tyrion85 je napisao: ↑10 Mar 2020, 16:06
Ima li neko iskustva sa
beogradskim placevima ovlascenih dilera, recimo sa placevima Reno/Nissan grupacije, ili Kia, Fiat, itd? Interesuju me iskljucivo noviji automobili (2016+). Po pravilu, ovi placevi daju garancije na motor i menjac, servisne istorije, tvrde da su uradjeni pregledi u zvanicnom (njihovom, jelte) servisu, a ako je vozilo iz uvoza, neretko su dostupni i SGS/Dekra izvestaji. Takodje, cene su im znacajno vise nego kod konkurencije. Konkretno, gledam jedno vozilo 2016 iz uvoza. Novac nije problem, platicu vise, ali zelim da znam da za taj novac dobijam bar neku sigurnost da sam kupio to sto je prodavac i oglasio.
Ja sam novembra 2018-te kupio auto na KIA placu u Zemunu. Passata B8 2015-to, znači ono klasika 3 god., 150.000 km.
Da, dobiješ kao neku malo potpuniju dokumentaciju vezano za poreklo i istoriju auta.
U principu oni ta vozila kupuju na aukcijama odnosno licitacijama koje se organizuju za vozila koja su vraćena sa lizinga. E sada, na zapadu većina operativnih lizinga je na varijantu koju kod nas radi ALD, odnosno ti plaćaš neku mesečnu rentu a u okviru nje je i trošak za registraciju i redovno održavanje po planu održavanja i osiguranje i zamena guma i sve ostalo. Suština je da su ti ugovori na tri godine i da uglavnom imaju definisanu neku godišnju kilometražu preko koje je korisnik dužan da plaća naknadu za svaki dodatni kilometar. Tako da su te kilometraže uglavnom tačne i dobiješ više različitih dokumenata gde se potvrđuju.
Od dokumentacije ti praktično daju ono što su i njima dali na licitaciji kao propratnu dokumentaciju vozila, znači ne rade ti to oni. Dobiješ elektronski izvod servisne knjižice iz ovl. servisa, i SGS (ili Dekra) Izveštaj o stanju auta i to ti je to. Od njih samih dobiješ račune za ono što su oni uradili na autu kada su ga kupili i dovezli, odnosno šta su otklonili nakon tog pregleda. Kod mene nije bilo bog zna šta, neke sitnice.
Ja sam u autu našao još knjižicu Lease plan-a, na kome se auto vodio pa sam tako došao i do ostalih podataka da je auto iz FR, da ga je koristila firma Seco Tools iz Liona, i evidenciju Leasinga o izvršenim servisima koje su oni radili a koje vode po broju šasije koji ugraviraju na stakla. Pa tako osim redovnih servisa došao sam i do podataka kada su menjali gume, koliko puta, na kojoj kilometraži tako da sam analizom i tih podataka utvrdio da je stanje auta i kilometraže tačno. To je bilo u kaseti, u onom paketu koji dolazi sa autom (uputstvo, servisna i sl. pa je tu bila i ta knjižica) ne znam da li to ima sada baš svaki. U onoj fascikli koju ti oni daju kao komplet dokumentacije to nema.
Sto se same KIA-e tiče oni svakom autu urade mali servis, za koji dobiješ račun, i daju garanciju 2 godine ili 30.000 km.
E sada, tu dolazimo do suštine. Prvo, ja sam negde već kačio sliku tabele stvar na koje oni daju garanciju a koju sam uslikao iz Garantnog lista. Znači, ta garancija na motor i menjač se ne odnosi čak ni na ceo motor ili menjač, već samo na pojedine unutrašnje delove. Znači garancija ti je na klip, blok, zupčanik i sl., nije čak ni na glavu, ventile, ležajeve a kamoli turbinu, diznu, termostat i sl.
Znači ta garancija ne znači to što mi mislimo da znači, ali sa druge strane oni ti marketinški nameću da se te dve godine ponašaš kao da si kupio nov auto kod njih sa fabričkom garancijom na ceo auto, odnosno da redovne servise radiš kod njih, da održavaš auto kod njih (znači eventualno pločice, diskove, kvačilo ili bilo šta slično), da ništa na autu ne smeš da uradiš mimo njih, znači od ugradnje zaštite protiv krađe do bilo kakvih drugih popravki na autu koji se ne tiču stvari pokrivenih garancijom. Recimo karoserijske popravke i sl. Jer gubiš garanciju.
Ja sam naravno čim sam video garanciju na tri dela a koja se nikada nikome nisu pokvarila odmah preterao auto jednu ulicu dalje da ugradim zaštitu za 200 evra kod profesionalaca umesto za 500 evra isto to kod njih od strane ko zna kakvog bambusa i u startu otpisao tu njihovu glupost zvanu garancija da samo gubim vreme i živce sa njima i plaćam nešto 5 puta više da bi me onda kada nastane bilo kakav kvar oni otresli, osim ako mi ne pukne klip.
Takođe na računu za mali servis sam video da je sipano ulje koje ne zadovoljava specifikaciju proizvođača, znači kod mene mora da ide VW 504.00/507.00 a oni su mi sipali Castrol Magnatec doduše gradaciju ispravnu 5w30 ali koje ne ispunjava VW 504.00/507.00 specifikaciju, od Castrola ide samo Edge LL-03 5w30. Tako da sam ja odmah sutradan otišao kod svog servisera i uradio novi komplet mali servis.
Sve u svemu ja sam sa tim autom za 14 meseci kako ga imam prešao nekih 25.000 km i nikakav problem nisam imao, ni najmanji. A nisam vodio nikoga sa sobom, otišao jedno popodne, još bila pozna jesen, neka kišica krenula, pao mrak u 16h, napravio jedan krug po parkingu malo pogledao i kao ajde.
Takođe, kod njih na placu ima i onih koji su iz zamene staro za novije, znači koji nisu iz uvoza sa lizinga i koji su voženi ovde dal kupljeni novi ili polovni ne znam, ali ima i takvih. Kakva ih papirologija prati to ne znam. I standardno ima njihovih Kia testnih vozila i sl.
Sve u svemu neki opšti zaključak je da se ne mulja sa kilometražom, nema havarasanih modela, dobiješ izveštaj u kakvom stanju i sa kakvim eventualnim oštećenjima je auto stigao kod njih, dobiješ račune a samim tim i informacije šta su oni radili na autu nakon toga tako da nema baš toliko nepoznanica kao kada kupuješ auto na nekom drugom placu o kome ne znaš baš ništa. Sa druge strane sve ostalo a pre svega ta garancija je više u domenu marketinškog trika, nego što ti baš dve godine obezbeđuje miran san i free of the mind, korisna je sa jedne strane ako ti auto baš zakuca (što se ne dešava ni leševima sa no name placeva) znači bolje išta nego ništa, ali uslovi važenja te garancije i cela ta priča oko ostvarivanja prava na istu je za moj ukus i za to što ti oni pokrivaju garancijom malo preterana. Tako da kažem, to oko garancije ne treba da ti bude odlučujući faktor. A sve drugo važi kao i za svaki drugi polovan auto koji kupuješ, gledaš, probaš, trudiš se da obratiš pažnju na što više stvari pa šta ti zapadne.