Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Jel može negde neki link za te bakarne optičke kablove, jedino ako su bili optički izolovani bakrom, ali to mi nema mnogo smisla.
Optički kablovi, kako im i samo ime kaže, moraju da budu optički - svetlosno provodljivi tj. providni i prave se od stakla ili plastike. Najprostije, princip rada izgleda ovako - na jednom kraju je svetlosna ili laserska dioda koja šalje svetlosni signal, na drugoj strani kabla foto dioda koja prima taj signal i to je to.
Optički kablovi, kako im i samo ime kaže, moraju da budu optički - svetlosno provodljivi tj. providni i prave se od stakla ili plastike. Najprostije, princip rada izgleda ovako - na jednom kraju je svetlosna ili laserska dioda koja šalje svetlosni signal, na drugoj strani kabla foto dioda koja prima taj signal i to je to.
- zdushan
- Postovi: 1648
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
El moze olovna optika? Pitam za druga.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
cekajte dok ljubitelj iskopa neke informacija na googlu ili samo njemu znanih izvora
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
150 lbs je oko 70kg.. Miles of wire
The traditional wire harnessing takes up a lot of space and weight even in compact cars. “The wiring harness is one of three heaviest subsystems in many vehicles—as much as 150 lbs in highly contented vehicles—and it’s very typical for the average vehicle to have 100–120 lbs of wire harness in the vehicle. These vehicles weigh on average around 3,500 lbs,” said Mentor’s Burcicki. “Today’s luxury cars contain some 1,500–2000 copper wires—totaling over 1 mile in length. To put that into perspective, in 1948, the average family car contained only about 55 wires, amounting to total length of 150 feet.”
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Davno sam čitao o tome.Ikac je napisao:Jel može negde neki link za te bakarne optičke kablove, jedino ako su bili optički izolovani bakrom, ali to mi nema mnogo smisla.
Optički kablovi, kako im i samo ime kaže, moraju da budu optički - svetlosno provodljivi tj. providni i prave se od stakla ili plastike. Najprostije, princip rada izgleda ovako - na jednom kraju je svetlosna ili laserska dioda koja šalje svetlosni signal, na drugoj strani kabla foto dioda koja prima taj signal i to je to.
Evo nešto na brzaka što sam izguglao
https://www.ppc-online.com/blog/how-fib ... ve-systems
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Tako je to kad uletiš djonom...po n-ti put.nuk je napisao: ↑04 Jan 2021, 23:04Zalutao u temu kad ono, nuk (ljubitelj) se ovog puta zakopao preko vrata, moralo je da se desi, ovde nema čupanja, nema tog paralelnog univerzuma gde kola koriste (ili 300kg kablova) ili optičke sa bakarnim (plastičnim) jezgorm za can bus protokol. To ni Prečet ne bi smislio.
Sve u svemu, bakarni kablovi isti danas kao nekad, napon isti (V), struja (A) veća jer potrošača znatno više. Komunikacioni protokol potpuno nebitan za priču, to malo optičkih kablova što se koristi za određene komponente se i danas izrađuju od bakra zbig pouzdanosti, plastika stidljivo ulazi gde može što i dalje overall nema veze sa temom
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
1. https://blog.autohaus-wolfsburg.de/blic ... arosserie/
2.https://www.welt.de/motor/article138223 ... autos.html
Kao što sam napisao tokom razvoja MB w140 S klase i BMW 7 serije 83-87 godine došlo je do skoka težine elektrike kod tih lux vozila na preko 250kg, i do 300kg. Uz to sam naveo i Volvo 760 (GLE verzija) koji ima gotovo identičnu elektriku u svemu sa BMW 7 koji se pojavio 1986. kao novi model. Identični sklopovi tj delovi medjusobno zamenljivi. Na kraju razvoja S klase W140 stiglo se do 300+kg.
To sam saznao iz knjige izdate od strane Robert Bosch još davno, a sada kako se tačno zove i gde sam je našao se ne mogu prisetiti. I obrazloženje zašto se menja topologija sistema iz tačka u tačka sa zasebnim kablom za svaki prekidač i za svako strujno kolo na topologiju sa magistralom i jednim zajedničkim kablom za sve prekidače i strujna kola koja se aktiviraju logičkim signalom uz uštedu oko 6 puta manje dužine napojnih kablova za identične funkcije.
nastavak sledi...Wie sieht das mit dem Gewicht aus?
„Bis vor wenigen Jahren nahm das Gewicht der verbauten Leitungen stets zu. Inzwischen sorgen nachhaltige Materialien für leichtere Fahrzeuge und damit für niedrigeren Verbrauch. In Zeiten des technischen Wandels und vor dem Hintergrund Emissionen einzusparen, sind Leichtbau und Kraftstoffersparnis unabdingbar.
Wie wurde das erreicht?
„Beispielsweise wurde der Querschnitt der Signalleitungen in aktuellen Testfahrzeugen von 0,35 (Kupfer) auf 0,13 (Kupfer-Zinn) Quadratmillimeter verkleinert. Dazu kam eine neuartige Kupfer-Zinn-Legierung.
Eine Signalleitung besteht aus sieben Drähten, plus Isolation. Sie ist einen Milimeter dick. Das ist ungefähr so viel wie ein Bündel von 14 menschlichen Haaren.“
2.https://www.welt.de/motor/article138223 ... autos.html
3.https://www.kfztech.de/kfztechnik/elo/c ... agen_1.htmDas unterschätzte Übergewicht der Premiumautos
Durch elektronische Systeme hat sich die Sicherheit und der Komfort in modernen Pkw deutlich erhöht. Doch sie sind enorm schwer. Deutlich schwerer als der Motor. Jetzt werden sie auf Diät gesetzt.
Denn gegen einen modernen Achtzylindermotor mit einem Gewicht von rund 130 Kilo sind die im Auto verbauten Steuergeräte und deren Verkabelung vergleichsweise schwergewichtig.
Die Elektronik hat somit ein Gesamtgewicht von 250 Kilogramm. Allein die Kabelbäume würden laut Leibinger 50 bis 60 Kilo wiegen.
Das Einsparpotenzial soll bei bis zu 50 Prozent liegt. Auch Kabel sollen verschlankt werden. Kupfer mit seiner guten Leitfähigkeit und Verformbarkeit ist für Stromleitungen zwar ideal. Aber Kupfer ist schwer und teuer
Wie im Automobil-Karosseriebau haben die Elektronik-Ingenieure das leichtere Aluminium als Alternative entdeckt. Allerdings leiten Alu-Kabelkerne den Strom nicht so gut wie solche aus Kupfer.
Durch die Aluminium-Leitungen fließt zwar nur halb so viel Strom, aber sie wiegen nur ein Drittel so viel wie solche aus Kupfer.
1983 Mittelklasse Pkw je Pasat (B2), Audi 80CC (B2), Ford Sierra, Opel Rekord, MB 190 (W201) i slični modeli sa daleko skromnijom elektrikom od lux premium vozila.CAN wurde ab 1983 von Bosch auf Anforderung von Daimler-Benz und BMW als Automobilbus entwickelt. Grundlage hierfür war die Tatsache, dass ein Mittelklasse-Pkw über 600 verschiedene Kabelbaumtypen mit mehr als 2000 Metern Kabellänge und über
100 kg Gewicht gehabt hatte.
Kao što sam napisao tokom razvoja MB w140 S klase i BMW 7 serije 83-87 godine došlo je do skoka težine elektrike kod tih lux vozila na preko 250kg, i do 300kg. Uz to sam naveo i Volvo 760 (GLE verzija) koji ima gotovo identičnu elektriku u svemu sa BMW 7 koji se pojavio 1986. kao novi model. Identični sklopovi tj delovi medjusobno zamenljivi. Na kraju razvoja S klase W140 stiglo se do 300+kg.
To sam saznao iz knjige izdate od strane Robert Bosch još davno, a sada kako se tačno zove i gde sam je našao se ne mogu prisetiti. I obrazloženje zašto se menja topologija sistema iz tačka u tačka sa zasebnim kablom za svaki prekidač i za svako strujno kolo na topologiju sa magistralom i jednim zajedničkim kablom za sve prekidače i strujna kola koja se aktiviraju logičkim signalom uz uštedu oko 6 puta manje dužine napojnih kablova za identične funkcije.
Poslednja izmena od ljubitelj u 06 Jan 2021, 19:23, izmenjeno 1 put ukupno.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Za nas koji ne znamo nemački, može pomoć: jel ovde citat Roberta Boša u kojem navodi da je u autu 300kg kablova? Ili će to biti u nastavku?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Polako, ne žuri nigde. Nije nemački jezik problem za razumevanje tematike, dati su linkovi pa nije teško prevesti online.
Materijala ima koliko god poželiš, nemački je uglavnom osnovni jezik gde se obradjuje ova tema kod nemačkih proizvodjača što sklopova što finalno vozila.
Promene u smanjenju težine promenom strukture su ogromne od početka 80tih i danas je težina znatno manja nego ranije, sa daljom tendencijom smanjenja težine uz još više kablaže koju zahtevaju vozila sa sistemima autonomne vožnje.
Sve laganiji i sve tanji kablovi se koriste pa iako ih je više težina se smanjuje.
Stvar je u pristupu, želiš li da nešto novo saznaš i edukuješ se ili je namera fauliranje sagovornika po svaku cenu traženjem greške u svakom slovu.
ps. ako baš nadjem knjigu Roberta Boscha pokloniću ti da uramiš citate iz nje za dugo sećanje
Materijala ima koliko god poželiš, nemački je uglavnom osnovni jezik gde se obradjuje ova tema kod nemačkih proizvodjača što sklopova što finalno vozila.
Promene u smanjenju težine promenom strukture su ogromne od početka 80tih i danas je težina znatno manja nego ranije, sa daljom tendencijom smanjenja težine uz još više kablaže koju zahtevaju vozila sa sistemima autonomne vožnje.
Sve laganiji i sve tanji kablovi se koriste pa iako ih je više težina se smanjuje.
Stvar je u pristupu, želiš li da nešto novo saznaš i edukuješ se ili je namera fauliranje sagovornika po svaku cenu traženjem greške u svakom slovu.
ps. ako baš nadjem knjigu Roberta Boscha pokloniću ti da uramiš citate iz nje za dugo sećanje
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
istekao edit
https://www.in.tu-clausthal.de/fileadmi ... ichter.pdf
Kako je i zašto došlo do smanjenja težine elektrike a uz poboljšanje funkcija je savim detaljno ovde opisano, pa ko hoće da isprati promene od tačka na tačku sistema do distribucije po sistemima koja je to omogućila može po mom mišljenju sve detalje da sazna i razume kako je to sada manja težina nego pre 30 godina a veća dužina i kompleksnost.
https://www.in.tu-clausthal.de/fileadmi ... ichter.pdf
Kako je i zašto došlo do smanjenja težine elektrike a uz poboljšanje funkcija je savim detaljno ovde opisano, pa ko hoće da isprati promene od tačka na tačku sistema do distribucije po sistemima koja je to omogućila može po mom mišljenju sve detalje da sazna i razume kako je to sada manja težina nego pre 30 godina a veća dužina i kompleksnost.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Aman, daj konkretne brojke: Volvo sa 230kg kablova i neki auto sa 300kg. To si pročitao, daj i mi da pročitamo.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
+1
Koliko ja vidim ovako te tezine od 200-300kg su za sve sto ime veze sa elektronikom sto moze biti klima, ventilacija, podizaci prozora, grejanje sedista, alternator, anlaser itd.
Mislim da je pojeo jednu nulu negde jer je covek izmerio samo 23kg sve kablove iz volvo 740 turbo.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Koliko ja vidim ovako te tezine od 200-300kg su za sve sto ime veze sa elektronikom sto moze biti klima, ventilacija, podizaci prozora, grejanje sedista, alternator, anlaser itd.
Mislim da je pojeo jednu nulu negde jer je covek izmerio samo 23kg sve kablove iz volvo 740 turbo.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Izjedanje nule bi i moglo da prodje kao lapsus, ali toliko insistiranje na toj brojci, sa sve navodjenjem knjige u kojoj je to isto napisano, to će već malo teže da prodje
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Ima li neko iskustva sa placem icars surcin, interesuje me ovaj auto
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... tion_ref=7
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... tion_ref=7
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Meni je receno da ih zaobidjem. Zasto - ne znam.ssrki je napisao:Ima li neko iskustva sa placem icars surcin, interesuje me ovaj auto
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... tion_ref=7
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Jel neko skoro uvezao auto iz Svajcarske?
Procitao sam vest da je ukinuta carina na vozila iz Svajcarske.
Koliko bi okvirno bili troskovi auta od 5.500€ ako mi dotera prijatelj?
Polovni automobili iz Švajcarske smatraju se veoma kvalitetnim, pa mnogi vozači priželjkuju da nabave svoje sledeće vozilo upravo iz te zemlje. Međutim, pošto ona nije u Evropskoj uniji, do sada se plaćala carina od 12,5% na vozila registrovana u Švajcarskoj iako su proizvedena u Evropskoj uniji.
Zahvaljujući primeni novih propisa, uvoz polovnjaka iz Švajcarske od 01. februara obavlja se pod istim uslovima kao kada je reč o uvozu iz zemalja Evropske unije.
Inače, postojao je i ranije ugovor sa Švajcarskom o uvozu bez carine, ali ova zemlja nije imala pravo da izda potvrdu o poreklu robe koja je proizvedena u Evropskoj uniji (dijagonalna kumulacija porekla), tj. EUR1 obrazac.