Renault Laguna II (Par pitanja - pocetnik, neiskusan vozac)
Renault Laguna II (Par pitanja - pocetnik, neiskusan vozac)
Pozdrav svima.
Za pocetak da se predstavim, moje ime je Milos. Hteo bi da vas iskusnije vozace pitam par pitanja.
Citao sam na raznim forumima i sajtovima (ne reklama ) pa rekoh da pitam i Vas ovde. Pitanje je sledece :
*Napomena : Molim vas da objasnjenja i saveti budu sto opsirniji, jer zaista mi je stalo do ovoga!
Rekli su mi da nije moguce neki su rekli da ipak je moguce a pitanje je : Da li mogu kupiti tj pronaci Lagunu Serije 2 za cenu do 2.500e. Svesan sam toga da i ako bude moglo bice ipak potrebno uloziti novac koliko i sta. Sta je najskuplje, sta je najosetljivije itd.. Izvinite na smetnji! Poz!
Za pocetak da se predstavim, moje ime je Milos. Hteo bi da vas iskusnije vozace pitam par pitanja.
Citao sam na raznim forumima i sajtovima (ne reklama ) pa rekoh da pitam i Vas ovde. Pitanje je sledece :
*Napomena : Molim vas da objasnjenja i saveti budu sto opsirniji, jer zaista mi je stalo do ovoga!
Rekli su mi da nije moguce neki su rekli da ipak je moguce a pitanje je : Da li mogu kupiti tj pronaci Lagunu Serije 2 za cenu do 2.500e. Svesan sam toga da i ako bude moglo bice ipak potrebno uloziti novac koliko i sta. Sta je najskuplje, sta je najosetljivije itd.. Izvinite na smetnji! Poz!
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Dobrodosao!
Te prve serije Lagune 2, cini mi se da je benzin+plin bolji izbor od dizela, bar po pricama vlasnika
Javice se vec ljudi sa direktnim iskustvom
Samo pazljivo u kupovinu
Te prve serije Lagune 2, cini mi se da je benzin+plin bolji izbor od dizela, bar po pricama vlasnika
Javice se vec ljudi sa direktnim iskustvom
Samo pazljivo u kupovinu
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Najjeftinija varijanta, laguna 2 1.6 16v benzinac. Nema varijabilnu remenicu, nema plivajuci zamajac, moz da stavis gume 15ce
Benzinci 1.8 i 2.0 imaju varijabilnu remenicu (hoce da crkne, oko 200evra kosta + ruka), idu bolje, naravno, minimalna guma 16ca na takav auto moze
Dizeli 1.9dci sa 102konja, menjac sa 5 brzina, nema plivajuci zamajac, moze guma 15ca (nema ih mnogo sa tim motorom)
Dizel 1.9dci sa 120 konja, menjac sa 6 stepeni, ima ih na oglasima koliko oces, imaju plivajuci zamajac, ubrizgavanje bosch, guma minimum R16
Za pare koje imas, mozes da nadjes neku iz 2002-2003 godine, zato bolje trazi benzinca, po pravilu su manje presli od dizelasa, najbolje bez plina, pa ako ti treba ugradi naknadno
Benzinci 1.8 i 2.0 imaju varijabilnu remenicu (hoce da crkne, oko 200evra kosta + ruka), idu bolje, naravno, minimalna guma 16ca na takav auto moze
Dizeli 1.9dci sa 102konja, menjac sa 5 brzina, nema plivajuci zamajac, moze guma 15ca (nema ih mnogo sa tim motorom)
Dizel 1.9dci sa 120 konja, menjac sa 6 stepeni, ima ih na oglasima koliko oces, imaju plivajuci zamajac, ubrizgavanje bosch, guma minimum R16
Za pare koje imas, mozes da nadjes neku iz 2002-2003 godine, zato bolje trazi benzinca, po pravilu su manje presli od dizelasa, najbolje bez plina, pa ako ti treba ugradi naknadno
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Hvala batice!djiuliju je napisao:Najjeftinija varijanta, laguna 2 1.6 16v benzinac. Nema varijabilnu remenicu, nema plivajuci zamajac, moz da stavis gume 15ce
Benzinci 1.8 i 2.0 imaju varijabilnu remenicu (hoce da crkne, oko 200evra kosta + ruka), idu bolje, naravno, minimalna guma 16ca na takav auto moze
Dizeli 1.9dci sa 102konja, menjac sa 5 brzina, nema plivajuci zamajac, moze guma 15ca (nema ih mnogo sa tim motorom)
Dizel 1.9dci sa 120 konja, menjac sa 6 stepeni, ima ih na oglasima koliko oces, imaju plivajuci zamajac, ubrizgavanje bosch, guma minimum R16
Za pare koje imas, mozes da nadjes neku iz 2002-2003 godine, zato bolje trazi benzinca, po pravilu su manje presli od dizelasa, najbolje bez plina, pa ako ti treba ugradi naknadno
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Trebao si ti pravo na Renaultov forum da odes
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
U reduAca BG je napisao:Trebao si ti pravo na Renaultov forum da odes
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Vozim lagunu već 8 godina, pa da podelim neka iskustva.
Za 1.9 dci važe iste stvari kao i za bilo koji drugi common rail. Ako ćeš njega da uzimaš obrati pažnju na:
- Zamajac - ako nije ok lupaće i trešće dok radi, u blažem slučaju lupaće kad gasiš auto. Cena oko 200 EUR polovan, što je baš loša opcija, ili oko 400 nov plivajući (bar sam ja video da ima LUK za tu cenu, ali nisam menjao pa ne znam konkretno). Set kvačila, bez zamajca, košta oko 250-300 evra.
- Dizne - auto treba mirno da radi u leru ako su ispravne i da ne dimi dok voziš. Prednost kod 1.9 dci jeste što mogu da se remontuju. Koštalo me oko 30 evra po dizni, ali nemoj uzeti cenu zdravo za gotovo jer sam ovo radio pre 5-6 godina
- Turbina - ne sme da bude masna i ne sme mnogo da zviždi dok krećeš, ili da dimi auto kad ubrzavaš. Remont standardno, 150-300 EUR u zavisnosti gde radiš i u kakvom je stanju.
Što se tiče nekih karakterističnih boljki na tom autu:
- Pumpa niskog pritiska ume da se pokvari - ne sećam se cene, davno bilo, ali reda veličine 80-90 evra
- Šestostepeni menjač je dobar, ali umeju da mu stradaju ležajevi (postane bučan menjač na leru dok nije pritisnuto kvačilo, ili se čuje dok voziš). Remont menjača sam platio oko 200 EUR kod Neše u Zemunu (i prezadovoljan sam). Treba obratiti pažnju da se sipa isključivo količina ulja koju predviđa Renault, jer previše ulja može napraviti problem (tako pišu po stranim forumima, da to važi za konkretno ovaj PK6 menjač)
- Obrati pažnju kako radi motor, da li lupa nešto u leru ili dok daješ gas - dešava se ponekad da stradaju klipnjače na 300+ hiljada km (toliko su prešli na oglasima svi sigurno)
- Prednji amortizeri relativno kratko traju (reda 50.000 km)
- Prednji trap je dosta dobar, ali krajevi letve i balans štangle mogu praviti problem (ja sam skoro platio zamenu balans štangli nešto tipa 2 do 3 hiljade dinara, a slična je cena i za krajeve letve)
- Zadnji silent blokovi - zamena oko 80 evra
U globalu ima dosta trajan enterijer. Npr. na 300.000 sedišta gotovo da nemaju tragove korišćenja, pa nemoj da te zavara navodno mala kilometraža jer ih masovno vraćaju. Laguna sa pravih 200-250 hiljada km treba da bude potpuno zategnuta u enterijeru, da nigde ništa ne cvrči i ne lupa. Komšija ima Lagunu sa 450.000 km i nije otvaran motor, lepo radi i izgleda bolje nego većina po oglasima sa navodno 3 puta manjom kilometražom
Eto, malo nabacano ali pitaj ako treba nešto da se pojasni.
Za 1.9 dci važe iste stvari kao i za bilo koji drugi common rail. Ako ćeš njega da uzimaš obrati pažnju na:
- Zamajac - ako nije ok lupaće i trešće dok radi, u blažem slučaju lupaće kad gasiš auto. Cena oko 200 EUR polovan, što je baš loša opcija, ili oko 400 nov plivajući (bar sam ja video da ima LUK za tu cenu, ali nisam menjao pa ne znam konkretno). Set kvačila, bez zamajca, košta oko 250-300 evra.
- Dizne - auto treba mirno da radi u leru ako su ispravne i da ne dimi dok voziš. Prednost kod 1.9 dci jeste što mogu da se remontuju. Koštalo me oko 30 evra po dizni, ali nemoj uzeti cenu zdravo za gotovo jer sam ovo radio pre 5-6 godina
- Turbina - ne sme da bude masna i ne sme mnogo da zviždi dok krećeš, ili da dimi auto kad ubrzavaš. Remont standardno, 150-300 EUR u zavisnosti gde radiš i u kakvom je stanju.
Što se tiče nekih karakterističnih boljki na tom autu:
- Pumpa niskog pritiska ume da se pokvari - ne sećam se cene, davno bilo, ali reda veličine 80-90 evra
- Šestostepeni menjač je dobar, ali umeju da mu stradaju ležajevi (postane bučan menjač na leru dok nije pritisnuto kvačilo, ili se čuje dok voziš). Remont menjača sam platio oko 200 EUR kod Neše u Zemunu (i prezadovoljan sam). Treba obratiti pažnju da se sipa isključivo količina ulja koju predviđa Renault, jer previše ulja može napraviti problem (tako pišu po stranim forumima, da to važi za konkretno ovaj PK6 menjač)
- Obrati pažnju kako radi motor, da li lupa nešto u leru ili dok daješ gas - dešava se ponekad da stradaju klipnjače na 300+ hiljada km (toliko su prešli na oglasima svi sigurno)
- Prednji amortizeri relativno kratko traju (reda 50.000 km)
- Prednji trap je dosta dobar, ali krajevi letve i balans štangle mogu praviti problem (ja sam skoro platio zamenu balans štangli nešto tipa 2 do 3 hiljade dinara, a slična je cena i za krajeve letve)
- Zadnji silent blokovi - zamena oko 80 evra
U globalu ima dosta trajan enterijer. Npr. na 300.000 sedišta gotovo da nemaju tragove korišćenja, pa nemoj da te zavara navodno mala kilometraža jer ih masovno vraćaju. Laguna sa pravih 200-250 hiljada km treba da bude potpuno zategnuta u enterijeru, da nigde ništa ne cvrči i ne lupa. Komšija ima Lagunu sa 450.000 km i nije otvaran motor, lepo radi i izgleda bolje nego većina po oglasima sa navodno 3 puta manjom kilometražom
Eto, malo nabacano ali pitaj ako treba nešto da se pojasni.
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
I dizel 1.9 dCi sa 110 ks i 6 brzina, da ne zaboravimo i njega.djiuliju je napisao:Najjeftinija varijanta, laguna 2 1.6 16v benzinac. Nema varijabilnu remenicu, nema plivajuci zamajac, moz da stavis gume 15ce
Benzinci 1.8 i 2.0 imaju varijabilnu remenicu (hoce da crkne, oko 200evra kosta + ruka), idu bolje, naravno, minimalna guma 16ca na takav auto moze
Dizeli 1.9dci sa 102konja, menjac sa 5 brzina, nema plivajuci zamajac, moze guma 15ca (nema ih mnogo sa tim motorom)
Dizel 1.9dci sa 120 konja, menjac sa 6 stepeni, ima ih na oglasima koliko oces, imaju plivajuci zamajac, ubrizgavanje bosch, guma minimum R16
Za pare koje imas, mozes da nadjes neku iz 2002-2003 godine, zato bolje trazi benzinca, po pravilu su manje presli od dizelasa, najbolje bez plina, pa ako ti treba ugradi naknadno
2.0 T sa 165 ks, redak motor i ima neka simpaticna resenja.. Ne bih ti ga preporucio sa ogranicenim budzetom
Sa tom kolicinom novca kojom raspolazes trazi 1.6 16v sa 107 ks i bez plina i budi spreman sa zazmiris na jedno oko zbog nekih sitnica. I ako nadjes auto sa 200.000 km (pravih), on mora biti kao nov unutra. I ne ocekuj neki previsok paket opreme sa tim motorom, eventualno expression i to je to.
Najviše nas ubijaju ljudi koji su nam nekada davali razlog da živimo.
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Ta laguna je podcenjen realno auto.
Vrednost je toliko opala da to nije humano.
Verujem da ćeš moći da nađeš solidnu lagunu za novac sa kojim raspolažeš.
Imaj na umu da je to prvi auto koji je dobio 5 zvezdica u nCap crash testu, tako da i sa te strane vrlo siguran auto.
Srećno!
Vrednost je toliko opala da to nije humano.
Verujem da ćeš moći da nađeš solidnu lagunu za novac sa kojim raspolažeš.
Imaj na umu da je to prvi auto koji je dobio 5 zvezdica u nCap crash testu, tako da i sa te strane vrlo siguran auto.
Srećno!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Hvala puno. Dosta dobar opismilosg je napisao:Vozim lagunu već 8 godina, pa da podelim neka iskustva.
Za 1.9 dci važe iste stvari kao i za bilo koji drugi common rail. Ako ćeš njega da uzimaš obrati pažnju na:
- Zamajac - ako nije ok lupaće i trešće dok radi, u blažem slučaju lupaće kad gasiš auto. Cena oko 200 EUR polovan, što je baš loša opcija, ili oko 400 nov plivajući (bar sam ja video da ima LUK za tu cenu, ali nisam menjao pa ne znam konkretno). Set kvačila, bez zamajca, košta oko 250-300 evra.
- Dizne - auto treba mirno da radi u leru ako su ispravne i da ne dimi dok voziš. Prednost kod 1.9 dci jeste što mogu da se remontuju. Koštalo me oko 30 evra po dizni, ali nemoj uzeti cenu zdravo za gotovo jer sam ovo radio pre 5-6 godina
- Turbina - ne sme da bude masna i ne sme mnogo da zviždi dok krećeš, ili da dimi auto kad ubrzavaš. Remont standardno, 150-300 EUR u zavisnosti gde radiš i u kakvom je stanju.
Što se tiče nekih karakterističnih boljki na tom autu:
- Pumpa niskog pritiska ume da se pokvari - ne sećam se cene, davno bilo, ali reda veličine 80-90 evra
- Šestostepeni menjač je dobar, ali umeju da mu stradaju ležajevi (postane bučan menjač na leru dok nije pritisnuto kvačilo, ili se čuje dok voziš). Remont menjača sam platio oko 200 EUR kod Neše u Zemunu (i prezadovoljan sam). Treba obratiti pažnju da se sipa isključivo količina ulja koju predviđa Renault, jer previše ulja može napraviti problem (tako pišu po stranim forumima, da to važi za konkretno ovaj PK6 menjač)
- Obrati pažnju kako radi motor, da li lupa nešto u leru ili dok daješ gas - dešava se ponekad da stradaju klipnjače na 300+ hiljada km (toliko su prešli na oglasima svi sigurno)
- Prednji amortizeri relativno kratko traju (reda 50.000 km)
- Prednji trap je dosta dobar, ali krajevi letve i balans štangle mogu praviti problem (ja sam skoro platio zamenu balans štangli nešto tipa 2 do 3 hiljade dinara, a slična je cena i za krajeve letve)
- Zadnji silent blokovi - zamena oko 80 evra
U globalu ima dosta trajan enterijer. Npr. na 300.000 sedišta gotovo da nemaju tragove korišćenja, pa nemoj da te zavara navodno mala kilometraža jer ih masovno vraćaju. Laguna sa pravih 200-250 hiljada km treba da bude potpuno zategnuta u enterijeru, da nigde ništa ne cvrči i ne lupa. Komšija ima Lagunu sa 450.000 km i nije otvaran motor, lepo radi i izgleda bolje nego većina po oglasima sa navodno 3 puta manjom kilometražom
Eto, malo nabacano ali pitaj ako treba nešto da se pojasni.
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Tacno, to zelim i da ''iskoristim''Libero je napisao:Ta laguna je podcenjen realno auto.
Vrednost je toliko opala da to nije humano.
Verujem da ćeš moći da nađeš solidnu lagunu za novac sa kojim raspolažeš.
Imaj na umu da je to prvi auto koji je dobio 5 zvezdica u nCap crash testu, tako da i sa te strane vrlo siguran auto.
Srećno!
EDIT by mod: Slanje više uzastopnih poruka nije dozvoljeno. Postoji dugme ako je nešto izostavljeno u prvobitnoj poruci (izmena je moguća 30 minuta od prvobitnog slanja poruke). Slanjem više odgovora zaredom tema se razvodnjava i smanjuje se preglednost. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Hvala, dosta je pomoglo.Click je napisao:I dizel 1.9 dCi sa 110 ks i 6 brzina, da ne zaboravimo i njega.djiuliju je napisao:Najjeftinija varijanta, laguna 2 1.6 16v benzinac. Nema varijabilnu remenicu, nema plivajuci zamajac, moz da stavis gume 15ce
Benzinci 1.8 i 2.0 imaju varijabilnu remenicu (hoce da crkne, oko 200evra kosta + ruka), idu bolje, naravno, minimalna guma 16ca na takav auto moze
Dizeli 1.9dci sa 102konja, menjac sa 5 brzina, nema plivajuci zamajac, moze guma 15ca (nema ih mnogo sa tim motorom)
Dizel 1.9dci sa 120 konja, menjac sa 6 stepeni, ima ih na oglasima koliko oces, imaju plivajuci zamajac, ubrizgavanje bosch, guma minimum R16
Za pare koje imas, mozes da nadjes neku iz 2002-2003 godine, zato bolje trazi benzinca, po pravilu su manje presli od dizelasa, najbolje bez plina, pa ako ti treba ugradi naknadno
2.0 T sa 165 ks, redak motor i ima neka simpaticna resenja.. Ne bih ti ga preporucio sa ogranicenim budzetom
Sa tom kolicinom novca kojom raspolazes trazi 1.6 16v sa 107 ks i bez plina i budi spreman sa zazmiris na jedno oko zbog nekih sitnica. I ako nadjes auto sa 200.000 km (pravih), on mora biti kao nov unutra. I ne ocekuj neki previsok paket opreme sa tim motorom, eventualno expression i to je to.
EDIT by mod: Slanje više uzastopnih poruka nije dozvoljeno. Postoji dugme ako je nešto izostavljeno u prvobitnoj poruci (izmena je moguća 30 minuta od prvobitnog slanja poruke). Slanjem više odgovora zaredom tema se razvodnjava i smanjuje se preglednost. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Evo da se i ja malo uključim kao iskusni "Lagunaš"
Krenuću redom:
Prvo sam kupio
1.9 dci po preporuci prijatelja "odlična-utegnuta" spolja i enterijer perfektno. Registrovao je i bio ponosan vlasnik čitava dva kada jer sam je odmah prodao i otišao u minus 500e, ali to je bila bolja solucija nego da ulažem još 1000.
Dugo posle toga sam tragao za 1.8 benzinom, da bude maksimalno dobro očuvan. Našao sam odličan primerak i kupio auto sa 236.000, auto je bio kao nov. U startu sam spustio cenu za varijabinu remenicu koja je problem kao što je već rečeno. Posle toga sam ugradio plin i bio više nego zadovoljan sa auto dok sam ga vozio. Moja preporuka bi ti bila benzin, ali 1.8. Jer je i taj motor slab za taj auto ne 1.6. Oseti se nedostatak snage na usponima i sa klimom.
Mane benzinaca:
bučan motor i buka u kabini preko 110-120 (do te brzine je prosto milina voziti taj auto)
problem sa drajverima motornog ECU (80% ima grešku, i prijavljuje u vidu zaprljane klapne gasa)
varijabilna remenica
te stvari ako pogodiš bićeš zadovoljan duži period jer je stvarno zadovoljstvo voziti taj auto u benzin varijanti.
Dok sam vozio taj auto bio sam prezadovoljan i uzivao u svako pređenom KM a onda sam se zbog udesa rastao sa njim i poslao na otpad.
Posle toga krećem u potragu za novom Lagunom (trećom po redu)... Ponovo tražim dobrog benzinca 2 meseca ništa dobro nisam našao (nisam ovde kupovao kola nego u Nemačkoj i tamo sve što valja je skupo). U toj potrazi naiđem na dizela od prvog vlasnika sa 132.000 i tu šansu nisam mogao da odbijem. Tako sam prešao na dizela. Nisam ni upola zadovoljan kao sa benzinom. Auto je stvarno perfektan ali benzin se mnogo lakše vozi, bolje je uparen menjač sa motorom a o buci i vibracijama dizela u kabini da ne govorim. Ako se odlučiš za dizela gledaj da je turbina već remontovana jer fabrička jedva izgura 140-150.000 a i zamajac na toj KM već počinje da daje prve znakove.
Posle pola godine u porodicu je došla i Laguna benzin 1.8, kupljena takođe od prvog vlasnika sa 190.000 ugrađen plin i vozi se...
Što se tiče potrošnje
benzin/plin 8l otvoreno 10-11 po gradu
dizel 4,7-5 otvoreno 8,5 po gradu
Obe Lagune se voze ali bih ja uvek izabrao benzin (s tim što je meni jako smetala guma u gepeku zbog prostora i nedostatak snage u preticanju kada je auto sa 3-4 osobe), na preticanje mislim uz brdo jer većinu KM vozim po takvom brdovitom terenu dok je u ravnici OK. S obzirom da si mlad, prostor u gepeku ti nije presudan, preticanje takođe mislim da bi ti sve odgovaralo.
Prednost dizela, na otovrenom putu dolazi do izražaja 6ta brzina i ekonomičnost. Na raspolaganju uvek dosta snage...
Kada govorimo o održavanju Laguna, budi spreman da ulažeš u auto minimum 200e godišnje.
Stvari koje se najčešće menjaju:
-opruge amortizera pucaju
-spone i krajevi spona
-kluč kartica (mikroprekidač pravi problem)
-zadnji silent blokovi
-zadnji diskovi
-varijabilna remenica (benzinac)
-turbina
-menjač (dizel)
-plivajući zamajac
-mehanizam podizača prozora
Nemoj ovaj spisak da te uplaši, bilo koji polovan auto da kupiš budi spreman da ulažeš u njega...
Krenuću redom:
Prvo sam kupio
1.9 dci po preporuci prijatelja "odlična-utegnuta" spolja i enterijer perfektno. Registrovao je i bio ponosan vlasnik čitava dva kada jer sam je odmah prodao i otišao u minus 500e, ali to je bila bolja solucija nego da ulažem još 1000.
Dugo posle toga sam tragao za 1.8 benzinom, da bude maksimalno dobro očuvan. Našao sam odličan primerak i kupio auto sa 236.000, auto je bio kao nov. U startu sam spustio cenu za varijabinu remenicu koja je problem kao što je već rečeno. Posle toga sam ugradio plin i bio više nego zadovoljan sa auto dok sam ga vozio. Moja preporuka bi ti bila benzin, ali 1.8. Jer je i taj motor slab za taj auto ne 1.6. Oseti se nedostatak snage na usponima i sa klimom.
Mane benzinaca:
bučan motor i buka u kabini preko 110-120 (do te brzine je prosto milina voziti taj auto)
problem sa drajverima motornog ECU (80% ima grešku, i prijavljuje u vidu zaprljane klapne gasa)
varijabilna remenica
te stvari ako pogodiš bićeš zadovoljan duži period jer je stvarno zadovoljstvo voziti taj auto u benzin varijanti.
Dok sam vozio taj auto bio sam prezadovoljan i uzivao u svako pređenom KM a onda sam se zbog udesa rastao sa njim i poslao na otpad.
Posle toga krećem u potragu za novom Lagunom (trećom po redu)... Ponovo tražim dobrog benzinca 2 meseca ništa dobro nisam našao (nisam ovde kupovao kola nego u Nemačkoj i tamo sve što valja je skupo). U toj potrazi naiđem na dizela od prvog vlasnika sa 132.000 i tu šansu nisam mogao da odbijem. Tako sam prešao na dizela. Nisam ni upola zadovoljan kao sa benzinom. Auto je stvarno perfektan ali benzin se mnogo lakše vozi, bolje je uparen menjač sa motorom a o buci i vibracijama dizela u kabini da ne govorim. Ako se odlučiš za dizela gledaj da je turbina već remontovana jer fabrička jedva izgura 140-150.000 a i zamajac na toj KM već počinje da daje prve znakove.
Posle pola godine u porodicu je došla i Laguna benzin 1.8, kupljena takođe od prvog vlasnika sa 190.000 ugrađen plin i vozi se...
Što se tiče potrošnje
benzin/plin 8l otvoreno 10-11 po gradu
dizel 4,7-5 otvoreno 8,5 po gradu
Obe Lagune se voze ali bih ja uvek izabrao benzin (s tim što je meni jako smetala guma u gepeku zbog prostora i nedostatak snage u preticanju kada je auto sa 3-4 osobe), na preticanje mislim uz brdo jer većinu KM vozim po takvom brdovitom terenu dok je u ravnici OK. S obzirom da si mlad, prostor u gepeku ti nije presudan, preticanje takođe mislim da bi ti sve odgovaralo.
Prednost dizela, na otovrenom putu dolazi do izražaja 6ta brzina i ekonomičnost. Na raspolaganju uvek dosta snage...
Kada govorimo o održavanju Laguna, budi spreman da ulažeš u auto minimum 200e godišnje.
Stvari koje se najčešće menjaju:
-opruge amortizera pucaju
-spone i krajevi spona
-kluč kartica (mikroprekidač pravi problem)
-zadnji silent blokovi
-zadnji diskovi
-varijabilna remenica (benzinac)
-turbina
-menjač (dizel)
-plivajući zamajac
-mehanizam podizača prozora
Nemoj ovaj spisak da te uplaši, bilo koji polovan auto da kupiš budi spreman da ulažeš u njega...
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Svestan sam tih ulaganja, jer ipak auto ima 10 i kusur godina. Ali znam da bi me bolje posluzio nego dosadasnji auto. Sreca pa delovi su jeftini inace...
MOJE NAJMILIJE!
Re: Renault Laguna II (Par pitanja)(Pocetnik, neiskusan voza
Ja bih se samo nadovezao, da ne možeš da očekuješ auto koji je star preko 10 godina, prešao debelo preko 200k km,
i košta do 3000 evra, da bude kao nov....Sve ima svoj vek trajanja. To sa turbinom, menjačem i ostalim vitalnim stvarima te može pogoditi na svakom autu. Treba malo i sreće i naravno da budeš spreman da popravljaš auto koji kupiš. Nemoj da daš sav novac na auto, a posle kad dođu opravke da budeš bez dinara. Nikad ne znaš šta može da te iznenadi na autu.
i košta do 3000 evra, da bude kao nov....Sve ima svoj vek trajanja. To sa turbinom, menjačem i ostalim vitalnim stvarima te može pogoditi na svakom autu. Treba malo i sreće i naravno da budeš spreman da popravljaš auto koji kupiš. Nemoj da daš sav novac na auto, a posle kad dođu opravke da budeš bez dinara. Nikad ne znaš šta može da te iznenadi na autu.