Stranica 83 od 187

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 21 Maj 2019, 09:02
od gavran
Romanticni_Piroman je napisao:
13 Maj 2019, 20:14
Nisu mi bas jasne neke stvari, pokusavam da shvatim ali ne ide mi. Polovnjaci u Srbiji su izuzetno skupi, dok su novi automobili poprilcno jeftini u odnosu na ostatak Evrope. Upravo je ovo jedan od razloga zasto se uopste stranci odlucuju da prodaju auto u Srbiji, sto cu i ja uraditi, kad za to dodje vreme.
Vrsio sam malo detaljniju analizu, ovde u Norveskoj su novi automobili 1.8x skuplji nego tu, skoro duplo, a polovni su za oko 20-30% jeftiniji. Zasto je to tako?

Jos jedan trend koji primecujem je da tu kilometraza nije bas toliko bitna, odnosno ljudi placaju solidne novce za aute koje si presli po 200k, pa cak i 300k. Ovde se auto smatra mrtvim kada dodje do te cifre od 200k, i onda se prodaje za neki minimalan novac. Naravno zavisi od modela, mecka E klase vredi nesto i sa 200k, ali shvatate poentu.

Konkretno 2 prosecna oglasa koja trenutno vidim ovde:
Golf 2008. 60k km, 5000€
Golf 2007. od 250k km nema cenu, odnosno prodaju ga za 500€ vise nego sto bi im otpad dao za njega. To bude bilo gde izmedju 1000 i 1500€, i to uglavnom zavisi od guma na autu i tome slicnom, sam auto ne vredi nista.
Pa vrlo je jednostavno.
Prvo, zašto su novi automobili u Norveškoj skuplji nego u Srbiji?
Svaki proizvođač gleda da uskladi cene svojih automobila sa kupovnom moći stanovništva u određenoj zemlji, odnosno na određenem tržištu. Iz tog razloga su automobili ne samo u Norveškoj već i u drugim razvijenijim državama skuplji nego u Srbiji koje važi za siromašno istočno tržište.
Dalje, kada bi malo dublje zagrebao i proanalizirao video bi da ti automobili i nisu baš toliko jednaki. Odnosno ti jeftiniji modeli u Srbiji su prilično ogoljeni opremom ili podmotorizovani u odnosu na pandane sa razvijenih zapadnih tržišta. Recimo kod nas se do skoro mogao kupiti Megan sa 1.6 atmosferskim motorom iz prethodne generacije koji Renault uopšte nije nudio na zapadnim tržištima.
Pa čak i kada porediš modele iz drugih linija opreme vidiš da pod određenom linijom opreme u Srbiji za tu manju cenu ne dolazi baš sve ono što što je sadržano u toj liniji opreme kod modela sa zapadnog tržišta.
Takođe, postoje modeli koji se izrađuju u fabrikama na više lokacija. Npr. nova Mercedesova A klasa se proizvodi u nemačkom Raštatu, u mađarskom Kečkemetu i u Finskoj (Valmet Automotive).
E sada, može se pretpostaviti iz koje fabrike dolaze modeli za Srbiju a iz koje za Norvešku. Naravno, troškovi proizvodnje u te tri fabrike nisu jednaki pa to utiče i na cenu gotovog proizvoda, ali takođe treba uzeti u obzir i da svaka fabrika zbog optmizacije proizvodnje određene delove nabavlja od lokalnih dobavljača i kooperanata kao i da proizvođač može organizovati da pojedine delove i sklopove za različite fabrike, upravo zbog isporuke na različita tržišta, isporučuju različiti dobavljači. Tako da se tu ne može govoriti o nekakvoj 100%-noj identičnosti modela koji dolaze iz različitih fabrika za različita tržišta niti o jednakom kvalitetu određenih delova i sklopova.

Što se polovnih automobila tiče i zašto su oni skuplji, to je sada nastavak na temu. Tu sada dolazimo do dobrog starog zakona ponude i potražnje. Jednostavno kao siromašno tržište većina ljudi nije u mogućnosti da kupi nov automobil. Iz tog razloga polovni automobili su daleko više traženi, odnosno postoji tržište za njih. U prilog svemu tome ide i ono što je neko pre mene i naveo, a to je da je kod nas još uvek moguće jeftino popravljati i krpiti polovan automobil i kao takav ga voziti i registrovati. Kod nas ruke majstora nisu skupe, delova iz Kine i Turske ima na pretek, kao i polovnih delova sa otpada, sa kradenih automobila, pa i kradenih novih originalnih delova jer kod nas kontrola te oblasti i nije preterano rigorozna a i to se uz malu čast organu reda može regulisati. Ono što je skupo pa skupo kod nas se ili remontuje ili ako može bez toga potpuno izbaci. Dizne se remontuju, pivajući zamajac se remontuje, lamele se nituju, DPF se seče i izbacuje napolje, EGR se fizički zatvara a softverski isključuje i takav auto kod nas glat prolazi tehnički pregled i registruje se.

U razvijenom svetu je registraciona politika ne samo u smislu tehničke ispravnosti daleko rigoroznija već je i poreska politika takva da te tera na nov auto. Stari automobili imaju veću emisiju štetnih izduvnih gasova i samim tim porez prilikom registracije je umnogome veći nego kod novijeg auta. Delovi su skupi, majstori su skupi, održavanje polovnog auta na zapadu po zapadnim standardima je daleko skuplje a porez na njega daleko veći a kupovina novog na njihov standard ne toliki problem i onda se ljudi mahom odlučuju na kupovinu novog a samim time polovni ne vrede mnogo jer nema tražnje za njima, niko neće sa njima da se bavi pod takvim uslovima, a kod nas se oni smatraju odličnim automobilima koji mogu uz minimalna ulaganja (čitaj krpljenja samo onoga što mora da bi bio u voznom stanju) još toliko da se voze i zato nama vrede. E sada se još vrati na deo gde na naše tržište uglavnom dolaze nova kola lošijeg kvaliteta nego na zapadu i onda i oni koji mogu da kupe nov auto neće da se zezaju sa škartom za istočno tržište koji treba debelo da plate, da drndaju po našim putevima, a nemaju nikakvu poresku povlasticu, čak šta više kod nas porez na upotrebu motornog vozila opada sa brojem godina automobila, i onda i oni gledaju pre da uzmu "dobar polovnjak iz uvoza" nego neku novu klotaru za naše tržište.

I eto ti formule.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 21 Maj 2019, 10:10
od Nestado
Cime je najbolje podmazati ventilator kabine, masinsko ulje ili tecni silikon u spreju?

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 21 Maj 2019, 11:46
od bmibmc
U Norveskoj su automobili skupi zbog visokih ekoloskih taksi
If choosing to buy a car in Norway, prepare for a big shock. Cars are expensive, but more so are the taxes placed on vehicles. One may have to pay 100 percent of the cost of the car on additional taxes and other costs. Cars are taxed according to the weight of the car and the size of the engine – the larger and more powerful the car, the higher the fees.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 26 Maj 2019, 15:16
od Rolla
Valjda sam pogodio temu za ovo.

Otisao da vidim auto bez prethodnog zvanja. Nisam ulazio u detalje ali situacija je sledeca:
-Prekidaci podizaca na vozacevim vratima zamenjeni, ostala tri izlizana bas dosta,
-Gume zadnje 2012 sa 2-3mm sare, prednje 2014 sa malo vise sare.
-Disk plocice pozadi ne postoje, napred mogu jos koju hiljadu,
-Diskovi zadnj za zamenu najverovatnije
-Na prednjem desnom krilu nabubrela farba od korozije,
-Tragovi koriscenja po celom vozilu, nedostaje katadiopter u zadnjem braniku i poklopci na pragovima, felne izgrebane,
-Motor malo masan od dihtunga dekle na dole....

Kada sam sve ovo video nisam ni hteo da ga palim i ulazim dalje u pregled.
Po mojoj slobodnoj proceni auto je presao bar 250k km.

http://www.polovniautomobili.com/auto-o ... 20-b-turbo

Sent from my E5603 using Tapatalk


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 26 Maj 2019, 17:12
od passenger
Kanta obična.
Kupiće ga neznalac ili slepac.

Koji je to motor 185ks? Nije neka greška?

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 26 Maj 2019, 19:25
od Vladapetr
Imperial i inače ima baš ulickane kante, njih ne bi razmatrao ni u jednoj opciji.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 26 Maj 2019, 19:46
od Rolla
passenger je napisao:Kanta obična.
Kupiće ga neznalac ili slepac.

Koji je to motor 185ks? Nije neka greška?
Nije greska, ima 185, 200 je valjda fr i 240 cupra.

Sent from my E5603 using Tapatalk


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 26 Maj 2019, 20:17
od sebekkg
Isao sam u imperial da gledam neku 159ku iz zamene. Pa to je boze sacuvaj kako je auto bio izudaran. A i oni tamo radnici imaju tesan parking, a teraju i naslanjaju branik o branik bez pardona.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 27 Maj 2019, 15:20
od bozza1979
Ja sam kod njih 2012. gledao Twinga i Clia. Na slikama sve fenomenalno, a uzivo, auto za reciklazu.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 27 Maj 2019, 16:51
od dag81
Sebek, jesi uzeo makinu?

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 30 Maj 2019, 07:38
od sebekkg
Nisam jos, Dag.

Jel imao neko iskustva sa ovim placom

https://www.polovniautomobili.com/auto24

Nisu mi jasne niske cene auta kod njih.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 30 Maj 2019, 07:53
od Heinz
Meni se čini da se radi o "virtuelnoj ponudi", tj šta bi moglo da se uveze.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 06 Jun 2019, 11:27
od kocko
Da li neko ima iskustva sa ovom firmom?
https://www.facebook.com/kopernikuscarssrbija/

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 06 Jun 2019, 12:05
od sebekkg
Heinz je napisao:Meni se čini da se radi o "virtuelnoj ponudi", tj šta bi moglo da se uveze.
Zvao sam ih. Fora je da se potpise ugovor i da se daju pare, a oni uvezu auto. Slika C'est qool.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...

Poslato: 06 Jun 2019, 15:36
od OMP
kocko je napisao:
06 Jun 2019, 11:27
Da li neko ima iskustva sa ovom firmom?
https://www.facebook.com/kopernikuscarssrbija/
Fora je kao i kod drugih koji dovoze automobile, sam trazis auto, pregovaras oko cene i sl., oni ga samo pokupe i izvrse usluge transporta i carine, stim sto mi se kod ovih ne svidja sto im je tovarno mesto u Cirihu i sve sto je van ciriskog kantona se doplacuje posebno na osnovu kilometraze, tako da ako npr. hoces auto iz nekog francuskog ili Italijanskog kantona onda previse skupo izadje, zato ovi i savetuju da je najbolje da se auto trazi u Cirihu i okolini.
U sustini jedino gde mozes da se zeznes je da odaberes los auto tako da su pregovori sa prodavcem na tebi kao i to kako ces i koliko detaljno da se raspitas o autu i stanju istog, oni jedino mogu vizuelno da pogledaju dal je to to kad odu da preuzmu auto mada svaciji kriterijumi su razliciti, ne znaci ono sto je njeima dobro da je i tebi i obrnuto. Sve troskove placas kad ti stigne auto tako da tu ne mogu da te zavrnu za lovu.