari Fiat u malo kvalitetnijem pakovanju, tako da su i cene odrzavanja iste. Pricam samo za jtd motor, benzinci su vec losiji. Pa benzinski motor iz alfe je 500e, a jtd 150-200e, i to ne mogu da prodaju dizela, a benzinci odmah odu. To je bar prica ovoga sto drzi auto otpad.
Послато са ALCATEL ONE TOUCH 7047D уз помоћ Тапатока
Benzinski motori idu od 250 evra pa na gore, zavisno od mongo faktora, npr. papira, stanja, itd. npr. 400 evra sa garancijom od 1 godine. Sve zavisi od slucaja do slucaja, neko za jtd trazi dosta novca.
Za 2k evra, ne verujem da se moze kupiti neki mladji auto, ne racunajuci Punto i slicno, a i tu je iskutabilno u kakvom su stanju, tako da je neko realno godiste za te pare odprilike 2000-2003.