Stranica 8 od 23

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 29 Jan 2018, 23:21
od OMP
ne razumem sta hoces da kazes?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 29 Jan 2018, 23:23
od Grujic
Kazem ti da itekako moze da se desi da zbig sitnice imas problem, realno, u praksi.

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 29 Jan 2018, 23:28
od OMP
ok ali kako je onda ovoliko automobila proslo homologaciju ako su toliko strogi a pouzdano znam da nije svaki auto 100% tehnicki ispravan? mozda se amss razlikuje od grada do grada, negde sigurno rade sheme i veze kao i za sve u zemlji pa se glat prolazi, negde mozda to ne prolazi pa zezaju, isti slucaj kao i za tehnicki pregled, 50% vozila ga nikad ne vidi ili i kad ode na tehnicki nista ne gledaju, to pricam i iz licnog iskustva, koliko sam smao puta sam insistirao da mi provere kocnice, "upucaju" farove ako nisu dobri i sl.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 29 Jan 2018, 23:35
od Grujic
Kao i svugde, negde prodje negde ne, generalno su za sve oko kola, pregleda, atesta itd jako zaostrili u odnosu na pre x godina, i tek ce...

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 02:01
od dragvorl
OMP je napisao:
29 Jan 2018, 23:28
ok ali kako je onda ovoliko automobila proslo homologaciju ako su toliko strogi a pouzdano znam da nije svaki auto 100% tehnicki ispravan? mozda se amss razlikuje od grada do grada, negde sigurno rade sheme i veze kao i za sve u zemlji pa se glat prolazi, negde mozda to ne prolazi pa zezaju, isti slucaj kao i za tehnicki pregled, 50% vozila ga nikad ne vidi ili i kad ode na tehnicki nista ne gledaju, to pricam i iz licnog iskustva, koliko sam smao puta sam insistirao da mi provere kocnice, "upucaju" farove ako nisu dobri i sl.
Ti trebas prvo da razlikujes pregled ogencije sto uglavnom zovu homologacija, i tehnicki pregled vozila, gde se kod nas proverava ispravnost pojedinih sistema. Potvrda koja se dobija od agencije uopste ne garantuje ispravnost vozila, nego samo potvrdjuje da vozilo odgovara dokumentaciji koja prati vozilo. Koliko to ima smisla tebi ili meni ili nekom trecem je stvar o kojoj se moze raspravljati, ali cinjenica je da su opet neki ispali jednakiji od drugih pa mogu da uvezu nesto sto drugi ne mogu...genijalno i jos jedna pobeda. Kad za to krenu da se gube akreditacije, i poslovi ljudi koji ce biti kolateralna steta u celoj prici onda ce biti drugacije.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 15 Feb 2018, 23:51
od Geza
Dozvoljen uvoz kola 1987. godište i starijih
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... dvojke.php

Izmenjena je Uredba o uvozu motornih vozila. Najvažnija novina je to da se svaki automobil stariji od 30 godina sada automatski smatra oldtajmerom i može da se uveze bez obzira na to što ne ispunjava Euro 3 standard. Međutim – mora da bude očuvan i u ispravnom stanju...

Koja su NOVA ograničenja za uvoz oldtajmera?

Kada se uvoze polovni automobili, Euro 3 ograničenje ne važi za vozila od istorijskog značaja, kolekcionarske primerke i „oldtajmere”. To su vozila:

1) koja su proizvedena pre trideset i više godina,
2) koja su očuvana i održavana u originalnom i ispravnom stanju, i
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa.

Osnovni problem br. 1 - uslov „očuvan i u ispravnom stanju“

Dakle, ne možete da uvezete npr. nekog Golfa II koji je zarđao, udaren, motor treba da se popravi i slično, pa ste izračunali da možete u Srbiji u svojoj garaži i uz mala ulaganja da ga dovedete u vozno stanje.

Tu se opet javlja onaj prateći problem, tako karakterističan za Srbiju, a to su propisi koji nisu dovoljno jasni i koji ne sadrže sve neophodne informacije.

U ovoj Uredbi piše da je dokaz da se radi o:

a) očuvanom i održavanom u originalnom i ispravnom stanju
b) vozilu koje predstavlja svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa
...potvrda koju izdaje Muzej automobila u Beogradu.

Muzej automobila Beograd
Majke Jevrosime 30
tel: 011/3034-625
email: automuseumbgd@gmail.com
web: www.automuseumbgd.com (postoji problem sa prikazivanjem sajta u nekim pretraživačima)

Za konkretne informacije najbolje je da pozovete osobu direktno zaduženu za izdavanje potvrde na broj 063/389-596.

Dakle, ovo bi trebalo da bude odgovor svima koji su planirali da postave sledeća pitanja:

Ko će i kako odlučivati da li je auto očuvan i održavan u originalnom i ispravnom stanju? Da li će se to obavljati na AMSS ispitivanju koje prolaze svi automobili koji se uvoze? Da li će važiti isti kriterijumi?

Osnovni problem br. 2 – gde naći takav auto?

Ovaj problem je u direktnoj vezi sa problemom br. 1 - nećete moći da uvezete nekog „krša“ iz 1987. godine, da ga sredite i vozite kao auto za svaki dan.

Popravljanje i održavanje automobila u inostranstvu skuplje je nego kod nas, veće su dažbine za registraciju starih vozila koja mnogo zagađuju (osim ako nisu registrovani kao oldtajmeri, ali to je posebna priča), a i cene novijih su osetno niže, plus veće plate i povoljniji krediti... Zato ideja o pronalasku nekog super-jeftinog i očuvanog tridesetogodišnjaka baš nije tako lako izvodljiva. Uostalom, svako može na stranim oglasima da pronađe auto kakav želi i da zatim proveri ispunjava li uslove za uvoz kao oldtajmer.

Kako se određuju carina i porez za oldtajmere?

Pravila su ista kao za sva druga putnička vozila. Carina se ne plaća ukoliko je automobil proizveden na teritoriji Evropske unije, a porez je 20 odsto.

Kako se određuje cena oldtajmera?

Kao osnovica za određivanje uvoznih dažbina uzima se cena na kupoprodajnom ugovoru ili fakturi, ali carinici mogu da posumnjaju u realnost navedene cene. Tada će na osnovu kataloga ili na drugi način pokušati da procene realnu vrednost vozila, a mogu da zatraže i pomoć Muzeja Automobila Beograd. Realna vrednost zavisi od brojnih faktora, uključujući i stanje automobila.

Kako je bilo do sada?

Dosadašnja uredba o uvozu motornih vozila dozvoljavala je uvoz vozila od istorijskog značaja i kolekcionarskih primeraka, koji ne ispunjavaju Euro 3 normu.

Među njih su spadala sledeća vozila:

1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa

Dakle, ako je automobil proizveden pre 31. decembra 1970. godine, mogli ste da budete sigurni da se smatra oldtajmerom, kao i da možete da ga uvezete. Ukoliko je automobil bio mlađi, ali je taj model počeo da se proizvodi pre navedenog datuma, mogli ste takođe da ga uvezete.

Čak i u slučaju da vozilo nije ispunjavalo ni jedan od ovih uslova, ali je „predstavljalo svojevrstan materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa“, bilo je dozvoljeno vlasniku da ga uveze i registruje u Srbiji. U ovu kategoriju spadala su maloserijska vozila, veoma retki primerci određenog modela i slično.

Potvrda pre kupovine

Da se ne biste doveli u situaciju da kupite automobil koji ne možete da uvezete, potvrdu od Muzeja nabavite pre potpisivanja ugovora. Naravno, potvrda je neophodna na granici, kada započinjete proceduru uvoza.

Zaključak

Izgleda da će se na udaru najviše (ili jedino) naći mali preduzetnici koji su se bavili sređivanjem uvezenih oltajmera u lošem stanju i zatim njihovom prodajom u inostranstvu.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 15 Feb 2018, 23:55
od dragvorl
Znaci Golf II.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 16 Feb 2018, 00:02
od nmaric1993
Pa isto opet, treba podmazati ovog iz Muzeja ili par njih i moze da se uveze...

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 16 Apr 2018, 22:15
od OMP

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 16 Apr 2018, 22:44
od ljubitelj
Konacno, kao sto je nekada bilo dozvoljeno u SFRJ.
Jos i da uvedu probne tablice od auto kuce koje se mogu koristiti pri probi bilo kog auta sa placa, kao sto je uobicajeno, pa da postane normalno stanje da kupci mogu da provozaju auto.

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 26 Maj 2018, 12:20
od handys
Jedna stvar me zanima:

'36. Zašto naša Carina toliko sumnja u verodostojnost dokaza da je auto proizveden u Evropskoj uniji?

Prema dosadašnjem iskustvu Uprave carina, ishod sprovedenih provera, u velikom broju pokazuje, da recimo, izvozno preduzeće iz Evropske unije nema poslovne odnose sa Srbijom, odnosno, da na poslovnim računima izvoznog preduzeća iz EU nema podataka o izvoznim deklaracijama i trgovinskim transakcijama koje se odnose na fakture, ili ako ih ima, „izjava na fakturi“ nije prvobitno stavljena na komercijalna dokumenta; da je došlo do uzurpacije identiteta izvoznog preduzeća iz EU (falsifikovanja imena, logoa, zaštitnog znaka, marke, potpisa itd. i njihovog lažnog korišćenja); da izvozno preduzeće iz EU ne raspolaže dokaznom dokumentacijom o poreklu robe; da je izvozno preduzeće iz EU, na koje se odnosi faktura sa izjavom izvoznika o poreklu robe, ugašeno; da su fakture, koje smo poslali na proveru odštampane na drugačijem formatu od onih koje su prezentovane u trenutku izvoznog carinjenja u EU i da se vrednosti na fakturama ne poklapaju.


37. Postoje li kazne i kolike su?

Ukoliko se proverom utvrdi da izjava na fakturi sadrži određene nepravilnosti, podnosilac deklaracije–uvoznik, eventualno posredni zastupnik koji je podneo carinskom organu isprave sa netačnom sadržinom, mogu biti kažnjeni zbog izvršenja prekršaja. Propisana kazna je u rasponu od jednostrukog do četvorostrukog iznosa uskraćenih dažbina, uz zaštitnu meru oduzimanja robe. Kada je reč o posrednom ili neposrednom prilaganju isprava uz carinsku deklaraciju, koje sadrže netačne i neistinite podatke, bez obzira da li je bilo namere ili ne podnosioca isprava, ukoliko su na taj način plaćene dažbine u manjem iznosu, radi se o carinskom prekršaju, za koji je propisana novčana kazna, za pravno lice od 50.000 do 1.500.000 dinara, odnosno za odgovrno lice u pravnom licu, u iznosu od 10.000 do 100.000 dinara, a za preduzetnika i novčana kazna, u iznosu od 10.000 do 300.000 dinara.'


Da li ovo u praksi znaci da ja ako doteram auto za koji nisam uspeo da nabavim EUR1 obrazac, vec samo izjavu, treba da se tresem 3+ godine da li ce da mi odrape kaznu zbog 'odredjenih namernih ili nenamernih nepravilnosti' plus mozda oduzmu auto?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 09 Jul 2018, 14:48
od Gaginh0
Da ne bauljam po celom forumu, koja je fora sa uvozom old tajmera? Da li moze da se uveze i koliko treba da bude star da bi bio old timer?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 09 Jul 2018, 18:39
od Geza

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 15 Feb 2019, 13:35
od Heinz
Kako ide sa uvozom iz CH, da li je moguće dobiti EUR1 papir, šta se radi s carinom npr. Honda ako je iz Svindona? Kako to proveriti, broja šasije nema na oglasima?

Re: Novi propisi o uvozu polovnjaka

Poslato: 15 Feb 2019, 13:59
od lami
Ako pitas zbog Brexita, za sada ostaju na snazi svi sporazumi dok se ne kaze drugacije. Za EUR.1 najbolje da pitas speditera.

Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока